۵ عامل انگیزه بخش برای نوشتن اولین کتاب برای کسب و کار

۵ عامل انگیزه بخش برای نوشتن اولین کتاب برای کسب و کار
  • 1398/5/20
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید به تازگی یا حتی مدت های زیادی است که کسب و کاری راه انداخته اید، و محصولاتی نیز ایجاد کرده اید. به احتمال زیاد بیشتر بودجه و فکر و سرمایه های شما صرف این شده که چطور مشتری های بیشتری پیدا کنید. گاهی متخصصان بازاریابی به شما توصیه می کنند که برای حل این مسائل یک کتاب بنویسید.

مزایای نوشتن کتاب برای کسب و کارها، به صورت جامع قابل بازبینی و شمارش نیست اما ۵ مزیت صد در صدی برای هر کسب و کار وجود دارد.

من در این مقاله به بررسی مزایای نوشتن کتاب برای بیزینس ها می پردازم. شاید شما برای استارت نوشتن اولین کتاب تان، فقط نیاز به این دارید که این ۵ مزیت را بدانید.

 

مزیت نوشتن کتاب و انتشار آنلاین نسبت به انتشار چاپی

اولین چیزی که باید به شما بگویم این است که، نوشتن یک کتاب چاپی، و طی کردن مقدمات و مراحل چاپ، و نشر، از شما وقت و هزینه زیادی می طلبد. اگر تا کنون در این پروسه بوده اید، متوجه سختی کار می شوید.

اما اگر رویکردتان به سمت این است که فقط برای فضای انلاین یا همان محیط وب سایت تان کتاب بنویسید، برنده تر هستید. چرا که شما برای نوشتن کتاب، به چیز زیادی نیاز ندارید جز اطلاعات، کمی وقت و البته بستری برای نمایش آنلاین این کتاب.

همه چیز می تواند در طول یک روز انجام شود! آن هم بدون صرف وقت و هزینه اضافی

نوشتن کتاب برای کسب و کار

برای نوشتن کتاب و انتشار انلاین به چه چیزی نیاز داریم؟

برای شروع نوشتن کتاب و نشر آنلاین به چند چیز نیاز دارید:

  1. شناخت مخاطبین
  2. شناخت نیاز مخاطبین
  3. محتوای مناسب و دقیق و درست
  4. کمی وقت برای نگارش کتاب
  5. کمی وقت برای تنظیم صفحه بندی آن
  6. بستری برای نشر آن مثل سایت

وقتی بدانید که مشتریان شما کیستند و چه نیاز دارند، بهتر می توانید چیزی بنویسید که از آن سود کسب کنید. قرار نیست هر کتابی برای تان سود آور باشد. تنها کتاب هایی برای تان سود آور هستند که بتوانند مشکل کاربر را حل کنند.

نکته مهم تر این که، نیازی نیست یک کتاب حجیم بنویسید. شاید کتاب شما ۲۰ صفحه هم نداشته باشد اما سود زیادی به سمت کسب و کارتان سرازیر کند.

 

اما این ۵ عامل انگیزه بخش برای نوشتن اولین کتاب برای کسب و کار را در زیر دنبال کنید

 

نوشتن کتاب برای کسب و کار و افزایش اعتبار

این روزها علاوه بر این که مردم خرید هایی احساسی دارند، بیش از حد به طور پس زمینه، به دنبال اعتبار کسب و کارها هستند. مخصوصا کسانی که در b2b کار می کنند این اعتبار را بهتر می سنجند و حتی برای آن وقت می گذارند. گفته شده که ۸۶ درصد از خریداران قبل از خرید هر محصول به دنبال اعتبار سنجی ها هستند. آن ها به دنبال این هستند تا بتوانند متوجه شوند که آیا کسب و کار مورد نظر، دارای رتبه، امتیاز، نشان، جایزه، و محتوای قابل ارزشی است که بتوانند بدان اعتماد کنند و بدان استناد نمایند!

معمولا نوشتن کتاب این اعتبار را ایجاد می کند. البته که کتاب محلی برای نمایش امتیازات نیز هست.

اما به طور کاملا اولیه، اعتبار یک بیزینس می تواند با یک کتاب آنلاین افزایش پیدا کند

 

نگارش کتاب برای درگیر کردن افکار عمومی عالی است

معمولا کسب و کارهایی در تاریخ وجود داشته اند که با راه اندازی یک چالش، خودشان را بر سر زبان ها انداخته اند. کتابی که شما می نویسید قطعا در دسترس عموم قرار می گیرد. در چنین شرایطی، اگر کتاب تان دارای محتوای چالشی باشد به طور ویژه تری می تواند افکار را به خود در گیر کند.

کتابی که شما متناسب با صنعت خود می نویسید، می تواند به گونه ای، سایر مشترکان صنعت شما را درگیر کند. حتی اگر این کتاب دارای محتویاتی باشد که دیگران را به چالش می کشد، می تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند.

به چالش کشیدن رقبا و راه حل رقبا به طور مسالمت آمیز می تواند روشی برای حریف طلبی و چالش سازی و درگیر کردن افکار عمومی در اجتماع باشد.

وقتی افکار مردم با یک روش هیجان انگیز درگیر شما بشود، هرگز از ذهنشان پاک نمی شوید.

 

نوشتن کتاب به پر شدن لیست ایمیل کمک می کند

بسیاری از کسب و کارها به دنبال این هستند که لیست مخاطبین ایمیلی خود را افزایش دهند. این افراد یک کتاب می نویسند و لندینگ پیج خود را راه اندازی می کنند. در نهایت، با پیشنهاد خود به دیگران، لیست آن ها را ثبت کرده و کتاب را به طور اتوماتیک در اختیارشان قرار می دهند.

طبق یک گزارش دقیق اگر برای پر شدن لیست ایمیلی ۱ دلار هزینه شود، به طور متوسط از هر ۱ دلار ۳۸ دلار سود بازگشت داده خواهد شد. هر چه لیست ایمیلی پر بار تر باشد، این سود بیشتر و بیشتر خواهد شد.

البته کاربران باید انگیزه هایی برای دانلود کردن داشته باشند. مثلا رایگان بودن این کتاب می تواند انگیزه عالی برای آن ها ایجاد کند.

یک نویسنده مشهور می گوید، من نسخه ای اولیه از کتابم را نشر می دهم، و کاربران با دانلود رایگان آن، این نسخه را در اختیار می گیرند. با نظر سنجی ها و صحبت ها و بررسی هایی که از کاربران دریافت می کنم، کتاب را بهبود می بخشم و راه تماسی ام را با آن ها نگه می دارم. در چنین شرایطی آن ها کتاب با ارزشی دریافت کرده اند که منتظر نسخه اصلی ان هستند. پس می توانم پیش بینی فروش خوبی داشته باشم که البته همیشه همینطور است.

 

نوشتن یک کتاب و تولید چند جریان درآمدی روی سایت

وقتی که شما یک کتاب می نویسید، اگر کمی باهوش باشید و حرفی برای گفتن داشته باشید قطعا می توانید با خیال راحت از آن کتاب جریان های افزایش درآمد برای خود ایجاد کنید.

بدین ترتیب می توانید با کمی تغییر محتوای کتاب یا تکمیل آن یک وبینار راه اندازی کنید. ( برای ساخت وبینار حرفه ای تنها به ۱۲ گام ساده نیاز دارید که من آن را پیش از این شرح داده ام )

همچنین می توانید در صورتی که اشراف کامل بر موضوع دارید، خدمات مشاوره ای راه اندازی کنید.

به طور کلی می توانید در داخل کتاب تان، به کاربران تان پیشنهاد های متفاوتی دهید تا از دوره های اموزشی تان استفاده کنند و بدین ترتیب درامد زایی دیگری برای خود رقم بزنید.

آیا شما ایده دیگری در رابطه با نوشتن کتاب برای کسب و کار به ذهنتان می رسد؟

 

تولید کتاب به افزایش نیاز به شما کمک می کند

کتابی که می نویسید باید به قدر کافی معتبر باشد و حرف ها برای گفتن داشته باشد. اگر این کتاب، به هر ترتیبی در دسترس عموم قرار بگیرد موجب می شود که سریعا دست به دست شود. با دست به دست شدن، شما بیشتر دیده خواهید شد و بیشتر مورد توجه قرار خواهید گرفت.

در چنین شرایطی، فرصت ها یکی یکی به سمت شما می آیند و به شما کمک می کنند تا بتوانید به اهداف تان برسید. وقتی یک کتاب عالی از یک نویسنده عالی در اینترنت در دسترس باشد، کاربرانی که به شما نیاز دارند و تحت تاثیر قرار گرفته اند، سریع از طریق شبکه های اجتماعی و سایت و غیره به شما وصل می شوند.

و این یک سرمایه عالی برای شما به شمار می آید

 

سخن آخر

البته که نوشتن یک کتاب نیاز به تمرین، محتوای عالی و مناسب و متناسب با کاربران دارد. اما دقت کنید که، اگر این کار را به درستی انجام دهید و از بستر وب سایت خود، این کتاب را در اختیار کاربران قرار دهید می توانید با خیال راحت، سیل درآمد زایی را بر کسب و کار خود، بگشایید.

در این باره اگر تجربه ای دارید یا داستانی شنیده اید، در بخش نظرات بنویسید

منبع

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *