بررسی جدیدترین و آخرین نسخه‌ی گوشی‌های آیفون + آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

بررسی جدیدترین و آخرین نسخه‌ی گوشی‌های آیفون + آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس
  • 1400/5/11
  • ملیکا امامی
  • 0

بررسی جدیدترین و آخرین نسخه‌ی گوشی‌های آیفون + آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

 

آیا شما باید یک آیفون ۱۲ پرو بخرید؟

iPhone 12 pro و iPhone 12 pro max، آخرین گوشی‌های هوشمند اپل هستند، که دارای یک اتصال ۵G، تراشه A14 برای عملکرد بهتر، یک سیستم دوربین بهبود یافته با یک اسکنر LiDAR و MagSafe را ارائه می‌دهد که همگی در یک طراحی جدید و با توان بالا هستند.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس که در اکتبر سال ۲۰۲۰ معرفی شدند، هنوز در میان جدیدترین آیفون‌های موجود در مجموعه اپل هستند، اما این محصول به پایان چرخه خود نزدیک می‌شود. شرکت اپل تصمیم دارد هر سال در ماه سپتامبر مدل‌های جدید آیفون را به بازار عرضه کند اما آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس یک ماه دیرتر از حد معمول در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شدند، ولی به نظر می‌رسد مدل‌های جدید آیفون ۱۳ پرو در سپتامبر به صورت عادی پاییز هر سال روانه بازار می‌شوند.

نشانه‌های واضحی از ورود آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در اواخر سال جاری با تعدادی نسخه برتر و بهبود یافته وجود دارد و اعتقاد بر این است که راه اندازی این دستگاه‌ها در کمتر از چند ماه دیگر تکمیل می‌شود. بسیاری از مشتریان در حال حاضر ترجیح می‌دهند صبر کنند تا مدل‌های جدید وارد بازار شوند. کسانی که اکنون نیاز به عوض کردن دستگاه تلفن همراه دارند بلافاصله باید آیفون ۱۲ پرو یا آیفون ۱۲ پرو مکس را خریداری کنند زیرا مدل‌های جدید هنوز چند ماه دیگر راه اندازی و عرضه می‌شوند، اما اکثر افراد که اکنون نیاز به تعویض گوشی ندارند می‌توانند در صورت امکان کمی صبر کنند تا محصولات جدید به بازار عرضه شود.

اکنون آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس از کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین گزینه‌های آیفون هستند که همچنین در حال حاضر در دسترس هستند، اما ممکن است کاربرانی که به ویژگی‌های سطح بالای دوربین یا طراحی ممتازتری نیاز ندارند، آیفون ۱۲ را در نظر بگیرند. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو تعداد زیادی ویژگی اصلی مشترک با هم دارند. نمایشگر ۱ اینچی OLED، اتصال ۵G، تراشه A14 و … با این وجود آیفون ۱۲، ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۲ پرو است.

به همین دلیل، اگر احساس می‌کنید که آیفون ۱۲ پرو ممکن است برای شما بسیار بزرگ باشد، آیفون ۱۲ مینی همان ویژگی‌های گسترده‌ای که آیفون ۱۲ دارد را در بر گرفته، فقط در طراحی کوچک‌تر ارائه می‌دهد.

 

بررسی ظاهری آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس:

اپل در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ از جدیدترین آیفون‌های گران قیمت خود یعنی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی کرد که در کنار آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی با قیمت ارزان‌تر به فروش می‌رسند. اپل در سال جاری به شدت بر جنبه‌های پرو مدل جدید آیفون جدید تاکید می‌کند، که نشان می‌دهد آیفون‌های گران ‌قیمت مرزه‌ای نوآوری را برای افرادی که بیشترین امکانات را از آیفون خود می‌خواهند، بسازد.

موجود در گزینه‌های اندازه ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچ می‌باشند، دو مدل جدید از ویژگی‌های نرم افزار تمام صفحه نمایش سوپر شبکیه چشم XDR برخوردار هستند که به استثنای ناچ Face ID، لبه به لبه هستند.

آیفون ۱۲ پرو ۶٫۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ x 1170 و با ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ می‌باشد، در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس ۶٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۷۷۸ x 1284 و ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ می‌باشد. این نمایشگرها پشتیبانی از HDR را با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت،Wide Color ، Haptic Touch و True Tone ارائه می‌دهند، ویژگی‌هایی که طی سال‌های گذشته معرفی شده‌اند.

حفاظت از صفحات نمایش یک پوشش سرامیکی با سرامیک است که اپل می‌گوید فراتر از شیشه می‌رود و از هر شیشه گوشی‌های هوشمند سخت‌تر است. این روش با استفاده از کریستال‌های نانو سرامیک تزریق می‌شود و ۴ برابر عملکرد بهتر را ارائه می‌دهد.

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس ظاهری کاملاً جدید دارند که شبیه طراحی آیپد پرو با لبه‌های تخت به جای لبه‌های گرد استفاده شده در مدل‌های قبلی است. این گوشی با یک شیشه مات با یک نوار فولادی ضد زنگ احاطه شده ‌است.

گزینه‌های رنگی شامل گرافیت، نقره‌ای، طلایی و آبی کمرنگ است که سایه آبی جایگزین سبز نیمه شب استفاده شده در محصولات سال گذشته، شده است. آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را دارند و می‌توانند در ۶ متر آب تا ۳۰ دقیقه سالم بمانند.

مدل جدید آیفون ۱۲ اولین اتصال را با اتصال به G5، برای دانلود سریع‌تر و uploads دارد، پخش ویدئو با کیفیت بهتر، بازی‌های بهبود یافته و تماس‌های ۱۰۸۰ p face time از کیفیت بالاتر برخوردار هستند. برای حفظ عمر باتری هنگام استفاده از ۵G، حالت داده هوشمند و در صورت عدم نیاز به سرعت ۵G به اتصال LTE تبدیل می‌شود.

پوشش ۵G در سراسر جهان در دسترس است، اما فقط دستگاه‌های آیفون ۱۲ فروخته شده در ایالات متحده از mmWave 5G پشتیبانی می‌کنند که سریع‌ترین فناوری ۵G موجود است. مدل‌های آیفون ۱۲ که در کشورهای دیگر فروخته می‌شوند محدود به اتصال ۵G آهسته‌تر اما گسترده‌تر در زیر ۶GHz هستند. در ایالات متحده، سرعت ۵G حتی در مناطق بسیار پرجمعیت می‌تواند تا ۴Gbps باشد.

Gigabit LTE ، زمانی پشتیبانی می‌شود که ۵G موجود نباشد، همان‌طور که WiFi 6 و بلوتوث ۵٫۰ است. مانند مدل‌های آیفون ۱۱، مدل‌های آیفون ۱۲ پرو نیز شامل تراشه U1 Ultra Wideband برای آگاهی فضایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها هستند که دارای ویژگی U1 مانند HomePod mini هستند.

یک تراشه A14 جدید در داخل مدل‌های iPhone 12 Pro وجود دارد و اولین تراشه در صنعت گوشی‌های هوشمند است که برای بهبود عملکرد و کارایی بر روی یک فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده است. اپل می‌گوید پردازنده ۶ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای در A14، ۵۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌های سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند هستند. تراشه A14 شامل یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است که ۸۰ درصد عملکرد را برای کارهای یادگیری ماشین افزایش می‌دهد.

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس در کنار آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲، دستگاه‌های مقرون به صرفه ۵٫۴ و ۶٫۱ اینچی که فاقد برخی از ویژگی‌های دوربین Pro و عناصر طراحی موجود در آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس هستند را می‌فروشد. اطلاعات بیشتر در مورد آیفون ۱۲ را می‌توان در لیست آیفون ۱۲ مشاهده کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *