راه اندازی استودیو عکاسی صنعتی در منزل

راه اندازی استودیو عکاسی صنعتی در منزل
  • 1400/10/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

این روزها با نفوذ اینترنت به زندگی بشر و گسترش استفاده از شبکه‌های تحت وب کسب و کارها شکل دیگری به خود گرفته‌اند. در این راستا مشاغل کوچک و خانگی به راحتی توانسته‌اند در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام مشتریان خود را جذب کرده و محصولات خود را به فروش برسانند. آنچه در کسب و کارهای اینترنتی سبب جذب مشتری، اعتمادسازی و رونق فروش می‌شود، تولید محتوای باکیفیت و یونیک است. عکاسی محصول بخش مهمی از تولید محتوا است و کاربران بر اساس عکس‌هایی که از محصولات به دستشان می‌رسد، برای خرید اقدام می‌کنند. اینترنت و استفاده گسترده مردم از شبکه‌های اجتماعی این فرصت را برای افراد فراهم ساخته که کسب و کار خود را در سطح محدود آغاز کرده و به پیشرفت برسند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در این مسیر، عکاسی صنعتی در منزل است. عکاسی از محصولات یا عکاسی صنعتی در منزل برای آن دسته از کسب و کارهایی که هزینه برون سپاری عکاسی را ندارند، انتخاب ایده آلی است.

استودیو عکاسی صنعتی چه مزایایی برای عکاس دارد؟

قبل از هر چیزی بهتر است با عکاسی صنعتی آشنا شوید. عکاسی صنعتی رشته‌ای از هنر و صنعت عکاسی است که در آن تمام جزئیات، ویژگی‌ها و کاربردهای یک محصول در قالب عکس به مخاطبان معرفی می شود.‌ هر چه تصاویر تهیه شده از محصولات باکیفیت‌تر، جذاب‌تر و به محصول واقعی نزدیک‌تر باشد، مخاطب بهتر به آن اعتماد کرده و بیشتر نسبت به خرید ترغیب می‌شود. با توجه به این که تهیه چنین عکس‌هایی در جذب مشتری، تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان دائمی و در نتیجه افزایش فروش نقش مستقیمی دارد، باید شرایط خاصی برای عکاسی تدارک دید. تمام این شرایط در قالب یک استودیو، عکاس را به هدف خود می‌رسانند. استودیو عکاسی صنعتی در منزل مزایای بسیاری با خود به همراه دارد. ساده‌ترین آن‌ها این است که عکاس می‌تواند با فراغ بال از محصولات عکاسی کرده و کسب و کار خود را در کنار زندگی روزمره داشته باشد.

برای راه اندازی استودیو عکس صنعتی در خانه به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

  • برای عکاسی صنعتی در منزل باید در مرحله اول یک دوربین و لنز مناسب تهیه کنید. دوربین‌ها و لنزهای عکاسی در کیفیت‌ها و برندهای مختلفی وجود دارند اما برای شروع می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، این تجهیزات را تهیه کنید. دوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های اس ال آر گزینه‌های مناسبی برای عکاسی در منزل هستند.
  • سه پایه دوربین از تجهیزات ضروری در عکاسی است. استفاده از پایه ارزش دوربین را به صفر رسانده و به تهیه عکس‌های باکیفیت بالا منجر می‌شود.
  • تجهیزات نورپردازی جزو مهم‌ترین پیش‌نیازهای عکاسی محصولات هستند. برای عکاسی صنعتی در منزل می‌توانید از فلاش‌های استودیویی ارزان، پنل‌های ال ای دی و رفلکتور استفاده کنید. رفلکتور در واقع همان بازتابنده نور است که برای تغییر مسیر نور و تاباندن آن به سوژه استفاده می‌شود. در کل برای عکاسی صنعتی به دو یا سه منبع نور احتیاج دارید.
  • میز نور ولایت باکس‌ها تجهیزات دیگری در عکاسی صنعتی هستند که برای عکاسی در منزل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید میز نور ولایت باکس‌ها را خودتان بسازید. میز نور عکاسی باید متناسب با حجم و وزن محصول مورد نظر برای عکاسی باشد.
  • در نهایت نیز به یک سیستم کامپیوتری و نرم افزارهای ادیت عکس نیاز دارید.

چه میزان از فضا برای عکاسی محصولات در خانه نیاز داریم؟

فضای مورد نیاز برای عکاسی صنعتی در منزل با توجه به نوع محصول، اندازه و حجم آن متغیر است. بر این اساس طبیعتا برای عکاسی از محصولاتی مانند لوازم آرایشی، به فضای کوچکی نیاز داریم. در صورتی که برای عکاسی از محصول بزرگ‌تری مانند کیف و کفش فضای بیشتری نیاز است. آنچه مشخص است، این است که در عکاسی محصولات در منزل با توجه به محدودیت در تعداد و اندازه تجهیزات، فضای زیادی اشغال نمی‌شود و  گوشه‌ای از یک اتاق  پاسخگوی نیاز عکاسی خواهد بود.

چه نکاتی را برای تهیه عکس از محصولات باید رعایت کنیم؟

  • سعی کنید متناسب با نوع محصول، جنس، رنگ و سایز آن نورپردازی مناسبی داشته باشید. معمولا برای عکاسی از محصولات باید از جلو، کناره‌ها و پشت سر نور به محصول تابانده شود تا سایه‌ها به حالت طبیعی نمایان شوند. هر قدر شدت نور تناسب بیشتری با محصول داشته باشد، جزئیات بیشتر جلب توجه می‌کنند.
  • انتخاب پس زمینه مناسب از نکات مهم در عکاسی صنعتی در منزل است. برای این منظور می‌توانید از مقوای سفید استفاده کنید.
  • قبل از عکاسی حتما محصول را تمیز کنید تا عاری از گرد و غبار بوده و جلوه طبیعی آن حفظ گردد.
  • زاویه‌های مختلف را برای عکاسی امتحان کنید تا در نهایت به زاویه و کادر مناسب برای ثبت عکس برسید.
  • در پایان نیز باید عکس‌ها را به صورت اصولی ادیت کنید.ادیت با استفاده از نرم افزارهای مخصوص و به کارگیری سبک و تکنیک‌های خاص انجام می‌شود.

نورپردازی، چه نقشی در تهیه عکس‌های باکیفیت از محصولات دارد؟

نورپردازی یکی از ضروری‌ترین فاکتورها در عکاسی صنعتی است و به اندازه دوربین و لنز مناسب اهمیت دارد. نورپردازی برای هر محصول شرایط متفاوتی دارد. میزان نور تابیده شده به محصول سایه‌ها را مشخص می‌کند. به این ترتیب هر قدر منبع نور کوچک و محدود باشد، سایه‌ها با کنتراست بیشتری نمایان می‌شوند و بر عکس منابع نور بزرگ‌تر، سایه‌ها را یکنواخت می‌کند. ثبت دو عکس مجزا از یک محصول  با نورپردازی متفاوت به خوبی کیفیت عکس‌های ثبت شده و تفاوت آن‌ها را نشان می‌دهد.

ادیت عکس‌های محصولات چه تأثیری در بهبود کیفیت و جذابیت آن‌ها دارد؟

ادیت بخش جدانشدنی عکسهای دیجیتال است و لازم است عکسهای صنعتی محصولات به شکلی اصولی و غیر تخریبی ویرایش شوند. در این صورت مشتری بهتر می‌تواند راجع به خرید تصمیم گرفته و سریع‌تر تصمیم خود را قطعی سازد. ادیت عکس‌ها تأثیر بسیار زیادی در جلب توجه مشتری و افزایش فروش دارد.

بهترین مجری راه اندازی استودیو عکاسی صنعتی در منزل

استودیو مانی یکی از برترین مجریان عکاسی صنعتی در کشور است. تیم متخصص و مجرب استودیو مانی ضمن انجام خدمات عکاسی تمام فاکتورها و آموزش‌های لازم برای راه اندازی بک استودیو عکاسی صنعتی در منزل را در اختیار شما قرار داده. با مراجعه به بخش مطالب آموزشی سایت استودیو مانی به آدرس https://studiomani.ir/ مقالات آموزشی متعددی در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اختیار شما خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *