تعرفه تبلیغات موثر در بزرگترین وب سایت های ایرانی

تعرفه تبلیغات موثر در بزرگترین وب سایت های ایرانی
  • 1400/12/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تولید محتوای خوب بدون شک نقش پررنگی در جذب مخاطب و مشتری برای شما ایفا خواهد کرد اما روند جذب در این روش شاید تا یکسال هم زمان ببرد و شما برای اینکه از غافله کسب‌وکارها عقب نمانید باید در کنار تولید محتوا، به دنبال انواع تبلیغات مانند تبلیغات ریتارگتینگ و … نیز بروید.

تعرفه تبلیغات موثر در بزرگترین وب سایت های ایرانی

تعیین استراتژی مناسب برای تبلیغات موثر در سایت‌های مختلف یکی از عواملی است که باعث موفقیت کمپین‌های شما خواهد شد و تضمین این موفقیت در بسیاری از موارد نیازمند تخصص و تجربه در زمینه تبلیغات است. وقتی هم نوبت به استفاده از انواع تبلیغات مانند تبلیغات ویدئویی می‌رسد، این تجربه و تخصص بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

در این بین توصیه بسیاری استفاده از تبلیغات ویدئویی ریتارگتینگ (هدفمند) است که باعث می‌شود بر روی جامعه هدفتان با یک تبلیغ بصری مناسب، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید. برای اینکه بیشتر با تبلیغات ریتارگتینگ آشنا شویم، با ادامه این مطلب همراه باشید.

چیز درباره تبلیغات ریتارگتینگ

تصور کنید یکی از مشتریان بالقوه شما به طور منظم در حال رفت و آمد به سایت شماست و در خرید محصول یا استفاده از خدمات شما در دوراهی قرار دارد و هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و خرید خود را قطعی نکرده است. شما برای اینکه این فرد (مشتری بالقوه) را تبدیل به یک خریدار قطعی کنید راه‌های متفاوتی در اختیار دارید.

یکی از تاثیرگذارترین راه‌ها این است که کسب‌وکارتان، آن محصول و یا آن خدمتی که ارائه می‌کنید را در معرض نمایش برای آن فرد و دقیقا خود آن فرد قرار دهید. یعنی آن فرد با باز کردن هر سایتی، در گوشه‌ای از آن سایت، شما را مشاهده کند یا در پلتفرم‌های ویدئویی مانند آپارات و فیلیمو تیزری از شما ببیند. اینجاست که تبلیغات ریتارگتینگ وارد بازی می‌شود.

مطتاب مرتبط: تبلیغات ریتارگتینگ چیست

شما برای شروع تبلیغات ریتارگتینگ یا هدفمند در ابتدا باید با یک آژانس تبلیغاتی مانند صباویژن و … قرارداد بسته تا آن آزانس تبلیغاتی کد ریتارگتینگی را در اختیار شما بگذارد تا آن کد را در سایت خود قرار دهید. به این ترتیب حضور فردی که یکبار وارد وبسایت شما می‌شود به واسطه تکنولوژی مبتنی بر کوکی به خاطر سپرده می‌شود. یعنی یک کوکی در مرورگر او ذخیره می‌شود و این همان عنصر یکتایی است که باعث تمایز آن فرد با دیگران که از سایت شما بازدیدی نداشته‌اند می‌شود.

سپس این فرد که از منظر آن آژانس تبلیغاتی به عنوان بازدیدکننده سایت شما شناخته می‌شود، در وبگردی‌هایش مکررا با تبلیغات شما روبرو خواهد شد. چون شما تبلیغات ریتارگتینگی اجرا کرده‌اید که کسانی را مورد هدف قرار می‌دهد که یکبار از سایت شما بازدید کرده‌اند.

تبلیغات ریتارگتینگ در کنار ایجاد آگاهی از برند، نرخ تبدیل بالایی نیز دارند و بسیاری آن را موثرترین روش تبلیغات آنلاین می‌نامند. از آنجایی که تبلیغات ریتارگتینگ می‌تواند سفارشی سازی شود، مثلا می‌توانید این نوع تبلیغات را برای کسانی که خرید موفق داشته‌اند نشان ندهید و …؛ باید استراتژی مناسبی را در پیش بگیرید و همچنین در استفاده از فراخوانی برای اقدام (Call to Action) هوشمندانه عمل کنید.

تبلیغات در وب سایت فیلیمو

فیلیمو نیز که بزرگترین سرویس VOD در ایران است، می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای تبلیغات ویدویی شما باشد. چون که این پلتفرم بیش از ۴ میلیون کاربر دارد و اندازه سه سال بدون وقفه در آن محتوای جذاب و سرگرم کننده وجود دارد. به همین دلیل است که برای تبلیغات موثر ویدئویی گزینه بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود.

تبلیغات در وب سایت فیلیمو

تعرفه تبلیغات در فیلیمو بسته به نوع و شکل تبلیغ می‌تواند متفاوت باشد. نوع اسپانسری تبلیغات در فیلیمو که معمولا شامل تیزرهای ۱۵ ثانیه‌ای می‌شود، تعرفه بسیار بالاتری نسبت به سایر تبلیغات در این پلتفرم دارد. چون این ۱۵ ثانیه متصل به سریال است و پخش آن قطعی خواهد بود. خود این تبلیغات از نوع اسپانسری نیز دو نوع اسپانسری سریال و اسپانسری رئالیتی شو دارد که تعرفه تبلیغ برای سریال به مراتب بالاتر است.

نوع دیگری از تبلیغ در پلتفرم فیلیمو نیز وجود دارد که تبلیغات برند محور نام دارد که شامل پخش تیزری ۷ ثانیه‌ای در ابتدای تمامی محتواهای غیراسپانسری می‌شود.

تبلیغات در وب سایت آپارات

همانطور که می‌دانید آپارات به عنوان قدیمی‎‌ترین پلتفرم به اشتراک‌گذاری ویدئو در سالیان اخیر با ارائه ویژگی‌های نزدیک به رقیب قدرتمند و بی‌رقیب خارجی خود یعنی یوتیوب، توانسته است مخاطبان و کاربران زیادی را جذب نماید.

این افزایش مخاطبان آپارات باعث شده است که این پلتفرم مانند هر پلتفرم ویدئویی دیگر مکان بسیار ایده‌آلی برای تبلیغات ویدئویی باشد. در تبلیغات آپارات شما قادر خواهید بود که برای تبلیغات خود هدفگذاری نمایید، از تکنولوژی Capping که به شما اجازه می‌دهد تعیین کنید هر تبلیغ برای یک کاربر تا چندبار نمایش داده شود استفاده کنید و همچنین با حضور بیش از ۶۱ میلیون کاربر یکتا در ماه و بیش از ۱۸ میلیون کلیک دریافتی از گوگل، از Call to Action تبلیغ خود بهره بالایی ببرید.

در آپارات دو نوع مدل تبلیغاتی ویدئویی وجود دارد؛ یکی تبلیغ ویدئویی گسترده است که راهکاری هوشمند برای برندینگ محسوب شده که در آن تیزر ویدئویی به همراه بنر همسان (بنر مرتبط با تیزر) به ازای تضمین مشاهده ۶ ثانیه از تیزر، پخش می‌شود. در این نوع تبلیغات امکان هدفگذاری متنوع مانند جغرافیایی، دسته بندی، اپراتور و … نیز وجود دارد.

مدل دوم تبلیغات ویدئویی در آپارات که همه ویژگی‌های تبلیغات گسترده را دارد، تبلیغات ویدئویی هدفمند نام دارد که قابلیت انتخاب کلیدواژه و کانال‌های آپارات را نیز دارد. در این مدل تبلیغات در آپارات دو جایگاه تبلیغاتی بیشتر نیز گنجانده شده که با انتخاب کلیدواژه‌های درست و دقیق، نرخ کلیک در آن بسیار بالاتر از نوع تبلیغات گسترده خواهد بود.

شما می‌توانید برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در فیلیمو و آپارات به صباویژن – بزرگترین آژانس تبلیغات آنلاین کشور – مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *