طراحی سایت خود را با هزینه کم با ایده پویا سئو کنید

طراحی سایت خود را با هزینه کم با ایده پویا سئو کنید
  • 1401/4/6
  • گویا آی تی
  • 0

زمانی که یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌شود، مدیران به دنبال معرفی کردن سایت خود به دیگران هستند. درواقع این افراد می‌خواهند مشتریانی را که با کارشان در ارتباط هستند، پیدا کنند. از طرفی کسانی که سایت خود را طراحی کرده‌اند، به دنبال راهی هستند تا بازدید از سایت را بالا ببرند و به صفحه اول گوگل نزدیک شوند. سئو و بهینه‌سازی سایت از بهترین راه‌های ممکن و کم‌هزینه برای افزایش بازید و جذب مشتریان است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه سئو کردن با هزینه کم را به شما آموزش دهیم.

منظور از سئو یا بهینه‌سازی سایت چیست؟

هنگامی‌که شما موضوعی را در گوگل جستجو می‌کنید، در صفحه اول، تعدادی از سایت‌ها نشان داده می‌شوند. در صورتی که از بعضی الگوریتم‌ها در طراحی قسمت‌های مختلف وبسایت و نوشتن محتواها پیروی شود، شما هم می‌توانید در صفحات اول قرار بگیرید. به مخفف عبارت Search Engine Optimization، SEO می‌گویند که با عنوان بهینه سازی موتورهای جستجو هم شناخته می‌شود. در کل به کارهایی که در راستای بالا رفتن رتبه یک وب‌سایت انجام می‌شوند، سئو می‌گویند.

ایده پویا

چه نیازی به سئو کردن یک وب‌سایت است؟

برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی، سئو کردن بسیار اهمیت دارد. تعدادی از دلایلی که لازم می‌شود تا ما سایت خود را سئو کنیم، عبارتند از:

  • از طریق SEO، افراد زیادی جذب کسب و کار شما می‌شوند که با برنامه‌ریزی درست برای بازاریابی، می‌توانید آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
  • با استفاده از سئو شما می‌توانید کاربران هدف را جذب سایت خود کنید. به کسانی که می‌خواهند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و برای آن‌ها پول بپردازند، کاربر هدف گفته می‌شود.
  • با یک سئو و بهینه‌سازی درست و استاندارد، دیگر نیازی به تبلیغات ندارید که این خود باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.
  • با سئو کردن، سایت شما به رتبه‌های اول می‌رسد و به دنبال آن سود زیادی کسب می‌کنید.

 

چرا قرار گرفتن وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل اهمیت دارد؟

طراحی سایت شرکتی مطالعات و آمارها نشان داده‌اند که نزدیک به ۹۲ درصد کاربران، در صفحه اول گوگل به دنبال پاسخ برای سؤالات خود هستند و روی چند لینک اول برای یافتن این جواب کلیک می‌کنند. از آنجا که لینک‌های اول به اندازه کافی جامع هستند که فرد می‌تواند نیازهای خود را خیلی سریع از طریق آن‌ها رفع کند، معمولا بیشتر افراد به سراغ سایت‌های قرار گرفته در صفحه دوم نخواهند رفت. بنابراین اگر وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل قرار داشته باشد، کاربران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

انتخاب یک راهنمای خوب، نخستین گام مسیر موفقیت در اینترنت

دنیای اینترنت همانند هزارتویی است که بدون داشتن یک نقشه راه و یک راهنمای خوب نمی‌توان به مرکز آن رسید. شرکت ایده پویا یکی از باتجربه‌ترین لیدرهایی است که می‌تواند دست شما را گرفته و از کوچه‌پس‌کوچه‌های تاریک اینترنت به تالار روشن و مجلل موفقیت برساند. با استفاده از خدمات ایده پویا می‌توانید در زمانی کمتر از آنچه فکر کنید، در مسیر درست قرار گرفته و روزبه‌روز از دیدن سیر صعودی نمودار پیشرفت خود لذت ببرید.

طراحی سایت حرفه ای شرکت ایده پویا ۱۳ سال است که در این مسیر فعالیت می‌کند و بنابراین به تمام پیچ‌وخم‌های آن آشنایی دارد. به همین دلیل شما برای موفق شدن در دنیای اینترنت دیگر نیازی نیست که چرخ را از ابتدا اختراع کنید. بلکه می‌توانید سوار بر قطار تجربه ایده پویا شده و مسیر خود را با سرعت بیشتری بپیمایید. علاوه بر این ایده پویا در طی بیش از یک دهه فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی توانسته بهترین ابزارها را برای پیمودن مسیر موفقیت تا قله شناسایی کند. بنابراین اگر تجارت خود را به ایده پویا بسپارید، بدون کوچک‌ترین لغزشی در این مسیر و در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانید از دیدن افق گسترده پیش روی خود از قله موفقیت لذت ببرید.

طراحی سایت، نخستین ابزاری که باید برای جعبه‌ابزار موفقیت در اینترنت تهیه کنید.

 

روش‌های کلیدی برای سئو کردن و بهینه‌سازی سایت

  • سرعت سایت خود را بالا ببرید.

از اصلی‌ترین عامل‌های بهینه‌سازی سایت، سرعت آن است. در صورتی که سرعت وب‌سایت شما وضعیت خوبی داشته باشد، کاربران خیلی راحت می‌توانند از آن بازدید کنند. تلاش کنید که سرعت لود شدن وب‌سایت خود را بالا ببرید تا به نتیجه دلخواه برسید. با وارد کردن آدرس سایت خود در gtmetrix.com می‌توانید فاکتورهای مورد نیاز برای بهینه شدن آن را بررسی کنید. برای مثال در این بررسی، سرعت سایت شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که برای اطلاع از آن باید فاکتور Page Speed Score سایت شما از ۹۰ درصد بالاتر باشد و روی گرید A قرار گیرد.

  • سایت باید از یک معماری صحیح برخوردار باشد.

سایت باید بر اساس کدنویسی‌های استاندارد مانند جوملا، وردپرس و یا دروپال طراحی شود. شما بسته به هدف خود و نحوه تولید محتوا می‌توانید انتخاب کنید که سایت شما طبق کدام روش کدنویسی ساخته شود. البته شایان ذکر است که سایت‌های ساخته‌شده با وردپرس، راحت‌تر سئو می‌شوند و شما را سریع‌تر به نتیجه دلخواهتان می‌رسانند.

  • به دنبال جذب کاربر هدف باشید.

شما باید به دنبال جذب target visitor یا کاربر هدف برای وب‌سایت خود باشد. در سئو کردن استاندارد، ما باید کاربران هدف را برای بازدید از سایت خود تشویق کنیم و به دنبال این نباشیم که تنها شمار بازدیدکنندگانی که ارتباطی به کار ما ندارند، بالا رود. در صورتی که فرآیند سئو به ‌شکل اصولی انجام شود، تعداد مشتریان بالقوه‌ای که از صفحه بازدید می‌کنند، بالا می‌رود و به دنبال آن درآمد شما افزایش می‌یابد. برای مثال اگر یک سایت، روزانه ۵۰ نفر کاربر هدف داشته باشد که آن‌ها جزء مشتریان واقعی باشند، می‌توان گفت در سئو کردن موفق عمل کرده است.

  • سایت خود را در یک هاست باکیفیت و در دسترس بسازید.

انتخاب یک هاست مناسب و با پایداری بالا برای پیاده‌سازی سایت شما بسیار اهمیت دارد. اگر شما یک هاست باکیفیت را انتخاب کنید، می‌توانید سرعت سایت خود را نیز بالا ببرید. این قسمت از اصلی‌ترین کارها در بهینه‌سازی سایت شماست.

  • محتوای جذاب تولید کنید.

مقالاتی را در وب‌سایت خود قرار دهید که بازدید‌کنندگان از خواندن آن‌ها هیجان‌زده شوند و آن‌ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. یک محتوای جذاب می‌تواند اعتبار حساب شما را بالا ببرد و به افزایش درآمد کمک کند؛ بنابراین باید برای نوشتن محتواهای باکیفیت وقت بگذارید تا در فرآیند سئو موفق شوید.

  • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

یکی از راه‌های بهینه‌سازی سایت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. شما باید کلماتی را انتخاب کنید که مطمئن باشید کاربر آن‌ها را جستجو می‌کند. این کلمات کلیدی باید به‌گونه‌ای باشند که کاربر هدف را وارد وب‌سایت کرده و در آن نگه دارد. با استفاده از ابزار Google Planer می‌توانید مناسب‌ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و بفهمید که این کلمات تا چه حد رقابتی هستند. کسانی که به دنبال تبلیغات در گوگل هستند، می‌توانند با کمک این ابزار بفهمند که هر کلمه تا چه تعداد جستجو شده است.

  • از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید.

 

  • ویدئوهایی را در سایت خود به اشتراک بگذارید.

 

  • به دنبال یک استراتژی به‌منظور دریافت لینک باکیفیت باشید.

 

  • به دنبال یک برنامه موفق برای مشارکت کاربران سایت خود باشید.

 

  • از سئو محلی استفاده کنید.

 

  • آدرس‌های کوتاه را برای صفحات سایت خود انتخاب کنید.

 

  • با توجه به موضوع، محتواهای سایت خود را دسته‌بندی کنید.

 

  • به‌صورت آسان و کاربرپسند، سایت خود را طرحی کنید.

با یک طراحی مناسب می‌توانید در فرآیند سئو کردن موفقیت بیشتری را کسب کنید. نحوه طراحی سایت شما می‌تواند باعث شود تا کاربر از محیط آن لذت ببرد و از گردش کردن در آن خسته نشود. پس به دنبال راهی برای زیبا کردن سایت خود باشید و آن را متفاوت طراحی کنید. یک طراحی زیبا و کاربرپسند باعث بهینه‌سازی سایت شما برای افراد می‌شود و درنتیجه، گوگل با دادن امتیاز بالا به وب‌سایت، زمینه‌سازی یک سئو موفق را برای شما فراهم می‌کند.

  • به دنبال روش‌های به‌روز باشید.

سعی کنید همواره به دنبال روش‌های جدید و به‌روز سئو کردن و بهینه‌سازی سایت خود باشید. مقالاتی را که در این باره نوشته شده‌اند مطالعه کنید و روش‌های قدیمی سئو کردن را کنار بگذارید؛ زیرا روش‌های قدیمی تنها در یک مدت‌زمان کوتاه باعث می‌شوند که سایت شما در صدر باشد. با به‌روز کردن اطلاعات خود در زمینه سئو می‌توانید همیشه سایت خود را در جایگاه‌های بالا نگه دارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *