آینده بازارهای مالی با مارکت اکشن امیر رمزعلی

آینده بازارهای مالی با مارکت اکشن امیر رمزعلی
  • 1401/5/8
  • گویا آی تی
  • 0

 

پیش بینی آینده همیشه جذاب است!

اکثر افرادی که دستی در بازارهای سرمایه دارند اغلب به دنبال پیدا کردن یک استراتژی صحیح و اصولی‌اند تا  برآیند سبد سرمایه خود را مثبت نگه دارند اما متاسفانه در بیشتر موارد با شکست مواجه می‌شوند. به همین دلیل همیشه به دنبال پاسخ این سوال‌اند که استراتژی درست کدام است؟ چرا در اغلب موارد با شکست مواجه می‌شوند؟ تاثیر تحلیل فاندامنتال بر روی معاملات چیست؟ آیا دانستن اقتصاد کلان از اهمیت بالایی برخوردار است؟ پشت پرده اخبار سوشال مدیا چیست؟ چرا زمان مناسب ورود و خروج معاملات را نمی‌دانند؟
برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برای پیش بینی درست و پیدا کردن استراتژی شخصی، وزن تحلیل تکنیکال بالا است اما کافی نیست!

معامله گران با تحلیل  تکنیکال “چگونگی “حرکت قیمت را بر روی چارت می‌بینند، اما  مسئله مهم “چرایی” حرکت قیمت است! چه اتفاقی افتاده است که قیمت بر روی چارت تغییر می‌کند؟  افرادی که در بازارهای مالی مشغول به فعالیت‌اند با توجه به نقاط حمایت، مقاومت‌ها و سطوح تکنیکالی معامله می‌کنند و در بسیاری از موارد بدون آنکه دلیلش را بدانند متضرر می‌شوند! گاهی اوقات معامله گران، هرچه قیمت با روند نزولی مواجه می‌شود تحت عنوان کاهش میانگین پله پله ورود می‌کنند و در کمال تعجب بیشتر متضرر می‌شوند! غافل از اینکه اقتصاد کلان و عوامل بنیادی عامل نوسانات بازارند.
دیگر زمان استفاده از اندیکاتورها، تحلیل تکنیکال صرف، استفاده از کانال های سیگنال به سر رسیده است! یک بسته کامل برای پیش بینی حرکت بعدی بازار نیاز است. برای مثال فرق یک ساختمان ساز موفق با سایر ساختمان سازها رعایت اصولی تمام نکات است. در گذشته تنها زیرساخت درست و اصولی جوابگو بود اما در حال حاضر با توجه به جامعه امروز، همه نکات ایمنی و زیباسازی در کنار هم مهم‌اند. بازار فعلی نیاز به یک بسته کامل دارد و صرفا اندیکاتور و تحلیل تکنیکال برای قدم درست و پیش بینی واقع‌گرایانه کافی نیست.

اصل اول برای حضور در بازارهای مالی ، اقتصاد کلان است اما بدون مارکت اکشن قدرتی ندارد!

سناریو‌های بلند مدت و میان مدت، مختص به اقتصاد کلان است و همچنین نوسانات بازارهای مالی متاثر از اقتصاد کلان می‌باشد. یک سری عوامل در اقتصاد کلان مانند سیاست های پولی، سیاست‌های مالی، تنش‌های ژئوپولتیک، مشکلات زنجیره تامین و… در این نوسانات تاثیرگذارند. یک سرمایه گذار موفق با شناخت و تحلیل داده های اقتصادی متوجه می‌شود که در بازارهای مالی چه اتفاقی رخ می‌دهد، طبق آن سناریو می‌سازد و خود را برای وقوع هرکدام از آنها آماده می‌کند. اما همچنان تحلیل تکنیکال و دانستن اقتصاد کلان به تنهایی پاسخگو نیست!

ساخت استراتژی شخصی با مارکت اکشن

مارکت اکشن یک سبک نوین و منحصر به فرد است که توسط تیم آکادمی رمزعلی عرضه شده و در اختیار علاقه‌مندان و فعالان این حوزه قرار گرفته است. با مارکت اکشن، معامله‌گر آگاه میشود که که به چه مولفه‌هایی چه زمانی چه وزنی دهد. در این صورت معامله‌گر متوجه می‌شود که هرکدام از مولفه‌ها چه تاثیری درمعاملات خواهند داشت. فرد با مطالعه گذشته و چرخه های مختلف بازار، اثرات بسزای اقتصاد کلان را مشاهده خواهد کرد و درطی شناخت چرخه های مختلف و متنوع اقتصادی ازگذشته تا کنون  به درک و تجربه عمیقی از تاثیرات عوامل اقتصاد کلان بر بازارهای مالی پی خواهد برد.

آیا داده های درون شبکه در مارکت اکشن تاثیرگذارند؟

بله قطعا تاثیرگذارند. در نظر گرفتن تحرکات سرمایه گذاران سازمانی و پول‌های هوشمند گام مهمی است. همچنین می‌توان معاملات آپشن، فیوچرز و.. را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داد اما درتمام این شاخص‌ها گاهی داده‌های گمراه کننده هم یافت می‌شود و حتی گاهی هیچ دید مشخصی به ما نمی‌دهند. درسبک مارکت اکشن تمامی این شاخص‌ها و داده‌ها، بهینه و شخصی سازی شده‌اند و روش تشخیص و تمیزدادن داده‌های مهم از مابقی داده های اضافی بیان شده است.

آیا اخبار سوشال مدیا تاثیری بر روی معاملات دارند؟ نقش مارکت اکشن چیست؟

احتمال خیلی زیاد آشنایی معامله‌گران با ارزهایی که در سبد سرمایه‌شان است از سوشال مدیا نشات می‌گیرد اما مساله مهم این است که عدم آگاهی کامل از اقتصاد کلان و بررسی داده‌های درون شبکه قبل از سرمایه گذاری خطرناک است! همان طور که ذکر شد گاهی توجه معامله‌گران به سمت ارزی از طریق اخبار سوشال جلب می‌شود بدون ‌آنکه ارز مورد نظر از جهت فاندامنتالی محصول مناسبی برای عرضه داشته باشد! گاهی هم برعکس این مساله اتفاق میفتد. آشنایی با پروژه های پرپتانسیل و موفق نیز از طریق اخبار و سوشال مدیا صورت می‌گیرد اما نکته مهم این است که فرد باید مهارت های لازم جهت تفکیک این دو را از هم داشته باشد. در واقع داده های سوشال تیغی دو لبه‌اند و  تنها در مواقعی که صحت پروژه تایید شود می‌تواند دید خوبی به معامله گر بدهند.

در سبک مارکت اکشن ارزهایی که در واچ لیست یا سبد سرمایه گذاری قرار داده می‌شوند از فیلترهای متعددی می‌گذرند. مارکت اکشن با توجه به حوزه‌ی فعالیت ارزی که انتخاب شده است، معیارهایی جهت تایید و یا رد پروژه دارد. همچنین آموزش دسترسی به سایت های معتبر، فیلتر نویسی، داشبورد سازی از روش های جدید و مفید و… باعث کاهش ریسک سرمایه گذاری می‌شود. در واقع نوع عملکرد در هر چرخه بازار بررسی می‌گردد و این استراتژی‌ها و نکات مربوط به تحلیل فاندامنتال در مواقع ریزش یا رنج زدن بازار از متضرر شدن معامله گر جلوگیری می‌کند.

آکادمی رمزعلی و مارکت اکشن

مارکت اکشن برای اولین بار توسط امیر رمزعلی و تیم ایشان به نام آکادمی رمزعلی طراحی و رونمایی شده است. یک سبک نوین که برای معامله‌گران موفق پیاده سازی شده است. اگر شما هم جزو افرادی می‌باشید که به مارکت اکشن علاقه‌مند شدید و دوست دارید حرکت بعدی بازار را با مارکت اکشن به درستی پیش‌بینی کنید به وبسایت اکادمی رمزعلی مراجعه فرمایید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *