افتتاح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه اوبایک در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

افتتاح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه اوبایک در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • 1397/5/27
  • گویا آی تی
  • 0

روز سه شنبه ۹ مرداد ماه سال جاری سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه اوبایک با حضور جناب آقای دکتر نوروزی شهردار اصفهان و هیئت همراه افتتاح شد.

به گفته ایمان آذربایجانی ، مدیرعامل استارتاپ اوبایک ، در این طرح با استفاده از اینترنت و دوچرخه یک سیستم حمل و نقل عمومی ارزان و بدون آلودگی تعریف شده است که ضمن کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه‌های حمل و نقل شهروندان و متنوع سازی سیستم حمل و نقل عمومی به بهبود سلامت شهروندان نیز کمک می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۵ به توسعه ی ایده ، تحقیق و تحلیل بازار پرداختیم ، در سال ۹۶ موفق به عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت اوبایک مالزی جهت توسعه بازار و محصول شدیم. این شرکت چند میلیون دلاری تجربه راه اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی در کشور های متعددی را دارد که همین امرموجب شروع همکاری ها با این شرکت در راستای بومی سازی فناوری وهماهنگ سازی سیستم پرداخت آن با زیرساخت های موجود در کشور شد. ]

وی در ادامه افزود : استارتاپ های دوچرخه اشتراکی در حال حاظر در دنیا بسیار مورد توجه کاربران و سرمایه گذاران واقع شده است که همین امر باعث شده استارتاپ هایی با طول عمر کمتر از سه سال در این حوزه به  کسب و کارهایی با ارزش بیشتر از یک میلیارد دلار تبدیل شوند.

مهدی شیرانی ،مدیر بازاریابی اوبایک اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح حاضر، شهروندان با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند، تنها با یک جستجوی ساده در نقشه، مکان نزدیک ترین دوچرخه را به موقعیت خود پیدا کرده و با اسکن «کیو آر کد دوچرخه» یا با استفاده از سیستم «بلوتوث» می‌توانند قفل دوچرخه را باز کرده و از آن استفاده کنند. پس از استفاده، شخص می تواند دوچرخه را در محل مقصد مجددا قفل کند و هزینه استفاده از دوچرخه را با استفاده از موبایل خود پرداخت کند.

شیرانی در ادامه افزود : اپلیکیشن اوبایک  بعد از هر سفر اطلاعات جالبی مثل میزان مسافت طی شده و کالری مصرف شده هنگام رکاب‌زنی را هم به اطلاع‌ کاربر می‌رساند و ضمنا اگر دوچرخه‌ در مسیر خراب شد، متخصصینی هستند که جهت تعمیر به کمک‌ می‌آیند.

وی با پاسخ به این سوال که تفاوت طرح شما با آنچه توسط شهرداری انجام شده درچیست؟ افزود: تفاوت در این است که شهرداری تنها در محل‌های تعبیه ‌شده، یعنی ایستگاه های دوچرخه، اقدام به اجاره دوچرخه می‌کند و راکب باید دوچرخه را در همین محل‌ها تحویل دهد. اما دوچرخه‌های اشتراکی به‌ واسطه قفل هوشمندشان، این امکان را دارند تا در هر مکانی، پارک و از طریق نقشه تعبیه ‌شده روی اپلیکیشن،‌ متقاضی بعدی برای دریافت دوچرخه، اقدام و آن را تحویل بگیرد.

با اجرای موفق طرح دوچرخه اشتراکی اوبایک در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بزودی شاهد راه اندازی این طرح‌ در سطح شهر اصفهان خواهیم بود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *