چطور با پنل پیش نمایش یا Preview Pane در جیمیل کار کنیم؟

چطور با پنل پیش نمایش یا Preview Pane در جیمیل کار کنیم؟
  • 1398/2/21
  • زهرا معبودی
  • 0

جیمیل دارای گزینه ها و امکانات متعددی است تا به شما کمک کند تا بتوانید اینباکس خود را به طور دلخواه تان آرایش کنید. مثلا می توانید برای نوشتن ایمیل از بخش نوشتن هوشمند استفاده کنید و کلماتی که می خواهید بنویسید را توسط گوگل و جیمیل پیش از نوشتن پیش نمایش کنید و بعد آن ها را بدون تایپ انتخاب کنید.

تا کنون به چند ویژگی هوشمندانه مثل نوشتن هوشمند یا پاسخ هوشمند پرداخته ایم اما قضیه پنل پیش نمایش یا Preview Pane هم چیز های جالبی دارد.

پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل چیست؟

پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل قابلیت جدیدی است که در آن می توانید متن ایمیل ها و یا لیستی از ایمیل ها را مشاهده کنید

شیوه فعال کردن پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل جگونه است؟

پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل به طور پیش فرض غیر فعال است.

برای تنظیم کردن آن لازم است که ابتدا، به بخش تنظیمات جیمیل خود بروید و بعد روی تب Advanced  کلیک کنید.

شیوه فعال کردن پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل جگونه است؟

در این قسمت مطابق آن چه که در اسکرین شات می بینید گزینه Enable را انتخاب کنید و بعد روی دکمه Save Changes در پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیم انجام شده روی جیمیل اعمال شود.

شیوه فعال کردن پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل جگونه است؟

با انجام این تغییرات آیکونی به صفحه جیمیل اضافه می شود که می توانید حالت پیش نمایش ایمیل ها و جیمیل را در آن مشاهده و با یک کلیک تنظیم کنید. برای این منظور،

شیوه فعال کردن پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل جگونه است؟

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، این آیکون شامل چهار خط افقی است که یک مثلث یا دکمه بازشونده است. اگر روی این آیکون کلیک کنید می توانید سه آپشن حاوی   بدون تقسیم ( No Split ) – تقسیم بندی افقی ( Horizontal Split ) و تقسیم بندی عمودی ( Vertical Split ) را مشاهده کنید )

با انتخاب گزینه Horizontal Split شما می توانید پیش نمایشی از ایمیل ها را در سمت راست مشاهده کنید.

با انتخاب گزینه Vertical Split شما می توانید پیش نمایش ایمیل ها را در پایین ترین بخش مشاهده کنید.

اگر دوست دارید این تنظیمات را لغو کنید و پیش نمایش را به حالت پیش از فعال کردن این قابلیت ها ببرید گزینه No Split را انتخاب کنید.

به کمک این آیکون شما می توانید تنظیمات را خیلی سریع به آن چه که دوست دارید تنظیم کنید.

 

کدام نوع تقسیم بندی در پنل پیش نمایش جیمیل مناسب من است؟

وقتی که این قابلیت را مشاهده می کنید شاید با خودتان بگویید که عجب ویژگی لوسی! گوگل برای جیمیل درست کرده است! مگر پنل پیش نمایش یا Preview Pane جیمیل چه دردی را دوا می کند؟

اما باید بدانید که تنظیم جیمیل به حالت های پیش نمایش یک قضیه فنی است که بیشتر به مانیتورها ارتباط پیدا می کند.

معمولا کاربرانی که از مانیتورهای سنتی و قدیمی تر استفاده می کنند تمایل دارند تا از تنظیمات Split Horizontal  استفاده کنند تا هیچ چیزی از صفحه جا نیفتد و قسمت بالا از پایین جدا نباشد.

اما اگر از نمایشگرهای جدید که مسطح هستند استفاده می کنید انتخاب vertical split می تواند ویوی بهتری از ایمیل ها را به شما بدهد.

در حقیقت انتخاب این گزینه به شما امکان می دهد که فضای کافی برای راحت تر خواندن ایمیل ها در اختیار داشته باشید.

 

چطور از پنل پیش نمایش جیمیل استفاده کنیم؟

وقتی که از پنل پیش نمایش جیمیل استفاده می کنید و فضا را تقسیم می کنید در حقیقت می توانید با کمک نشانگر ماوس خود، اندازه پنجره ها را تنظیم کنید.

تصور می کنیم که حالا شما از حالت افقی برای بخش بندی استفاده کرده اید. اگر ماوس را روی لبه مرزی بخش ها قرار دهید، نشان گر برای تنظیم شدن فعال می شود. شما با این کار می توانید ( با کشیدن ماوس ) اندازه پنجره ها را به اندازه دلخواه خود تغییر دهید.

این تغییرات به تناسب نوع تقسیم بندی که دارید، به صورت چپ و راست، یا بالا و پایین قابل تغییر سایز است.

چطور از پنل پیش نمایش جیمیل استفاده کنیم؟

اگر تنظیمات را طوری انجام دادید، که خروجی آن باب میل تان نبود هیچ جای نگرانی وجود ندارد. سریعا  آیکون چهار خط افقی را روی صفحه پیدا کنید و تقسیم بندی را به حالت NO ببرید:

چطور از پنل پیش نمایش جیمیل استفاده کنیم؟

در نهایت اگر به بخش تنظیمات جیمیل بروید و در این قسمت انقدر اسکرول کنید تا به  Preview Pane  برسید، در این قسمت می توانید مشخص کنید که چقدر باید زمان بگذرد تا یک ایمیل را به حالت خوانده شده تبدیل کنید. آپشنی که باید تنظیم کنید را در عکس زیر مشاهده می کنید. آن چه می توانید برای این موضوع تنظیم کنید، ۱ ثانیه، ۳ ثانیه، ۲۰ ثانیه و هرگز است.

چطور از پنل پیش نمایش جیمیل استفاده کنیم؟

آیا با این حساب شما این تنظیمات را آپشنی واقعا دوست داشتنی و ضروری برای کارتان می دانید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *