بهترین فستیوال هایی که در پایتخت های مهم گردشگری برگزار می شوند

بهترین فستیوال هایی که در پایتخت های مهم گردشگری برگزار می شوند
  • 1397/11/30
  • گویا آی تی
  • 0

هرساله در سرتاسر دنیا جشنواره های بسیار زیادی برگزار می شوند. شهرها و کشورهای مختلف جهان با توجه به فرهنگ و افسانه های پیشیان خود در روزهای خاصی از سال رویدادهایی دارند که برخی از آنها در بین مردم دنیا بسیار مشهور شده است و گردشگران و توریست های بسیاری در تاریخ مشخصی برای حضور در آن جشنواره یا فستیوال خاص به آن منطقه سفر می کنند.

امروز می خواهیم تعدادی از این جشنواره ها و فستیوال های مهم و محبوب را که در پایتخت های گردشگری مهم دنیا برگزار می شوند را با هم بشناسیم. با ما همراه باشید.

جشنواره مهیج آب در بانکوک

جشن آب بازی تایلند یا سانگران از محبوبیت زیادی برخوردار است و زمان برگزاری آن به مدت ۳ روز، در گرمترین روزهای سال یعنی ۱۳ تا ۱۵ آپریل، زمان تعطیلات جشن سال نو است. در طی این ۳ روز تنها فروشگاهی بزرگ باز هستند و تمامی مردم به خیابان به جشن آب بازی می پردازند.

این جشنواره در واقعه در فرهنگ مردم این کشور نوعی خانه تکانی و بازدید از معابد محسوب می شود. بر اساس اعتقاد مردم تایلند، آب نماد پاکی و رفع بدشانسی هاست و با این کار، بدشانسی های سال گذشته با آب شسته می شود و با آغاز سال نو همه می توانند شروعی جدید داشته باشند.

شناخته‌شده ‌ترین جشن آب در تور گردشگری تایلند در چیانگ مای برگزار می‌شود که به مناسبت این فستیوال مجسمه‌ها را از  داخل معابد محلی به خیابان می‌آورند تا همه مردم در این مراسم با احترام خاصی بر روی دست و پای مجسمه‌ی بودا آب بریزند.

در بانکوک پایتخت تایلند جشن آب بازی به طور مفصل تری برگزار می شود. خیابان خوآسان – Khao San Road  و خیابان سیلوم – Silom Road  محل برگزاری این مراسم هستند. در پوکت ساحل پوتانگ و در پاتایا خیابان های ساحلی تایلند محل برگزاری این فستیوال هستند.  نکته جالب این است که این مراسم در میان مقامات دولتی هم رواج دارد.

در گرمای هوای تایلند شادی و خنده به همراه خیس شدن تجربه جذاب و جالبی است. زن و مرد وپیر و جوان و  حتی کودکان در این جشنواره شرکت می کنند و با سطل، تفنگ آب پاش و یا شیلنگ به هم آب می پاشند. برخی از مردم تایلند نیز با خمیر صورت یگدیگر را نقاشی می کنند.

این موضوع را در نظر داشته باشید برای شرکت در این مراسم از آب داغ استفاده نکنید. تفنگ آب پاش های کوچک و یا بطری آب مناسب برای انجام این کار هستند. استفاده از تفنگ آب پاشهای بزرگ که با فشار زیاد آب را پرتاب می کنند ممنوع هستند. از ریختن آب به چشم افراد خود داری کنید.حتی اگر شما در این مراسم شرکت نمی کنید و تنها رهگذر هستید خیس خواهید شد پس بهتر است لباس های مناسب و سبک بپوشید تا زیاد سنگین نشود و اذیتتان نکند.

در این مراسم از نوعی پودر استفاده می شود که مردم سنتی آن را به صورت افراد می مالند تا گناهان آنها بخشیده شود ولی احتمال اینکه دست این افراد تمیز نباشد زیاد است پس از انجام این کار خود داری کنید. اما این جشنواره یک تجربه پر شور و هیجان برای شما به همراه دارد که برای شما جذاب خواهد بود. برای شرکت در این فستوال جذاب می توانید تور بانکوک بهار خود را رزرو کنید.

جشنواره های دوست داشتنی مالزی

جشنواره خرید مالزی : جشنواره خرید مالزی ۲ بار در سال برگزار می شود که اولین جشنواره در نیمه اول سال یعنی ماهای جولای و آگوست برگزار می شود که شامل حراجهای ۷۰% است که گردشگران زیادی برای خرید مناسب و خوب در تابستان به این کشور سفر می کنند. علاوه بر گردشگران، این جشنواره برای مردم مالزی نیز یک فرصت عالی است تا علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری مالزی، از برندهای معتبر با قیمت های مناسب اجناس مورد نظرشان را خریداری کنند.

فروشگاهای محلی نیز برای خرید کردن بسیار وسوسه انگیز هستند و شامل جوایز و مسابقات هیجان انگیز هستند. این حراجی های فوق العاده در سراسر مالزی برگزار می شود و فرصت بی نظیری برای خرید کردن است.

علاوه بر این، به خریدارن از طرف شرکت های مختلف تولید کننده کارتهای اعتباری پیشنهاد ویژه می شود. به عنوان مثال، به دارندگان MasterCard که بیش از RM300 مالزی را در طول دوره جشنواره خرید کنند، جایزه های لوکس مانند گذراندن تعطیلات عالی در مالزی به صورت رایگان ارائه می دهد.رویداد ویژه ای به نام bejeweled  نیز برای مشتریان سازماندهی شده که هدایای بسیار خوبی به خریدارن در فروشگاه های جواهرفروشی در کوالالامپور ارائه می دهد.

جشنواره موسیقی Good Vibes : جشنواره موسیقی Good Vibes همراه با سبک های مختلف موسیقی در تعطیلات آخر هفته  آگوست برگزار می شود. جشنواره شاد و جذاب و پر هیجانی که توسط هنرمندان مالزی برگزار می شود که شامل انواع موسیقی، متال، هیپ هاپ و.. اجرا می شود.

جشنواره موسیقی Good Vibes در بلندیهای گنتینگ برگزار می شود که علاقه مندان می توانند بلیط های آن را که از ۲ روز قبل ارائه میشود را خریداری کنند. با ۱ ساعت رانندگی از مرکز شهر کوالالامپور به محل برگزاری این جشنواره خواهید رسید، همچنین برای رفاه حال مسافران، هتلهای مختلفی مانند هتل آوانا the First World Hotel, Genting Grand, and Hotel Seri Malaysia  برای اقامت وجود دارد.

روز ملی هاری مردکا Hari Merdeka : Merdeka  به معنای مستقل است و با اینکه مالزی بیش از ۵۰ سال پیش از بند استعمار آزاد شده ، این جشن همچنان یک رویداد سالانه با شکوه با موضوعات و برنامه های مختلف در ۳۱  آگوست هر سال برگزار می شود.در این روز باشکوه مالزی، بخش های مختلف دولتی و خصوصی در مقابل رهبران کشور و نخست وزیر و شهروندان از گوشه و کنار کشور راهپیمایی می کنند. این یکی از بهترین زمان ها است تا شاهد وحدت جامعه مالزی باشید، چرا که مردم از تمام نژادها و مذاهب  به تماشای این رژه می نشیند.

مراسم آغازین جشن مردکا در دریاچه ی پوتراجایا برگزار می شود و در پی آن، آتش بازی و اجراهای با شکوه موسیقی  وکنسرت ها، مسابقات و بازی های بین المللی و همچنین بازار مواد غذایی خواهد بود.

فستیوال کیک یا میان پاییز Mid-Autumn Festival: فستیوال میان پاییز Mid-Autumn Festival یا فستیوال کیک ماه یا فانوس Moon Cake یا Lantern Festival در تاریخ ۴ سپتامبر برگزار می شود.  ریشه این فستیوال به جنگی باز می گردد که در قرن چهاردهم در چین اتفاق افتاد. چین ها در کشورهای مختلف این جشن را با آداب و رسوم متفاوتی برگزار می کنند، اما همگی موافق هستند که این جشنواره برای بزرگداشت فصل و زمان برداشت محصولات تابستانی توسط نیاکان آن ها و همچنین مراسم یادبود سقوط سلاطین مغول در چین، بعد از شورش موفقیت آمیز مردم، برگزار می شود. رهبران شورش در روز قیام، صدها کیک ماه را به خانه های مردم در تمامی نقاط شهر فرستادند که داخل هر کدام از این کیک ها نامه ای قرار داشت که زمان و تاریخ قیام را بیان کرده بود.

چینی ها در مالزی با خرید و مصرف کیک های ماه با طعم های مختلف و متفاوت، حتی بعضی  طعم های غیرعادی مثل دوریان و قهوه برگزار می کنند.  حتی هتل ها و اقامتگاه ها در سرتاسر مالزی برای نشان دادن کیک با یکدیگر به رقابت می پردازند. در شب فستیوال، کودکان فانوس های کاغذی به اشکال مختلف مانند حیوانات و ماشین ها، یا فانوس های سنتی چینی تان لوک (Tan Lok) را در دست گرفته و به خیابان می آیند. جهت اطلاع از قیمت تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر در ارتباط باشید و همچنین برای تماشا و لذت این فستیوال جذاب، بلیط هواپیما کوالالامپور را رزو کنید و این مراسم سنتی جذاب را از نزدیک ببینید.

بهترین فستیوال های موسیقی استانبول

سالن اپرای ثریا استانبول Süreyya Opera House: سالن اپرای ثریا استانبول که در سال ۱۹۲۷ بنا شد در بخش آسیایی و محله کادی کوی قرار دارد که یکی از مهمترین مراکز موسیقی کلاسیک و رقص باله است. این مکان با تالار تاریخی بزرگ و زیبا به معماری سبک اروپایی، هنر بی نظیر آن دوران زمانی را به نمایش می گذارد.برای تماشای کنسرت موسیقی کلاسیک یا رقص باله در تور استانبول زمستان ۹۷ می توانید بلیط کنسرت خود را رزرو کنید و به تماشای اجرای بی نظیر این هنرمندان بپردازید.

ارکستر فلارمونیک بوروسان استانبول: ارکستر فلارمونیک بوروسان استانبول Borusan Istanbul Philharmonic Orchestra در سال ۱۹۹۳ توسط گروه صنعتی بوروسان به‌عنوان خانه نوازندگان بوروسان تاسیس شد. هدف از تشکیل این نوع موسیقی، معرفی موسیقی پلی فونیک (چندصدایی) به مخاطبان خود بود. در سال ۱۹۹۹ این ارکستر به یک ارکستر سمفونیک تبدیل شد.

در حال حاضر نیز ارکستر این نوع سبک موسیقی هم در بخش آسیایی و هم در بخش اروپایی استانبول اجرا می شود که در تور استانبول نوروز ۹۸ می توانید بلیط آن را تهیه کنید و از تماشای این ارکستر لذت ببرید.

فستیوال موسیقی IKSV استانبول : فستیوال موسیقی IKSV استانبول یکی از مهمترین جشنواره های موسیقی کلاسیک است که در هر سال بین ماه های مه و ژوئن برگزار میشود. این فستیوال موسیقی در چهل و پنجمین سال تولد خود میزبان نامهای مشهوری مانند ارکستر فیلارمونیک نیویورک، برلین، وین، پاریس و دیگر گروه‌های کوچک و بزرگ بود.شما نیز با رزور بلیط هواپیما استانبول شاهد اجرای هنر این موسیقیدانان باشید.

کلوپ جاز ناردیس استانبول Nardis: کلوپ جاز ناردیس به عنوان یکی از بهترین کلوپ های جاز استانبول شناخته شده است. این کلوپ برای سالها است که میزبان اجرای موسیقی هنرمندان بین الملی و محلی است. در پشت صحنه این کلوپ یک بار با تعداد میز و صندلی چوبی وجود دارد. کلوپ نادریس در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد که علاقه مندان در تور استانبول بهار می توانند اجرای هنرمندان این کلوپ را تماشا کنند.

فستیوال جاز IKSV استانبول: فستیوال موسیقی IKSV به غیر از موسیقی کلاسیک، میزبان فستیوال‌های مهم  دیگر موسیقی شهر بوده که این بار تمرکز خود را بر روی برگزاری ژانر موسیقی جاز قرار داده است. از سال ۱۹۹۴، هر ساله این فستیوال در ماه جولای برگزار شده و IKSV نه‌ تنها میزبان بعضی از نام‌های بزرگ موسیقی جاز می باشد، بلکه باعث همکاری استعدادهای بین‌المللی و محلی نیز بر روی صحنه می‌شود. گردشگران تور استانبول لحظه آخری که به این سبک موسیقی علاقه دارند می توانند یکی از تماشاچیان این فستیوال باشند.

سالن IKSV استانبول: محل جدید و جذاب IKSV (بنیاد هنر و فرهنگ استانبول) همیشه میزبان اجرای موسیقیهای بین الملی و محلی بوده است. اگر طرفداری گروه‌هایی موسیقی هستید که در سالن‌های بزرگ کنسرت برنامه اجرا نمی‌کنند، سالن IKSV بهترین جا برای تماشای اجرای زنده یکی از بندهای موسیقی در تور استانبول عید است.

سالن بابیلون بومونتی استانبول Babylon Bomonti: سالن بابیلون بومونتی استانبول بی شک یکی از مهمترین سالهای برگزاری کنسرت در استانبول است و به محل نمادین و رویایی برای اجرای مراسم موسیقیدانان تبدیل شده است. با اینکه این سالن از مکان اصلی خود در محله بی‌اوغلو به بومونتی آدا انتقال پیدا کرد، اما سن و محل نمایش آن همچنان میزبان تعدادی از مهم‌ترین گروه‌ها و بندها و فستیوالهای تاریخی موسیقی کشور ترکیه است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *