بررسی کارایی و باتری آیفون ۱۳ (iPhone 13) _ قسمت دوم

بررسی کارایی و باتری آیفون ۱۳ (iPhone 13) _ قسمت دوم
  • 1400/7/29
  • ملیکا امامی
  • 0

بررسی کارایی و باتری آیفون ۱۳ (iPhone 13) _ قسمت دوم

آیفون ۱۳ (iPhone 13) آخرین محصول شرکت اپل می‌باشد و به تازگی وارد بازار شده است. برخی از افراد برای خرید گوشی جدید آیفون ۱۳ (iPhone 13)  را انتخاب می‌کنند اما به دنیال این موضوع هستند که این گوشی چه ویژگی‌هایی دارد و آیا خرید آن به صرفه می‌باشد یا خیر، همچنین بسیاری از آنها قصد دارند متوجه شوند آیا تفاوت زیادی بین آیفون ۱۳ (iPhone 13) و آیفون ۱۲ (iPhone 12) پیدا می‌شود یا خیر؟

ما قبلا در مورد ظاهر و صدای گوشی آیفون ۱۳ (iPhone 13) برای شما توضیحاتی قرار داده‌ایم. اکنون تا آخر این مقاله با برخی دیگر از ویژگی‌های این گوشی آشنا شوید.

 

نرم‌افزار و ویژگی‌ها

اگر از هر ۶ آیفون از محدوده ۶S یا جدیدتر استفاده می‌کنید، ممکن است قبلا به iOS 15 ارتقا داده باشید، اما سری ۱۳ اولین مجموعه گوشی‌های آیفون هستند که آخرین تجسم سیستم‌ عامل تلفن همراه اپل را راه ‌اندازی می‌کنند. در حالی که ویژگی  iOS15اختصاصی ما یک کاربرد عمیق را در تمام قابلیت‌های جدید ارائه می‌دهد که به ارمغان می‌آورد، با قابلیت برقراری ارتباط مستقیم با آندروید و کاربران ویندوز، نمایش محتوای ارائه‌ی مجدد در پیام‌ها، برنامه‌های اپل غنی‌تر و بیشتر.

خلاصه اطلاع یک هایلایت برجسته خاص است، چون به شما اجازه می‌دهد اعلان‌های غیر ضروری را انتخاب کنید و آنها را خاموش کنید و کاهش دهید، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی مهم است یا مهم نیست. به طور خلاصه در طول روز، می‌تواند باعث کاهش تعداد دفعاتی که توئیت‌ها و یا پست‌ها در اینستاگرام حواس شما را پرت کند و یا وقت شما را بگیرد، شود.

صحبت از حواس ‌پرتی‌ها شد، گزینه‌ی مزاحم نشوید با حالت‌های فوکوس گسترش یافته است: پروفایل اختصاصی که شما می‌توانید برای مسدود کردن اعلان‌های برنامه‌های خاص، مخفی کردن صفحه اصلی انتخاب‌ شده با برنامه‌ها، برنامه‌های انتخابی برای روشن کردن خودکار و خاموش شدن خودکار انجام دهید. با عملکردهای پیش فرض فوکوس تحت عنوان Personal، Work and Sleep، نحوه عملکرد آیفون (iPhone) در طول روز برای شما بهتر تقسیم می‌شود.

همچنین می‌توانید لیست سفید را که اجازه عبور از طریق حالت‌های مزاحم نشوید شما را دارند، را در حالت‌های فوکوس خود قرار دهید و این ویژگی حتی می‌تواند به طور خودکار از طریق پیامک به مخاطبین غیر لیست سفید که سعی می‌کنند با شما تماس بگیرند، اطلاع دهد.

اگرچه ممکن است جذاب‌ترین ارتقا در تاریخ iOS نباشد، ولی این بهبودها و پیشرفت‌های قابل ملاحظه و قابل توجهی هستند که به برخی از جنبه‌های کمتر خوب مالکیت تلفن هوشمند کمک می‌کند (عمدتا اضافه بار اعلانات و حواس پرتی‌ها) و قابلیت‌هایی هستند که اندروید باید از آنها استفاده کند.

تجربه اساسی iOS15 باید برای کسانی که قبلاً از آیفون (iPhone) استفاده می‌کنند آشنا و ساده باشد، در حالی که کسانی که از اندروید یا به طور کلی به تازگی به سمت تلفن‌های هوشمند جدید آیفون (iPhone) حرکت می‌کنند، نباید یادگیری را بسیار سخت بدانند، با این حال برنامه‌های کاربردی اپل به عنوان یک منبع عالی برای آشنا کردن خود با خصوصیات، حساسیت‌ها و ویژگی‌های برجسته سیستم عمل می‌کنند.

NFC پرداخت‌های بدون تماس، Apple Pay که امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است را امکان پذیر می‌کند، دستیار صوتی نمادین شرکت Siri که از طریق فرمان بیدار Hey Siri بدون دست کار می‌کند، وجود دارد و افزودنی‌های نسبتا جدیدی به iOS، مانند ویجت‌ها، صفحه اصلی شما را نیز در یک نگاه مفیدتر است.

 

کارایی

در حالی که مقایسه امتیازات الگوبرداری در برابر رقبای اندروید یک روش ناقص برای ارزیابی قدرت نسبی گوشی‌های آیفون اپل است، با عملکرد درجه بالای پیش بینی ‌شده که این شرکت برای آن شناخته شده‌ است همخوانی دارد.

کل خانواده آیفون ۱۳ (iPhone 13) تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic اپل را که تمایز اصلی آنها GPUهای آنها است، به نمایش می‌گذارد: دارای چهار هسته در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی است، اما در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس دارای پنج هسته می‌باشد.

این واگرایی کوچک احتمالا هیچ تاثیر محسوسی در استفاده روزمره از موبایل نخواهد داشت و فقط برای کسانی که از آیفون استفاده می‌کنند به منظور انجام بازی‌های موبایلی یا نمایش ویدئویی جدی به کار گرفته می‌شود. در این صورت، نسخه قوی‌تر A15 و پشتیبانی ProMotion در پرو و پرو مکس (Pro & Pro Max) برای شما تصمیم می‌گیرد.

کسانی که به دنبال توسعه تجربیات سه بعدی یا AR هستند که همچنین از طریق آیفون کار می‌کنند، به احتمال زیاد با استفاده از قدرت گرافیکی اضافی پرو نیز بهتر ارائه می‌شوند، اما این موارد حاشیه‌ای باید نشان دهد که مدل استاندارد چقدر توانایی دارد.

از نظر عملکرد، آیفون ۱۳ (iPhone 13)  یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند بازار است که به طرز ماهرانه‌ای از آیفون ۱۲ پرو مکس رده برتر سال گذشته و تعداد انگشت شماری از پرقدرت‌ترین و گران قیمت‌ترین موبایل‌های اندروید امسال نیز پیشی گرفته است.

معیارهای گرافیکی روی صفحه با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به دلیل محدودیت نمایش نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، اما واضح است که A15 دارای فضای قابل توجهی برای سر و صدا است که باید برای کاربران سنگین، گیمرها و یا به سادگی آنهایی که بیش از چند سال بین ارتقا را حفظ می‌کنند ارزشمند باشد.

 

باتری و شارژ

بدون احتساب مدل آیفون ۱۳ پرو مکس دارای بزرگ‌ترین باتری در بین آیفون‌های دیگر تا به امروز می‌باشد، حتی بزرگ‌تر از آیفون ۱۳ پرو است و اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در مدل سال گذشته، عمر باتری محصول خود را تبلیغ می‌کند.

به طور رسمی، آیفون ۱۳ طوری طراحی شده است که ۲٫۵ ساعت بیشتر از آیفون ۱۲ دوام بیاورد و این دقیقا همان چیزی است که نتایج معیار باتری را نشان می‌دهد. علیرغم وعده اپل یعنی عمر باتری تمام روز، در عمل آیفون ۱۳ احتمالا می‌تواند دو روز استفاده را بدون مشکل مشاهده کند، همچنین در درازمدت از نظر تخریب باتری در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد.

در استفاده از دنیای واقعی، این تلفن همچنین با یک بار شارژ ۸٫۵ ساعت روی صفحه نمایش فوق العاده کار می‌کرد و چند ساعت دیگر از رقیب مستقیم خود، گلکسی S21 سامسونگ پیشی گرفت. این دستگاه حتی از باتری‌های بزرگ‌تر سال گذشته یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس که به طور متوسط حدود ۷٫۵ ساعت زمان صفحه نمایش روی صفحه نمایش می‌گذرد، نیز پیشی گرفت.

MagSafe بار دیگر از ویژگی‎های دیگر این است که شارژ ۱۵ واتی از شارژرهای سازگار را در کنار پشتیبانی برای یک اکو سیستم در حال رشد از موارد و لوازم جانبی متصل شده به طور مغناطیسی را تسهیل می‌کند. همچنین می‌توانید آیفون ۱۳ را به صورت بی‌سیم با استفاده از هرگونه شارژر Qi استاندارد شارژ کنید، اما مانند آیفون‌های سال گذشته سرعت آن ۷٫۵ وات است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *