سایه بان چتری و کاربردهای آن

سایه بان چتری و کاربردهای آن
  • 1400/10/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر شما نیز از تابش نور خورشید در فصل تابستان و بارش باران روی مبلمان ویلایی خود در حیاط بالکن و یا باغ و ویلای خود خسته شده‌اید و می‌خواهید برای لذت بردن از فضای باز و سرسبز خود به دنبال راه چاره باشید، ما به شما سایبان چتری را پیشنهاد می‌کنیم. سایه بان چتری محصولی جدید و پرکاربرد برای استفاده در هر فضای بازی است که عوامل محیطی می‌توانند اذیت کننده باشند. امروزه این چترها در مدل‌های متنوع با کاربردهای متفاوت ساخته می‌شوند و می‌توانند راحتی و آسایش بیشتری برای شما فراهم سازند.

کاربردهای سایبان چتری

سایه بان چتری امروزه توانسته نیاز افرادی که می‌خواهند سایه بانی در بالکن و تراس خانه یا قسمتی از باغ خود داشته باشند و امکان نصب سایبان ثابت به شکل‌های قدیمی وجود ندارد برآورده کند که به راحتی می‌توان از انواع سایبان‌های چتری ثابت و متحرک استفاده کرد.

سایبان‌ها می‌توانند با قرار گیری در فضای باز در مقابل نور خورشید و عوامل محیطی از مبلمان شما محافظت کنند و فضای خنکی را برای شما در فصل‌های گرم سال ایجاد کنند. سایبان‌های چتری نه تنها برای باغ و ویلا بلکه روف گاردن‌ها، استخرهای رو باز، رستوران‌ها و کافه‌های دارای فضای باز، مناسب می‌باشند و می‌توانند علاوه بر کارایی خود در مقابل نور خورشید و باران، به جذابتر شدن محیط نیز کمک کنند. این سایبان‌ها می‌توانند به راحتی از پایه‌ی خود جمع شده و بسته شوند که می‌تواند بسیار ایده آل باشد و هنگام عدم نیاز به آن‌ها یا برای جابجایی بتوانیم آن را جمع کرده و در جایی نگهداری کنیم.

چتر باغی

جنس سایبان های چتری

سایبان‌های چتری امروزه در انوع مختنلف با جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند و رفته رفته بر کیفیت این محصولات افزوده می‌شود.  اغلب تولید کنندگان روی پارچه‌ی سایبان‌های چتری مانور می‌دهند تا بتوانند کیفیت آن را بهتر کرده و علاوه بر زیبایی در مقابل عوامل محیطی و شرایط مختلف محیطی مقاومت آن را افزایش دهند. از آنجایی که سایبان‌های چتری در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند از این رو باید جنس بدنه‌ی آن‌ها محکم باشد و در مقابل وزش باد مقاوم و استوار باقی بماند.

جنس پارچه‌ی این سایبان‌ها باید به گونه‌ای تولید شود که بتواند در مقابل بارش برف و باران و رطوبت موجود در محیط باز دچار خرابی نشود و با خاصیت ضد آب بودن خود بتوان راحت از آن در هوای بارانی و برفی نیز استفاده کرد و در یک عصر دلپذیر پاییزی زیر آن نشست و با یک فنجان چای از فضای دلپذیر اطراف لذت برد. برای داشتن بهترین عملکرد قسمت سایبان چتری از پارچه‌های نانو، pvc، برزنت و … تولید می‌شوند که هر کدام از این پارچه‌ها دارای مزایای خاصی هستند که می‌توانند با توجه به نیاز شما و کاربریشان مورد استفاده قرار گیرند.

ایجاد تناسب بین سایبان چتری و مبلمان فضای باز

با توجه به این نکته که امروزه سایبان‌های چتری در مدل‌های خاص و زیبا و پارچه‌هایی با رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند، شما می‌توانید به راحتی مبلمان و سایبان خود را با یکدیگر هماهنگ کرده و با هماهنگی مبلمان ویلایی خود با سایبان، فضایی خاص و شیک برای خود به وجود آورید. حتی می‌توانید تشک‌های مبلمان خود را با پارچه سایبان ست کرده و محیط زیبایی برای خود به وجود آورید. این سایبان‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به اندازه و ابعاد مبلمان خود سایبان مورد نظرتان را خریداری کنید.

سایه بان چتری ویلاسازه

انواع سایبان چتری

سایبان‌های چتری با توجه به پایه‌ی خود در دو نوع پایه وسط و کنار تولید می‌شوند. علاوه بر این سایبان‌ها می‌توانند دارای پایه‌ی ثابت و متحرک برای تنظیم هر چه بهتر سایبان جهت جلوگیری از برخورد نور خورشید باشند. سایبان‌های دارای پایه‌ی کناری که اغلب برای رستوران‌ها و استخرهای رو باز استفاده می‌شوند طرفداران بیشتری نسبت به مدل پایه وسط دارند که البته تمام این سایبان‌ها می‌توانند در جای خاصی مورد استفاده قرار گیرند. در این حالت شما باید با توجه به نیازتان و محلی که می‌خواهید سایبان را در آنجا نصب کنید از مدل‌های متنوع آن خریداری کنید.

سایه بان برقی و دستی

شرکت‌ها و برندهای تولید کننده‌ی این سایبان‌ها برای باز و بسته شدن چترها آن را در دو نوع طراحی کرده و می‌سازند. نوع برقی آن دارای یک موتور کوچک داخل سایبان است که می‌تواند با جریان برق و به صورت خودکار چتر را باز و بسته کند. در نوع دستی نیز شما می‌توانید به صورت دستی سایبان خود را باز و بسته کنید. نمی‌توان گفت کدام یک از این سایبان‌ها بهتر از دیگری است بلکه این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود نوع دلخواهتان را خریداری کنید.

البته دقت کنید که نوع برقی آن قیمت بالاتری نسبت به حالت دستی دارد، علاوه بر این موارد برخی از سایبان‌ها دارای چرخ در پایه‌ی خود هستند که این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم به راحتی آن را حرکت داده و جابجا کنیم.

 

استفاده از سایبان چتری در رستوران ها و کافه ها

امروزه اغلب رستوران‌ها دارای فضای باز برای لذت بردن از زیبایی‌های هر فصل هستند که در این حالت مسقف کردن این مکان‌ها می‌تواند زیبایی فضای باز و هوای آزاد آن را کم کند و هزینه‌های زیادی در بر داشته باشد. در این حالت بهترین روش برای استفاده از فضای باز همراه با ایجاد آسایش و راحتی در مقابل نور خورشید و یا بارش باران استفاده از سایبان چتری است.

امروزه برخی از صاحبان رستوران‌ها اقدام به نصب هیترهای تابشی کوچک زیر این سایبان‌ها می‌کنند تا بتوانند فضای گرمی را در فصل زمستان به وجود آورند تا افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این سایبان‌ها علاوه بر این در کافه‌هایی که فضای کمی برای نشستن دارند می‌توانند فضایی را برای نشستن در بیرون کافه و پیاده رو ها ایجاد کنند که علاوه بر زیبایی و نشاط خاصی که به شهر می‌دهند، می‌توانند در مقابل عوامل محیطی فضای مناسبی برای نشستن ایجاد کنند.

 

استفاده از سایه بان چتری در بالکن یا پشت بام خانه

استفاده از سایبان چتری محدودیت خاصی ندارد و شما می‌توانید در هر جایی بنابر نیاز خود از آن استفاده کنید. اغلب افرادی که دارای تراس و بالکن‌هایی با متراژ بزرگی هستند می‌توانند از این سایبان‌ها و مبلمان‌های فضای باز برای ایجاد فضایی آرامش بخش در منزل خود استفاده کنند. در این حالت شما می‌توانید از ابعاد کوچک این سایبان‌ها خریداری کرده و در بالکن خود همراه با یک تاب ریلکسی و فضای گلخانه‌ای، محیطی زیبا شبیه باغ و ویلا را برای خود بسازید و با یک فنجان قهوه، عصر دلنشینی را برای تماشای منظره‌ی شهر در هر فصلی برای خود ایجاد کنید.

علاوه بر بالکن نصب این نوع سایبان‌ها برای پشت بام ها نیز امکان پذیر است و به راحتی می‌توانید با خرید و نصب آن و قرار دادن مبلمان فضای باز، محیط خنکی در فصل گرم سال برای خود ایجاد کنید تا بتوانید در فصل تابستان از خنکی آن در دورهمی‌های خانوادگی استفاده کنید.

 

چاپ بنر و تبلیغات روی سایبان چتری

کسب و کارهایی که برای فضای باز خود از سایبان‌های چتری خریداری می‌کنند می‌توانند با چاپ بنر و تبلیغات خود روی قسمت پارچه‌ای سایبان‌ها، بر ای برندینگ خود نیز گامی برداشته باشند.

سخن آخر

سایبان‌های چتری با هر نوع و مدلی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند که شما می‌توانید با توجه به هزنیه و بودجه‌ای که در نظر دارید سایبان موردنظر خود را حتی به صورت آنلاین خریداری کرده و دریافت کنید. این سایبان‌های شیک و منحصر به فرد می‌توانند فضای راحتی را به دور از نور خورشید و بارش باران برای شما فراهم آورند تا از محیط و فضای باز خود به راحتی لذت ببرید.

نکته‌ی مهم در خرید سایبان‌ها به صورت آنلاین توجه به اعتبار شرکت سازنده‌ی این نوع چترهاست تا بتوانید بهترین و با کیفیت‌ترین نوع این سایبان‌ها را خریداری کنید و نگران خراب شدن آن نباشید.

 

منبع:تحریریه ویلاسازه

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *