۷ نکته طلایی برای شروع عکاسی با تجهیزات ارزان

۷ نکته طلایی برای شروع عکاسی با تجهیزات ارزان
  • 1401/6/3
  • گویا آی تی
  • 1

اگر عکاس مبتدی هستید که به دنبال یادگیری اصول اولیه هستید یا می خواهید مهارت عکاسی خود را بالا ببرید، در این مقاله چند نکته ناب و ضروری عکاسی برای گرفتن عکس های عالی آورده شده است. بنابراین، اگر دوست دارید هر کجا که می‌روید عکس بگیرید و به دنبال راه‌های ساده برای بهبود مهارت‌های عکاسی هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند پایه‌ای قوی بسازید. ما ۲۵ نکته ساده را فهرست کرده ایم که به شما کمک می کند در حرفه عکاسی خود بهتر شوید و آن عکس های خیره کننده ای را که همیشه می خواستید بگیرید.

۱٫ با تجهیزات کم و ارزان شروع کنید

طیف وسیعی از تجهیزات عکاسی موجود امروزی شگفت انگیز است. دوربین های جدید هر روز با سنسورهای بزرگتر و قدرت پردازش بهتر عرضه می شوند. همه ما تجهیزات بزرگتر و بهتری می خواهیم. اما به یاد داشته باشید که این دوربین نیست که عکاس را می سازد. شما باید بدانید که چگونه از تجهیزات برای ایجاد تصویری که در ذهن خود دارید استفاده کنید. این یکی از نکات اساسی عکاسی است که واضح است اما تمرین آن دشوارتر است. شما می توانید با تلفن همراه هوشمند، دوربین های معمولی یا DSLR خود عکاسی را شروع کنید.

۲٫ یادگیری اصول تنظیمات دوربین عکاسی

تنظیمات دوربین یک عنصر ضروری در عکاسی است که باید به آن تسلط داشته باشید. دیافراگم، سرعت شاتر، ISO برای ایجاد نوردهی ترکیب می شوند. هر سه تنظیم، وقتی با هم ترکیب شوند، میزان نوری که به سنسور می رسد را کنترل می کنند. قبل از گرفتن عکس، تعادل صحیح و مناسب این تنظیمات را پیداکنید.میتوانید برای یادگیری سریع و صحیح عکاسی در دوره های آموزشی عکاسی شرکت کنید که یکی از آنها دوره آموزش عکاسی اصفهان میباشد.

آموزش عکاسی اصفهان با تجهیزات ارزان

 ۳٫ از لنز مناسب استفاده کنید

در هر ژانر عکاسی، انتخاب لنز مناسب برای گرفتن تصاویر بی نقص و واضح بسیار مهم است. یک لنز به پیکربندی کیفیت تصویر کمک می کند و جلوه عکس را افزایش می دهد. قبل از گرفتن هر عکسی، از تمیز بودن لنزها مطمئن شوید. لنزها را از داخل تمیز نکنید، زیرا ممکن است آسیب ببینند. لنزهای مختلفی در مواقع مختلف استفاده می شود. برای شروع میتوانید از یک لنز زوم استندارد مثل ۲۴-۱۰۵ استفاده نمایید تا بتوانید از زوایه واید تا زوم را در عکس های خود ثبت کنید.

۴٫ ویرایش عکس را یاد بگیرید.

هیچ کس نمی تواند این واقعیت را انکار کند که بسیاری از عکس های زیبا از طریق ویرایش عکس ایجاد شده اند. تقریباً هر عکسی که یک عکاس می گیرد قبل از نهایی شدن، ویرایش و ادیت می شود. اما به یاد داشته باشید، در ویرایش عکس نباید زیاده روی کرد؛ شما میتوانید برای یادگیری اصولی ویرایش عکس در دوره آموزش فتوشاپ اصفهان شرکت نمایید.

عکاسی با تجهیزات ارزان

۵٫قانون یک سوم در کادربندی را بیاموزید

قانون یک سوم در دنیای عکاسی بسیار محبوب است. این را معمولاً افراد مبتدی در عکاسی در اولین درس‌ها یاد می‌گیرند. استفاده از چهار خط قانون یک سوم را ایجاد می کند. شما دو خط را به صورت افقی و دو خط را به صورت عمودی نگه دارید تا همه با هم شبکه ای از ۹ مربع ایجاد کنند. بنابراین شما تصویر را در این جعبه ها تقسیم می کنید تا شناخت بهتری از تصویر و نما پیدا کنید و چشم بیننده را به سمت سوژه اصلی در عکس هدایت کنید.

 ۶٫ روی نورپردازی تمرکز کنید

نورپردازی یکی از عناصر ضروری یک تصویر خوب است. وقتی با نور مناسب عکس گرفتید، نیمی از کارتان تمام شده است. یک عکاس خوب می داند که با توجه به شرایط چقدر نور لازم است. در شرایط نوری تاریک تر، شما میتوانید از نورهای مصنوعی یا همان فلش های استودیویی استفاده نمایید هم در محیط های بسته مثل آتلیه هم در فضاب باز نزدیک غروب. اگر تمایل دارید نورپردازی استودیی و فضای باز را حرفه ای تر یاد بگیرید پیشنهاد ما شرکت در دوره های آموزشی نورپردازی آکادمی کادر است.

فوکس در عکاسی

۷٫ منطقه فوکوس عکس را درست انتخاب کنید.

عکس های تار یک نااُمیدی بزرگ برای بینندگان هست. گاهی اوقات، چراغ‌ها، محیط، همه چیز به درستی تنظیم می‌شوند، و وقتی عکس‌ را بررسی می‌کنید، به نظر می‌رسد که عکس تار هست. اگر اغلب این اتفاق می افتد، منطقه فوکوس را درست انتخاب نکرده اید. حتما دقت کنید فوکوس باید بر روی سوژه اصلی باشد که با انتخاب فوکوس نقطه ای در دوربین می توانید این کار را انجام دهید تا تصویر واضحی داشته باشید.

امیدوارم این راهنمای عکاسی برای شروع کار شما در عکاسی کمک کننده باشد. مطمئنا فرصت های بزرگی در انتظار شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمرکز خود را حفظ کنید، زیاد تمرین و آزمایش کنید و چیزهای نادیده را کشف کنید. عکاس یک هنرمند است، یعنی سوژه یا فرصت هایی عکاسی که مردم عادی توجه نمیکنند را میبیند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *