۱۰ بازی برتر پلی استیشن ۵

۱۰ بازی برتر پلی استیشن ۵
  • 1400/9/25
  • ملیکا امامی
  • 0

۱۰ بازی برتر پلی استیشن ۵

برای پلی استیشن ۵ چه بازی‌هایی باید تهیه کنم؟ این سوالی است که از نوامبر گذشته که نسل جدید بازی‌های سونی وارد بازار شد، بیشتر از همه پرسیده شده است.

مردم می‌خواهند ببینند کدام بازی‌ها بهترین نمایش ‌دهنده‌های قدرت پلی ‌استیشن ۵ هستند و همچنین کدام بازی‌ها رسانه مورد علاقه‌شان را به اوج جدیدی می‌رسانند. با اینکه پلی استیشن ۵ هنوز بسیار جدید است، اما در حال حاضر مجموعه خوبی از بازی‌ها را جمع آوری کرده است، از جمله چند بازی که در هیچ دستگاه دیگری نمی‌توانید آنها را بازی کنید.

در این مقاله ۱۰ تا از برترین بازی‌های پلی استیشن ۵ را به شما معرفی می‌کنیم.

 

روح شیطان (Demon’s Souls)

یکی از بی سر و صداترین بازی‌های سال ۱۴۰۰ در اینجا به یک فانتزی تاریک از نظر بصری باورنکردنی و بی پایان تبدیل شده است. با استفاده از شمشیر، سپر، عصا و هر چیز دیگری که می‌توانید، برای دفاع خود در مقابل قلعه‌های قرون وسطایی حیرت آور، یک برج زندان وحشتناک و باتلاق‌های ناپاک راه خود را طی کنید. این بازی می‌تواند بی‌ رحمانه و غیرقابل بخشش باشد، پیشرفت به سختی به دست می‌آید، مبارزه هیجان ‌انگیز و نتیجه‌ بخش است و باس‌ها افسانه‌ای هستند، اما شما همیشه می‌توانید بازیکنان دیگر را برای کمک به شما در بازی احضار کنید و اگر بتوانید با چالش آن درگیر شوید، این یک بازی عالی است، بازی که هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

برگشتی (Returnal)

شما روی سیاره دشمن پر از موجودات جادویی و خطرناک که شبیه چیزی از فیلم الکس گارلند بود، سقوط کرده‌اید. شما به طور آزمایشی راه خود را از طریق جنگل‌ها، بیابان‌ها و سازه‌های باستانی طی می‌کنید، اسلحه‌های بهتری پیدا می‌کنید و سعی می‌کنید به طور غیر رسمی توسط هر چیزی که می‌بینید قتل عام نشوید.

وقتی به ناچار می‌میرید، باید همه کارها را دوباره از همان ابتدا انجام دهید. بازگشت ممکن است سرگرم کننده به نظر نرسد و بله، به تعهد نیاز دارد، اما بازی کردن آنقدر هیجان انگیز است که زندگی دوباره در همان حلقه زمانی به نظر کار طاقت فرسا نیست. به علاوه، هر چه بیشتر وارد بازی شوید، باهوش‌تر می‌شوید.

 

هادس (Hades)

یک بازی جذاب، شیک و غیر منتظره جذاب که در آن شما سعی دارید با راه خود از دنیای زیرزمینی یونان به عنوان زاگرئوس، پسر هادس، مبارزه کنید. ترکیبات ساده هستند مانند چند سلاح مختلف، امتیازات مختلف از همه خدایان المپوس که ریشه در فرار شما دارند، گفتگوی تند و هوشمندانه که آنها با چیزی متفاوت و جالب ترکیب می‌شوند و با هر تلاشی به سطح نزدیک‌تر می‌شوید. برداشت بازیگوشانه و به یاد ماندنی آن از اساطیر کمک می‌کند تا این بازی به بهترین بازی در سبک خود تبدیل شود.

 

حلقه مرگ (Deathloop)

استودیوی توسعه‌ دهنده آرکان، استایل و اعتماد به نفس زیبایی ‌شناختی زیادی را به بازی‌های خود می‌آورد، تماشای آنها و وجود آنها لذت بخش است و حلقه مرگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک ماجراجویی اکشن و بسیار آشفته و پر هرج و مرج در جزیره‌ای که فقط افراد ثروتمند اجتماعی در آن سکونت دارند، انجام می‌شود، این بازی به اسلحه بازی، مکان‌های وحشی و داستان‌های تخیلی می‌پردازد که شما در حالی که نوار ایمنی را با ناباوری حفظ کرده‌اید، بازی را انجام می‌دهید. با این حال این تیم با استعداد از آن پیروی خواهد کرد؟

 

Ratchet & Clank: Rift Apart

یک بازی کاملا شاد در مورد یک جونده فضایی تنها، رفیق ربات او و یک بحران ابرشرور که او را وادار می‌کند با دوقلو بعدی خود ملاقات کند و با او به یک ماجراجویی در کهکشان بپردازد. این که شما به سلاح‌های عجیب و غریبی اشاره می‌کنید، یا پریدن و اسکیت در اطراف سیارات با چکمه‌های فضایی، همیشه با شکوه به نظر می‌رسد و از شما می‌خواهد که اوقات خوشی داشته باشید. از لحاظ فنی شگفت انگیز است، اما همچنین خوش ‌قلب، دوست‌داشتنی و بسیار سرگرم کننده است که می‌توانید بازی کنید.

 

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

این بازی در ژاپن در دهه ۱۲۰۰ و با آگاهی و الهام از سینمای سامورایی درست شد، این بازی عجیب و غریب زیباترین بازی جهان است. فقط تماشا کنید که شکوفه‌های گیلاس و علف‌ها در بادی که شما در اطراف جزیره Tsushima  می‌روید و از میان مهاجمین عبور می‌کنید، ضربه می‌زنند. اکشن آن پس از مدتی ضعیف می‌شود، اما با این وجود این یک بازی است که هر دو بازی پلی استیشن ۵ و توسعه دهندگانSucker Punch  را به جزئیات بصری نشان می‌دهد.

 

بازسازی فاینال فانتزی ۷ (Final Fantasy VII Remake Intergrade)

با تکیه بر به‌ روزرسانی تحسین ‌شده ۲۰۲۰ ماجراجویی استیمپانک کلاسیک Square Enix، Intergrade جلوه‌های بصری PS5 را بهینه می‌کند و محتوای Episode INTERmission را اضافه می‌کند، که یک جست ‌و جو کاملاً جدید را در مورد شخصیت مورد علاقه طرفداران Yuffie به ارمغان می‌آورد. دیدن مکان‌های شناخته ‌شده اطراف Midgar برای کنسول جدید فوق ‌العاده است و برای کسانی که قبلا با بازی اصلی و یا بازسازی آن مواجه نشده، خدای من، چه لذتی در انتظار آنهاست.

 

دو نفر لازم است (It Takes Two)

یک ماجراجویی مشارکتی در مورد یک ازدواج شکست خورده شبیه چیزهای جادوی بازی نیست، اما استودیوی Hazelight استعداد مبتکرانه‌ای را به آنچه می‌توانست آزمایشی وحشتناک باشد آورده است. پدر و مادر در حال بحث در با می و کودی به اندازه اسباب ‌بازی کاهش می‌یابند و مجبورند با راه خود از طریق خانه و باغ خود برای رسیدن به دخترشان، مبارزه با غرایز بزرگ خود و تلاش برای حل معمای پیچیده و جذاب تلاش کنند (و اینها واقعا سرمایه ‌گذاری مشارکتی هستند، نه فقط یک بازیکن که روی یک کلید ایستاده، در حالی که دیگری یک در را باز می‌کند). در نهایت، این یک بازی در مورد ارزش ارتباط است و فراتر از راوی کتاب ناطق آزاردهنده، راهنمایی ازدواج خود را به روش‌های ظریف ارائه می‌کند.

 

Astro’s Playroom

اولین بازی پلی ‌استیشن ۵ هنوز یکی از بهترین‌های خود است، ادای احترامی پرشور از تاریخ، سخت ‌افزار و بازی‌های پلی ‌استیشن که بدون دردسر دوست‌ داشتنی هستند. شما می‌توانید در یک شب از آن عبور کنید، اما در آن چند ساعت شما می‌توانید از کنترل‌ کننده برای بالا رفتن از کوه‌ها به عنوان یک میمون ربات استفاده ‌کنید، تیرهایی را به سمت اژدهای ساخته شده از سنگ شلیک می‌کنید و در اطراف دنیای رویایی خیال انگیزی از درختان کابلی به هم پیچیده و سکوها می‌پیچید. به علاوه، موسیقی برای هفته‌ها در ذهن شما پخش می‌شود.

 

مرد عنکبوتی: مایلز مورالس (Spider-Man: Miles Morales)

به نوعی، Insomniac Games همان شهر، همان مکانیک‌ها و همان قهرمان را به عنوان بازی اصلی اسپایدر من خود گرفت و باعث شد که همه چیز از طریق مرد اصلی خود کاملا جدید شده باشد. داستان مایلز از عدم اطمینان، آسیب ‌پذیری و کسب قدرت از طریق تجربه واقعاً متحرک است و شیوه‌ای که شهر نیویورک سفر بسیار متفاوت او را منعکس می‌کند، محله‌هایی که در آن رفت و آمد می‌کند و افرادی که ملاقات می‌کند، بسیار ماهرانه و ظریف انجام شده است. اما این نیز یک بازی اکشن ضربتی است که به اندازه کافی حرکات جدید و چیدمان‌های جالب برای سرگرم کردن و به چالش کشیدن وب زنی‌های کهنه کار دارد. همچنین در PS5 شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *