۱۰ مدل ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K

۱۰ مدل ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K
  • 1401/2/4
  • گویا آی تی
  • 0

ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K

در ابتدای معرفی، پروژکتور های ۴K قیمت بسیار بالایی داشتند. اما به مرور زمان با توجه به پیشرفت هایی که در این زمینه به دست آمد، برند ها  مدل های ارزان قیمت پروژکتور ۴K را معرفی کردند. می توان گفت در حال حاضر قیمت این محصولات بسیار مناسب است و با اینکه مدل های متنوعی برای کاربرد های مختلف در بازار وجود دارد. ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K شامل محصولاتی می باشد که از رزولوشن بالای ۴K برخوردار هستند و بیننده می تواند با استفاده از آنها تصاویر بسیار با کیفیت را مشاهده کند.

در اینجا به بررسی ۱۰ مدل از ارزانترین ویدئو پروژکتور های ۴K موجود در بازار می پردازیم. تیم گویا آی تی تمام سعی خود را کرده تا پروژکتورهای ۴K ارزان قیمت را که دارای کیفیت بالایی هستند و ویژگی های خوبی دارند را در اینجا مورد بررسی قرار دهد به همین دلیل در صورتی که قصد خرید ارزانترین ویدئو پروژکتور ۴K را دارید، حتما محصول مورد نیاز خود را از میان پروژکتور های زیر انتخاب کنید.

۶ مدل از ارزانترین پروژکتور های ۲۰۲۲

 

ویدئو پروژکتور Optoma UHD50 4K

دیتا پروژکتور اپتما UHD50 یکی از بهترین ویدئو پروژکتور های مناسب بازی می باشد. این محصول روشنایی ۲۴۰۰ انسی لومنی را ایجاد می کند که در کنار نسبت کنتراست ۵۰۰,۰۰۰: ۱ می تواند عملکرد بسیار عالی داشته باشد. این کنتراست بالا در پروژکتور ارزان قیمت ۴K، اطمینان می دهد که تمام بخش های تصویر به خوبی مشاهده شود.

همچنین نسبت تاخیر این پروژکتور کمتر از ۴۰ میلی ثانیه می باشد! این مقدار از تاخیر می تواند برای یک ویدئو پروژکتور ۴K، فوق العاده در نظر گرفته شود. همچنین رنگ ها به لطف استفاده از تکنولوژی XPR بسیار واضح نمایش داده شده اند. تماشای فیلم نیز با این ویدئو پروژکتور ۴K UHD بسیار عالی است. از دیگر ویژگی های محصول می توان به نصب آسان روی سقف به همراه یک سیستم تراز خودکار غیر کیستون با زوم انعطاف پذیر ۱٫۳ برابر و تغییر عمودی لنز اشاره کرد.

پروژکتور ارزان قیمت ۴K UHD Optoma UHD51

این محصول یکی از ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K می باشد که قابلیت کنترل پروژکتور با استفاده از دستیار صوتی الکسا را دارد. در این پروژکتور اپتما نیز فناوری XPR مورد استفاده قرار گرفته است و با استفاده از آینه های DMD پویا که هر فریم از فیلم یا بازی های شما را در عرض میکرو ثانیه به نمایش میگذارند، تماشای رسانه، لذت بخش شده است. در این پروژکتور نیز روشنایی ۲۴۰۰ انسی لومنی و کنتراست ۵۰۰,۰۰۰:۱ وجود دارد. ۸٫۳ میلیون پیکسل برای هر تصویر، باعث شده تا تصاویر در ابعاد بسیار بزرگ را با کیفیت فوق العاده مشاهده کنید.

 

سازگاری با الکسا، این امکان را فراهم کرده که به صورت صوتی، پروژکتور را خاموش روشن کرده، صدا را زیاد یا کم کنید و بسیاری از موارد دیگر را تنظیم کنید. با این پروژکتور می توانید تصاویر ۳۴ الی ۳۰۲ اینچی را داشته باشید. البته در صورتی که برنامه پروژکتور موبایل را نصب کنید، می توانید از گوشی به عنوان کنترل پروژکتور بهره ببرید.

ویدئو پروژکتور اپتما Optoma UHD60

اپتیما یکی از بهترین تولید کنندگان  ارزان ترین ویدئو پروژکتور های ۴K می باشد. پروژکتور UHD60 توانایی تولید ۱,۰۷۳٫۴ میلیون رنگ غنی را دارد. این پروژکتور دارای لنز شیفت عمودی و زوم ۱٫۶ برابری برای تنظیم تصویر می باشد. وضوح ۴K این پروژکتور ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ می باشد و توانایی تولید ۸٫۳ میلیون پیکسل را دارد که همه با هم ترکیب می شوند تا یک تصویر عالی را به وجود بیاورند.

 

این محصول از یک فناوری DLP استفاده می کند. همچنین دو بلندگوی استریو ۴ واتی نیز برای این پروژکتور در نظر گرفته شده که صدای با کیفیتی را ارائه میکند. با در نظر گرفتن این موضوع که دستگاه فعالیت بسیار کم صدایی دارد، این بلندگو ها برای فعالیت های روزمره بسیار مناسب است. لامپ استفاده شده در این پروژکتور ۱۰٫۰۰۰ ساعت طول عمر دارد و می توانید زمان طولانی با استفاده از آن به تماشای فیلم، بازی و … بپردازید.

ارزان ترین پروژکتور بنکیو BenQ HT3550 4K

پروژکتور BenQ HT3550 وضوح تصویر بسیار بالایی را ارائه می دهد. لنز این محصول دارای ۱۰ عنصر می باشد که در ۸ گروه دسته بندی شده اند و بهترین ساختار را برای پخش ۴K با بالاترین عملکرد در نمایش رنگ، وضوح و … دارد. این محصول نیز دارای وضوح ۴K UHD 3840×۲۱۶۰ می باشد و برای هر فریم ۸٫۳ میلیون پیکسل را تولید می کند. همچنین کنتراست ۳۰,۰۰۰:۱ باعث شده تا پروژکتور بنکیو یکی از ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K با کیفیت بالا باشد.

روشنایی در این پروژکتور ۲۰۰۰ لومن است و طول عمر لامپ استفاده شده نیز ۴٫۰۰۰ ساعت در حالت عادی و ۱۵٫۰۰۰ ساعت در حالت ECO می باشد. تکنولوژی تصویر DLP در این پروژکتور استفاده شده است و حداکثر ابعاد تصویر نیز ۱۲۰ اینچ می باشد.

پروژکتور ارزان قیمت ViewSonic PX727-4K

پروژکتور PX727-4K یکی از ارزان ترین پروژکتور های ۴K می باشد که ابعاد نسبتا بزرگی دارد و ممکن است نصب آن کمی سخت شود. البته ابعاد بزرگ و وزن سنگین این محصول، باعث شده تا کیفیت تصاویر فوق العاده ای را ایجاد کند که به راحتی با تصویر سینما قابل مقایسه است. با توجه به رزولوشن ۳,۴۴۰- ۲,۱۶۰ می توانید تصاویر واضح را با رنگ های غنی به همراه تاخیر بسیار کم تماشا کنید.

این پروژکتور ویوسونیک دارای روشنایی ۲۲۰۰ انسی لومن است و توانایی ایجاد تصاویری به بزرگی ۳۰۰ اینچ را دارد. عمر لامپ مورد استفاده در محصول نیز در حالت عادی ۴٫۰۰۰ و در حالت ECO حدود ۱۵٫۰۰۰ ساعت می باشد. این پروژکتور برای طراحی رنگ های سینمایی از چرخه رنگ RGBRGB مجهز به REC 709 و ۲۰۲۰ HDR استفاده می کند. نسبت کنتراست ۱۲,۰۰۰:۱ باعث شده تا ناحیه های روشن و تیره به خوبی نمایش داده شوند. درگاه های این دستگاه نیز از تمام تجهیزات الکترونیکی پشتیبانی می کند. همچنین کل سیستم پروژکتور با یک کنترل از راه دور در دسترس بیننده می باشد.

پروژکتور Epson Home Cinema 4000 3LCD

از محتوای HDR و UHD ارائه شده توسط پروژکتور با فناوری ۴k و روشنایی ۲۲۰۰ انسی لومن که برای طیف وسیعی از شرایط نوری مناسب است به همراه کنتراست ۱۴۰,۰۰۰:۱ لذت ببرید!

به جرات می توان گفت این محصول یکی از ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K و با کیفیت ترین آنها می باشد. جزئیات بیشتر، تغییرات سریع و رنگ های واضح توسط این پروژکتور با وضوح ۱,۹۲۰ x 1,080 نمایش داده می شود. این محصول در رده بالا پروژکتور های Full HD قرار گرفته و ۸٫۳ میلیون پیکسل را در هر فریم به نمایش میگذارد. این محصول که بیشتر به عنوان ویدئو پروژکتور خانگی مورد استفاده قرار میگیرد، دارای چندین گزینه برای تصحیح تصویر است. از جمله این موارد می توان به تصحیح کیستون افقی یا عمودی اشاره کرد. زوم ۲٫۱ برابری و تغییر عمودی لنز نیز از موارد دیگر است که نصب پروژکتور را آسانتر از قبل خواهد کرد.

ویژگی های ارزانترین پروژکتور ۴k

ابتدا باید بدانید که ویدئو پروژکتور های ۴k از محصولات با کیفیت بالای بازار به شمار می روند و به همین دلیل به صورت کلی این پروژکتور ها دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه های Full HD هستند. وضوح بالاتر در ارزان ترین پروژکتور های ۴k باعث شده تا کیفیت تصویر بهتر است سینما ها یا حداقل به اندازه آنها را در اختیار داشته باشید.

فناوری تصویر پروژکتور ۴K ارزان

برای ایجاد تصویر در پروژکتور ها از فناوری های مختلفی استفاده می شود. اولین نوع فناوری DLP می باشد که در ارزان ترین ویدئو پروژکتور ۴K به مقدار بیشتری مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین تکنولوژی LCD نیز نوع دیگر تکنولوژی های پروژکتور ۴K می باشد که از تراشه های LCD استفاده می کند. تکنولوژی های LCOS و SXRD نیز در تولید پروژکتور کاربرد دارد اما عموما کمتر استفاده می شوند.

روشنایی، کنتراست، وضوح تصویر پروژکتور ۴K

روشنایی: اگر در محیط های روشن از پروژکتور استفاده می کنید، باید پروژکتوری با روشنایی بالاتر را انتخاب کنید و در صورتی که پروژکتور را در محیط تاریک استفاده خواهید کرد، روشنایی اهمیت زیادی ندارد. همچنین روشنایی بیشتر در ایجاد تصاویر بزرگتر نیز تاثیر دارد.

کنتراست: اختلاف بین روشن ترین و تاریک ترین نقطه در تصویر، کنتراست می باشد که بر روی کیفیت تصویر تاثیر دارد. پروژکتور هایی با نسبت کنتراست بالاتر، تصاویر با کیفیت تری را ارائه می کنند و معمولا قیمت بالاتری هم دارند.

وضوح تصویر: وضوح تصویر به صورت مستقیم تعداد پیکسل های موجود در تصویر را نشان میدهد. وضوح تصویر بالاتر، دقیقا کیفیت بالاتر را برای تصویر فراهم خواهد کرد.

دیگر ویژگی های پروژکتور ۴K

  • فاصله پرتاب
  • سایر صفحه نمایش
  • طول عمر لامپ
  • سطح سر و صدا

نتیجه گیری

این مطلب توسط تیم تحریریه فروشگاه پروژکتور برتر تهیه شده است. پروژکتور برتر به صورت تخصصی در زمینه فروش ویدئو پروژکتور فعالیت دارد و پروژکتور و تجهیزات جانبی آن را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر برای مشتریان فراهم می کند. برای خرید ویدئو پروژکتور می توانید به وب سایت projectorbartar.com (مرکز فروش ویدئو پروژکتور در تهران) مراجعه کنید. همچنین فروش در این مجموعه به صورت حضوری و آنلاین انجام می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *