زنده ماندن در دوران سخت رابطه با ایجاد انعطاف پذیری

زنده ماندن در دوران سخت رابطه با ایجاد انعطاف پذیری
  • 1401/10/13
  • گویا آی تی
  • 0

بنا به گزارش سایت ARABIA، خواه با یک بحران جهانی یا شخصی روبرو باشید یا ترکیبی از هر دو انعطاف‌پذیری می‌تواند به شما کمک کند تا با استرس کنار بیایید، بر ناملایمات غلبه کنید و از روزهای بهتر آینده لذت ببرید.

تجربه سختی و ناملایمات

به نظر می‌رسد که جهان از یک بحران به سوی بحران دیگر می‌رود. ما یک بیماری همه‌گیر جهانی، تغییرات چشمگیر در نحوه انجام زندگی روزمره، عدم اطمینان اقتصادی، آشفتگی سیاسی و اجتماعی و همچنین مجموعه‌ای از بلایای طبیعی را تجربه کرده‌ایم. سپس آسیب‌های شخصی وجود دارد که مردم نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مانند از دست دادن یک عزیز، کاهش سلامت، بیکاری، طلاق و…. برای بسیاری از ما، این زمان مبارزه و تحول بی‌سابقه است.

چطور وقتی بحران‌های زندگی غرقمان می‌کند، دوباره شروع کنیم؟

چه منبع اختلال در زندگی شما یک بیماری جهانی باشد یا یک تراژدی شخصی – یا هر دو – زندگی در زمان‌های سخت می‌تواند تلفات سنگینی بر روحیه، سلامتی و دیدگاه شما داشته باشد. این می‌تواند احساس درماندگی و غلبه بر استرس و اضطراب در شما ایجاد کند. ممکن است به‌طور دردناکی برای همه چیزهایی که از دست داده‌اید غصه بخورید، غرق در عواطف دشوار و متناقض باشید، یا در مورد چگونگی ادامه زندگی خود مطمئن نباشید. حتی ممکن است احساس کنید که زندگی شما کاملاً از کنترل خارج شده است و نمی‌توانید روی هر اتفاقی که ممکن است روی دهد تأثیر بگذارید.

در حالی که هیچ راهی برای اجتناب از غم و اندوه، ناملایمات یا پریشانی در زندگی وجود ندارد، راه‌هایی برای کمک به بهبود اوضاع و بازیابی حس کنترل وجود دارد. ایجاد انعطاف‌پذیری می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر با رویدادهای تغییر دهنده زندگی سازگار شوید، با زمان‌های آشفته کنار بیایید و از سختی‌ها و مصیبت‌ها نجات پیدا کنید.

نقش تاب‌آوری در مواقع بحران

به نظر می‌رسد برخی از افراد بهتر از دیگران می‌توانند در مواقع اضطراری کنترل اوضاع را به دست بگیرند. طبیعی است که افراد دارای انعطاف پذیری، تحمل بیشتری برای پریشانی عاطفی ناشی از دوران سخت دارند. هرچه انعطاف‌پذیرتر باشید، بهتر می‌توانید احساسات استرس، اضطراب و غم و اندوهی را که با آسیب‌ها و ناملایمات همراه است، تحمل کنید و راهی برای بازپس‌گیری از شکست‌ها پیدا کنید.

 

 

همه ما روزهای بدی را پشت سر می‌گذاریم، همه ما ناامیدی، از دست دادن و تغییر را تجربه می‌کنیم و همه ما در زمان‌های مختلف زندگی خود احساس غمگینی، اضطراب و استرس می‌کنیم. اما ایجاد انعطاف‌پذیری می‌تواند به شما کمک کند که دیدگاه مثبتی داشته باشید، با آینده‌ای نامشخص با ترس کمتر روبرو شوید و حتی تاریک‌ترین روزها را پشت سر بگذارید.

چگونه تاب آوری کنیم؟

اگر نسبت به پریشانی عاطفی حساس‌تر هستید و کنار آمدن با سختی‌ها یا ناملایمات برایتان دشوار است، مهم است که آن را نوعی نقص شخصیتی تصور نکنید. انعطاف پذیری یک فرآیند مداوم است که نیاز به تلاش برای ساخت و نگهداری در طول زمان دارد.

اگر قبلا در زندگی خود با ناملایماتی روبرو شده باشید، بعید است که نیاز یا فرصتی برای توسعه انعطاف پذیری داشته باشید. استفاده از تجربیات گذشته می‌تواند به شما کمک کند تا با چالش‌هایی که امروز با آن روبرو هستید کنار بیایید. حتی اگر در گذشته برای کنار آمدن با ناملایمات تلاش کرده‌اید، حداقل ممکن است بتوانید برخی از راه‌های مقابله با آن‌ها را که کمکی نمی‌کنند، بشناسید، مانند تلاش برای بی‌حس کردن احساسات خود با مواد مخدر یا الکل.

ایجاد انعطاف‌پذیری  با یافتن نقاط مثبت

انعطاف پذیری می‌تواند به شما کمک کند تا در مشکلاتی که با آن روبه‌رو شده‌اید، نکات مثبتی را پیدا کنید. زنده ماندن در سختی‌ها می‌تواند چیزهای مهمی در مورد خودتان و دنیای اطرافتان به شما بیاموزد، عزم شما را تقویت کند، همدلی شما را عمیق‌تر کند و به مرور زمان شما را قادر سازد که به عنوان یک انسان تکامل یافته و رشد کنید. ایجاد انعطاف پذیری همچنین می‌تواند به شما کمک کند در زمان های خوب و بد متمرکز، انعطاف پذیر و سازنده بمانید.

لینک های مرتبط دانلود ARABIA App:

Muslim Dating App (iOS)

Muslim Dating App (Android)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *