درس هایی که از Candy Crush در زندگی ام گرفته ام

درس هایی که از Candy Crush در زندگی ام گرفته ام
  • 1398/10/23
  • زهرا معبودی
  • 0

می خواهم در مورد درس های Candy Crush برای کارآفرینی با شما صحبت کنم. Candy Crush یا همان بازی خرد کردن آب نبات ها، احتمالا شما را ساعت ها درگیر کرده است. برای زمانی که به طور ممتد مجبور هستید، برای مدتی منتظر بمانید و هیچ کار دیگری تقریبا از شما بر نمی آید ( مثلا وقتی دارید با اتوبوس یا قطار، مسیری را طی می کنید و ناگزیرانه با موبایل تان همدم هستید ) این بازی واقعا سرگرم کننده و انرژی بخش است.

اگر این بازی را تجربه کرده اید، ممکن است با نظرات من موافق باشید اما تا کنون به ان با دقت توجه نکرده باشید. خب بیایید حالا از Candy Crush درس یاد بگیریم و زندگی جذاب تر و موفقیت بخش تری داشته باشیم.

 

همیشه اهداف خود را فرمول بندی کنید

وقتی که دست به بازی می زنید، اولین چیزی که ممکن است فهمیده باشید این است که، در Candy Crush هر بار باید با یک فرمول خاص پیشروی کنید. شما باید کارهایی مانند درست کردن آب نبات های راه راه ، ایجاد بمب های رنگی یا میوه ها را به صفحه نمایش دهید.

 Candy Crush برای کارآفرینی

همیشه باید برای رسیدن به سطح بعدی یک فرمول خاص را دنبال کنید. آیا واقعا به این موضوع پی برده بودید؟

خب به عنوان یک کارآفرین و یا فردی که می خواهید در زندگی تان به اهداف مختلف برسید دقیقا باید همین مرحله ای کردن امور و فرمول بندی ها را مد نظر داشته باشید.

در عملیات کارآفرینی یا مدیریت کسب و کارتان، هدف را تعیین می کنید و گام های کوچکی بر می دارید تا هدف های کوچکتر و اولیه تر را بردارید. وقتی مطمئن شدید هدف های اولیه به انجام رسید، باید به چالش بعدی پیش روی کنید. این چالش جدید به شما در تعیین اهداف جدید کمک می کند. این اهداف جدید ممکن است با اهداف قدیمی مشترک باشد ، یا ممکن است کاملاً متفاوت باشد. همیشه بدانید که در کدام سطح در حال بازی کردن هستید، و قوانین پیروزی در آن بازی و ماندن در آن را به طور کامل می دانید.

Candy Crush برای کارآفرینی به طور موفق به شما یاد می دهد که هر هدف بزرگ از چند هدف کوچک نشات می گیرد و باید ابتدا مسیر های ساده تر و کوتاه تری که ایجاد کرده اید را طی کنید تا این ریز هدف ها به هدف بعدی منجر شود.

 

تمرکز تنها راه موفقیت است

زمانی که من در حال نوشتن این مقاله هستم، در حال کار کردن روی مرحله ۲۳۰ از Candy Crush هستم. اولین چیزی که در این بازی یاد گرفته ام این است که، ساختن بمب های رنگی و ایجاد آب نبات های راه راه خیلی ساده است. بنابراین همیشه ابتدا در هر مرحله که باشم به دنبال این مدل از جایگیری ها هستم.

بعد از این که کمی مرحله را پشت سر می گذارم می بینم که همه چیز قاطی شده و بازی به گونه ای است که نیاز به بمب های رنگی یا اب نبات های راه راه برای پیشبرد ندارم.

اما در کسب و کار و زندگی تان، همین موضوع دقیقا وجود دارد. در شغل خود به محض اینکه هدف خود را تعیین کردید، باید روی آن تمرکز کنید. فعالیت هایی که بطور روزانه انجام می دهید باید با آن هدف همسو باشید. شما باید هر کاری را انجام دهید که شما را از آن هدف منحرف نکند، و تمام کار های تان به سمت و سوی اهداف تنظیم شده تان باشد.

پس خیال نکنید که با انجام کارهای غیره، و به دور از هدف تان، با یک جادو می توانید در هدف تان موفق شوید.

 

اعتقاد داشته باشید که می توانید موفق شوید

در بازی Candy Crush یا برخی بازی های دیگر، این حس و مود ذهنی برای من رخ داده که وقتی اعتقاد به پیشبرد بازی دارم، دقیقا همین می شود.

وقتی که با انگیزه و انرژی معتقدم که می توانم برای ان بازی، یا برای ان مرحله راه حلی پیدا کنم دقیقا همین می شود. راه حل سریع به ذهنم می رسد.

اما گاهی که کمی نا امید می شوم و یا انقدر ذهنم خسته است که فقط این سوال در ذهنم می چرخد که ” یعن راهش را پیدا می کنم یا نه!؟؟ ” دقیقا این همان زمانی است که یا پیشبرد بازی بیش از حد طول می کشد یا بارها در آن شکست می خوردم.

پس باورتان را تقویت کنید که می توانید موفق شوید.

این جا بحث از باور است و مود ذهنی شما که در همه چیز تاثیر دارد.

در کسب و کارتان نیز همین وضعیت وجود دارد. مخصوصا افرادی که شغل تمام وقت دارند باید بدانند که، اگر با مود ذهنی نا امیدانه و پر از سوال های متوقف کننده گام بردارند، پیشرفت چندانی نخواهند داشت.

پس اگر در باور سازی مشکل دارید این موضوع را در این بازی تمرین کنید. Candy Crush برای کارآفرینی حداقل می تواند در طولانی مدت باورهای تان را تقویت کند.

 

کمک گرفتن واقعا خوب است

همیشه خیلی خوب است که کسانی باشند که به ما همیاری رسانند. Candy Crush برای کارآفرینی این درس را خیلی شفاف به ما یاد می دهد. بازی های پازلی یا شبه پازل نظیر Candy Crush دارای بخشی هستند که اگر، در پیشبرد بازی، دچار سردرگمی شدید، می توانید از آن بخش کمک گرفته، کمی از امتیاز یا پول تان را هدر دهید و راه حلی پیدا کنید.

اوایل که در حال بازی کردن در Candy Crush بودم، احساس می کردم که اگر خودم تمام موارد را نیابم و تمام مسیر ها را دنبال نکنم، حتما مشکل دارم و آی کیوی من پایین است.

تصور من بر این بود که اگر بخواهم کمک بگیرم، در اصل به این معنی است که من توانایی کمتری نسبت به سایرین دارم. اما حقیقت این است که ما قرار نیست همه مسیر ها را خودمان برویم. درست در کسب و کار شما نیز این موضوع وجود دارد. در هر صورت کمک گرفتن برای پیش برد اهداف خواه در بازی Candy Crush باشد خواه در کسب و کار، بر اساس هزینه ای صورت می گیرد که شما توانایی پرداخت آن را دارید.

همچنین موجب می شود که بخشی از مسیر را به دیگری بسپرید و سریع تر به هدف خود برسید.

وقتی لذت استفاده از کمک ها در Candy Crush را درک می کنید قطعا متوجه می شوید که همکاری در بیزینس تان نیز می تواند خیلی عالی باشد.

 

به فراوانی ایمان داشته باشید

درس فراوانی در Candy Crush برای کارآفرینی واقعا تعیین کننده است. هر بار که در بازی Candy Crush یا بازی های مشابه را دنبال می کنم، و متوجه می شوم که امتیازهایم در حال اتمام است، نگران می شوم اما با قدرت باورم، بازی را به پیش می برم و امتیازهای جدیدی کسب می کنم.

این دقیقا در کسب و کار و زندگی نیز وجود دارد.

شما در کسب و کارتان، ممکن است با ایام رکود خاصی روبرو شوید. اما این باور را داشته باشید که افرادی هستند که به کسب و کارشما نیاز دارند و پول بسیاری در جیب دارند.

اعتقاد به فراوانی، شما را در مسیر افرادی قرار می دهد که دقیقا به شما نیاز دارند.

اگر همین حالا پولی در حساب بانکی تان نیست، سری به جریان تراکنش های تان بزنید. شما باید به جریان پول اعتقاد داشته باشید و بدانید همیشه چیزهای بیشتری وجود دارد که می توانید جذب کنید.

وقتی با این دیدگاه کمی پیش رفتید متوجه می شوید که باورتان واقعی است و آن را تقویت می کنید و در کار و کسب درآمد موفق تر عمل می کنید.

آیا با این درس ها و مفید بودن آن برای کار و زندگی موافق هستید؟ شما به ما بگویید بازی هایی که روی گوشی تان دارید، چه درس هایی می تواند برای زندگی تان داشته باشد؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *