با این ۳۵ ترفند تولید محتوای تجاری، از رقبایتان یک سر و گردن بالاتر باشید

با این ۳۵ ترفند تولید محتوای تجاری، از رقبایتان یک سر و گردن بالاتر باشید
  • 1398/3/7
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

شما اگر صاحب یک وب سایت فروشگاهی خدماتی هستید که به دنبال افزایش سود فروش خود هستید، عموما باید به کارهایی بپردازید که شاید بسیاری از همکاران یا رقیبان شما، از آن چشم پوشی می کنند و به راحتی از آن می گذرند. در واقع شما به عنوان یک وبمستر دانا، در حال به روز رسانی محتوای وبلاگ خود هستید اما دقیقا نمی دانید چرا تلاشتان، آورده برایتان ندارد. یعنی تلاش شما منجر به افزایش مشتری برای تان نمی شود.

شاید مشکل خود را از نوع محتوا، نوع انتشار مطالب، پرداختن به موضوعات غیر مرتبط و … بدانید که هر کدام از این ها به نحوی، با مشکل شما رابطه مستقیم دارند، اما بهتر است امروز کمی فکر خودتان را روی مقالاتی متمرکز کنید که می توانید به بدترین شکل ساختار فروش شما را خراب کند، البته اگر همین محتوا را درست شالوده بندی کنید و بدانید و بفهمید و درست بنویسید، قطعا برایتان سود هایی هم خواهد داشت و اثرات منفی به کل تبدیل به اثرات مثبت می شود. امروز ۳۵ گزینه در مورد محتوای سایتتان را در نظر گرفته ایم، که به شما کمک می کند که بتوانید فروش خوبی را عاید سایت و گروهتان کنید! آن هم فقط از طریق وب سایتتان!

قبل از این باید در مورد اهمیت وبلاگ نویسی برای بیزنس تان بگوییم! تولید و به روز سازی محتوا برای سایت و تجارت الکترونیکی شما بسیار اهمیت دارد. بنابراین نباید تلاشتان را متوقف کنید. فراموش نکنید که، شما دارای یک شغل جدید هستید و در عرصه تکنولوژی هر روز راه هایی جدید باز می شود که باید خودتان را با آن وفق دهید. همانطور که داشتن یک فروشگاه در دنیای واقعی قواعدی دارد، برای سود رسانی بیشتر نیز در دنیای مجازی باید کارهایی بکنید.

این مقاله پاسخی به سوالات شماست:

  1. چگونه یک فروشگاه موفق داشته باشیم؟
  2. چگونه روی مشتری ها تاثیر بگذاریم؟
  3. چگونه در بین رقبا محبوب تر باشیم؟
  4. مهمترین فاکتور در افزایش مشتری ها چیست؟
  5. چگونه تجارت الکترونیکی مان را موفق کنیم؟
  6. چگونه بدون تلاش مضاعف، موفق شویم؟

تولید محتوای تجاری

 

اولین تلاش

شما برای اینکه بتوانید محتوای خوب روی سایت و فروشگاه خود تولید کنید، باید سرعت عمل عالی داشته باشید. در صورت داشتن سرعت عمل است که موفق می شوید به موقع و در کمترین فرصت یک مطلب تاثیر گذار تولید کنید.

اما سوال اینجاست. چگونه باید یک مطلب و پست را در کمترین زمان ممکن تولید کنیم؟

پاسخ هم اینجاست. شما می توانید با این ۸ گام، به بهترین شکل روند نوشتن تان را بهینه کنید و از سرعت خود لذت ببرید!

 

برای برنامه تولید محتوایتان زمان بندی داشته باشید

شاید منظورمان را فهمیده باشید. اینکه خودتان و حتی خوانندگانتان بدانند که چه وقت باید محتوایتان روی سایت قرار بگیرد بسیار خوب است. چرا که هم مخاطبین می دانند شما چه وقت سایت را به روز می کنید و تلاش های مکرر برای داشتن محتوای جدیدتان نخواهند داشت. از طرفی شما هم می دانید که چه وقت هایی نیاز به تلاش بیشتر دارید. حد اقل اینکه از قبل با شکستن زمان بلند به زمان کوتاه در هفته، می توانید محتوای خوبی تولید کنید. لازم نیست به خودتان فشار بیاورید یا زمان اضافی صرف آن کنید. لازم نیست حتما حتما حتما هر روز سایت را به روز کنید! هر چند اگر کنید بسیار بسیار بهتر است .

لیستی از ایده ها برای وبلاگ نویسی خود داشته باشید

وقتی که به محتوای سایت خود و حتی محصولاتتان نگاه می کنید می توانید به راحتی، به تولید ایده بپردازید، ببینید به چه موضوعاتی اگر پرداخته اید موفق بوده اید؟ مخاطبین به دنبال چه پست هایی می گردند؟ مهم ترین کلماتی که سرچ می کنند چیست؟ حتی از سوالاتی که می پرسند ایده بگیرید و زمان تولید مطلب سری به ایده ها بزنید و فورا یکی را انتخاب کنید و شروع کنید.

 

یک برداشت کلی از محتوایی که می خواهید تولید کنید داشته باشید!

بهترین تعریف برای این شماره این است که بی گدار به آب نزنید! اگر قبل از به دست گرفتن قلم، بدانید که می خواهید در چه مورد بنویسید و چند روز در موردش فکر کرده باشید به راحتی می توانید در کمترین زمان ممکن نسخه تکمیلی مطلب را ایجاد کنید. یعنی با این کار حتی دیگر نیازی نیست تیم نویسنده و ویرایشگر به صورت جدا داشته باشید! همیشه دورنمایی از هدف نوشته داشته باشید! همین

از شیوه ثابت و مفید کنونی وبلاگ نویسی تان پیروی کنید!

شاید شما تا کنون در روال نوشتن موفق بوده اید! پست های خوبی نوشته اید و روی دیگران تاثیر گذاشته اید! اما یادتان نرود که به طور ناخود آگاه در این مورد اگر موفق بوده اید تلاش هایی داشته اید. اما اگر فکر می کنید روال کنونی پاسخگوست لازم نیست به دنبال یافتن راه های جدید باشید!

روی ایده هایتان به محض یاد آوری کار کنید

در مورد زمانی که ایده ای یا موضوع جدیدی دارید دو پیشنهاد بسیار مهم دارم! اول اینکه تا ایده ای به نظرتان رسید، تخلیه اطلاعاتی ذهنی کنید و هر آنچه در مورد آن به نظرتان می رسد روی کاغذ بیاورید! از آن یک پست بسازید و منتشر کنید! اما کل ایده خود را به یک پست محدود نکنید ! سعی کنید روی آن کار کنید  و بعد هم به مرور اضافات آن را منشتر کنید! حتی برای ساختن لینک داخلی اینجا می توانید خوب عمل کنید! فراموش نکنید که بهترین ایده ها، به طور مستمر در مدت زمان طولانی تکمیل می شوند و ایده های جدید همیشه حرف هایی برای گفتن دارند! که هم گوگل آن ها را دوست دارد هم خودتان هم مخاطبینتان!! اگر باور ندارید امتحان کنید!

همیشه یک پست به طور ذخیره در وب سایت تان داشته باشید

گاهی اوقات زمان طوری از شما سبقت می گیرد، رخدادهایی که ان شا الله همه خوبند طوری سر راهتان سبز می شوند که نمی توانید در موعد معین، به تولید محتوا بپردازید! چقدر خوب است که از قبل یکی آماده داشته باشید و فوری منتشر کنید و بعد به برنامه های مزاحم خود بپردازید! هر وبلاگ نویس بارها با این صحنه روبرو شده و قطعا اهمیت این روش و پیشنهاد را می داند!

خانم های نویسنده! تایمر آشپزخانه داشته باشید!

بسیاری از مدیران سایت های فروشگاهی بانوان عزیز هستند! این دسته از خانم ها می توانند با داشتن تایم خاص استراحت بین کاری، در مورد موضوعات خاص فکر کنند و بنویسند! به عنوان مثال اختصاص دادن نیم ساعت در قبل از ظهر، هنگام پختن ناهار، با یک فنجان قهوه و یا چای می تواند فرصت خوبی برای فکر کردن به مطالبی باشد که می خواهید بنویسید! آقایان هم زمان هایی مشابه با بانوان دارند که می توانند روی آن فکر کنند! مثلا زمان هایی که صرف پیاده راه رفتن تا نانوایی می کنند! و حتی مدت زمانی که در نانوایی مشغولند! و اوقاتی دیگر ….

این هفت گام کمک شایانی به شما می کند، تا به حرفه ی نویسندگی تان، حرفه ای تر نگاه کنید! آیا غیر از این است؟ اما مطمئن باشید وقتی که برای خواننده می گذارید از سمت آن ها کاملا حس می شود و آن ها نیز پاسخگوی این تلاش می شوند. این روش ها به شما صرفه جویی در وقت و البته افزایش کیفیت محتوا می دهد!

اما گام های بعدی در مورد چیست؟

 

چگونه با تولید محتوا، مخاطبین تان را متاثر کنید!

متخصصان این بخش را به صورت عشق بازی با مخاطبین در نظر گرفته اند اما ما می گوییم متاثر کردن! چرا که این معنی بالاتری می دهد! به هر حال قرار است شما با روش هایی مخاطبین را به طور خاص مورد هدف قرار دهید و نشان دهید که برایتان بسیار اهمیت دارند! اصلا تا کنون به این گزینه فکر کرده اید که روش هایی وجود دارد که با همزاد پنداری، و تحت تاثیر قرار دادن مخاطبین می توانید به راحتی آنان را به چنگ آورید!

البته این بخش در مورد مخاطبینی که با بیزنس شما ارتباط برقرار نکرده اند و پیام های شما را دوست ندارند، حرف هایی دارد .در این بخش باید احساسات خود را عوض کنید! برای مدتی لازم نیست مثل یک فروشنده فکرکنید و احساس کنید! کافیست نقش مربی را به خود بگیرید و بعد شروع به تولید محتوا کنید! اصلا به منافع فروشتان فکر نکنید! تکرار می کنم به منافع تان فکر نکنید! بگذارید خواننده به شما اعتماد کند!

 

مخاطبین خود را بشناسید!

دانستن خواسته های مخفی مخاطبین، فهم علایق آنان، اینکه بدانید رویای آنان چیست، به طور کلی هر چیزی که بتواند شناخت بیشتری از آنان به شما بدهد می تواند بهترین راه برای شناخت آنان برای برداشتن گام های بعدی، برای علاقه مند سازی آنان باشد.

هدف وبلاگی خود را تعریف کنید و به آن پایبند باشید!

به طور کلی هدفی داشته باشید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به آن و حل مشکلات مخاطبین تلاش کنید! باید بتوانید به هر صورتی که شده خط مشی خاصی داشته باشید و آن را هم تعریف کنید تا مخاطبین تان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند  و با اتکا به رهنمود های شما، مشکلاتشان را حل کنند.

محتوایتان را برای انسان ها بنویسید! نه کلیک خور شدن مطلب

سعی کنید که پشت مطالب های خود حس مخاطب دوستی قرار دهید تا با خواندن آن کاربر به راحتی بتواند درک کند و حس خود را تغییر دهد! نباید در چنین نوشته هایی به فکر لینک کردن مطالب باشید و فقط رتبه سایت خود را بالا ببرید!

از اینکه بسیاری از افراد با محتوای شما بیگانه اند نترسید!

شما لازم نیست همه افراد موجود در وب و روی زمین را به خود علاقمند کنید! شما با شیوه هایی که گفته شد افرادی که پنانسیل علاقمند شدن به شما دارند را به خود نزدیک می کنید! اما هستند افرادی که واقعا با سیستم شما بیگانه اند، درست مثل خودتان که با پیشه هایی بیگانه اید! پس سعی کنید تلاش اضافی برای هوادار کردن آن ها نداشته باشید! کافیست به جای تلاش زیاد به دنبال طرح ریزی برای رابطه بهتر با کاربرانی باشید که درست در مسیر شما قرار دارند و یا اینکه این افراد تازه به راه آمده را جذب کنید و از آن ها مشتری بسازید!

کمی سطح بالا فکر کنید!

گاهی زمان هایی می رسد که شما باید با بررسی سایر پست ها، به تولید ایده، تولید محتوا، تولید محتوای تکمیلی و اصلاحی و … بپردازید! این کار خیلی لذت بخش است و حس وب مستر بودن را به شما می دهد!

زمانی که شوق به نوشتن دارید این کار را کنید!

لازم نیست خودتان را مقید کنید تا در زمان خستگی و … به تولید مطلب بپردازید! زمانی که شوق دارید می توانید این کار را به نحو احسن با انرژی مضاعف و البته و صد البته در مدت زمان کمتر از معمول انجام دهید! یکی از مزیت های این کار این است که انرژی مسری است و شما می توانید حسابی و به طور موثر مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید!

 

در ادامه این بخش باز هم اصرار داریم که حالت فروشنده بودن را از خود دور کنید! یک مربی همیشه دوست دارد مراقب مخاطبین خود باشد و به پیشرفت بیشتر آن ها کمک کند اما یک فروشنده فقط زمانی هیجان زده است که توانستده سودی عاید خود کند و فروشی داشته باشد!

فراموش نکنید که مخاطبین شما انسان های هوشمندی هستند که می توانند تفاوت فروشنده بودن یا مربی بودن را از طریق نوشته های تان درک کنند!

 

ترفند های نوشتن مطالب پر بازدید

اما آیا می دانید چگونه مطالبی بنویسید که خوش بازدید باشند؟؟؟ ما به شما می گوییم

حتما می دانید که وب سرشار از محتوای ترکیبی و شیرین است! اما هستند پست هایی که از اول تا آخر وقتی آن ها را می خوانیم! که اگر البته تا آخر بخوانیم!! کلی خمیازه می کشیم! مطمئن باشید با چنین محتوایی نمی توانید مخاطب را به شوق آورید و فروش از آن خود کنید.

چنین محتوای خسته کننده ای مخاطب را به بخش سفید متن می کشاند تا بلکه کمی چشمشان استراحت کند! وقتی ذهن درگیر نشود هرگز چشم تاب ماندن روی محتوا را ندارد!

برای نوشتن محتوای خوب شما نیاز به این دارید که در مقابل برخی موارد بایستید! بهترین کار این است که در زمینه هایی که علاقه یا تحصیل داشته اید، بنویسید! البته این تمام ماجرا نیست! شما باید روی برخی مطالب بیشتر مانور دهید  و روی برخی موارد فورا بپرید! در زیر روش هایی اصولی برای نوشتن پست های هیجان انگیز و مخاطب پسند است!

 

ایده و عقیده و نظر مقاوم و محکم در مورد موضوع داشته باشید!

رهبران حماسی و کسانی که به درستی روی چیزی عقیده دارند سعی دارند، با گفتن محتوایشان، از بهترین روش ها استفاده کنند اما، از اینکه مورد انتقاد قرار گیرند اصلا نمی ترسند! این گونه افراد بافت کلامشان بسیار متفاوت است و شور خاصی دارند که نشان دهنده هیجانات آنان است!

از اما و اگر و باید و شاید ها رد شوید و به لب کلام بیشتر اهمیت دهید!

هر گز در جمله های خود از کلمه ” به نظر من ” استفاده نکنید چرا که آن ها اصالت خاصی به محتوای شما نمی دهند و بدین صورت نمی توانند بدان اعتماد کنند و تا آخر مطلب را بخوانند! استفاده از عباراتی مثل اگر و شاید هم برای مخاطب تردید به وجود می آورد که اصلا سازنده نیست!

روی پاراگراف ها به طور ویژه کار کنید

پست هایی که دارای پاراگراف های زیادی هستند، در واقع می توانند برای مخاطب بسیار آزار دهنده باشند، شما می توانید به عنوان یک مدیر و وبمستر متفاوت، روی پاراگراف هایتان به طور ویژه ای کار کنید. در این باره می توان گفت که، وجود پاراگراف های کوتاه، می تواند مخاطب را تا انتهای متن هدایت کند. از سمتی، همین پاراگراف های کوتاه باید هر کدام حس، نکته و پیامی برای گفتن داشته باشند تا مخاطب به آن جذب شود و بعدی ها را دنبال کند. از سویی دیگر سعی کنید همیشه با هر پاراگراف ارزش ها را بیشتر معین کنید و مشخص کنید. نگذارید، یک پاراگراف حتی، اگر سه خط باشد، چیزی برای گفتن نداشته باشد.

قبل از انتشار متن را بخوانید و از پیام های پاراگراف ها مطمئن شوید.

از انتشار محتوای رایگان هراسی نداشته باشید!

بسیاری از فروشگاه هایی که محتوایشان کاملا فروشی است، گاهی اوقات از اینکه محتوای رایگان تولید کنند، ابا دارند. اما اگر دقیق شوند خوب می دانند که این باعث می شود که فرصت های فروش بعدی شان بیشتر شود. هرگز از تولید محتوای رایگان چشم پوشی نکنید. این گزینه مزایای بیشتری نیز دارد که خودتان می توانید با کمی تامل به آن دست پیدا کنید.

از نقل قول ها و شبه جمله های کارشناسان در متن خود استفاده کنید.

زمانی که از متن های اینچنینی استفاده می کنید، می توانید ارزش های زیادی یه متن و محتوایتان بیفزایید. اول اینکه مخاطب متوجه می شود که متن های شما، با گفته های کارشناسان در این زمینه، همخوانی دارد پس اعتماد زیادی به شما می شود. از سویی مخاطب متوجه می شود که مطالب گفته شده صرفا احساس شخصی شما نیست، پس برای خرید محصولات فروشی تان عزم بیشتری دارند. یعنی که آن ها قبول می کنند که شما در کنار کارشناسانی هستید که با کمک آن ها حتی با کمک نقل قول هایشان، به موفقیت مشتری ها کمک می کنید!

کلمات سنگین و پیچیده استفاده نکنید.

لازم نیست برای نشان دادن مهارت هایتان از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنید! هر چقدر موضوعات مرتبط با صنعت خود را بهتر و ساده تر توضیح دهید مخاطب با شما بهتر ارتباط برقرار خواهد کرد و به موفقیت خواهد رسید!

از نمونه های موردی و مطالعات موردی و مشخصه ها زیاد استفاده کنید.

زمانی که شما ایده ها، آموزش ها و محتوای خود را بر اساس نمونه ها و مطالعات موردی آموزش می دهید می توانید به مخاطب بفهمانید که بیانات شما به طور زنده در دنیای اطراف رخ می دهد و به طور عمده نتیجه آن به صورت مذکور است. اینگونه مخاطب با شهامت بیشتری اقدام به پیروی از شما و ایده های تان می کند.

به طور همیشگی همیشه با محتوای عالی و با کیفیت به روز باشید

زمانی که شما به طور سخاوتمندانه، و به طور رایگان به تولید محتوا، انتشار ایده ها و … بپردازید فرصت این را دارید که محتوایتان را به گوش مخاطبین خود برسانید و از آن پس هم، فرصت های فروشی خود را بیشتر کنید!

 

چطور مخاطبین وفادار به وبلاگمان تربیت کنیم؟

چگونه مخاطبین را هفته به هفته پشت سر هم در کنار خود نگه دارید و آن ها را با خود همراه کنید؟

برای این که مخاطبین همیشه با شور و نشاط در کنارتان باشند باید به این حس برسند که شما قصد دارید به عنوان یک مربی، تکرار می کنم به عنوان یک مربی قصد پرورش و پیشرفت آن ها را دارید! قرار نیست کسی را گول بزنید همینقدر که از صمیم دل، روی این موضوع کار کنید باور کنید که پیشرفت هایی نصیبتان خواهد شد. اینکه بتوانید مخاطبین را همیشه در کنار خود نگه دارید، می تواند کمی زمان بر باشد، حتی اگر روش های این کار را ندانید، این کار بسیار فاجعه بار و خسته کننده باشد. اما در شما توانایی هایی هست که می توانید مخاطبینتان را در کنار خودتان نگهدارید و گام به گام با هم پیش روید. در زیر روش هایی تجربه شده آورده ایم که می تواند کمک شایانی به شما باشد.

با مخاطبین خود همدردی کنید!

در محتوای خود به آن ها بفهمانید که می دانید که آن ها در حال مبارزه با چه چیزی هستند، مشکلاتشان در صنعتشان چیست، و بدین صورت به آن ها قول دهید که تلاش خواهید کرد که راه حلی برایشان بیابید! و البته این کار را هم بکنید! فراموش نکنید که شما یک مربی هستید و دلسوز و خیرخواهید! بعد از این با پست ها، مشاورات رایگان و … سعی کنید مخاطبین را در مواردی که می توانید راهنمایی و یاری رسانید. این کار به آنها انگیزه ی با شما بودن، و قدر دان شما قرار می دهد.

راهنمایی های با ارزشتان را هم رده ی توضیحات فرعی قرار ندهید.

این بخش دارای حرف های بسیاری است. اول اینکه گاهی شما به آموزش محتوایی می پردازید که ارزش زیادی دارد، که امکان دارد بخاطر آن کلمات زیادی را سر هم کنید و از ارزش موضوع بکاهید اما اگر همین آموزش را هم رده ی یک سری نکات و آموزش های ابتدایی و ساده قرار دهید ممکن است که ارزش مطلب را بکاهید. پس همیشه در آموزش محتوای با ارزش و محتوای فرعی تفاوت هایی قایل شوید. در درجه دوم، شما باید برای آموزش محتوای با ارزش کمی مقدمه چینی کنید، کمی توضیح دهید و به مخاطب بگویید که در بخش های بعدی حرف های مفید تری برای گفتن دارید که سعی می کند، مشکلاتشان را حل کند.

بگذارید مخاطبینتان شما را بشناسند و در این مورد هراسی نداشته باشید!

در این باره هم باز حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. وقتی که به اشتراک بخشی از زندگی تان می پردازید به مخاطب می فهمانید که به آن ها اعتماد دارید و قطعا این اعتماد دو سویه می شود. از سوی دیگری، برخی مخاطب ها اشتراکاتی با سرگذشت شما دارند و این می تواند به رابطه محکم تری بینجامد. البته زمانی که دارید زندگی خود را با مخاطب در صنعت مورد نظر به اشترام می گذارید فراموش نکنید که به این نکته بسیار اشاره کنید که ” ما می خواهیم به شما کمک کنیم ” و قطعا این کار را هم بکنید.

در بین محتوا و مطالبتان، سوالاتی بپرسید.

وقتی که از سوالات ابتدایی و حتی از پیش تعیین شده در پست های قبلی استفاده کنید، مثلا یک پست در مورد مطلبی بنویسید و بعد از آن شروع کنید در روز های بعدی، پیرامون سوال ها، محتوایی تولید کنید، حتی از نظرات ارسال شده در تبیین پست استفاده کنید، اینگونه کاربر متوجه می شود که این مطلب در واقع یک گفتگوی دو طرفه است که به حل مسائل، اشتراک تجربیات و … می پردازد.

در پاراگراف آخر الهام بخش مخاطب باشید!

گاهی مخاطبین کل مطلب بلند را رها می کنند و به بخش نتیجه گیری فقط نگاه می کنند. اگر شما قصد کمک کردن به مخاطب دارید باید بخش نتیجه گیری تان همیشه بر پا و گرم باشد تا مخاطبین کم حوصله را با دست پر از پست مربوطه بدرقه کنید! همیشه در بخش نتیجه گیری، ایده هایی برای بهتر کار کردن به مخاطب دهید و به آن ها آموزش هایی دهید و نکته ها را گوشزد کنید. مخاطبی که همیشه از نتیجه گیری ها مطالب ارزشمند دریافت کند، به مرور علاقه بیشتری به محتوای دیگر پیدا می کند، و حاضر است وقت بگذارد و مطالب بلند را بخواند و حتی حاضر می شود هزینه کند و محصولات فروشی شما را بخرد.

به مخاطبین خود پاداش دهید!

در برخی محتوا و مطالب، حتی به مناسبات مختلف سعی کنید پاداش هایی را برای مخاطبین خود ارائه دهید، بدین صورت مخاطب خاطره ای خوب از شما خواهد داشت و بنابراین به شما وفادار خواهد ماند! این پاداش حتی می تواند یک کارت شارژ دو هزار تومانی باشد که شما به طور ناگهانی به آن ها می دهید!

در تولید محتوای ماندگار، خلاق باشید!

برای اینکه مخاطب با ایده های شما بیشتر درگیری ذهنی پیدا کند می توانید با تولید پادکست ها و حتی ضبط صدایتان، با آن ها رابطه برقرار کنید! به طور کلی پادکست ها یک راه حل بسیار ارزشمند برای تولید محتوای ماندگار هستند.

همیشه در حال اختصاصی سازی مطالب و پادکست ها باشید.

مخاطب باید زمانی که به شما دسترسی ندارد و شما غایب هستید، شما را احساس کند! این کار به صورت های مختلفی امکان پذیر است! زمانی که شما یک پادکست تولید می کنید ( پادکست در واقع همان ضبط صوتی صدای تان می باشد که نوعی محتوا می باشد ) از کلمات مخاطب ساز مثل ” تو” یا ” شما” استفاده کنید! در استفاده از افعال هم دقت کافی داشته باشید!

 

وقتی که در پست هایتان، شخصی سازی نداشته باشید، یک شکاف بزرگ بین مخاطب و خودتان ایجاد می کنید که می توانید به راحتی، مسیر را برای انتقال مخاطب به سایر رقبای خود باز کنید! بدین صورت می توانید به کاهش ارزش خود بیفزایید.

در تمام محتوا برای اینکه مخاطب را همراه همیشگی خود کنید باید به آن ها کمک کنید، انگیزه دهید و به آن ها به هر طریقی که هست، چه صرفه جویی زمان، صرفه جویی مالی، و… کمک کنید! امتحان کنید!

 

چگونه ایده هایتان را پخش کنید و به مخاطب برسانید!

برای اینکه بخواهید فروشتان را بیشتر کنید، باید محتوای تان را چه رایگان و چه هزینه دار، در مقابل دید مخاطب حاضر کنید و این کار مستلزم طی کردن راه های بسیار راحتی است که ما سعی داریم به شما این راه ها را نشان دهیم.

یک لیست ایمیلی داشته باشید

کار خود را با تولید لیست ایمیلی شروع کنید. به مخاطبین خود، ایمیل دهید و به آن ها بگویید که محتوای جدید تولید کرده اید و بدین صورت به سمت سایت خود آنان را فرا خوانی کنید. یکی از این راه ها استفاده از فیدبرنر و افزونه های مشابه برای عضو گیری و ارسال اتوماتیک ایمیل باشد.

با مخاطبین جدید گرم بگیرید!

زمانی که یک مخاطب به تازگی عضو سامانه شما می شود، برای او به طور مکرر، ایمیل هایی ارسال کنید و کماکان همان نقش مربی داشته باشید! بدین طریق می توانید آن ها را به راحتی با خودتان همراه کنید! حتی می توانید آِی دی آن ها را در مسنجر اد کنید و حد اقل سلام علیک گرمی با آن ها داشته باشید!

یک ایمیل کوتاه بنویسید!

زمانی که یک ایمیل کوتاه در قالب چند خط بنویسید و از مخاطب بخواهید که از این طریق به پست مربوطه وارد شود، می توانید موفقیت را نصیب خود کنید! عموما مخاطبین ایمیل هایی را کلیک می کنند که در آن توضیحاتی مبنی بر اینکه این مشکل شماست و ما راه حلی برای آن پیدا کرده ایم، یا اینکه برایشان پیشنهاد هایی برای بهتر شدن، ارائه دهید! مطمئن باشید که پست مربوطه از طریق این ایمیل باز خواهد شد.

محتوای خود را سئو کنید!

یکی از بهترین راه هایی که همیشه برایتان سود آور خواهد بود، این است که محتوایتان را سئو کنید.  سئو این روزها جزو بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به شمار می آید که به دلیل وجود مخاطبین بسیار می تواند شاه راه افزایش در آمد شما باشد.

یک شبکه اجتماعی خاص داشته باشید!

لازم نیست که در همه جای وب گروه های متعددی داشته باشید، گاهی با داشتن یک کانال خاص می توانید به راحتی، مخاطبین خود را دور خود جمع کنید، و با آن ها تعامل داشته باشید.

از پست های مهمان استفاده کنید!

یکی از سریع ترین راه ها برای جذب مخاطب، شناساندن خودتان به مخاطبین، و اعلام وجود کردن این است که پست های مهمان در سایت های دیگر منتشر کنید! این کار را بکنید و نتیجه آن را ببینید!

 

حقایقی در مورد وبلاگ نویسی! برای تجارت و فروش

شما در وبلاگ خود نهایت تلاش را می کنید که به تولید محتوا بپردازید، شاید چند برابر تلاش کنید تا محتوا را به دید مخاطب برسانید! حتی شاید هزینه کنید تا پست هایتان را هم سئو کنید! حتی مدت ها وقت می گذارید تا در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و مخاطب جمع کنید و شروع به فروش محصولات خود کنید.

اما کلید اصلی موفق شدن در چنین وب سایت هایی این است که ایده ها، شیوه ها و نکات ارزشمندی داشته باشید! چند را برای رسیدن به این هدف به صورت زیر بیان شده است:

  1. از اینکه متفاوت باشید، هرگز نهراسید!
  2. همیشه راهی متفاوت با با رقبا در پیش گیرید
  3. هرگز از خود رای بودن، و انتشار عقاید خود نهراسید!
  4. از اینکه خودتان باشید و با خود واقعیتان ظاهر شوید نهراسید!

من این مطلب را چندین سال پیش بارها خوانده ام و برای کسب و کارهای آنلاین خودم استفاده کردم، باید اعتراف کنم که محتوای این مطلب انقدر اصیل است که بعد از گذشت سال ها هنوز هم در میان فاکتورهای موفقیت یک سایت تجاری می توانم آن ها را لحاظ کنم.

پس با اطمینان کامل از جوابگو بودن این ترفندهای تولید محتوا برای افزایش فروش و بازدید، حتما آن ها را در استراتژی های خود بگنجانید و از موفقیت خود لذت واقعی ببرید.

آیا در این باره صحبت، تجربه یا سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *