هر چیزی که باید درباره روبلاکس بدانید!

هر چیزی که باید درباره روبلاکس بدانید!
  • 1402/1/17
  • گویا آی تی
  • 0

اگر شما هم اهل بازی­های ویدیویی باشید، حتما تا به امروز نام روبلاکس را شنیده ­اید. بازی­ که طرفداران آن با طرفداران ماینکرفت رقابت سختی دارند و هر کدام هم معتقدند که بازی خودشان بهتر است.

در یوتیوب نیز تا به امروز ویدیو­های زیادی آپلود شده که در آن یوتیوبر­های مشهور مانند مستر بیست و پیودی پای مشغول بازی Roblox هستند.

امروز و در این مقاله قصد داریم بازی پرطرفدار Robux را بررسی کنیم و ببینیم که چرا این بازی تا این حد محبوب شده است. پس اگر شما هم تا به امروز به­دنبال فرصتی بودید که این بازی را بهتر بشناسید، تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

روبلاکس (Roblox) چیست؟

روبلاکس (یا راب لاکس) یک بازی ویدیویی چندنفره آنلاین بوده که در سبک بازی­سازی ساخته شده‌است. در چنین سبک بازی­هایی که Game Creation نامیده می­شوند، بازیکنان می­توانند مینی گیم­های مختلفی بسازند و آن را در بستر بازی اصلی تجربه کنند یا در اختیار دیگر بازیکنان قرار دهند. Roblox را می­توان بر روی پلتفرم­های:

  • مایکروسافت ویندوز
  • مک او­.اس (mac os)
  • آی.­او.اس (ios)
  • اندروید
  • اکس­باکس وان
  • اچ.تی.سی وایو
  • و آکیولوس ریفت

اجرا کرد.

این بازی به­ طور رسمی در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و در سال ۲۰۱۸ به ۷۰ میلیون کاربر فعال در ماه رسید. بر اساس آمار، این بازی از همه ­گیری و محبوبیت فوق­العاده­ای برخوردار است.

شما می­توانید در آن کارکتر خودتان را تا حد بسیار زیادی شخصی­سازی کنید و با دوستان خود ساعت­ها مشغول بازی شوید.

گیم پلی Roblox چگونه است؟

اگر بخش ساخت بازی را کنار بگذاریم روبلاکس گیم‌پلی بسیار ساده و کودکانه­ای دارد. به­دلیل اینکه بازیکنان می­توانند هر چیزی را با هر قانونی در آن اجرا کنند، گرافیک بازی نیز ساده در نظر گرفته شده و حالتی کارتونی خواهد داشت.

چیزی که شاید در این بازی بیشتر از همه جلب توجه کند، میزان شخصی­ سازی در آن است. شما در Roblox تا حد وحشتناکی می­توانید شخصی­ سازی را تجربه کنید.

این شخصی­ سازی در کارکتر و حتی نوع بازی­هایی که ساخته می­شوند اعمال خواهد شد. شرکت بازی­سازی نیز تمام تلاشش را کرده تا بازیکنان بتوانند هر چیزی را که در تصور خود دارند در بازی پیاده کنند.

بازی Roblox داستان خاصی دارد؟

این بازی جزء دسته بازی­های داستانی نیست و مسلما داستان خاصی نیز نخواهد داشت. اما دیگر بازیکنان می­توانند در آن مینی گیم­های داستانی بسازند تا دیگران به تجربه آنها بپردازند.

چگونه می­توان در Roblox بازی ساخت؟

روبلاکس از یک زبان برنامه­ نویسی خاص خودش به­نام Lua بهره می­برد. موتور بازی­سازی این گیم Roblox Studio بوده که مشخصا یک مورد خاص و منحصر به­فرد است.

با استفاده از Lua می­توان در محیط بازی تغییرات به­وجود آورد و بازی­های مختلفی ساخت. سالانه ۲۰ میلیون بازی ویدیویی به ­وسیله این بازی تولید می شوند.

کاربران می­توانند از بازی­هایی که ساخته ­اند درآمد به­دست بیاورند. سود حاصل از فروش بازی شما بین آنها و شرکت Roblox تقسیم خواهد شد. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می­دهند که Robux را نه تنها به چشم یک بازی بلکه به­ عنوان یک منبع درآمدی هم ببینند.

آیتم­های درون­ برنامه­ای Roblox

همانند بسیاری از بازی­های رایگان­ پایه، روبلاکس نیز از فروش آیتم­های درون­ برنامه­ ای هزینه­ های خود را تامین می­کند. بازی­های آنلاین بزرگ مانند فورتنایت، پابجی، کالاف دیوتی و دیگر بازی­های آنلاین و بتل رویال هم چنین روشی برای تامین هزینه ­های خود دارند.

البته که آیتم­ های Roblox تنها برای خرید نیستند. شما می­توانید هر زمان که خواستید آیتم­های خود را به دیگر بازیکنان بفروشید. کاربرانی که دارای اکانت Permium هستند می­توانند آیتم­های خود را به­راحتی بفروشند.

اگر اکانت پریمیوم ندارید توجه داشته باشید که خرید آیتم تنها برای کارکتر خودتان خواهد بود و دیگر قابلیت فروش نخواهد داشت.

واحد پول بازی Roblox چیست؟

Robux ارز مجازی بازی است که برای آیتم­های درون برنامه­ای کاربرد دارد. پیش از اینکه چنین ارزی را داخل بازی تهیه کنید باید اعتبار حساب بازی خود را شارژ نمایید. با شارژ حساب، شما توانایی خرید اشتراک پریمیوم یا خرید Robux را خواهید داشت.

چگونه در روبلاکس حساب بسازیم؟

ابتدا Roblox را برای هر پلتفرمی که قصد اجرای بازی در آن را دارید تهیه کنید. سپس بر روی گزینه نام­ نویسی یا sign up کلیک کنید.

شما با وارد­کردن اطلاعات فرم پیش رو همانند تاریخ تولد، نام­کاربری، رمز عبور و جنسیت حساب خود را خواهید ساخت و از دفعات بعدی می­توانید با اطلاعات حسابی که حالا ساخته ­اید وارد محیط بازی شوید.

روبلاکس (Roblox)

گیفت کارت روبلاکس چیست؟

همانطور که گفته‌ شد برخی از قابلیت­ها در این بازی جذاب نیازمند پرداخت هزینه هستند. در ایران به ­دلیل شرایط تحریمی ما نمی­توانیم از پرداخت مستقیم و کارت­های اعتباری بین­ المللی بهره­ مند شویم. به­ همین دلیل بهترین روش برای پرداخت در این بازی استفاده از گیفت کارت Roblox است.

گیف کارت بازی به ­راحتی و با واردکردن یک کد حساب شما را به­ اندازه مبلغ گیفت کارت شارژ خواهد کرد و شما می­توانید از این اعتبار برای خرید­های درون­ برنامه ­ای خود استفاده کنید.

با شارژ شدن حساب، شما توانایی خرید حساب پریمیوم و همینطور خرید ارز بازی یعنی Robux را پیدا خواهید کرد.

چگونه می­توانیم گیفت کارت روبلاکس بخریم؟

بهترین راه برای خرید گیفت کارت Robux استفاده از فروشگاه­های معتبر اینترنتی مانند موبوگیفت است. موبوگیفت، گیفت کارت­های Robux را در ریجن گلوبال و در مبالغ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۵ و ۵۰ دلاری به ­فروش می­رساند.

گیفت کارت شما در این فروشگاه به­ صورت آنی تحویل داده خواهد شد و پشتیبانی ۲۴ ساعته همواره همراه شماست. آموزش استفاده از این گیفت کارت به­ طور دقیق در وبسایت مجموعه موبوگیفت نوشته شده و خریداران می­توانند از آن برای شارژ حساب خود استفاده کنند.

البته که در صورت بروز مشکل نیز پشتیبانی در خدمت آنها خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان کافی ­است سری به وب سایت خرید گیفت کارت موبوگیفت بزنید.

جمع­ بندی

روبلاکس یک بازی محبوب و آنلاین است که بازیکنان زیادی از سراسر دنیا مشغول به بازی آن هستند. این بازی در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و در شبکه ­های مجازی می­توان کامیونیتی (جامعه) بازیکنان آن را پیدا کرد.

مهم­ترین ویژگی بازی این است که شما می­توانید در آن خیال خود را تبدیل به بازی ویدیویی کنید. بازی خود را در اختیار دیگران بگذارید و از این راه درآمد هم داشته باشید.

حساب پریمیوم به شما کمک می­کند که زودتر به­ چنین هدفی دست پیدا کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. برای خرید گیفت کارت Robux به سایت موبوگیفت مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *