شیوه زمان بندی ایمیل ها در Outlook چگونه است؟

شیوه زمان بندی ایمیل ها در Outlook چگونه است؟
  • 1398/1/12
  • زهرا معبودی
  • 0

دلایل بسیاری وجود دارد که بخواهید ایمیل هایی که ارسال می کنید را زمان بندی کنید. مثلا شاید بخواهید چند روز آینده ایمیلی ارسال کنید اما در آن زمان دسترسی به اینترنت نداشته باشید. یا این که بخواهید ایمیل تان را طوری ارسال کنید که به هر نحوی که شده، در ابتدای اینباکس مخاطب تان قرار گیرد تا به پیام شما سریع تر رسیدگی شود. به هر حال شما ممکن است دلیل خاص خود را داشته باشید.

پیش از این در مورد شیوه زمان بندی ایمیل در جیمیل، سرویس ایمیلی محبوب در سراسر دنیا صحبت کردیم اما اگر شما از کاربران Outlook هستید، این کار همچنان ساده است و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش ساده برای زمان بندی ایمیل در Outlook

به طور معمول برای این که بخواهید موفق به زمان بندی ایمیل در outlook شوید نیاز نیست که هیچ افزونه اضافی نصب کنید چرا که در نرم افزارها و ابزارهایی که برای مدیریت این سرویس ایمیلی وجود دارد می توانید ایمیل ها را به راحتی زمان بندی کنید.

بدین منظور،

ابتدا یک اکانت معمولی بسازید و با آن وارد سرویس outlook شوید.

در ادامه از نوار بالای صفحه مسیر Options > Delay Delivery را انتخاب کنید.

زمان بندی کردن ایمیل در outlook

با انتخاب بالا، پنجره Properties  برای شما نمایش داده می شود. در این بخش به دنبال آپشنی به نام Do not deliver before باشید.

زمان بندی کردن ایمیل در outlook

با ورود به این بخش به شما دسترسی داده می شود تا تاریخ و زمان ارسال ایمیل تان را مشخص کنید.

دقت کنید که تیک کنار این گزینه باید حتما زده شود.

نکته مهمی که در مورد زمان بندی ایمیل در outlook وجود دارد این است که، متاسفانه این سرویس به گونه ای است که تا وقتی برنامه باز باشد، ایمیل ارسال می شود. اگر برنامه بسته باشد، ایمیلی ارسال نخواهد شد مگر تا زمانی که دوباره آن را باز کنید.

اگر شما به طور روزانه از این سرویس ایمیلی محبوب استفاده می کنید و شبانه روز، این سرویس باز است، برای زمان بندی کردن چندان مساله ای نیست و با موفقیت می توانید ایمیل خود را در زمان تعیین شده ارسال کنید اما اگر چنین نیست و قرار است یک مدت طولانی از این سرویس استفاده نکنید بهترین کار استفاده از جیمیل و امکان زمان بندی ایمیل در آن است.

آیا در رابطه با این آموزش سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *