۵ شهر جذاب در جهان که باید در ۲۰۲۲ به آنها سر زد

۵ شهر جذاب در جهان که باید در ۲۰۲۲ به آنها سر زد
  • 1400/10/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به نظر شما دیدنی‌ترین شهرهایی که باید در این جهان پهناور دید کجاست؟ اگر قرار باشد پنج شهر را معرفی کنید که باید حتماً را آنها را از نزدیک دید و ویژگی‌ها و جاذبه‌های مختلف آن را لمس کرد، کدام شهرها را پیشنهاد می‌کنید؟ ما در این مطلب قرار است با شما از شهرهایی صحبت کنیم که به‌خاطر طبیعت حیرت‌انگیز و جاذبه‌های خاصی که دارند، در جهان مشهور شده‌اند. اگر مشغول برنامه‌ریزی برای سفر سالانه خود هستید، این پنج شهر را بشناسید و در برنامه سفر سال ۲۰۲۲ خود بگنجانید که دیدن آنها خالی‌ازلطف نیست. همراه ما بمانید تا این شهرهای بی‌نظیر از سراسر جهان را به شما معرفی کنیم.

شهر آوکلند

آوکلند در شمال جزیره شمالی نیوزلند قرار دارد. این شهر را به‌عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای جهان می‌شناسند و مرکز فعالیت‌های تجاری نیوزلند محسوب می‌شود. شلوغی و جنب‌وجوش زیاد آوکلند باعث شده تا بسیار پرآوازه باشد و بزرگ‌ترین شهر بین جزایر پلی‌نزی و شهرهای چند‌فرهنگی است. وقتی در مرکز شهر آوکلند و بر فراز برج آسمانی (Sky Tower) قرار بگیرید، منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز از بندر بزرگ Viaduct توجه شما را به خود جلب می‌کند. همچنین، در مرکز این شهر می‌توانید کافه‌‌ها و رستوران‌های مختلفی پیدا کنید تا دقایقی در یکی از آنها بنشینید و حرکت قایق‌های بزرگ روان روی آب بندر را تماشا کنید.

اگر این روزها و با کنترل شدن بیماری کرونا به فکر خرید بلیط پرواز سفر خود از فلایتیو هستید، آوکلند را انتخاب کنید. این شهر به‌عنوان بهترین مقصد برای سفرهای بعد از پاندمی شناخته می‌شود.

تایپه

تایپه یک کلان‌شهر مدرن با خیابان‌های شلوغ و ساختمان‌های امروزی است که توجه هر مسافر و رهگذری را به خود جلب می‌کنند. به‌خاطر همین شلوغی، غذاهای خیابانی و بازارهای شبانه معروفی که ردپای آنها را در قسمت‌های مختلفی از شهر می‌توان پیدا کرد، معروف شده است. در تایپه می‌توانید فعالیت‌ها و سرگرمی‌های زیادی انجام دهید. همچنین در این شهر مدرن روستاهای زیادی پیدا خواهید که به‌خاطر داشتن چشمه‌های آبگرم، به مقصدی مهم برای گردشگران تبدیل شده است. تله‌کابین ماوکونگ، موزه تایوان، پارک ملی یانگمینگشان و نیایشگاه لونگ شان از جمله جاذبه‌‌های دیدنی و تفریحی منحصر‌به‌فردی است که باعث شده تا نام تایپه را در لیست جذاب‌ترین شهرهای سال ۲۰۲۲ بیاوریم.

فلورانس

فلورانس را خاستگاه رنسانس ایتالیایی می‌دانند و به آن لقب آتن سده‌های میانه را داده‌اند. شهری تاریخی، رؤیایی و ارزشمند که سرشار از آثار تاریخی و هنری است و زیبایی‌های خاص آن زبانزد است. هرچقدر که خود کشور ایتالیا یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، فلورانس آن زیباتر، دیدنی‌تر و خارق‌العاده‌تر است. در هر کوچه پس‌کوچه و خیابان این شهر که قدم بزنید، با آثار تاریخی و جذابیت‌های بی‌رقیب آن هیجان‌زده خواهید شد. اغراق نیست اگر فلورانس ایتالیا را بزرگ‌ترین موزه بدون سقف جهان بدانیم. کلیسای جامع، گالری اوفیتری، کلیسای سانتا ماریا نوولا و پونته وچیو از جمله جاذبه‌های مهم این شهر هستند که باید آنها را ببینید.

دوبلین

دوبلین پایتخت کشور ایرلند است. همین پایتخت بودن کافی است تا به شما بگوید با رزرو پرواز خارجی خود به مقصد این کشور، قرار است یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در قاره اروپا را ملاقات کنید. سالانه مسافران زیادی دوبلین را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و به این شهر می‌آیند تا از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و زیبای آن لذت ببرند. غذاهایی که می‌توان در این کشور طعم بی‌نظیر آنها را چشید، جاذبه‌هایی که می‌توان دید، از همه مهم‌تر، تاریخ و هویتی که در خشت‌خشت ساختمان‌ها و معماری بی‌نظیر این شهر می‌توان لمس کرد، ویژگی‌های اصلی دوبلین هستند.

فرایبورگ

اگر به اصفهان سفر کرده باشید، دیدن فرایبورگ هم از واجبات سفر است! فرایبورگ یکی از شهرهای معروف در قسمت جنوب غربی کشور آلمان است که خوش‌آب‌وهوا‌ترین و آفتابی‌ترین شهر آلمان محسوب می‌شود. این شهر را به‌خاطر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و هویت غنی‌ای که دارد، با عنوان خواهرخوانده شهر اصفهان ایران می‌شناسند. فرایبورگ در همسایگی جنگل سیاه قرار گرفته است و همین باعث شده تا دلیل اصلی شهرت آن باشد.

در کنار همه این ویژگی‌ها، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای قاره اروپا را هم می‌توان در فرایبورگ پیدا کرد که قرن ۱۲ میلادی ساخته شد و هنوز هم معتبر است. نکته قابل‌توجه دیگری که درباره فرایبورگ می‌توان به آن اشاره کرد داشتن مرز مشترک با دو کشورهای فرانسه و سوئیس است. در فرایبورگ که حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ تلفیقی از زندگی سنتی و مدرنیته را پیدا می‌کنید. از جمله جاذبه‌هایی که در این شهر باید از آنها دیدن کرد کلیسای مرکزی فرایبورگ، موزه‌های فرایبورگ، تالار موسیقی و طبیعت بکر آن است. اگر طرفدار موسیقی باشید پس فرایبورگ بهشت زمینی شما خواهد بود. در خیابان‌ها، تالارها و حتی پس‌کوچه‌های این شهر هر لحظه و هر زمان موسیقی و آوازی روح‌نواز به گوش می‌رسد.

سفر با فلایتیو، انتخاب راحت ۲۰۲۲

حالا که وارد سال جدید میلادی شده‌‌ایم و برای سفرهای این سال برنامه‌ریزی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم سفر با فلایتیو را در برنامه سفر خود بگنجانید. اگر تابه‌حال فلایتیو را همراه و هم سفر خود نداشته‌اید، برای داشتن یک تجربه جدید، امن و راحت با ما ارتباط بگیرید. اگر از اعضای خانواده وفادار و همیشگی ما باشید هم به همراهی شما افتخار می‌کنیم و با وعده سفرهای بهتر و فراموش‌نشدنی‌تر، قدردان همراهی شما هستیم.

فلایتیو سال‌هاست تلاش می‌کند با پشتیبانی کامل پیش از سفر و هنگام سفر، تجربه‌ای آسان، راحت امن و بی‌دغدغه را برای مسافران خود فراهم کند. مقصد شما هر کجای این جهان که باشد، فقط کافی است سری به سایت فلایتیو بزنید، در سایت به صفحه شهر یا کشور موردنظرتان بروید و ارزان‌ترین و متنوع‌ترین پروازهای خارجی به مقصد را پیدا کنید. علاوه بر این، برای سفرهای داخلی، رزرو هتل داخلی و خارجی هم می‌توانید روی فلایتیو حساب کنید. فلایتیو با بیش از شش سال فعالیت، اکنون به پشت‌گرمی و اعتماد خانواده بزرگ خود، تلاش می‌کند هر روز بهتر از دیروز خدمات سفر را برای همراهانش فراهم کند و همه هم‌وطنانمان بتوانند سفری فراموش‌نشدنی داشته باشند. پاسخگویی ۲۴ ساعته، بهترین قیمت، پشتیبانی بین‌المللی، بیشترین تنوع پروازها، رزرو در سریع‌ترین زمان ممکن و معتبرترین ایرلاین‌ها از جمله خدمات و ویژگی‌هایی است که فلایتیو دارد. با خیال راحت بلیط بخرید چون ما همراه و پشتیبان شماییم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *