۱۰ بازی ترسناک که آدرنالین شما را به حداکثر می رساند!

۱۰ بازی ترسناک که آدرنالین شما را به حداکثر می رساند!
  • 1402/1/11
  • گویا آی تی
  • 3

بازی های ترسناک کامپیوتری ژانری از بازی های ویدئویی است که بازیکنان را در محیط های وحشتناک و اغلب ماوراء طبیعی قرار می دهد. این بازی‌ها معمولاً شامل کاوش در خانه‌های خالی از سکنه، بیمارستان‌های متروکه یا سردخانه‌ها و در عین حال مواجهه با موجودات خطرناک و بدی مانند ارواح، شیاطین، زامبی‌ها و دیگر موجودات ماوراء طبیعی است. گیم پلی بازی معمولاً حول محور بقا، حل معماها و اجتناب از گرفتار شدن توسط هیولاها یا تهدیدات دیگر است. این بازی ها اغلب با موسیقی شبح وار و جلوه های صوتی همراه بوده تا تنش و فضایی سرد کننده ایجاد کند. بازی‌های ترسناک رایانه‌ای طوری طراحی شده‌اند که در عین غوطه‌ور شدن در دنیایی پر از وحشت و تعلیق، آدرنالین هیجان‌انگیزی به بازیکنان بدهد. طرفداران این ژانر جذب احساسات شدید و هیجان غیرمنتظره می شوند که بازی آنها را لذت بخش می کند. از نمونه های بازی های معروف ترسناک کامپیوتری محبوب می توان به Amnesia: The Dark Descent، Outlast و Resident Evil اشاره کرد. به طور کلی، بازی‌های ترسناک رایانه‌ای می‌توانند یک تجربه فشرده و همه‌جانبه برای بازیکنانی باشند که به دنبال یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و وحشتناک هستند. همچنین برای دانلود بازی ترسناک می توانید مراحل کلی را دنبال کنید. پلتفرمی را که می خواهید بازی را دانلود کنید انتخاب کنید. اگر می خواهید آن را روی رایانه شخصی دانلود کنید، به وب سایت رسمی بازی یا یک پلتفرم توزیع دیجیتال بازی مانند استیم، GOG یا فروشگاه Epic Games و حتی وبسایت دانلود بازی پارسی گیمر که نسخه اصلی و دوبله فارسی را قرار داده، مراجعه کنید.

۱۰- بازی Evil Dead: The Game

Evil Dead: The Game یک بازی ترسناک چند نفره همکاری است که بر اساس فرنچایز محبوب Evil Dead که شامل فیلم‌ها، کمیک‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است، ساخته شده است. این بازی توسط Saber Interactive ساخته شده و توسط Boss Team Games منتشر شده است. در این بازی، بازیکنان کنترل شخصیت‌های نمادین این فرنچایز، از جمله اش ویلیامز، کلی مکسول، پابلو سایمون بولیوار و دیگر شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران را در دست خواهند گرفت تا با انبوهی از وحشت‌های فراطبیعی از جمله Deadites، شیاطین و دیگر موجودات وحشتناک مبارزه کنند. این بازی ترکیبی از نبردهای دور و غوغا را ارائه می‌کند و بازیکنان می‌توانند با پیشرفت در بازی، سلاح‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌های خود را ارتقا دهند. بازی Evil Dead: The Game قرار است در سال ۲۰۲۲ منتشر شود و بر روی پلتفرم های متعددی از جمله پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی در دسترس خواهد بود. این بازی بسیار مورد انتظار طرفداران این فرنچایز قرار گرفته است، زیرا نوید آن را به تصویر می کشد که غم و اندوه، طنز و اکشن هیجان انگیز سری Evil Dead را به تصویر می کشد.

۹- بازی Resident Evil 2 (Remake)

Resident Evil 2 (Remake) یک بازی ویدئویی ترسناک بقا است که توسط Capcom ساخته و منتشر شده است. این یک بازسازی مدرن از بازی کلاسیک Resident Evil 2 در سال ۱۹۹۸ است. بازی در شهر راکون پر از زامبی ها اتفاق می افتد، جایی که بازیکن در نقش لئون اس کندی یا کلر ردفیلد بازی می کند و سعی می کند زنده از شهر فرار کند. این بازی دارای یک چشم انداز سوم شخص و یک موتور بازی کاملاً بازسازی شده است که جلوه بصری و گرافیک را به روز می کند، کنترل های پیشرفته، مکانیک و فضای پر تنش بیشتری را ارائه می دهد. این شامل اجرای پازل، اکتشاف و درگیر شدن در رویارویی های جنگی با انبوهی از زامبی ها و هیولاهای جهش یافته در حین جمع آوری منابع در طول مسیر برای کمک به بقا است. بازی همچنین معماها و هیولاهای جدیدی را معرفی می کند که در نسخه اصلی وجود نداشتند. این بازی به دلیل گرافیک به روز شده، مکانیک بازی و عناصر ترسناکش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به یکی از پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۱۹ تبدیل شده و جوایز متعددی را برای داستان سرایی و گیم پلی خود دریافت کرده است. همچنین برای دانلود سری Resident Evil در دو نسخه اصلی و دوبله فارسی می توانید به وبسایت ParsiGamer.ir مراجعه کنید.

۸- بازی Dead Space

Dead Space یک بازی ویدیویی علمی تخیلی در سبک ترسناک بقا است که توسط EA Redwood Shores توسعه یافته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. داستان بازی در قرن بیست و ششم روی یک سفینه فضایی معدنی به نام USG Ishimura اتفاق می‌افتد، پس از اینکه موجودات بیگانه عجیب و غریبی که به نام Necromorphs شناخته می‌شوند، تسخیر شده‌اند. بازیکن نقش مهندس آیزاک کلارک را بر عهده می گیرد که وظیفه دارد علت قطع ارتباط سفینه فضایی را بررسی کند. گیم پلی شامل استفاده از انواع ابزارهای استخراج آینده نگر مانند برش های پلاسما، شعله افکن ها و سایر سلاح ها برای شکست دادن نکرومورف ها در حین حل پازل و کاوش در محیط تاریک و وحشتناک ایشیمورا است. این بازی دارای یک کمپین تک نفره با چندین فصل است که هر فصل پر از نبردهای چالش برانگیز و افزایش سطح تنش است.

۷- بازی Amnesia: Rebirth

Amnesia: Rebirth یک بازی ترسناک اول شخص است که توسط Frictional Games ساخته و منتشر شده است. این بازی به دنبال قهرمان داستان، تاسی تریانون، یک زن فرانسوی است که در صحرای الجزایر از خواب بیدار می شود و هیچ خاطره ای از چگونگی رسیدن به آنجا ندارد. تاسی به زودی متوجه می شود که او بخشی از گروهی از کاوشگران است که در حال جستجوی یک مصنوع قدرتمند در صحرا سقوط کرده اند. همانطور که تاسی تنظیمات بازی را بررسی می کند، او درگیر توهمات و موجودات ماوراء طبیعی است که به نظر می رسد با خاطرات گم شده او ارتباط دارند. این بازی به خاطر طراحی محیطی جوی، گیم پلی حل معما و برخوردهای وحشتناک با هیولاها شناخته شده است.

۶- بازی Buddy Simulator 1984

Buddy Simulator 1984 یک بازی ماجراجویی داستان محور است که توسط Not a Sailor Studios ساخته و منتشر شده است. بازی با دریافت پیامی از دستیار دیجیتالی به نام بادی که ادعا می کند متوقف شده و به یک دوست نیاز دارد، توسط بازیکن دریافت می شود. سپس بازیکن در یک سیستم کامپیوتری سبک یکپارچه سازی با سیستم عامل به سفری برده می‌شود و در حین پیشرفت، سرنخ‌هایی درباره گذشته بادی کشف می‌کند. این بازی در درجه اول یک تجربه روایی است که تمرکز زیادی بر دیالوگ و کاوش دارد. همچنین شامل برخی از عناصر حل پازل و مینی گیم ها می شود. این بازی به خاطر گرافیک منحصربفرد سبک یکپارچه سازی با سیستم عامل، موسیقی متن محیطی و داستان گویی هیجان انگیزش شناخته شده است.

۵- بازی Alien: Isolation

Alien: Isolation یک بازی ترسناک بقا است که توسط Creative Assembly ساخته و توسط سگا منتشر شده است. داستان بازی در سال ۲۱۳۷، ۱۵ سال پس از وقایع اولین فیلم بیگانه، اتفاق می افتد. بازیکنان نقش آماندا ریپلی، دختر قهرمان اصلی فیلم، الن ریپلی را بازی می کنند. آماندا در حال تحقیق در مورد ناپدید شدن مادرش است و برای جستجوی سرنخ ها به ایستگاه فضایی دورافتاده، سواستوپل، سفر می کند. با این حال، پس از ورود، او متوجه می شود که ایستگاه توسط یک موجود بیگانه مرگبار تسخیر شده است که در حال شکار بازماندگان باقی مانده است. مکانیک بازی از بازیکن می‌خواهد که از مخفی کاری و تاکتیک‌هایی برای فرار و پیشی گرفتن از موجود بیگانه استفاده کند و در عین حال پازل‌ها را حل کند و اهداف را نیز تکمیل کند. Alien: Isolation به خاطر گیم پلی پرتنش و جوی، دشمن باورپذیر هوش مصنوعی و وفاداری اش به دنیای اصلی بیگانه شناخته شده است.

۴- بازی F.E.A.R

F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) یک بازی ترسناک تیراندازی اول شخص است که توسط Monolith Productions ساخته شده و در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. این بازی در دنیایی متناوب می گذرد که در آن فعالیت های ماوراء الطبیعه در شهری خیالی به نام آبورن اتفاق می افتد و بازیکن نقش را بر عهده می گیرد. سرباز ویژه ای که برای بررسی و خنثی کردن این فعالیت های ماوراء الطبیعه فرستاده می شود. این بازی دارای مبارزات شدید با اسلحه و عناصر ترسناک ماوراء طبیعی مانند ارواح، قدرت های روانی و محیط های وهم انگیز است. FEAR به دلیل مکانیک اسلحه اسلوموشن منحصر به فرد خود، معروف به “زمان رفلکس” شناخته شده است، که به بازیکن اجازه می دهد تا زمان را کاهش دهد و مانورهای پیچیده ای را برای از بین بردن دشمنان به روشی شیک و سینمایی انجام دهد. این بازی همچنین تاکید زیادی بر داستان گویی دارد، با طرحی پیچیده و مرموز که شامل تئوری های توطئه و عناصر ترسناک روانشناختی می شود. FEAR به دلیل گیم پلی همه جانبه، گان پلی عالی و عناصر ترسناک به خوبی اجرا شده مورد استقبال قرار گرفت. برای دانلود تمام نسخه های بازی فیئر می توانید به وبسایت پارسی گیمر بخش بازی های ترسناک و همچنین با مراجعه به بخش دانلود بازی دوبله فارسی این بازی را دریافت کنید.

۳- بازی Condemned: Criminal Origins

Condemned: Criminal Origins یک بازی ترسناک اول شخص است که توسط Monolith Productions ساخته شده و در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. در این بازی، بازیکن نقش ایتن توماس، مامور اف بی آی را بر عهده می گیرد که یک سری از قتل های وحشیانه در شهر را بررسی می کند. بازی اتان توماس را دنبال می‌کند که از ساختمان‌ها و کوچه‌های فرسوده می‌گذرد، به دنبال سرنخ‌ها و شواهد می‌گردد و با مجرمان روان‌پریشی و موجودات ماوراء طبیعی می‌جنگد. Condemned: Criminal Origins به خاطر لحن تند و واقع گرایانه اش و استفاده از عناصر تحقیقات پزشکی قانونی برای پیشبرد داستان شناخته شده است. این بازی علاوه بر عناصر ترسناک، دارای نبردهای شدید و عناصر حل پازل است. بازیکنان برای مبارزه با مهاجمان و دفاع از خود از اشیاء موجود در محیط اطراف خود مانند لوله، میلگرد و سایر سلاح های دست ساز استفاده می کنند. داستان بازی به درون مضامین ترسناک روان‌شناختی می‌پردازد و ذهن‌های تاریک و پیچیده جنایتکاران درگیر در قتل‌ها را بررسی می‌کند که با پایانی غیرمنتظره به پایان می‌رسد. Condemned: Criminal Origins به دلیل گیم پلی همه جانبه، داستان سرایی و اتمسفر آن مورد ستایش قرار گرفت و آن را تبدیل به یک ورودی قابل توجه در ژانر وحشت کرد.

۲- بازی Silent Hill 2 (2001)

Silent Hill 2 یک بازی ترسناک بقا است که توسط تیم سایلنت توسعه یافته و در سال ۲۰۰۱ برای پلی استیشن ۲، ایکس باکس و رایانه های شخصی منتشر شده است. داستان بازی در شهر خیالی سایلنت هیل جریان دارد و داستان جیمز ساندرلند را دنبال می‌کند که نامه‌ای از همسرش مری دریافت می‌کند که از او می‌خواهد او را در سایلنت هیل ملاقات کند. جیمز برای یافتن همسرش سفری را آغاز می کند، اما شهر در مه غلیظ و هیولاهای عجیب و غریب پیچیده ای در خیابان ها پرسه می زند. گیم پلی بازی شامل حل پازل، کاوش در شهر، مدیریت منابع محدود و مبارزه با هیولاها با سلاح های مختلف است. مه و تاریکی در سایلنت هیل نقش اصلی را در بازی ایفا می کند و فضایی را ایجاد می کند که هم تعلیق کننده و هم ترسناک است. این بازی به خاطر مضامین ترسناک روان‌شناختی و کاوش در احساسات انسانی شناخته می‌شود، زیرا جیمز و دیگر شخصیت‌هایی که او ملاقات می‌کند، با شیاطین درونی‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. Silent Hill 2 به طور گسترده ای یک بازی کلاسیک در نظر گرفته می شود و اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک در تمام دوران ها نام برده می شود. این بازی به دلیل داستان سرایی، اتمسفر و شخصیت‌هایش مورد تحسین قرار گرفته است و فرنچایزی را ایجاد کرده است که وحشت‌های سایلنت هیل را بیشتر بررسی کرده است. برای دانلود بازی Silent Hill نیز می توانید به وبسایت دانلود بازی کامپیوتر پارسی گیمر مراجعه نمایید.

۱- بازی Outlast (2013)

Outlast یک بازی ترسناک بقا است که توسط Red Barrels ساخته شده و در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. بازی در منطقه دورافتاده Mount Massive Asylum اتفاق می‌افتد، جایی که بازیکن نقش روزنامه‌نگار تحقیقی Miles Upshur را بر عهده می‌گیرد که به دنبال یک نکته ناشناس در مورد موارد غیرانسانی در مورد پناهگاه که آزمایش هایی که در آنجا انجام می شود، تحقیق می‌کند. گیم پلی بازی شامل پیمایش در پناهگاه و اجتناب یا پنهان شدن از زندانیان قاتل است، زیرا مایلز برای مقابله با آن ناتوان است. تنها ابزاری که مایلز در اختیار دارد یک دوربین فیلمبرداری با حالت دید در شب است که به او کمک می کند در تاریکی ببیند و مناطق پنهان را کشف کند. Outlast به‌خاطر جو پرتنش، جامپ اسکر و غرورش معروف است. داستان بازی شامل یک نیروی ماوراء طبیعی اسرارآمیز به نام Walrider است که ممکن است مسئول آزمایش های غیرانسانی پناهگاه باشد. پایان بازی مبهم باقی مانده و دارای تفسیرهای متعدد ممکن است. Outlast به دلیل گیم پلی بقای شدید و استفاده عالی از عناصر ترسناک مورد ستایش قرار گرفته است. موفقیت این بازی منجر به ساخت یک دنباله و یک پیش درآمد به ترتیب Outlast 2 (2017) و Outlast: Whistleblower (2014) شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *