دانش کپشن نویسی با نرخ تبدیل بالا در اینستاگرام

دانش کپشن نویسی با نرخ تبدیل بالا در اینستاگرام
  • 1398/11/14
  • زهرا معبودی
  • 1
محتوا پنهان

اگر صاحب یک شغل کوچک یا حتی مجموعه ای بزرگ هستید، هرگز نمی توانید از قدرت اینستاگرام بی بهره باشید. این شبکه ماهانه ۱ میلیارد نفر کاربر فعال دارد. پس باید بخشی از کسب و کارتان را در این شبکه قرار دهید تا مشتری های تان افزایش پیدا کند.

شاید در این حالت، روزانه، پست های زیادی را در این شبکه نشر می کنید. اما بسیاری از پست ها همیشه به واسطه کپشن ها و زیر نویس های حرفه ای که دارند، به شما سود رسانی می کنند و دیگران را به کسب و کارتان متصل می کنند. به هر حال من امروز اینجا هستم تا تمام آن چه که برای کپشن نویسی نیاز دارید را به شما یاد دهم.

جدول محتوای مورد بحث ما در این مقاله به شرح زیر است:

  • یک کپشن ارزشمند در اینستاگرام چیست!؟
  • هدف کمپین شما اولین گام در نوشتن کپشن حرفه ای است
  • چطور یک کپشن حرفه ای در اینستاگرام بنویسیم
  • نمونه ای از کپشن های پر تبدیل برای برند های معتبر
  • نکات، ترفند ها و توصیه ها برای نوشتن کپشن بهتر

حالا در ادامه سعی بر این داریم که تا آن جا که امکان دارد این بخش ها را برای شما شفاف سازی کنیم.

 

اهمیت کپشن اینستاگرامی حرفه ای در چیست؟

موضوع را از اهمیت کپشن شروع می کنیم. وقتی که با تمرکز به الگوریتم های اینستاگرام، موضوع را پیش می بریم، باید بدانید که کپشن نقش بسیار اساسی دارد. الگوریتم ها به کپشن ها بسیار توجه می کنند. این یکی از بخش های مهم اینستاگرام است که در واقع در پس زمینه اجرا می شود و عملکردش، بجز کپشن نویسی، در ارتباط با شما به عنوان مدیر یک صفحه و رسانه ای که منتشر می کنید، نیست.

اما یک کپشن خوب، اگر به درستی و وضوح کامل نوشته شود، می تواند مخاطب را قانع کند که

  • از چه خدماتی استفاده می کنید
  • چه سرویس هایی ارائه می کنید
  • چه سود و مزیتی نسبت به دیگران دارید
  • چه خروجی و بهره ای برای کاربر دارید
  • و غیره

به عبارت بهتر، وقتی که در اینستاگرام کپشن خوبی می نویسید، با این کپشن برتری و مفید بودن خود را در قبال محصولات و یا خدمات به کاربران ارائه می کنید.

بر اساس آن چه که در بروز رسانی جدید اینستاگرام رخ داده، پست های شما دیگر به تناسب شدت فالوور ها رتبه پیدا نمی کند و به دست کاربر نمی رسد، بلکه شدت مشارکت واقعی کاربران این ویژگی را مشخص می کند.

طبق آن چه که اینستاگرام در اوایل امثال به بیان آن پرداخت، و گفت که اولین پست های قابل مشاهده برای شما، در فید تان، برای آن دسته از صفحاتی است که شما بیشتر با آن صفحات تعامل داشته باشید.

این بدین معنی است که تنها نوشتن یک بیو در بالای صفحه کافی نیست و برای درگیر کردن بیشتر کاربران باید با کپشن نویسی آن ها را بیشتر در پیج خود مشغول نگه دارید.

 

نوشتن یک کپشن قوی اینستاگرامی بر اساس هدف کمپیین

قبل از این که شروع کنید به تایپ کردن کپشن ها در زیر هر پست، باید نگاهی به هدف کمپین خود بیندازید.

هدف کمپین شما چیست؟

  • افزایش بازدید کننده و افزایش آگاهی از برند ؟
  • ترویج فروش بیشتر – معرفی یک محصول جدید ؟
  • ایجاد محتوای جدید توسط کاربران توسط هشتگ های شما ؟

اگر از حساب بیزینسی اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید مبالغی پرداخت کنید تا پست شما دقیقا به مخاطبین هدف تان نمایش داده شود.

اما اگر دارید از یک صفحه معمولی برای ترویج بیشتر خود و بازاریابی استفاده می کنید، و نمی خواهید از تبلیغات استفاده کنید، باید اقدام به عمل های تان یا CTA ها بر اساس دو فاکتور زیر تنظیم شوند:

  • باید دنبال کنندگان و خوانندگان پست خود را راغب کنید که کپشن را بخوانند و در نهایت روی لینک فعال تان در بیو کلیک کنند.
  • آن ها را راغب کنید که با like ،comment یا share روی پست های تان، مشارکت داشته باشند.

توجه داشته باشید که شما هرگز نمی توانید لینک فعال در کپشن قرار دهید. اینستاگرام صرفا یک لینک فعال را برای شما در نظر می گیرد و آن هم، در بیو است.

 

چطور یک کپشن قوی برای پست در اینستاگرام بنویسم

 

روی جمله اول بسیار کار کنید

شما می توانید یک متن بلند بالا را در کپشن خود بنویسید اما کاربران تنها قادر خواهند بود یکی دو خط اول از محتوای تان را در لحظه اول مشاهده کنند.

خط اول، به طور کامل برای مخاطب نمایش داده می شود و خطوط بعدی برای و کوتاه تر نشان داده می شود.

پس چیزی که موجب می شود یک کاربر برای خواندن کل کپشن توجه کند، این است که این جمله اول، نظر او را جلب کند.

در واقع این جمله اول باید قلاب شما برای گرفتن توجه کاربران باشد. این موضوع در تمام ابزارهای بازاریابی به نوع خود وجود دارد. در کپشن اینستاگرام در بازاریابی اینستاگرامی، این قلاب همان جمله اول است که می تواند جذب کننده یا فراری دهنده کاربر باشد.

 

یک CTA برای هر پست داشته باشید

CTA یعنی Call To Action! یعنی چیزی که موجب می شود کاربر در قبال پیام شما کاری انجام دهد.

این کار بر اساس هدف شما از نگارش یک پست و کپشن انجام می شود. وقتی پستی ایجاد می کنید هدف شما چیست؟

  • آیا می خواهید از وب سایت تان دیدن کنند؟
  • آیا می خواهید پست را لایک کنند و کامنت بگذارند؟
  • هدف تان این است که اشتراک گذاری روی پست صورت گیرد؟
  • آیا می خواهید در یک مسابقه کاربران را شرکت دهید؟

هدف های شمت ممکن است خیلی گسترده تر باشد، اما شما به تناسب هدفی که دارید cta های خاصی روی پست ایجاد می کنید تا کاربران نسبت به آن اقدام کنند.

هدف اصلی از cta در اینستاگرام این است که کاربران را به تعامل بیشتر تشویق کنید و کاری کنید که الگوریتم های اینستاگرام درک کنند که پست شما به محبوبیت خاصی رسیده است.

وقتی که کاربران روی پست های شما بیشتر مشارکت کنند، احتمال این که در فید شان ابتدا عکسی از پست های شما ببینند بیشتر می شود.

کپشن اینستاگرام

برخی از جملات تشویقی در کپشن برای مشارکت کاربران

  • روی لینک در بیو کلیک کنید
  • به سوال مورد نظر پاسخ دهید ( نظرتان چیست ؟ )
  • دوستان خود را تگ کنید ( بهترین استراتژی برای افزایش دسترسی به شما )
  • ارسال پست بر اساس یک هشتگ خاص و تجاری شما

اگر همین حالا، برخی از پست ها را در اینستاگرام ببینید متوجه می شوید که با همین چند هدف، شکل گرفته اند. این پست ها گاها تفریحی است و هیچ گونه ارزش ذاتی ندارند اما موجب می شوند که پیج ها و سایر پست ها از اقبال بیشتری برخوردار شوند.

 

با پست های تان ارزش آفرینی کنید

ارزش آفرینی می تواند مفهوم مختلفی داشته باشد اما گسترده ترین حالت محبوب آن که هنوز هم جواب می دهد، آموزش دادن و افزایش سطح مهارتی کاربران است.

مطالب آموزشی بنویسید و برای تصویر هایی که می توانند به کاربران چیزی بیاموزند چند خط بنویسید و روش مهار این ارزش توسط آن ها را بیاموزید.

این کار برای هر نوع رسانه در اینستاگرام واقعا جواب می دهد.

 

از دیدگاه یک انسان بنویسید نه یک ربات!

علاقمندان به مباحث سئو شاید بارها این جمله را از قبل شنیده اند که گوگل به محتوایی امتیاز می دهد که صرفا از دید بشر نوشته شده باشند نه برای موتورهای جستجوی گوگل!

این موضوع حالا روی الگوریتم های اینستاگرام خودش را نشان می دهد.

خود واقعی تان بیشترین اهمیت را دارد پس در اینستاگرام خود، خودتان را افشا کنید و دقیقا همانطور بنویسید که می گویید و نظر می دهید. وقتی با دوست خود چت می کنید یا با او صحبت می کنید دقیقا چطور این کار را می کنید؟ در اینستاگرام هم همین کار را کنید. طبیعی بودن بیشترین تاثیر را روی کاربران می گذارد.

اینجاست که بسیاری از برند ها متوجه می شوند که کپی کردن کپشن از پست های دیگران، یا حتی کپی کردن کپشن های خود به طور مکرر چقدر می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

 

داستان گویی کنید

برخی از پست ها فقط شامل جملاتی برای CTA هستند. اما کاربری به این CTA توجه می کند که حس او تحریک شده باشد. یکی از متخصصان اینستاگرامی در این باره می گوید، من همیشه در نوشتن کپشن هایم، از حداقل سه کلمه استفاده می کنم که حس کاربر را درگیر کند. این سه کلمه در قالب جملاتی خاص بیان می شوند که یک داستام ماندگار را در ذهن ها می گنجاند.

بنابراین مطلب خود را به گونه ای بنویسید که بتوانید با یک چارچوب خاص در ذهن کاربر آن را بگنجانید و با چاشنی احساس و چیزهایی که مخاطب شما آن را به خاطر می سپارد آن را در ذهنش ماندگار کنید.

 

از اموجی ها استفاده کنید

شما می توانید به کمک انواع اموجی هایی که وجود دارد، CTA های جالب انگیز تری بسازید. همچنین می توانید در کنار برخی از کلمات از اموجی خاصی استفاده کنید تا تاثیر کلمه را افزایش دهید یا این که، متن تان را کمی فان تر کنید.

البته به میزان اهمیت کپشن و جدی بودن کمپین خود نیز فکر کنید. مثلا جالب نیست برای یک پست جدی که بیان کننده محصول فوق العاده شما است که برای ان سال ها تلاش کرده اید، با مجموعه ای از اموجی ها خبر خود را انتشار دهید. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد را در ذهن خود همیشه نگه دارید.

اگر می خواهید از اموجی ها برای افزایش تاکید و توجه به سی تی آ ها استفاده کنید می توانید از

👉 👆 💥 🔗 🎯 📌 📍

استفاده کنید.

 

به طول کپشن توجه کنید

همچون سایر استراتژی های بازاریابی، همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است. پس دقت کنید که کپشن شما می تواند حاوی چند جمله و عبارتی باشد که در لحظه بیشترین سود ها و توجه ها را به برند شما منتقل کند.

هیچ وقت یک متن طولانی برای کپشن تضمین ارزش افزوده برای کاربر نیست. وقتی که کاربر پست را مفید بداند، تا هر جا که شده آن را دنبال می کند تا این ارزش را برای خود انتقال دهد.

پس به کیفیت بیش از کمیت توجه کنید و تلاش کنید کپشن های طولانی را به حداقل ممکن برسانید طوری که واقعا ارزش آفرین باشد.

 

از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ های پر استفاده در صنعت و برند خود را بشناسید و از آن ها استفاده کنید. همچنین تلاش کنید که هشتگ های اختصاصی برای خود تولید کنید و بدین ترتیب در طولانی مدت، مخاطبین هدفمند خود را بدست آورید.

 

نمونه های کپشن نویسی ارزشمند در برندهای مشهور

در ادامه این مطلب، به لیستی از ایده ها و ترفند های برندهای مشهور خواهیم پرداخت که در کپشن نویسی اینستاگرام آن ها وجود داشته و نرخ تبدیل بالاتری برای شان به ارمغان آورده است:

 

کوتاه نوشتن کپشن روش موفقیت آمیز برند The Sill

نوشتن یک کپشن کوتاه و شیرین! وقتی عالی تر است که یک عکس گویای همه چیز به تنهایی باشد. این مدل کپشن نویسی در The Sill به زیبایی دیده می شود. این برند در زمینه گیاهان آپارتمانی عمل می کند. آن ها در صفحه خود نمونه هایی از عکس هایی را نمایش می دهند که مردم با خرید گل و گیاه از آن ها، خانه و اتاق های خود را دکور چینی می کنند.

کوتاه نوشتن کپشن روش موفقیت آمیز برند The Sill

۲ کاری که The Sill  در کپشن هایش می کند

  1. یک عکس حرفه ای، زیبا و تولیدی از محیط زندگی کاربرانشان و خریداران محصولات شان، با یک کپشن کوتاه، به آن ها اجازه می دهد تا مردم نظر دهی کنند یا این که، دوستان خود را تگ کنند.
  2. استفاده از منشن کردن در کامنت برای اعتبار بخشی بیشتر خود

 

کپشن های بلند در اینستاگرام به سبک Soko Glam

فروشگاه Soko Glam یکی دیگر از پیج هایی است که در اینستاگرام به خوبی کاربران اش را به مشارکت وا می دارد. نوشتن کپشن های بلند از جمله روش های آن هاست. نوشتن کپشن بلند در این شبکه زمانی مناسب است که بخواهید چیزی را آموزش دهید یا این که داستانی که در پس عکس و رسانه مورد نظر است را شرح دهید.

Soko Glam فروشگاه محصولات زیبایی است که برایش واقعا راحت است که یک عکس و نحوه تماس گرفتن برای خرید محصولات را در کپشن بنویسد و همه چیز را تمام کند! اما این برند به خوبی از نقطه درد مشتری استفاده می کند و ضمن بیان توضیحاتی، به راحتی آن چه که در عکس وجود دارد و مزیت های آن را برای مشتری شرح می دهد.

این فروشگاه به خوبی قادر است که با کپشن نویسی، مشتری های زیادی به دست آورد.

کپشن های بلند در اینستاگرام به سبک Soko Glam

ترفندهای Soko Glam در کپشن های طولانی چیست

Soko Glam در کپشن ها به طور طبیعی گام هایی که یک محصول می تواند برای کاربرانش ارزش افرین باشد را توضیح می دهد.

هر پست و محصولی که در این شبکه توسط Soko Glam معرفی می شود، همراه با هشتگ های مشهور در رابطه با آن موضوع است.

یک CTA ارزشمند و قابل توجه وجود دارد که به آن ها می گوید که اگر از لینک استفاده کنید و خرید کنید ۱۵ درصد تخفیف به شما اختصاص خواهد یافت.

 

روش کپشن نویسی فصلی در اینستاگرام توسط  Letterfolk

نوشتن زیرنویس فصلی راهی هوشمندانه برای آمیختن بازاریابی اینستاگرام به همراه اهداف خاص موسمی و فصلی است تا کاربران را بیشتر و اختصاصی تر با خود همرده کرد. نمونه هایی از این کار را در ادامه مشاهده می کنید.

 

کپشن نویسی در تابستان

در نمونه ای از پست های این برند به وضوح دیده ایم، که در مورد همراه کردن برخی از افراد و تگ کردن به خوبی عمل کرده است. طی این مدل پست ها، چنین به کاربر خطاب شده است که، همه یک دوست دارند که برای پوشیدن لباس های گرم و بافت، منتظر نمی شوند که تابستان تمام شود و وارد پاییز شوند.! آیا شما هم چنین دوستی دارید؟ او را تگ کنید.

البته که این گونه مشارکت ها را در پست های بسیاری از پیج های ایرانی به طور متفکرانه می بینید که واقعا به خوبی کاربران را به مشارکت وا می دارند.

 

توصیه ها و ترفندها در نگارش یک کپشن حرفه ای در اینستاگرام

پیش از این که بخواهید شروع به فکر کردن در مورد نوشتن کپشن در اینستاگرام کنید، مطمئن باشید که این ترفند های نگارشی را یاد گرفته اید تا بتوانید تاثیر گذاری بیشتری روی مخاطب ایجاد کنید.

 

افزودن فضا در لابلای محتوای کپشن اینستاگرام

سریع ترین و ساده ترین روش برای ایجاد فضا در کپشن نویسی، این است که هنگام نوشتن از سمبل ها بیشتر استفاده کنید. این فضا سازی بیشترین اهمیتی که دارد این است که هشتگ ها و سایر موارد اضافی را در زیر بخش More ایجاد می کنید.

برای درک فضا و افزودن این المان به کپشن نکته های زیر را در نظر داشته باشید:

  1. کپشن خود را در محیط کپشن نویسی در اینستاگرام تایپ کنید
  2. برای رفتن به خط بعدی از اینتر یا  Return key استفاده کنید
  3. یک سمبل را در ابتدای خط بعدی ایجاد کنید. مردم معمولا از نقطه . یا – استفاده می کنند.
  4. برای فضا سازی بیشتر، این کارها را تکرار کنید.

چقدر مجاز به طولانی تر کردن کپشن ها هستیم؟

اینستاگرام به طور رسمی به شما اجازه می دهد تا حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر را در کپشن بنویسید. همچنین تعداد هشتگ ها نیز بیش از ۳۰ مورد مجاز نیستید که استفاده کنید. پس سعی کنید اگر می خواهید کپشن های بلند تولید کنید آن را در قالب حدودا ۲ هزار کلمه و ۳۰ هشتگ بگنجانید.

 

چک لیست برای افزودن بهترین کپشن در اینستاگرام

قبل از این که پست خود را روی اینستاگرام نشر دهید، به این چک لیست توجه کنید تا چیزی را از قلم نینداخته باشید:

  1. آیا کپشن شما حاوی اطلاعات کافی و مفید است به طوری که کاربر را به شما متصل کند؟
  2. آیا این کپشن بیانگر ویژگی و صدای برند شما است یا نه؟
  3. آیا در کپشن از CTA ارزشمندی استفاده کرده اید که کاربر را تشویق به انجام کاری کند؟
  4. آیا از نظر زیبایی شناسی، کپشنی تمیز، با اموجی ها و ترفند های ” پایداری کاربر در صفحه ” همراه است؟
  5. آیا کپشن شما الهام بخش است یا ارزش افزوده ای دارد؟
  6. آیا در ارسال نظم خاصی را رعایت کرده اید ( مثلا روزانه بودن پست ها و غیره )

سعی کنید از نظم و قاعده خاصی استفاده کنید و برای وقت کاربر ارزش قائل باشید تا به واسطه پست های شما دقایق ارزشمندی را سپری کنند.

بدین ترتیب می توانید به بهترین شکل ممکن یک کپشن حرفه ای برای محصولات و خدمات خود بنویسید تا کاربران بیش از همشه به آن روی آورند. در این باره این تست ها را روی کپشن نویسی خود انجام دهید و از خروجی بی نظیر آن در بخش نظرات گویا آی تی، ما را مطلع کنید

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. کسب وکار راه انداختی در زمینه پلاستیک برای فروش پلاستیک های عالی بدون بازیافتی صنایع پلاستیک مقدسی پور در خدمت شماست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *