شیوه نمایش مجدد پست های آرشیو شده در اینستاگرام برای کاربران

شیوه نمایش مجدد پست های آرشیو شده در اینستاگرام برای کاربران
  • 1397/12/1
  • زهرا معبودی
  • 0

حدودا نیمه های سال ۲۰۱۷ بود که اینستاگرام قابلیت مفیدی به نام آرشیو سازی پست ها را ارائه کرد. طبق این قابلیت شما می توانستید تصاویر و پست های صفحه تان را آرشیو کنید. بعد از آرشیو کردن پست ها، شما تنها کسی هستید که می توانید آن مطالب را مشاهده کنید. هیچ گونه کاربری قادر نخواهد بود این پست های آرشیو شده را مشاهده کند.

فرقی ندارد که شما چه نوع پستی را آرشیو می کنید. هم ویدیو ها و هم عکس ها قابلیت آرشیو شدن دارند.

گاهی شما پست هایی از صفحه اینستاگرام خود را آرشیو می کنید و بعد آن را فراموش می کنید. اگر کلا از آن دسته افرادی هستید که به دنبال آرشیو کردن نیستید ممکن است یک روز وارد صفحه خود شوید ومتوجه شوید که اینستاگرام یکی از فیلم ها و یا پست های تصویری شما را حذف کرده است. البته اگر چنین چیزی برایتان رخ داد لطفا حتما بخش آرشیو را نگاه کنید.

نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام

محل آرشیو شدن پست ها در اینستاگرام

اگر بخواهید محل آرشیو پست ها را مشاهده کنید تا دست از اتهام به اینستاگرام بردارید، می توانید به بالا و سمت راست پروفایل خود نگاه کنید. اینجا باید یک علامت و آیکون ساعت وجود داشته باشد. با تپ کردن آن می توانید به راحتی مشاهده کنید که آیا چیزی آرشیو شده یا نه.

البته فرقی ندارد اندرویدی هستید یا آی او اسی! برای هر دو قشر یاد شده موقعیت پست های آرشیو شده یکسان است.

اگر شما در تنظیمات قبلا اینگونه اقدام کرده اید که استوری هایتان به طور اتوماتیک آرشیو شوند، کافی است که ابتدا به Archive بروید و بعد از منوی کشویی Posts را انتخاب کنید.

نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام

شیوه نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام برای عموم / دوستان

برای این که پست ها را از آرشیو خارج کنید، کافی است به مسیر گفته شده بروید تا پست های مورد نظر را ببینید. بعد از این تصویر و یا فیلم مورد نظر را انتخاب کنید و با کلیک بر علامت عمودی و یا افقی  (…)، به یک سری آپشن ها دسترسی پیدا کنید. از میان زیر منو ها، باید گزینه Show on Profile را انتخاب کنید.

در این صورت اینستاگرام مجددا پست مورد نظر را به موقعیت قبلی خودش باز می گرداند و حالا عموم مردم و یا دوستان تان می توانند پست مورد نظر را مشاهده کنند.

نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام

وقتی پست مورد نظر از حالت آرشیو خارج می شود، اصلا مثل این نیست که روزی آن را آرشیو کرده اید. حتی این پست به صورت یک پست جدید ارائه نمی شود. این پست سرجای قبلی خود در لابلای پست ها قرار می گیرد و کاربران می توانند دوباره روی آن نظر ارسال کنند و یا آن را لایک کنند.

مزیت های آرشیو کردن پست های اینستاگرام

وقتی که در مورد این موضوع در حال نوشتن بودم به این فکر کردم که این قابلیت به ما کمک می کند که در شرایط خاص بعضی از پست ها را پنهان کنیم. این قابلیت به شما این فرصت را می دهد که دیگر نیازی نباشد پست مربوطه را حذف کنید. بلکه با داشتن موقعیت های اختصاصی خود مثل تعداد لایک ها و نظر ها می توانید آن را حفظ کنید و بعد هر وقت تمایل داشته باشید ان ها را آزاد کنید.

مزیت دیگر آن نیز سهولت کار با بخش آرشیو و در دسترس بودن مستقیم آن است.

آیا شما نیز این گونه فکر می کنید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *