گوشی اپل

گوشی اپل
  • 1400/11/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه کمتر کسی است که با نام استیو جابز و شرکت اپل آشنایی نداشته باشد. این شرکت نام آشنا از سال ۱۹۷۶ تا به حال در زمینه نرم­افزار و سخت­افزار فعالیت می­کند و حدود ۱۴ سالی می­شود که به تولید گوشی اپل در مدل­ها و طرح­های مختلف روی آورده است. ریز رایانه­ها، آی­مک­ها، گوشی­های آیفون، مکین­تاش، آی­پدها و مک­بوک­ها از جمله محصولات این غول تکنولوژی هستند که توانسته­اند خاطره بسیار خوب و لذت­بخشی را در ذهن کاربران برجای بگذارند. استیو جابز که در عصر حاضر به عنوان اسطوره فناوری شناخته می­شود، بنیانگذار و اولین مدیر عامل اپل بود که در پیشرفت این شرکت خصوصا در بخش تلفن­های هوشمند نقش مهمی داشت. تفکر خلاقانه و سازمانی او میراثی است که شرکت اپل همچنان از آن پیروی کرده و هرساله با تولید گوشی­های متنوع و خارق­العاده، ضمن رقابت با دیگر برندهای مطرح تولیدکننده گوشی سعی در تسخیر هر چه بیشتر بازار موبایل در سراسر را جهان دارد.

چرا اپل؟

در دنیای امروز تقریبا می­توان گفت که پشت نام هر برندی فلسفه و معنایی نهفته است که اهداف و چشم­انداز آن برند را به اختصار بیان می­کند؛ در رابطه با کمپانی اپل نیز این قضیه برقرار است. عده­ای از کارشناسان بر این باورند که این نام برگرفته از سیب ممنوعه داستان حضرت آدم و حوا می­باشد و به این قضیه اشاره می­کند که شرکت اپل اقدام به کاری کرده است که در آینده فناوری دنیا بسیار موثر بوده و می­تواند آن را به کلی دگرگون کند. برخی دیگر از کارشناسان نیز بر این باورند که نام اپل برگرفته از علاقه بنیانگذار این شرکت به باغ­های سیب بوده و تداعی­گر مفهومی است که اپل می­تواند خاطرات خوشی را برای شما به جا بگذارد. در ادامه با بررسی برخی از بهترین و خاطره­سازترین گوشی­های اپل همراه باشید.

برخی از بهترین گوشی های اپل

گوشی اپل آیفون ۶، ۶ Plus، ۶S و ۶S Plus

قطعا تولید آیفون­های ۶، ۶ plus، ۶s و ۶s plus را می­توان جهش و پیشرفت عظیمی در تولیدات شرکت اپل نامید. وجود نمایشگرهای لمسی‌ خازنی، نسخه­های متفاوت، حافظه­های داخلی متنوع، افزایش سرعت پردازش، بازیابی اطلاعات، ارتقا کیفیت دوربین سلفی و قابلیت لرزش‌گیر ویدئویی از جمله ویژگی­های خیره­کننده­ای هستند که در این سری از گوشی اپل دیده شده و به خوبی توانسته بود نظر کاربران را جلب نماید. البته این قابلیت­ها با توجه به بودجه و هزینه­ای که شرکت اپل برای تولید آنها صرف کرده بود، باعث افزایش قیمت ناگهانی در سری ۶ گوشی اپل شد و در نهایت شرایطی را پیش آورد که برخی از کاربران قدرت خرید این موبایل را نداشته باشند. خم شدن بدنه این گوشی­های اپل نیز از دیگر مواردی بود که کاربران به آن پرداخته و از آن انتقاد کرده بودند؛ البته این مشکل در نسخه بعدی و جدیدتر این خانواده برطرف شد.

گوشی اپل آیفون SE

افزایش قیمت گوشی اپل در کنار بهبود یافتن امکانات آن مشکلی بود که باعث می­شد، بسیاری از کاربران نسبت به خرید این گوشی­ها صرف نظر کنند و آمار فروش این محصولات در بازار موبایل، ضمن با کیفیت بودن نتواند انتظارات مسئولان شرکت اپل را برآورده سازد. به همین دلیل مسئولان این شرکت در یک اقدام جسورانه با ترکیبی خلاقانه از آیفون  ۵و ۶s توانستند مدل جدیدی از گوشی اپل را به بازار ارائه کنند که از قیمتی مقرون به صرفه و کیفیتی مناسب برخوردار بود. این مدل، آیفون SE نام داشت که دوربین­ها و پردازنده­های آن شباهت بسیاری با آخرین نسخه­های گوشی­ اپل داشت.

گوشی اپل آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ Pro و آیفون ۱۱ Promax

خانواده آیفون ۱۱ که در سال ۲۰۱۹ رونمایی و به بازار عرضه شد را می­توان حرفه­ای­ترین و تخصصی­ترین خانواده گوشی اپل در زمان خودش نامید. این گوشی­ها با پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR10+ و بهره­گیری از لنزهای دوگانه و یا سه گانه از بروزترین محصولات شرکت اپل در زمینه عکاسی و فیلمبرداری بوده که از بدنه مقاوم و مناسبی برخوردار بودند. باتری پرتوان و قدرتمند این خانواده نیز از دیگر نقاط مثبتی بود که نظر تعداد زیادی از صاحبنظران را به خود جلب کرده و توانست نمره قبولی را از کاربران دریافت کند. در نهایت این ویژگی­های مثبت و خیره­کننده باعث شد تا بسیاری از کاربران از قیمت بالای این گوشی­های اپل صرف نظر کرده و به خرید این سری از گوشی اپل ترغیب شوند.

گوشی اپل آیفون SE 2020

ویژگی­های خیره­کننده و شگفت­انگیز گوشی اپل آیفون SE باعث شد تا شرکت اپل نسخه اقتصادی این گوشی را در سال ۲۰۲۰ ارائه و روانه بازار کند. بطور کلی آیفون SE 2020 را می­توان مخلوطی از دو گوشی اپل آیفون ۱۱ و آیفون ۸ نامید که البته دارای تفاوت­هایی با نسخه اصلی هرکدام است. مثلا باتری قدرتمند موجود در آیفون ۱۱ و یا حاشیه­های باریک و ظریف صفحه نمایش آن در این گوشی اپل موجود نیست؛ همچنین دوربین­های این گوشی نیز رزولوشن و کیفیت نسخه­های قبلی را نداشته و اندکی متعادل­تر هستند. البته در کنار این موارد، این گوشی اپل همچنان از سخت افزار و عمکرد پردازشی قدرتمندی برخوردار است که توانسته تا حد زیادی باعث چشم­پوشی کاربران از سایر نقاط منفی آن شوند. طراحی مناسب ارگونومیک و قیمت اقتصادی این محصول نیز تاثیر بسیار زیادی در جذب کاربران داشته است.

درباره همه چی آنلاین

امروزه بیشتر افراد از گوشی­های هوشمند استفاده می­کنند چرا که تمامی نیازهای آنها از جمله مکالمه، عکاسی، گشت و گذار در اینترنت و … را برطرف می­نماید. به همین دلیل، طیف وسیعی از این محصولات توسط شرکت­های معتبری همچون اپل، سامسونگ و شیائومی عرضه می­شوند که انتخاب بهترین مدل با توجه به نوسان قیمت­ها کار دشواری است. بنابراین هنگام خرید گوشی باید دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید مدل مدنظرتان را تهیه نمائید. در همین راستا، فروشگاه همه چی آنلاین ایجاد شده تا کاربران بتوانند گوشی­های هوشمند را با بهتر­ین قیمت بازار خریداری نمایند؛ این فروشگاه با تکیه بر تجربه ۱۰ ساله در بازار سنتی، فعالیت خود را از سال ۹۸ در حوزه فروش آنلاین شروع نموده است و این اطمینان خاطر را برای کاربران فراهم کرده که گوشی­های هوشمند را با کمترین قیمت بازار به همراه ارسال سریع ارائه می­کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *