۳ تجربه افراد موفق برای افزایش کارایی و بهره وری در کار و زندگی

۳ تجربه افراد موفق برای افزایش کارایی و بهره وری در کار و زندگی
  • 1398/5/6
  • زهرا معبودی
  • 0

افزایش بهره وری در کار و شغلی که بر عهده دارید، یکی از چیزهایی است که همیشه ذهنتان را به خود مشغول ساخته است. اما کارآفرینان و کارمندان موفق می دانند که همه چیز کار نیست. برای یک زندگی خوب و رضایت بخش باید بهره وری در کار و زندگی روزانه به خوبی نمود پیدا کند.

اما چطور می توانیم مثل یک فرد عادی زندگی کنیم و با القاب خاصی مثل، کارآفرین و غیره خود را مشغول نکنیم اما بتوانیم بهره وری در زندگی و کار را افزایش دهیم.

من در این مطلب می خواهم، به تجربه ۳ نفر از افراد برتر بپردازم و به شما بگویم که می توانید حتی اگر در پایین ترین سطح هستید، به راحتی، بهره وری تان را افزایش دهید

 

اوقات مرده و هدر رفتنی را پر کنید آن هم با چیز های مفید

آیا در طول زندگی ات زمان هایی داری که فکر می کنی در آن وقتت به هدر می رود و از ثانیه ها جز تیک تیک سر سام آور یا لذت بخش آن چیزی نصیبت نمی شود؟ شاید در چنین اوقاتی به سر و کله ی خود بزنی و کمی هم عصبی شوی. چرا که معطل بودن برای هیچ کسی لذت بخش نیست.

افزایش بهره وری در کار و زندگی

اما تجربه Rob Fried مدیر عامل ChromaDex Corp می تواند یک روش عالی به تو یاد دهد:

او می گوید:

لس آنجلس به شلوغی ها و ترافیک اش شهرت دارد. هر چند محل کار من از محل زندگی ام ۵ مایل بیشتر فاصله ندارد اما من بیشتر اوقات، حتی تا ۴۵ دقیقه نیز در این فاصله گیر افتاده ام! به همین خاطر این ۴۵ دقیقه را صرف گوش دادن به پادکست می کنم. این پادکست ها شامل موارد آموزشی و توصیه ای پیرامون کسب و کار، سلامتی و غیره است.

به نظر می رسد که  Rob Fried یک روش عالی در دست گرفته و به خوبی لذت شنیدن پادکست ها و آموزش ها را لمس کرده که حاضر است روزانه ۴۵ دقیقه گوش خود را به صدای پادکست ها بچسباند. 

شما از اوقات مرده چطور استفاده می کنید؟

 

قدرت برنامه ریزی یعنی قدرت ایستادن جلوی شکست

Daniel Griggs، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ATX Web Designs درباره افزایش بهره وری اش صحبت های جالبی دارد. او می خواهد به تو بگوید که بهره وری در روز تو با برنامه ریزی ات شروع می شود.

او می گوید من بیشترین بهره وری را زمانی دارم که قبل از شروع یک روز، در مورد تمام چیزها برنامه ریزی کرده ام. برنامه ریزی کرده ام که کی سر کار بروم، و در محیط کار چه تایمی را به چه کاری اختصاص دهم. همچنین مشخص کرده ام که ورود و خروجم کی باشد، و چه وقت ناهار بخورم، و چه وقت با فرزندانم سپری کنم و چه وقت با همسرم باشم.

افزایش بهره وری در کار و زندگی

او معتقد است که اگر برنامه ریزی نداشته باشی قطعا در حال رسیدن به شکست هستی و این جمله واقعا خوب معنی می دهد. چرا که تو دو حالت بیشتر نداری.

  1. یک موفقیت
  2. یک شکست

اگر برای موفقیت برنامه ریزی نکنی، شکست برایت برنامه ریزی می کند.

نظر تو چیست؟

 

همیشه اولویت زندگی ات روی مهم ترین ها باشد

لین لینکینز، مدیر عامل و بنیانگذار UrbanSitter نیز به لیست های کاری های قابل انجام اعتقاد دارد. او می گوید که هر صبح به لیست کارهایم نگاه می کنم. می بینم که کدام یک اولویت و ارزش بیشتری برایم دارد. بعد از این تصمیم می گیرم آن را انجام دهم و بعد برای تفکر استراتژیک و ناهار و غیره برنامه ریزی می کنم.

همیشه اولویت زندگی ات روی مهم ترین ها باشد

او معتقد است که وقتی به چیزهای مهم می پردازی چیزهایی که ارزش کمتری دارند از دامنه کار ها و فکر تو حذف می شوند و این یک روش عالی برای افزایش بهره وری است.

به نظر می رسد که نظر واقعا درستی باشد چرا که این مهم ترین ها و پر ارزش ترین کارهاست که اوقات ما را غنی می کنند.

آیا شما نیز به روشی شخصی رسیده اید که بهره وری تان را افزایش دهد؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *