انواع باتری موبایل سامسونگ کدامند؟

انواع باتری موبایل سامسونگ کدامند؟
  • 1399/3/19
  • فربد محمدی
  • 0

با توجه به محبوبیت گوشی هایی با برند سامسونگ در میان مردم، خرید باتری سامسونگ نیز افزایش یافته و کیفیت و نوع باتری از موضوعاتی است که افراد در هنگام خرید با آن برخورد میکنند. باتری ها در گوشی ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. چرا که تمامی کارها و فعالیت هایی که با استفاده از گوشی انجام می گیرند، همراه با نیروی باتری ها رو به جلو حرکت می کنند. گوشی های اسمارت فون سامسونگ نیاز اساسی به باتری سامسونگ قدرتمند دارند، چرا که می توان کارهای روزمره را با استفاده از آن به انجام رساند. رزرو بلیط قطار و هواپیما، نقشه یابی، تماس گرفتن و… می توانند با استفاده از گوشی موبایل انجام شوند. حال تصور کنید که در یک شرایط حساس گوشی شما خاموش شود. چه خواهید کرد؟ باتری موبایل شما باید آنقدر قوی باشد تا بتواند نیاز شما را در ساعات دور از شارژر برآورده کند. پرطرفدارترین گوشی هایی که در حال حاضر توسط افراد انتخاب می شوند، از برند سامسونگ است. به همین علت مولفه ای تحت عنوان باتری برای کاربران آن اهمیت پیدا می کند که در ادامه شما را با انواع آن آشنا خواهیم کرد.

انواع باتری سامسونگ را بشناسید

باتری ها به مرور زمان حالت تکاملی به خود پیدا کردند. در گذشته باتری ها به راحتی حمل نمی شدند و آنطور که باید نمی توانستند از خود عملکرد بالا نشان دهند. به همین علت تکنولوژی در دنیای باتری ها نیز نفوذ کرد تا الان که دو نوع از  بهترین باتری ها در تلفن ها همراه به کار گرفته می شوند. باتری سامسونگ دو نوع مختلف را با خود به همراه دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • باتری لیتیوم یونی
  • باتری لیتیوم پلیمری

باتری لیتیوم یونی: باتری پرکاربرد موبایل های سامسونگ

یکی از انواع باتری هایی که در حال حاضر در اکثریت گوشی های سامسونگ به کار برده می شوند، باتری لیتیوم یونی است. این باتری سامسونگ از قابلیت شارژ شدن برخوردار است و به صورت اختصاری Li-ion نوشته می شود. عملکرد این گزینه از تجهیزات اصلی گوشی می تواند از دو جهت مورد بررسی قرار بگیرد که یکی از آن ها تخلیه شارژ و دیگری شارژ شدن است. هنگامی که باتری در حال تخلیه شدن است، یون هایی که مربوط به لیتیوم هستند از الکترودهایی که مثبت می باشند با سمت نوع منفی حرکت می کنند. در هنگام شارژ شدن نیز عکس این فرآیند رخ خواهد داد. باتری لیتیوم یونی سامسونگ نیز به مرور زمان دستخوش تغییرات بزرگی شد. به گونه ای که از حجم اولیه آن کاسته شد و توانست بسیاری از مشکلات اسمارت فون ها را حل کند. امروزه نه تنها سامسونگ بلکه سایر گوشی ها با سیستم عامل های اندروید و یا ios نیز از این باتری بهره می برند. چرا که باتری لیتیوم یونی جزو سخت افزارهای قوی قرار گرفت که توانست بخش بزرگی از نیازهای مصرف کنندگان را در شرایط حاد برآورده کند.

به ایمن بودن باتری های سامسونگ توجه داشته باشید

در رابطه با این نوع باتری می توان گفت که هر چند توانسته توانایی های به خصوصی را از خود به اشتراک بگذارد؛ همچنین وزن سبک تری را نسبت به سری های قدیمی داشته باشد ولی ایمنی آن چندان زیاد نیست. به گونه ای که در گوشی های سامسونگ شاهد آتش گرفتن چندین باره باتری های لیتیوم یون بوده ایم.

مواردی که باعث آسیب وارد شدن به باتری لیتیوم یونی سامسونگ می شوند

گوشی ها برای آنکه بتوانند کارایی بالایی را از خود نشان دهند، باید باتری سالمی داشته باشند. اگر از گوشی های سامسونگ استفاده می کنید باید بدانید که چه عواملی باعث آسیب وارد شدن به گوشی های شما می شوند. در ادامه این مطلب می توانید دو مورد از مهم ترین آن ها را بخوانید:

  • شارژ کردن باتری قبل از تخلیه کامل
  • ادامه شارژ بعد از رسیدن درصد باتری به ۱۰۰
  • برای داشتن باتری سالم بهتر است آن را با شارژر سامسونگ اصل و متناسب با گوشی خودتان آن را شارژ کنید. چرا که هم توان با یک دیگر طراحی و تولید شده اند.

باتری لیتیوم پلیمری

نوع دیگری از باتری سامسونگ تحت عنوان “لیتیوم پلیمری” خوانده می شود که در بین جدیدترین باتری ها قرار گرفته است. از آنجایی که وزن تلفن همراه برای حمل آسان نباید بالا باشد، در انتخاب قطعات مورد نظر آن محدودیت هایی وجود دارند. باتری یکی از این قطعات بوده که بخشی از وزن نهایی گوشی را تشکیل می دهد. از این رو برای جلوگیری از وزن های بالا نوع خاصی از باتری طراحی شد که امروزه در گوشی های سامسونگ بسیار وجود دارند. لیتیوم پلیمری همین باتری ذکرشده است.

از ویژگی های اصلی این مدل از باتری سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت بالا
  • مقاومت بالا و قابل قبول
  • وزن پایین

اگر به ساختار این مدل از باتری ها توجه کنید، متوجه خواهید شد که یک پوشش دور تا دور آن را احاطه کرده که بسیار محکم و مقاوم است. این کار باعث خواهد شد تا امنیت باتری افزایش پیدا کند. البته مزیت های این قاب تنها به همین جا ختم نمی شود و می توان موارد زیر را نیز ذکر کرد:

  • به حداقل رساندن خطرات آتش سوزی
  • مقاومت بالا در برابر ایجاد سوراخ

باتری لیتیوم پلیمری سامسونگ از این قابلیت برخوردار است که بتواند شارژ را در میزان بالا نگه دارد و با این توانایی عملکرد ویژه ای را از خود به اشتراک بگذارد. به طوری که بر اساس بررسی های انجام گرفته به این نتیجه دست یافته شده که در صورت عدم استفاده از باتری ها می توانند شارژ را در درون خود ذخیره کنند. از این جهت است که این مدل از باتری سامسونگ نسبت به موارد دیگر رضایت بالاتری را با خود به همراه دارد.

عدم استفاده از لیتیوم پلیمری به منظور کاهش هزینه ها

متاسفانه این روزها شاهد استفاده چندان گسترده از این باتری های سامسونگ نیستیم. چرا که این برند برای صرفه جویی در هزینه های خود ترجیح داده است تا لیتیوم یونی را جایگزین آن کند. این بدان معناست که باتری یونی درصد بالایی از مصرف و  کاربری را به خود اختصاص داده است.

سخن آخر

در این مطلب توانستید با انواع باتری سامسونگ آشنایی پیدا کنید. هر کدام از آن ها ویژگی های قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند و استفاده از هر کدام آن ها بستگی به شرکت سازنده و همچنین نوع تلفن همراه دارد. همچنین می‌توانید کابل شارژ، آداپتور یا کلگی و شارژر سامسونگ را نیز از بابافون بخرید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *