چطور بازی‌ های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فورکی (۴K) ببینیم؟

چطور بازی‌ های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فورکی (۴K) ببینیم؟
  • 1401/9/8
  • گویا آی تی
  • 1

تماشای بازی های جام جهانی با کیفیت فورکی، در کشور امکان پذیر شده است و به همین دلیل بسیاری از کاربران در پی یادگیری روش های این کار هستند. پیش از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اعلام شد که کاربران ایرانی می توانند بازی های این دوره را با کیفیت ۴k در تلویزیون های خود ببینند.

در همین حال بسیاری از کاربران برای دریافت کیفیت فورکی، با مرکز تعمیرات تلویزیون تماس می گیرند تا اطلاعاتی در این مورد کسب کنند. طبق اعلام صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شبکه «فراتر» مسئول پخش مسابقات جام جهانی با کیفیت ۴k است. در ادامه نحوه دریافت این شبکه و چگونگی تماشای بازی های جام جهانی با کیفیت فورکی را به شما آموزش می دهیم.

 

تماشای بازی های جام جهانی با کیفیت فورکی از شبکه فراتر

برای این که بازی های جام جهانی فوتبال قطر را با کیفیت فورکی ببینید، نیازی به پرداخت هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها نیست. شما می توانید از طریق شبکه فراتر، به راحتی به این کیفیت دسترسی داشته و از تماشای بازی ها لذت ببرید. این کانال، به‌ عنوان اولین شبکه ایرانی با فناوری ۴K HDR از سال ۹۹ به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و اخیرا برنامه ‌های متنوع‌تری به کنداکتور آن اضافه شده است. پخش آزمایشی این شبکه از طریق ماهواره بدر ۵ آغاز شد و همچنین به صورت زمینی در تمامی ۳۱ مرکز استان با تلویزیون یا گیرنده‌های ۴K قابل دریافت است. لجالب است بدانید که شبکه IRIB UHD اولین شبکه فارسی زبان جهان با کیفیت ۴K و فناوری رنگی HDR است. کارشناسان فنی رسانه ملی، این مجموعه را با حفظ کیفیت از SDR به HDR تبدیل کرده اند و حتی قابلیت پخش صدای دالبی را نیز دارد. بنابراین علاوه بر تماشای بازی های جام جهانی با کیفیت فورکی، می توانید از صدای بازی ها هم لذت ببرید.

آموزش تماشای شبکه ۴K فراتر روی تلویزیون

برای تماشای بازی های جام جهانی با کیفیت فورکی کافی است شبکه فراتر را دریافت کنید. نکته ویژه این که این کانال تنها در تلویزیون های مجهز به قابلیت ۴K قابل دریافت است. برای دریافت این شبکه، گیرنده تلویزیونی شما باید ۴K باشد و امکان دریافت DVB-T۲ و کدک HEVC ۱۰bit را داشته باشد. همچنین این شبکه از فناوری HDR HLG بهره می‌برد که گیرنده باید از این قابلیت هم پشتیبانی کند. شما می توانید ضمن برقراری تماس با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی و اطمینان از مشخصات تلویزیون خود، وارد منوی تنظیمات دستگاه شوید. سپس گزینه جستجوی شبکه به صورت دستی یا اتوماتیک را بزنید تا HDR HLG به لیست شبکه‌ هایتان اضافه شود. هر ۶۲ بازی جام جهانی ۲۰۲۲ به صورت زنده از شبکه فراتر با کیفیت ۴ K-HDR پخش شده و خلاصه نیم ساعته آنها نیز دو روز پس از پخش اصلی بازی، تکرار خواهد شد.

شبکه فراتر در کدام استان ها قابل دریافت است؟

ساکنین تمامی مراکز استانها امکان تماشای بازی های جام جهانی با کیفیت فورکی از طریق شبکه فراتر را دارند. علاوه بر آن، چند شهر دیگر از جمله کیش، بانه و سقز هم امکان دریافت این شبکه را دارند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *