سیر تا پیاز سفر ارزان به جزیره کیش

سیر تا پیاز سفر ارزان به جزیره کیش
  • 1398/11/24
  • فربد محمدی
  • 0

جزیره کیش یکی از جزایر جنوبی ایران است که طرفداران بسیار زیادی دارد. سالانه جمعیت زیادی از گردشگران و توریست‌ها در روزهای تعطیل و دیگر ایام سال راهی این جزیره بسیار زیبا می‌شوند تا بتوانند از دیدن آن همه زیبایی لذت ببرند. حتما می‌دانید که سفر به توریستی‌ترین جزیره ایران، هزینه‌های مختلفی را در پی دارد که گاها برخی از افراد را از رفتن به آن جا منصرف می‌کند. برای آن که در سفر به جزیره کیش بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت کرده و سفری راحت و کم خرج داشته باشید، در این مقاله سیمرغ ۲۴ که با عنوان «سیر تا پیاز سفر ارزان به جزیره کیش» با ما همراه شوید:

مدیریت مالی در سفر به کیش

همان طور که می‌دانید یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در جزیره کیش در تمامی امور و خدمات، ازیاد گردشگران و توریست‌هاست. یعنی در روزهای تعطیل و شلوغ سال مانند عید نوروز که جمعیت زیادی به این جزیره سفر می‌کنند، قیمت تمامی خدمات هم زیاد می‌شود. بلیط هواپیما کیش، هزینه خورد و خوراک و هزینه اقامت بیشترین درصد هزینه‌های سفر به کیش را به خود اختصاص می‌دهد. این هزینه‌ها زمانی کاهش می‌یابد که شما بدانید در چه زمانی سفر خود را آغاز کرده تا با ترافیک جمعیتی روبه رو نشوید. از طرف دیگر، با سفر در روزهای خلوت سال هزینه‌های شما به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را به شما ارائه دهیم.
همان طور که می‌دانید جزیره کیش پر از هتل‌ها و مراکز اقامتی مختلفی است که هر کدام از آن‌ها خدمات متفاوتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها در رزرو هتل های کیش، انتخاب مراکز اقامتی است که دارای تخفیف هستند. بهتر است از هتل‌های پنج ستاره و لوکس چشم پوشی کنید و به دنبال مراکز اقامتی معمولی باشید؛ زیرا هم هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد و  هم این که معمولا مسافران و توریست‌ها بیشتر زمان خود را در خارج از هتل و مراکز تفریحی و گردشگری سپری می‌کنند و به جز زمان خواب و استراحت نیازی به هتل ندارند. به این ترتیب هزینه‌های اقامتی شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که در فصل های ارزان سفر هزینه‌های اقامتی کاهش زیادی خواهد داشت و در مواردی دیده شده است که هزینه یک شب اقامت تا ۷۰۰ هزار تومان هم کم شده است!

در سفر به جزیره کیش هزینه‌های غذا و رستوران نیز باید مدیریت شود. قیمت غذا در رستوران‌ها و فست فودهای کیش تفاوت زیادی با سایر مناطق کشور ندارد. معمولا گردشگران صبحانه را در هتل سرو کرده و برای وعده‌های ناهار و شام به رستوران می‌روند. البته رستوران‌های درون هتلی هم یک گزینه مناسب برای صرف غذاست که با توجه به منوی محدودی که دارند، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. به طور کلی خیالتان از بابت وعده‌های غذایی راحت باشد؛ چرا که در این جزیره آنقدر فست فود و رستوران وجود دارد که قطعا شما گرسنه نخواهید ماند! برخی از مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری هم دارای رستوران و فود کورت هستند که شما می‌توانید برای اطلاع از آن‌ها به مقاله‌ای که در همین وب سایت با عنوان «از کدام مرکز تجاری کیش چه چیزی بخریم؟ » منتشر شده است، مراجعه کنید.

خرید بلیط ارزان کیش

همان طور که می‌دانید، پروازهای کیش از شهرهای مختلف ایران انجام می‌شود و هر کدام از آن‌ها قیمت‌های مختلفی دارند. اگر شما بتوانید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که در زمان‌های پرتردد و پر مخاطب به این جزیره نروید، کاهش چشمگیری در هزینه‌های خود را مشاهده خواهید کرد. با وجود آن که سازمان منطقه آزاد کیش با خرید هواپیما و اقدام به توسعه فرودگاه بین المللی این جزیره، تا حد زیادی به افزایش پروازها و متعادل سازی قیمت بلیط هواپیما کیش کمک کرده است، اما باز هم در روزهای شلوغ سال قیمت بلیط کیش با افزایش نرخ روبه روست.

برای آنکه بتوانید هزینه بلیط هواپیما خود را کاهش دهید، بهترین کار آن است که در زمان‌های کم سفر، به جزیره کیش بروید. همچنین می‌توانید با خرید بلیط چارتر کیش هزینه‌های پروازی خود را هم تا حد قابل قبولی کم کنید. خرید بلیط چارتر از سامانه فروش بلیط هواپیما سیمرغ ۲۴ این امکان را به شما می دهد که بتوانید بلیط هواپیما کیش خود را بر اساس ساعت پرواز، کلاس پروازی، ایرلاین مورد نظر، قیمت و بسیاری از چیزهای دیگر انتخاب، رزرو و خریداری نمایید.

در چه ماه‌هایی سفر به کیش ارزان تر است؟

همان‌طور که گفتیم سالانه جمعیت زیادی یعنی چیزی در حدود دو میلیون نفر به کیش سفر می‌کنند. ایام نوروز و ماه‌های سرد سال معمولا جمعیت توریست‌های جزیره بیشتر می‌شود. از طرف دیگر کمترین سفرها مربوط به ماه‌های اسفند، مهر، مرداد و نیمه دوم فروردین است. اگر بتوانید کمی گرمای هوا را تحمل کنید می‌توانید در ماه‌های کم سفر با هزینه‌ای بسیار کمتر از آن چه که فکر می‌کنید، به کیش بروید. اگر بخواهیم آب و هوا را در نظر بگیریم قاعدتا بهترین زمان سفر به جزیره کیش فصل زمستان است. جالب است بدانید که یکی از ارزان‌ترین زمان‌ها هم برای سفر به کیش همین نیمه دوم سال است. همه این ها بستگی به آن دارد که شما چه تاریخ و زمانی را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب نمایید.

در پایان لازم به ذکر است که هزینه‌های شناور جزیره کیش شامل موارد زیادی می‌شود؛ اما موارد ذکر شده هزینه‌های ثابتی هستند که همه گردشگران و توریست‌ها مجبور به پرداخت آن می‌شوند. پس بهتر است با انتخاب یک مرجع مناسب برای خرید بلیط چارتر از جمله سیمرغ ۲۴ هزینه‌های خود را به درستی مدیریت کنید و سفر خود را آغاز نمایید. همچنین در سیمرغ ۲۴ امکان خرید بیمه مسافرتی هم برای شما فراهم است تا از این طریق بتوانید سفری ارزان، راحت و ایمن را تجربه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *