چطور عکس پروفایل تلگرام را از دید دیگران پنهان کنیم؟

چطور عکس پروفایل تلگرام را از دید دیگران پنهان کنیم؟
  • 1398/1/6
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از ویژگی هایی که واتس اپ از ابتدا داشته این بوده که به کاربر اجازه می داد تا با تنظیمات حریم خصوصی، عکس پروفایل را از دید برخی از افراد پنهان کند یا این که مشخص کند که چه افرادی می توانند از پروفایل دیدار کنند. این موضوع یکی از کمبود های مهم ترم افزار تلگرام بود که طی ۴ تا ۵ سال عمر این نرم افزار، در مورد آن بروز رسانی صورت نمی گرفت. در این مقاله می خواهیم از پنهان کردن عکس پروفایل تلگرام صحبت کنیم.

در آخرین بروز رسانی ها که برای نرم افزار تلگرام اندرویدی و تلگرام دسکتاپ رخ داده خوشبختانه برای این موضوع، راه حل های ساده ای ارائه شده است. در ادامه این مطلب به شیوه تنظیمات حریم خصوصی عکس پروفایل تلگرام و پنهان کردن آن می پردازیم و به تفاوت های جزیی در نسخه موبایلی و دسکتاپ خواهیم پرداخت.

اهمیت پنهان کردن عکس تلگرام چیست؟

برخی از افراد، اپلیکیشن های ارتباطی را به عنوان یک بخش از حریم خصوصی خود می دانند. قسمت عکس پروفایل این امکان را به شما می دهد که آن را با هر تصویری پر کنید. بنابراین اگر شما نیز بخواهید تصویر پروفایل تلگرام خود را از دید برخی پنهان کنید و صرفا محدودیت هایی برای نماش آن بگذارید ( مثلا چه کسانی ببینند و چه کسانی نبینند ) می توانید از راهنمای امروز گویا آی تی استفاده کنید.

شیوه پنهان کردن عکس تلگرام از مخاطبین

برای پنهان کردن عکس تلگرام از مخاطبین شما می توانید از طریق نرم افزار موبایلی تلگرام و هم از طریق نرم افزار دسکتاپ این کار را انجام دهید.

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

به منظور پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید، باید ابتدا اپلیکیشن تلگرام شما بروز رسانی شده باشد. این کار را می توانید از طریق گوگل پلی انجام دهید. بعد از این که این بروز رسانی صورت داده شد به بخش تنظیمات تلگرام خود بروید:

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

بعد از این که روی گزینه تنظیمات به محل فلش قرمز رنگ در عکس بالا کلیک کردید، وارد گزینه ها و بخش های تنظیمات می شوید. در این قسمت باید روی گزینه privacy and security کلیک کنید:

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

این گزینه به شما کمک می کند هر نوع تنظیم یا اطلاع از حریم خصوصی و امنیت تلگرام را اعمال کنید. با کلیک بر این گزینه نیز زیر منو ها را مشاهده خواهید کرد:

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

در قسمت تنظیمات حریم خصوصی باید یک آپشن جدید به منو ها اضافه شده باشد که شامل عکس پروفایل یا profile photo است. در مقابل این گزینه، نوشته لینک دار آبی رنگی قرار داده شده است. اگر روی این گزینه کلیک کنید وارد بخش هایی می شوید که تماما به تنظیمات حریم خصوصی عکس پروفایل مربوط می شود. برای پنهان کردن عکس پروفایل تلگرام می توانید امکانات مختلف در این بخش را تست کنید. از جمله:

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

در این قسمت شما امکاناتی دارید تا حسابی عکس پروفایل تان را از دید کسانی که نمی خواهید دور کنید. مثلا در بخش اول شما مشخص می کنید که عکس پروفایل تان برای هر کسی و یا صرفا برای مخاطبین تان نمایش داده شود. از طرفی اگر بخواهید برای یک سری افراد خاص عکس پروفایل خود را پنهان کنید، می توانید از بخش دوم استفاده کنید. قسمت add users را کلیک کنید.

در این صورت می توانید مطمئن شوید که همه چیز مطابق میل تان تنظیم شده و در نهایت، صفحه را ترک کنید. درست از همین لحظه محدودیت ها روی پروفایل شما اعمال خواهد شد.

 

روش پنهان کردن عکس تلگرام در دسکتاپ

اگر تلگرام شما روی ویندوز تان نصب است و معمولا با لپ تاپ یا پی سی به تلگرام متصل می شوید می دانید که نسخه تلگرام دسکتاپ هم هر چند مدت یک بار بروز رسانی می شود. در صورتی که آخرین بروز رسانی را دریافت کرده اید، می توانید عکس پروفایل تلگرام تان را پنهان کنید.

برای این کار، بعد از بروز رسانی ( حتما باید این کار انجام شود )

به بخش تنظیمات تلگرام دسکتاپ خود بروید:

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در ویندوز و دسکتاپ

به کلیک بر روی گزینه تنظیمات، وارد بخش زیر منو ها و آپشن های تنظیماتی می شوید. در این قسمت:

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

گزینه privacy and security را مشاهده می کنید. این گزینه از ابتدایی ترین بخش های تنظیمات تلگرام در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ به شمار می آید. روی این گزینه کلیک کنید

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به عکس پروفایل را مشاهده کنید. در مقابل این گزینه دکمه آبی رنگ و نوشته ای لینک دار وجود دارد که می توانید روی آن کلیک کنید و وارد بخش تنظیماتی عکس پروفایل تلگرام شوید.

نحوه پنهان کردن عکس تلگرام در اندروید

در این قسمت دو بخش تنظیماتی دارید که هر کدام دارای دو زیر بخش هستند.

در بخش اول مشخص می کنید که فقط مخاطبین تان پروفایل و عکس تان را ببینند یا این که همه عموم آزاد هستند تا عکس پروفایل تان را ببینند. در صورتی که اکانت تان شخصی است توصیه می کنیم که گزینه مخاطبین را انتخاب کنید اما برای برندها و بیزینس ها نیازی به ایجاد این محدودیت نیست.

همچنین در بخش دوم می توانید تنظیمات را بر اساس یک سری محدودیت ها ایجاد کنید. برای مثال، می توانید مشخص کنید که چه کسی پروفایل شما را ببیند ( شخص یا اشخاص ) یا این که عکس پروفایل تلگرام تان از دید چه کسانی ( شخص یا اشخاص ) پنهان باشد.

در حقیقت بخش اول، یک نوع تنظیمات کلی و در بخش دوم تنظیمات جزیی تر مشاهده می کنید.

همانطور که مشاهده می کنید برای نسخه اندروید یک گزینه تنظیماتی کمتر از دسکتاپ وجود دارد. به هر حال می توانی تنظیمات را آن طور که دوست دارید اعمال کنید و خیال تان راحت باشد که کسی جز افراد مورد نظرتان، عکس پروفایل تان را نخواهند دید.

در این باره سوالی دارید؟

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *