سیستم روشنایی هوشمند ضرور‌ترین نیاز هر خانه

سیستم روشنایی هوشمند ضرور‌ترین نیاز هر خانه
  • 1400/12/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر به دنبال کاهش هزینه مصرفی خانه‌تان هستید یا اگر امنیت بالای محل سکونت‌تان هنگام سفر برای‌تان دغدغه شده به‌کارگیری سیستم روشنایی هوشمند بهترین رویکرد است. این سیستم هوشمندتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. سیستم روشنایی هوشمند مزایای بسیاری را به دنبال دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به طور کلی راه‌های زیادی برای هوشمند کردن روشنایی وجود دارد. از به کارگیری کلیدهای هوشمند در یک یا دو اتاق گرفته تا یک سیستم کامل که می‌تواند کلیه روشنایی خانه یا ساختمان شما را به طور خودکار مدیریت کند. همچنین، گزینه‌های متعددی برای هر خانه وجود دارد. به طوری که بر اساس نیاز و بودجه های مختلف به راحتی قابل پیاده‌سازی است. استفاده از چنین سیستمی یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌حل‌هایی است که می‌توانید به خانه خود بیافزایید.

روشنایی هوشمند برای امنیت بالاتر

همیشه روشنایی معیاری برای امنیت خانه بوده است. به عبارت دیگر روشن بودن چراغ‌های خانه عاملی بازدارنده برای سرقت از آنجا است. حتما برایتان پیش آمده که گاهی هنگام خروج از خانه چراغ‌ها را روشن بگذارید تا امنیت خانه‌تان را حفظ کنید. اما روشن گذاشتن طولانی مدت چراغ‌ها باعث افزایش هزینه مصرفی می گردد و ممکن است به لامپ‌ها آسیب بزند. تاثیرگذارترین روش، به‌کارگیری روشنایی هوشمند ساختمان است. به طوری که بتوان چراغ‌های خانه را از هر مکان به واسطه کلید تاچ هوشمند روشن یا خاموش کرد. این گونه، به نظر می‌رسد که کسی در خانه حضور دارد. به علاوه، می‌توان با تعریف زمان بندی در برنامه موبایل برای روشن یا خاموش شدن چراغ ها زمان خاصی تعیین کرد تا کلید در ساعت معین قطع یا وصل شود. کلیدهای هوشمند NESTECH سری INNOVA در انواع گوناگون با امکان کنترل از طریق ریموت کنترل RF و گوشی موبایل، مدیریت روشنایی را بسیار آسان کرده اند. این کلیدها را می‌توان از طریق اپلیکیشن به راحتی تنظیم کرد و برای سیستم روشنایی خانه برنامه زمان‌بندی تعیین کرد.

روشنایی هوشمند ساختمان مهم ترین فاکتور خانه های مدرن و لوکس

بهره‌وری انرژی با روشنایی هوشمند

استفاده از کلید دیمر هوشمند می‌تواند در صرفه‌جویی انرژی نقش پررنگی ایفا کند. شما با کم کردن سطح روشنایی برق کم‌تری مصرف می‌کنید و در گذر زمان متوجه این کاهش هزینه خواهید شد. در حقیقت، همه فعالیت ها به سطح روشنایی بالا نیاز ندارند. حتا زمانی که چراغ‌ها در سطح کمی از نور قرار داشته باشند، تاثیر بهتری روی چشم‌ها خواهند داشت. کلیدهای دیمر NESTECH با ۷ سطح روشنایی این امکان را به شما می دهند تا بتوانید روشنایی خانه تان را در سطوح مختلف تنظیم کنید. تنظیم سطح روشنایی، هم از طریق ریموت کنترل و هم به وسیله صفحه لمسی دیمر قابل انجام است.

سیستم هوشمند روشنایی در محیط‌های داخلی

خانه مکانی است که همه ما در آن احساس راحتی و آرامش می‌کنیم. جایی که با خانواده و دوستان‌مان معاشرت می‌کنیم؛ جشن می‌گیریم و خاطره می‌سازیم. سیستم هوشمند روشنایی می تواند مطابق با نوع فعالیتی که در خانه انجام می دهید هماهنگ شود. اگر مشغول آشپزی هستید می‌توانید سناریویی را که از قبل برای لامپ‌ها در برنامه موبایل تعریف کرده‌اید با یک اشاره فعال کنید. با این کار سطح روشنایی لامپ‌ها بیشتر خواهد شد. یا اگر در حال تماشای فیلم هستید سطح روشنایی به تدریج کم خواهد شد تا فضای مناسب‌تری برای دیدن فیلم فراهم شود. همچنین، نورپردازی‌های حساب شده برای برجسته‌تر کردن جزئیات و عناصر مختلف درون خانه بسیار موثر است. چرا که نورپردازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در طراحی داخلی است.

آسایش و راحتی با سیستم روشنایی هوشمند

تصور کنید نیمه‌شب به سمت اتاق‌تان می‌روید تا برای خواب آماده شوید. گوشی‌تان را برمی‌دارید، برنامه خانه هوشمند را باز می‌کنید و با فشردن تنها یک دکمه تمامی لامپ‌های خانه را خاموش می‌کنید. یا زمانی که ریموت را بر می دارید و با تنظیم سطح روشنایی خیلی سریع خانه را برای یک مهمانی شام آماده می‌کنید. این مدیریت هوشمند تنها مربوط به سیستم روشنایی نیست. شما می توانید دمای خانه را توسط کلید کولر هوشمند یا ترموستات هوشمند تنظیم کنید. بدین ترتیب این امکان برای شما ایجاد می شود که قبل از رسیدن به خانه بتوانید دمای مورد نظرتان را در خانه تنظیم کنید. بنابراین، زمان ورود به خانه دمای محیط کاملا مطبوع و مطابق میل‌تان خواهد بود.

هوشمندسازی روشنایی موثرترین روش کاهش بهره وری انرژی و هزینه های ناشی از آن

سخن پایانی

تأثیری که سیستم روشنایی هوشمند خانه و ساختمان می تواند بر سبک زندگی شما داشته باشد بسیار گسترده است. پس از تجربه استفاده از چنین سیستم هوشمندی هرگز راضی به بازگشت به سبک زندگی قبل نخواهید بود. راه‌حل های متعددی برای پیاده سازی سیستم هوشمند روشنایی با قیمت های متفاوت وجود دارد. شما بسته به سبک زندگی و نیازتان می توانید این سیستم را با قیمت مناسب در خانه تان اجرایی کنید.

شرکت نستک (NESTECH) تولید کننده کلیدهای لمسی هوشمند می باشد. به علاوه، کلید و پریزهای مکانیکی مدرن نیز به عنوان پایه محصولات NESTECH تولید و عرضه می شوند. تمامی محصولات این شرکت دارای ۲ سال گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش می باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *