چه اسباب بازی هایی برای فرزند شما مناسب هستند

چه اسباب بازی هایی برای فرزند شما مناسب هستند
  • 1400/6/18
  • مجید جعفری
  • 0

اسباب بازی‎‌ از جمله ابزارهای بسیار تأثیرگذار در زندگی کودکان است که می‌تواند سبب ارتقای فکری و جسمی آن‎‌ها شود؛ از این‌رو انتخاب درست این لوازم برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر می‌‎باشد. زیرا در صورت انتخاب صحیح اسباب بازی می‌توان او را در مسیر درست زندگی و بهره‎‌مندی از توانایی‎‌های مختلفش و رشد این توانایی‌‎ها سوق داد. بنابراین نیاز است والدین در خرید اسباب بازی‎‌‎های کودکان خود تأمل کرده و اهتمام و دقت بیشتری را صرف این کار نمایند.

زندگی کودکان در بازی‎‌هایشان و دنیای اسباب بازی‌هایشان خلاصه می‌شود. از این‌رو می‌توان بسیاری از مطالب آموزشی را در حین بازی از طریق اسباب بازی‎‌های مناسب به آن‎‌ها یاد داد و موجب پرورش خلاقیت و استعدادهایشان شد. خوشبختانه بسیاری از تولید کنندگان اسباب بازی مباحث آموزشی را در لوازم تولیدی خود به کار گرفته و به واسطه‎‌ی این لوازم سعی در آموزش مسائل مختلفی چون اشکال هندسی، تحلیل مسائل و… را دارند.

اهمیت انتخاب اسباب بازی‎‌های مناسب

اهمیت انتخاب اسباب بازی و نقشی که در زندگی کودکان دارند یکی از مسائل بسیار مهمی است که والدین می‌‎بایست در خصوص آن مطالعه‎‌ی بیشتری انجام دهند. از این‌رو توصیه می‌شود که این مسئله را جدی گرفته و کودکان خود را از طریق اسباب بازی‌‎هایی که دارند برای حضور در اجتماع و مقابله با مسائل مختلفی که در زندگی اجتماعی و در ارتباط با دیگران وجود دارد آماده نمایید.

  • تقویت هوش کودک؛ یکی تأثیرات فوق‌‎العاده‌ی بازی‌‎ و اسباب بازی تقویت هوش کودکان از طریق به چالش کشیدن آن‎‌ها در مسائل مختلف می‌‎باشد. به همین دلیل معمولاً کودکانی که بازی‎‌های متنوعی را به صورت مکرر انجام داده‌‎اند، نسبت به دیگر کودکانی که از اسباب بازی‌‎های مختلفی بهره‌مند نیستند و یا بازی‎‌های متنوعی را انجام نداده‎‌اند، از قدرت درک بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه در هنگام مواجه با مشکلات متعدد و مختلف به خوبی از فکر و هوش خود در حل مسائل و ایجاد راهکارهای خلاقانه استفاده می‌کند.
  • آماده سازی کودک برای حضور در اجتماع؛ همان طور که می‌دانید افراد در یک زندگی اجتماعی و در محیط کار و یا بیرون و حتی در ارتباط ساده با دیگران با چالش‎‌‌‎های مختلفی روبرو می‌شوند که موفقیت در این چالش‎‌ها نیازمند تکرار و تمرین فراوانی است که از زمان کودکی در قالب بازی‌‎های متعدد می‌‎بایست صورت گرفته باشد. از این‌رو والدین با انتخاب اسباب بازی مناسب و صحیح می‌توانند مهارت حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران را به کودکان خود آموزش داده و حتی آن‎‌ها را برای پذیرش شکست و ناکامی‌‎هایی که در زندگی بارها و بارها ممکن است با آن روبرو شوند آماده سازند.
  • کمک به تقویت مهارت‌‎های جسمی؛ نکته‌‎ی مهم دیگری که در خصوص اهمیت انتخاب لوازم بازی کودکان مطرح می‌شود این است که معمولاً کودکانی که تمام وقت خود را برای انجام بازی‎‌های یکسان و نشستنی چون بازی با کامپیوتر و یا گوشی موبایل صرف می‌کنند نمی‌توانند به اندازه‌‎ی کودکان و فرزندانی که تنوع بالایی در بازی‌‎های خود تجربه کرده و توانایی جسمی خود را از طریق بازی‌های مختلف تقویت کرده‎‌اند، در رشته‌‎های مختلف ورزشی موفقیت کسب نمایند.

  • مهارت صحبت کردن در اجتماع؛ یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند به واسطه‎‌ی بازی در کودکان تقویت شود مهارت صحبت کردن در اجتماع می‌‎باشد. در واقع با خرید اسباب بازی گروهی و دسته جمعی می‌توان به گونه‌‎ای بهتر کودک خود را برای ارتباط و تعامل با دیگران آماده نمود تا وی در بزرگسالی برای حضور در جمع و صحبت کردن در اجتماع هراس نداشته و با اعتماد به نفس بالایی با دیگران ارتباط برقرار کند. در حقیقت بازی‎‌های گروهی و دسته جمعی را می‌توان یک گام بزرگ برای تقویت مهارت زبانی کودکان خود دانست که به واسطه‎‌ی آن کودکان از حالت تدافعی و خجالتی که دارند بیرون می‌‎آیند و با دیگران تعامل و ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند.
  • تقویت علمی؛ استفاده از اسباب بازی فکری و کارتی و ساختنی و…. در جهت افزایش میزان اطلاعات عمومی و علمی کودکان یکی روش‌‎های بسیار تأثیرگذار در ماندگاری این اطلاعات در ذهن کودکان و آماده سازی آن‎‌ها برای فعالیت بهتر در مدرسه و افزایش سرعت یادگیری مسائل مختلف می‎‌باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود که همواره اسباب بازی‎‌های علمی که به آموزش اعداد، رنگ‎‌ها، حیوانات و مسائلی از این قبیل می‌‎پردازد را در میان دیگر اسباب بازی‎‌های کودک خود بگنجانید و تقویت و رشد علمی کودکان خود را از خانه شروع کنید.

انواع اسباب بازی‎‌های مناسب برای کودکان

همان طور که می‌دانید با ورود به اسباب بازی فروشی‎‌ها با تنوع بالایی از این محصولات روبرو خواهید شد که انتخاب مناسب‌‎ترین گزینه از میان این حجم از تنوع و گسترد‎گی گاهی دشوار خواهد بود. از این‌رو نیاز است تا برای خرید و انتخاب بهترین اسباب بازی‌‎ها تسلط بیشتری در خصوص دسته بندی این محصولات و انواع آن داشته باشیم.

  • عروسک‌‎ها؛ عروسک‎‌ از جمله گروه‌‎های محبوب در بین اسباب بازی‎‌ها بوده که معمولاً از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. بسیاری از کودکان به واسطه‎‌ی این عروسک‎‌ها در دنیای خیالی خود غرق شده و شروع به داستان پردازی و ایجاد خلاقیت می‌کنند. از این‌رو انتخاب عروسک برای کودکانی که علاقه‎‌ی زیادی به دنیای فانتزی و حتی حس مسئولیت‌پذیری دارند گزینه‌‎ی بسایر مناسبی خواهد بود.
  • بازی‌‎های فکری؛ بازی فکری از دیگر محصولات موجود در فروشگاه‌‎های لوازم بازی است که افراد متفاوت با گروه سنی مختلفی می‌توانند به خرید و انجام این بازی اقدام نمایند. این بازی‎‌ها معمولاً گروهی هستند و به ایجاد تعامل بهتر کودکان و نوجوانان با دیگران کمک خواهند کرد؛ به گونه‎‌ای که حتی فرزندان خجالتی می‌توانند با انجام این بازی‎‌ها بیشتر در جمع حضور پیدا کنند و با افراد بیشتری به صحبت و برقراری ارتباط بپردازند.
  • اسلحه و تفنگ؛ از دیگر اسباب بازی‎‌هایی که کودکان علاقه‎‌ی وافری به آن نشان می‌دهند اسلحه‌‎ها و تفنگ‎‌ها می‎‌باشند. از آنجایی که این وسایل ممکن است در ترویج خشونت تأثیرگذار باشند، در خرید این گونه وسایل همیشه اختلاف نظر وجود دارد. به همین دلیل این والدین هستند که می‌‎بایست با توجه به علاقه‌‎ی‎‌ کودکان خود به تصمیم‌گری در خصوص خرید این گونه ابزارها بپردازند. بنابراین اگر تمایل به خرید اسباب بازی تفنگ و اسلحه دارید توصیه می‌کنیم که مراقب باشید تا جنبه‎‌ی خشونت در کودکانتان تقویت نشود.

برای تهیه و خرید اسباب بازی مناسب کودکان خود و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع می‌توانید به سایت رنگ به رنگ عرضه کننده‌‎ی انواع اسباب بازی‌‎ها برای کودکان و نوجوانان مراجعه نمایید. این فروشگاه با عرضه‎‌ی محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و ذکر مشخصات هر محصول سعی در افزایش اطلاعات والدین و انتخاب بهترین لوازم بازی برای کودکان دارد. بنابراین اگر علاقمند به مطالعه‌‎ی مقالات آموزشی متفاوت هستید و به دنبال خرید اینترنتی و امن لوازم بازی هستید سایت رنگ به رنگ با آدرس اینترنتی rangberang.co می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *