خواص طلا برای پوست

خواص طلا برای پوست
  • 1401/9/21
  • گویا آی تی
  • 0

از زمان های بسیار قدیم، طلا نه تنها به عنوان یک فلز گرانبها برای ساخت جواهرات، سلطنتی در کشور هایی هند، چین و بسیاری از کشور های دیگراستفاده می شد، بلکه عنوان یک عنصر کلیدی در امولسیون های زیبایی استفاده می گشت. به عنوان مثال مصریان معتقد بودند که قدرت شفابخش طلا می تواند تمام بیماری های جسمی، ذهنی و روحی را درمان کند. بر أساس اصناد تاریخی اعتقاد بر این است که کلئوپاترا برای داشتن پوستی درخشان و جوان از طلای خالص استفاده می کرد. رومی ها از خواص طلا برای درمان ضایعات و زخم های پوستی استفاده می کردند و در طب چینی باستان، طلا راز جوانی پوست بود، زیرا امپراتورها روی صورت خود ماساژ طلا می دادند. امروزه از طلا در درمان و جوانسازی پوست به وفور استفاده می شود.

طلا در خالص ترین و طبیعی ترین حالت خود به دو شکل خاص وجود دارد.این ماده به صورت ذخایر معدنی در سنگ ها و خاک به نام رگه طلا و به صورت ذرات پودری و دانه بندی شده در بستر رودخانه ها به نام گرد و غبار طلا یافت می شود.

ذرات طلای فلزی بسیار پایدار، بی اثر، غیر سیتوتوکسیک و زیست سازگار هستند و از این رو سبب ایجاد هیچ گونه تحریک یا قرمزی پوستی نمی شوند.علاوه بر این، طلا پتانسیل مبارزه با باکتری های سطح پوست را دارد.بنابراین، برای استفاده بر روی پوست انسان بی خطر است و همچنین برای استفاده در محصولات آرایشی بسیار ایده آل می باشد.

اما با تمام این موارد برخی افراد هنگام دیدن تکه های درخشان طلای ۲۴ عیار در سرم ها، اسانس ها و روغن ها بر این باورند که برندهای آرایشی با زیبا به نظر رساندن مواد آرایشی صرفا قصد فروش محصولات خود را دارند و استفاده از این محصولات هیچ فایده ای ندارد.

اگر شما نیز جزو این افراد هستید باید به شما بگوییم که افزودن طلا به روتین مراقبت از پوست مزایای واضحی دارد.به طور کلی طلا یک آنتی اکسیدان است و می‌تواند به محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد که پیری پوست را تسریع می‌کنند، کمک کند.در ادامه با مجموعه آبانا شاپ همراه باشید تا به مزایای محصولات مراقبت از پوست طلا اشاره نماییم.

خواص طلا

همانطور که گفته شد طلا از زمان گذشته تا به امروز در فرمول های زیبایی استفاده می شود اما طلا چه خواصی برای پوست دارد که از چنین محبوبیتی برخوردار است.

ضد پیر پوستی

ذرات طلا به راحتی در لایه ‌های عمیق ‌تر پوست نفوذ می ‌کنند و به بازسازی، ترمیم و جوان‌سازی سلول‌ های پوست از عمق پوست می پردازند. این خاصیت در ترویج سنتز لایه جدیدی از سلول های پوست روی صورت بسیار ارزشمند است. در این راستا به شما عزیزان کرم لیفتینگ و ضد چروک اولاین، حاوی طلا و کرم توتال لیفت اولاین

که دارای فرمولاسیون ویژه برای جلوگیری از پیر پوستی است را پیشنهاد می کنم. کرم اولاین با بهره گیری از فورمولاسیون منحصر به فرد گلاژن سازی را تحریک کرده و موجب ترمیم و بازسازی پوست می شوداستفاده متداوم و اصولی از این محصولات به داشتن پوستی جوان، بدون چین و چروک و خطوط ریز کمک بسیاری می کند .

تولید کلاژن را افزایش می دهد

یون ‌های موجود در طلا می ‌توانند جریان خون را از طریق اعصاب و سیاهرگ‌های ناحیه صورت تحریک کنند، در نتیجه متابولیسم طبیعی سلول ‌های پوست را افزایش داده و همچنین ترشحات زائد را از صورت خارج می‌ کنند.استفاده از محصولات مراقبت از پوست دارای طلا موجب افزایش تولید کلاژن در پوست می شود افزایش تولید کلاژن موجب می شود بافت پوست محکم شود و از افتادگی زودرس پوست جلوگیر می نماید.

از آسیب خورشید جلوگیری می کند

طلا دارای پتانسیل ذاتی برای غنی‌سازی پوست است، زیرا از آسیب اشعه‌های مضر UV-A و UV-B  نور خورشید جلوگیری می‌کند و از ایجاد آسیب شدید به پوست جلوگیری می‌نماید.این جواهر ارزشمند همچنین تولید ملانین را کاهش می دهد، که معمولاً در اثر قرار گرفتن در معرض گرما ایجاد می شود. استفاده از سرم طلا (گلد کلاژن) بالانس صورت حاوی طلا قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند از ایجاد لکه های تیره روی پوست جلوگیری نماید.

آکنه را درمان می کند

طلا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی ذاتی است که در عین انتخاب محصولات مراقبت از پوست ضد آکنه، آن را به انتخابی ارجح تبدیل می کند که می تواند سیستم دفاعی طبیعی پوست را تقویت کند و به طور موثر با میکروب هایی که باعث جوش، آلرژی و بثورات پوستی می شوند مبارزه کند. استفاده از پاک کننده های تنظیم شده با pH با ذرات طلا می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند. در این راستا یه شما شیر پاکن گلد اولاین را پیشنهاد می کنیم که

بدون نیاز به مالش، آرایش صورت و چشم ها و… را به طور موثری از بین می برد. و لطافت و شفافیت پوست را بیشتر می کند‌.

رنگ پوست را روشن می کند

محصولات مراقبت از پوست حاوی طلا می توانند به روشن شدن پوست کمک کنند. یون ها و مواد معدنی موجود در طلا برای از بین بردن گرد و غبار، کثیفی پوست موثر عمل می کنند. استفاده منظم از کرم های سفید کننده حاوی ذرات طلا به طرز چشمگیری نواحی تیره پوست مانند چانه، گردن و زیر بغل را روشن می کند.

رطوبت پوست را متعادل می کند

ذرات ریز طلا به لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند و سیستم دفاعی طبیعی آن را تقویت کرده و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کنند. پوست شما پس از استفاده از محصول آغشته به طلا شروع به درخشان شدن خواهد کرد.

با آلرژی های پوستی مبارزه می کند

طلا به دلیل خواص ضد باکتریایی خود به طور گسترده ای برای درمان انواع حساسیت های پوستی استفاده می شود. آنتی اکسیدان های موجود در طلا با افزایش سطح اکسیژن در سلول ها، تجدید سلولی را تقویت می کنند.

ذرات طلا موجود در محصولات پوستی گردش خون را تقویت کرده و در نتیجه درخشندگی خوبی به پوست می بخشند.

درمان التهابات پوستی

طلا یک ضد التهاب طبیعی است که برای درمان التهابات پوستی، کاهش تورم و رفع قرمزی استفاده می گردد. اکسیژن اضافی تحریک شده توسط طلا می تواند به عمق پوست برسد و سلول های آسیب دیده را بازسازی کند.خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی اکسیدانی آن علاوه بر مقابله با آلرژی های پوستی، می تواند بثورات پوستی را نیز التیام بخشد.خواص ضد التهابی همچنین می تواند با مشکلات مربوط به چشم مانند پف کردگی مقابله کند. در راستا مقابله با خستگی پوستی و التهابات پوستی به شما دوستان عزیز آبانا شاپ  پک جوانسازی گلد کلاژن اولاین رو پیشنهاد می کنیم. استفاده از این سری محصولات نه تنها شادابی و طراوات را برای پوستتان به ارمغان می آورد و موجب درخشش و لطافت بیش از بیش پوستتان می گردد.

استفاده ازمحصولات طلا برای چه نوع پوستی مناسب است؟

استفاده از محصولات دارای طلا برای اکثر افراد مناسب است اما استفاده از سری محصولات دارای طلا برای افرادی که دارای پوستی خسته هستند بسیار عالی است. زیرا طلا با ویژگی هایی که دارد شادابی و طراوت را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

انواع طلای مورد استفاده درمحصولات مراقبتی از پوست

به طور کلی دو نوع طلا وجود دارد که معمولا از آنها در محصولات مراقبتی استفاده می گردد. یکی طلای کلوئیدی است که اساساً ذرات کوچک طلا هستند که در فرمول مایع معلق هستند. ناگفته نماند که به طلای کلوئیدی گاها طلای نانو نیز گفته می شود. اما فقط طلای کلوئیدی است که از طریق نانوتکنولوژی به ذرات بسیار کوچک تجزیه می‌شود. نوع دوم طلای ۲۴ عیار می باشد طلای ۲۴ عیار برخلاف طلای ۱۰، ۱۴ عیار و ۱۸ عیار که همگی از آلیاژی از طلا و سایر فلزات ساخته شده اند خالص ترین نوع طلای موجود است. طلای ۲۴ عیار از ۱۰۰ درصد طلای خالص ساخته شده است که بسیاری از برند ها از آن در فرمولاسیون های شیمیایی خود استفاده می کنند.

معایب استفاده از طلا

استفاده از طلا به دلیل اینکه توسط  FDAتحقیق و تایید نشده است موجب دو دستگی در نظر برخی متخصصان گشته است. برخی از متخصصان استفاده از این عنصر شگفت انگیز را راه امیدی برای دستیابی به پوستی شاداب می بینند ولی برخی دیگر به دلیل نبود هیچ دستورالعمل از سوی FDA خواص آن را رد می کنند.

اما خارج از جبهه گیری متخصصان به طور کلی امکان دارد برخی افراد نسبت به این عنصر حساسیت داشته باشند از این رو اگر آلرژی نسبت به این عنصر دارد از استفاده از محصولات حاوی آن پرهیز کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از هر محصول جدیدی آن را روی ناحیه کوچکی از پوست تست کنید و آن را برای چند روز تحت نظر داشته باشید و پوست را از نظر هرگونه نشانه‌ای از تحریک مشاهده و برسی کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *