چرا استفاده از رینگ لایت موجب با کیفیت بودن عکس ها می شود؟

چرا استفاده از رینگ لایت موجب با کیفیت بودن عکس ها می شود؟
  • 1400/8/30
  • علی رفیعی
  • 0

همانطور که از اسم رینگ لایت مشخص است. در این وسیله ی حرفه ای لامپ های کوچک ال ای دی در قالب یک حلقه در آمده اند. این حلقه های نوری کاربردهای خاص و جالبی دارند. از رینگ لایت در عکاسی به وفور استفاده می شود. رینگ لایت یک وسیله ی کاملا حرفه ای و به روز است که غالبا برای عکاسان حرفه ای، عکس های پرتره آرایشگاه و مدلینگ و عروسی و … استفاده می شود. اما شاید این سوال به ذهن شما بیاید که چرا این منبع نوری باید حلقوی شکل باشد؟ از آنجا که باید این نور از لنز دوربین عکاسی بگذرد باید در شکل حلقه باشد. پس منبع نوری باید اطراف لنز را احاطه کنند تا عکس های پرتره و با کیفیت تری به وجود بیایند.

 

عملکرد رینگ لایت دقیقا بر خلاف فلاش های دوربین عکاسی است. در برخی از انواع این کالا، پایه های جداگانه ای وجود ندارد و دقیقا دور تا دور  لنز دوربین قرار گرفته و نصب می شوند.

چرا وجود رینگ لایت در عکاسی حرفه ای لازم است؟

استفاده از رینگ لایت برای سوژه هایی که قرار است از فاصله ی کم تصویربرداری شوند بسیار مناسب است. پس هر چقدر دوربین عکاسی به سوژه نزدیک تر باشد، جهت دید دوربین و زاویه ی فلش از هم دورتر شده و سایه های بیشتری اطراف سوژه ی عکاسی ایجاد می شود. این موضوع به هنگام استفاده از فلاش اکسترنال دوربین شدت بیشتری پیدا می کند. در عوض استفاده از لامپ های  روشنایی در اطراف لنز دوربین موجب می شود که نور یکنواختی به کل صورت سوژه  پخش شود. این موضوع در ایجاد یک عکس حرفه ای و با کیفیت که با فاصله اندک گرفته می شود کمک زیادی می کند.

 

 

 

 

برای عکاسی ماکرو نیز می توان از این محصول پرکاربرد کمک گرفت. در عکاسی ماکرو که غالبا در پزشکی رایج است باید عکس های تخصصی از چشم، دهان و دندان و یا اجسام خیلی کوچک گرفته شود. اگر زاویه تابش به سمت سوژه هدایت نشود و مشکلات نوردهی وجود داشته باشد بهترین گزینه استفاده از نور رینگ لایت خواهد بود.

رینگ لایت نصب شده روی دوربین

 

 

استفاده از نور رینگ لایت در آرایشگاه و عکاسی:

همانطور که اکثر شما دیده اید اطراف آینه های گریم بازیگران و یا حتی آرایشگاه ها پر از لامپ است این کار باعث می شود که چهره پرداز یا آرایشگر به خوبی چهره ی سوژه را ببیند و کار خود را به نحو احسنت انجام دهد. در این صورت چهره ی طبیعی شخص کاملا مشخص است و اجزا صورت کاملا در  دید چهره پرداز  قرار می گیرد. با حضور نور مشابه با نور رینگ لایت تسلط آرایشگر و یا چهره پردازان برای گریم روی سوژه  مسلما بیشتر خواهد بود.

پس همانطور که متوجه شدید نور اطراف آینه دقیقا مثل رینگ لایت عمل می کند، پس بر چهره افراد دیگر سایه ای قرار نخواهد گرفت. عدم حضور سایه در چهره ی سوژه، کار چهره پرداز را راحت تر می کند.

جالب است بدانید که رینگ لایت ها درون چشمان سوژه نور حلقوی بسیار زیبایی به وجود می آورد. در نتیجه چشمان سوژه عکاسی بدون داشتن لنزهای رنگی و مصنوعی درخشش خاصی پیدا می کنند. این درخشش موجب خلق عکس و فیلم های زیباتری می شود.

نور رینگ لایت پرش ندارد یعنی کاملا با نورهای سرد ال ای دی های معمولی متفاوت اند. درجه ی کلوین نور رینگ لایت نزدیک به درجه کلوین نور حاصل از خورشید است. در نتیجه بسیار طبیعی تر نیز خواهند بود.

کنترل میزان درجه ی کلوین و شدت نور حاصل از رینگ لایت ها قابل تنظیم اند پس با کنترل کیفیت نور این دستگاه، عکس ها نیز می توانند بسیار با کیفیت تر باشند.

همانطور که در بالا نیز گفتیم در عکاسی حرفه ای استفاده از نور رینگ لایت می تواند بسیار مفید باشد زیرا با رینگ لایت سایه های اضافی اطراف سوژه به راحتی از بین خواهند رفت. فرقی نمی کند شما یک  عکاس حرفه ای باشید یا نه! و  یا اگر دوربین عکاسی حرفه ای ندارید دلیلی ندارد که نتوانید از رینگ لایت ها برای عکاسی با موبایل شخصی خود استفاده کنید! از آن جا که تنوع رینگ لایت ها بسیار زیاد است. انواع خاصی از آنها تهیه شده اند که به راحتی می توانند روی موبایل شخصی شما تعبیه شوند و در هنگام عکاسی با گوشی مورد استفاده قرار گیرند در این صورت  به تهیه ی عکس های حرفه ای شما کمک شایانی خواهند کرد.

با این توضیحات معلوم می شود که رینگ لایت ها نه تنها به تولید عکس های با کیفیت و شفاف کمک می کنند بلکه روش استفاده ی بسیار آسانی نیز دارند.

رینگ لایت گوشی

بسیاری از این نوع محصولات قابلیت نصب روی گوشی، دوربین و آینه و … را دارند.

تنوع رینگ لایت ها در چیست؟

تنوع این محصول بسیار کارآمد، مثل دیگر لوازم برقی زیاد است. این تنوع می تواند در برند آن ها نیز باشد.

دسته ای از رینگ لایت ها می توانند با شارژ مستقیم برق تغذیه شوند دسته ای دیگر باتری می خورند و گروهی دیگر  هم با باتری کار می کنند و هم با وصل به برق مستقیم شهری می توانند روشن باشند.

تنوع این محصول در سایز و وزن و اندازه آن ها نیز است.

سایز های مختلفی چون کوچک، بزرگ، متوسط از رینگ لایت ها در بازار وجود دارند. رینگ لایت مخصوص گوشی موبایل غالبا وزن کمی دارد تا در حین استفاده، شخص احساس خستگی نکند.

همانطور که میدانید تنوع این کالا زیاد است، پس قبل از خرید باید بدانید که این وسیله را برای چه کاری می خواهید داشته باشید، آن گاه به سایت های مربوطه مثل دیدنگار و … سری بزنید.

در نهایت با توجه به نوع نیاز و بودجه ای که برای خرید این کالا در اختیار دارید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

در سایت دیدنگار انواع مختلفی از رینگ لایت ها وجود دارند که هر کدام در زمینه ی مخصوصی کاربرد دارند. اگر قصد خرید این نوع محصول را دارید بهتر است از مشاوران و متخصصان ما در این زمینه کمک بگیرید. ما به شما بهترین ها را ارائه می دهیم. کافی است که به سایت ما سری بزنید و از انواع این کالای پر کاربرد ما دیدن فرمایید.

رینگ لایت

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *