دندان پزشکی حیوانات

دندان پزشکی حیوانات
  • 1400/12/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما دندان‌ پزشکی حیوانات یکی از بخش‌های ضروری حوزه درمان بیماری‌های حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها است که می‌بایست به آن اهمیت ویژه‌ای داده شود. مسلماً برای شما که به نگهداری از سگ یا دیگر حیوانات در منزل علاقه دارید، اطلاع یافتن از شایع‌ترین موارد بیماری در حیوانات خانگی ضروری خواهد بود. بر اساس آمار و تحقیقات به عمل آمده از جمله مشکلات شایع در حیوانات، مشکلات دهان و دندان است. به همین دلیل مراکزی که به شکل تخصصی برای خدمات‌رسانی به سلامت حیوانات فعالیت می‌کنند، می‌بایست مرکز دندان‌ پزشکی حیوانات را به صورت اختصاصی راه‌اندازی نمایند.

مراقبت از دندان حیوانات را جدی بگیرید

اگر سلامتی دهان و دندان حیوان خانگی به خطر بیفتد، می‌تواند عامل بروز بیماری‌های بدتر دیگری باشد که حتی جان حیوان را نیز به خطر بیندازد. به همین جهت تمامی دامپزشکان به افراد توصیه می‌کنند چکاپ منظم دندان‌های حیوانات را پشت گوش نیندازند. در دندان پزشکی حیوانات خدمات مختلفی ارائه می‌شود که هر یک به تنهایی برای تامین سلامتی حیوان حائز اهمیت است. از جمله مهم‌ترین این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع پوسیدگی سطحی دندان و اصلاح شکستگی‌های دندان
  • عصب‌کشی تخصصی دندان
  • انواع جراحی دندان
  • درمان مشکلات مادرزادی در حیوانات
  • درمان بیماری‌های لثه
  • تولید پروتز ثابت یا متحرک برای حیوانات
  • جرم‌گیری و…

بنابراین حیوان با هر مشکلی که در دهان و دندان داشته باشد، می‌تواند به صورت یکجا در کلینیک تخصصی درمان خود را انجام دهد؛ البته می‌بایست بهترین مرکز دندانپزشکی را انتخاب کنید.

ویژگی‌های بهترین دندان پزشکی حیوانات

مسلماً مراکز دندانپزشکی حیوانات نیز می‌بایست از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند تا بتوانید با خیالی آسوده حیوانات خانگی خود را برای درمان ببرید. لذا لازم است ویژگی‌های بهترین دندان پزشکی حیوانات را بدانید تا بهترین مرجع را به درستی تشخیص دهید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها عبارت هستند از:

  1. یک مرکز دندانپزشکی عالی می‌بایست متخصصان دندانپزشکی حیوانات و دامپزشک حرفه‌ای داشته باشد تا بتوانند با علم و دانش کافی به درمان مشکلات دهان و دندان حیوان بپردازند. عدم توانایی و تخصص دندانپزشک، می‌تواند مشکلات بزرگی برای حیوان به وجود بیاورد.
  2. قطع به یقین برای درمان مشکلات دندان و دهان حیوانات نیاز به وجود ابزارهای پیشرفته‌تری وجود دارد؛ لذا مراکز دنداپزشکی می‌بایست تمامی دستگاه‌ها و ابزار مخصوص دندانپزشکی را در اختیار داشته باشند. در اختیار داشتن تجهیزات کامل منجر به خدمات‌رسانی کامل خواهد شد.
  3. دریافت هزینه بر اساس نرخ متعارف نیز بخش دیگری از ویژگی‌های بهترین مرکز دندان پزشکی حیوانات است که مراکز دارای مجوز قانونی فعالیت به آن پایبند هستند.
  4. سرعت عمل در خدمات‌رسانی با پرسنل مجرب و حرفه‌ای نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های مراکز دندانپزشکی خوب برای حیوانات به شمار می‌رود.

بدون شک با توجه به موارد فوق، به راحتی می‌توانید بهترین مرکز دندانپزشکی را برای حیوانات خانگی خود پیدا کنید تا در مواقع اضطراری حیوان را از دردهای شدید دندانی نجات دهد. بدون شک درد کشیدن حیوان بسیار دردناک و آزاردهنده است و امکان دارد که به هیچ وجه تحمل دیدن آن را نداشته باشید.

دندان حیوانات با بیهوشی عمومی درمان می‌شود

ممکن است در ذهن خود این نگرانی را داشته باشید که چگونه درمان دندان‌های حیوان بدون درد انجام می‌شود؛ خوشبختانه متخصصان در این حوزه با استفاده از متدهای روز دنیا درمان را با بیهوشی عمومی انجام می‌دهند. این شیوه درمان به راحتی انجام خواهد شد و حیوان درد را حین انجام درمان و ترمیم حس نخواهد کرد. پس اگر یک دندان پزشکی حیوانات معتبر پیدا کنید، بدون نگرانی می‌توانید حیوان خود را به آن مرکز بسپارید.

از بیمارستان اکسیژن خدمات دندانپزشکی دریافت کنید

خبر خوب برای ساکنان تهرانی آن است که بیمارستان تخصصی اکسیژن در این استان خدمات مربوط به دندان پزشکی حیوانات را به صورت اختصاصی در بخش مجزایی ارائه می‌کند. این تیم مجرب که دارای توانایی و تجهیزات کافی برای درمان دندان حیوانات هستند، در خیابان سید خندان واقع شده و موقعیت مکانی خوبی هم دارد که دسترسی شهروندان را آسان‌تر می‌کند. البته ناگفته نماند که این مجموعه بیمارستانی حیوانات از طریق وبسایت مجازی خود نیز به راحتی با همشهریان ارتباط برقرار می‌کند. تنها کافی است نام بیمارستان اکسیژن حیوانات را در گوگل خود وارد کنید تا به سایت تخصصی این مجموعه دسترسی پیدا کنید. بیمارستان اکسیژن ۲۴ ساعته در دسترس بوده و با خدماتی که ارائه می‌کند، بهترین گزینه در تهران بزرگ محسوب می‌شود. بنابراین با وجود بیمارستان اکسیژن دیگر نگران دندانپزشکی حیوان خانگی خود نباشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *