بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال ۲۰۲۳

بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال ۲۰۲۳
  • 1402/2/6
  • گویا آی تی
  • 1

تولید لپ تاپ های گیمینگ در طول این سال ها تغییرات بسیاری کرده است. در چند سال گذشته، موبایل های پیشرفته و بازی های آن ها جایگزین مناسبی برای نشستن پشت میز و بازی کردن با کامپیوتر بوده اند. از آن پس شرکت های تولید کننده لپ تاپ و کامپیوتر، دست به تولید لپ تاپ هایی با قابلیت های بسیار بالایی زده اند که این لپ تاپ ها گاها از یک سیستم بسیار قوی نیز می توانند بهتر از گیم های سنگین پشتیبانی کنند. با گذر زمان لپ تاپ های گیمینگ با دیزاینی شیک تر و بدنه ای قابل حمل تر و سیستمی حرفه ای تر روانه بازار شدند. لپ تاپ های گیمینگ جدید، تجربه عالی گیم زدن را به صاحبان خود هدیه می دهند و حتی برای کار های روزمره مناسب هستند.

از میان لپ تاپ های گیمینگی که هر سال برای معرفی به دیگران آزمایش می شود، در این مقاله از گویا آی تی لپ تاپ هایی را که از در این آزمایش موفق بوده اند را معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ چند منظوره هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

Asus ROG Zephyrus G15

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G15 لقب بهترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳ را در اختیار خودش دارد و یکی از رده بالا ترین لپ تاپ های گیمینگ در حال حاضر است. این لپ تاپ دارای صفحه ۱۵٫۶ اینچی است و یکی از سبک ترین لپ تاپ های گیمنیگ است و بسیار برای حمل و نقل مناسب است.

سخت افزار یک لپ تاپ اصلی ترین قسمت آن است و بخش زیادی از پولی که صرف یک لپ تاپ می کنید بخاطر سخت افزار آن است. پردازنده لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G15 از شرکت AMD  جدید است که AMD Ryzen 9 5900HS 8 x 3.3 4.6 GHz, Cezanne H (Zen 3) نام دارد که و همان طور که می بینید سرعت فرکانس تا ۴٫۶ گیگاهرتز را در اختیار دارد و عملا جزو پردازنده های پر سرعت محسوب می شود.

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ در سطح مناسبی قرار دارد و شرکت ایسوس در این لپ تاپ از NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU استفاده کرده است که حافظه ۸ گیگا بایتی آن به شما امکان پلی کردن بازی های مختلف را با بالاترین کیفیت می دهد.

هسته ۱۲۴۵ مگا هرتز پردازنده که ۱۰۰ وات توان مصرف آن است، از نوع DDR6 است و امروزه جزو پر سرعت ترین و گرافیکی ترین کارت های پردازنده به شماره می رود. با وجود این ویژگی به راحتی می توانید برنامه های گراییکی را روی لپ تاپ خودتان نصب کنید.

حافظه رم این دستگاه روی ۳۲ گیگابایت قرار دارد و در دو نسخه مختلف ۱۶ گیگابابت آنبرد و ۱۶ گیگابایت SO-DIMM بوده و هر دو این رم ها از نسل  DDR4 هستند و امکان ارتقاء تا ۴۸ گیگا بایت را دارند و البته شرکت ایسوس در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

مادر برد این لپ تاپ با توجه به توضیحاتی که دادیم از نوع AMD Promontory/Bixby FCH است و در آینده مشکلی را برای شما به وجود نخواهد آورد و همچنین سخت افزار هایی که نام بردیم جزو جدیدترین سخت افزار های دنیا بوده و تا سالیان سال به خوبی می توانند برای شما مفید کار کنند. در بخش داخلی این لپ تاپ می توانید به یک ترابایت هارد از نوع SK Hynix HFM001TD3JX013N دسترسی داشته باشید.

قطعا این لپ تاپ برای همه مناسب نخواهد بود و یکی از اشکالات آن عدم وجود وب کم در صفحه آن است. باتری لیتیومی این لپ تاپ می تواند تا حدود ۹ ساعت دوام بیاورد. همچنین، سایر خریداران از کیفیت صفحه کلید، تاچ پد و بلندگوی آن بسیار رضایت داشتند.

Asus ROG Zephyrus G14

Asus ROG Zephyrus G14

اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگی سبک تر و جمع و جور تر هستید Asus ROG Zephyrus G14 مناسب شماست. G14 در واقع مدل کوچک تر شده G15 است. این لپ تاپ با وزن ۱٫۶ کیلوگرمی و صفحه نمایش ۱۴ اینچی که دارد یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ قابل حمل به شمار می رود.

همان گونه که گفته شد سخت افزار بخش مهمی از لپ تاپ است که هنگام خرید باید به دقت آن را بررسی کنید. در لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس  G14در بخش سی پی یو ما شاهد استفاده از Ryzen 9 6900HS با طراحی جدید +Zen 3 هستیم. این پردازنده ۳۵ والتی دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته با فرکانس پایه ۳٫۳ گیگا هرتز و فرکانس بوست  GHz 4.9 است که تکنولوژی ساخت آن به شما اجازه می دهد این پردازنده در بدنه نازک آن جای بگیرد.

یکی از دلایل بالا بودن قیمت لپ تاپ های گیمینگ استفاده از سخت افزار های با کیفیت در آن ها است و این لپ ‌تاپ نیز با دو مدل گرافیک AMD Radeon RX 6700S و AMD Radeon RX 6800S  به بازار عرضه می‌شود. این اجزا به صورت ترکیبی باهم می‌توانند از حافظه Smart Access AMD استفاده کنند که این موضوع اجازه می‌دهد از طریق  Smart Shift Max استفاده و در هنگام مصارف عادی گرافیک مجتمع پردازنده استفاده شود. این لپ تاپ می تواند بازی های مختلفی مانند Guardians of the Galaxy را با وضوح بالایی اجرا کند.

یکی دیگر از نقاط قوت این لپ تاپ باتری قوی و شگفت انگیز آن است. به طوری که باتری آن می تواند بالای ۱۰ ساعت شارژ دهی داشته باشد و این مقدار به استفاده شما از نمایشگر و سایر قابلیت های این دستگاه دارد. شما با این باتری می توانید به نت گردی و تماشای فیلم های مختلف بنشینید و البته پلی کردن بازی های مختلف تاثیر دیگری روی استفاده از باتری می گذارد.

این لپ تاپ به ۴ بلندگوی قدرتمند مجهز است و حجم صدای آن شما را راضی خواهد کرد. ممکن است با افزایش حجم صدا لرزشی را در ناحیه کیبرد ها احساس کنید که طبیعی است. همچنین، این لپ تاپ مجهز به سه میکروفون های سه گانه برای چت در بازی، تماس های ویدیویی و… است که به طور شفاف می تواند صدا های مختلف را ثبت کند.

در سمت راست این لپ تاپ می توانید دو درگاه USB-A  را در کنار یک پورت USB-C  با پشتیبانی از USB  ۳٫۲ Gen 2  و کارت ‌خوان UHS-II microSD را مشاهده کنید.

Razer Blade 16

Razer Blade 16

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که تا حد زیادی بازی های مورد علاقه تان را خوب نشان دهد، از سری بلید ریزر غافل نشوید. لپ تاپ ریزر بلید ۱۶ نسخه ۲۰۲۳ وزنی ۲٫۴۵ کیلوگرمی دارد و حمل و نقل آن تقریا آسان است. این لپ تاپ در مدل های مختلفی روانه بازار می شود که همه آن ها به پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core i9-13950HX  با ۲۴ هسته و ۳۲ رشته پردازشی مجهز هستند و تجربه کاربری خوبی را به مشتریان می توانند بدهند.

برای کارت گرافیک قادر هستید بین RTX 4060، RTX 4070، RTX 4080 و RTX 4090  یک مدل را انتخاب کنید و توان مصرفی آن ها بین ۱۴ تا ۱۷۵ وات است.

اکثر لپ تاپ هایی از این دست با نمایشگر ۱۶:۱۰ وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل ۲۵۰ هرتزی IPS با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی DCI-P3 به بازار عرضه می شوند. یکی دیگر از مزایای این لپ تاپ گیمینگ مجهز شدن آن به ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR5  با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز و تا ۴ ترابایت حافظه PCIe Gen.4 است.

لپ تاپ ریزر بلید پورت‌های خود را بین هر طرف به خوبی تقسیم می‌کند. برق در سمت چپ در کنار دو درگاه USB-A، یک درگاه USB-C و یک جک ترکیبی هدست وارد می‌شود. سمت راست شامل HDMI، USB-C، USB-A و یک کارت خوان SD با اندازه کامل می‌شود. کسانی که به دنبال تنظیم مناسب آن روی میز هستند، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند زیرا هیچ درگاهی از پشت آن خارج نمی‌شود.

کمپانی ریزر این لپ تاپ را به یک وب کم بسیار با کیفیت Full HD IR با قابلیت تشخیص چهره و شاتر فیزیکی مجهز کرده است. کیبورد این لپ‌تاپ از نورپردازی Chroma RGB  بهره مند است و اسپیکرهای چهارگانه آن توسط از نوع  THXهستند. همه مدل‌ های سری بلید با باتری ۶۱۸۲ میلی‌آمپر ساعتی به بازار عرضه می شوند.

شایان ذکر است که لپ تاپ Razer Blade 16 از نظر میزان گرمایی که تولید می کند مقداری مشکل دارد و سطح بدنه لپ‌تاپ در حالی که سخت کار می کند زیاد داغ نمی شود اما دما روی کلیدهای WASD  و ۳۷ درجه سانتی گراد است. دمای مرکز صفحه کلید می‌تواند همچنان افزایش یابد و به حدود ۴۶ درجه سانتیگراد نیز برسد. مشکل نگران کننده، گرمایی است که به طور مستقیم به صفحه نمایش وارد می‌شود و ممکن است مشکلاتی را در آن بوجود بیاورند.

Lenovo Legion 5 pro

Lenovo Legion 5 pro

لپ تاپ Lenovo Legion 5 pro بهترین لپ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی مقرون به صرفه است. Legion 5 Pro بهترین لپ تاپ گیمینگی است که لنوو تا به حال ساخته است و با قیمت بسیار کمتر از ۲۰۰۰ دلار، می توانید عملکرد استثنایی را از پردازنده های Ryzen 5000 AMD در یک شاسی جذاب ۱۶ اینچی دریافت کنید. این لپ تاپ در بازی های مختلفی امتحان شده است و نتایج بسیار خوبی از خود نشان داده است.

این مدل از لپ تاپ های لنوو برای افرادی که نیاز به یک لپ تاپ قوی برای پردازش های سنگین دارند، مناسب است. پردازنده ۱۱۸۰۰H اینتل، رم ۱۶ گیگ، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگ از نوع SSD و گرافیک RTX3050  انویدیا دقیقا برای امور گرافیکی ۳ بعدی، اجرای آخرین بازی های روز و انجام پروژه های سنگین مناسب است.

تاچ پد این لپ تاپ خوب است و فضای مناسبی را برای کاربرانی که ساعت های زیادی را صرف بازی می کنند، فراهم می کند. صفحه کلید همراه با کلید های نیم گرد و کم ارتفاع مناسب کار کردن در مدت زمان طولانی است و تنها نکته منفی آن نور های آر جی بی است که با سادگی صفحه کلید هم خوانی ندارد. پورت های این لپ تاپ در سه طرف دستگاه پخش شده است تا مشکلی برای استفاده پیش نیاید.

نقطه ظعف این لپ تاپ عمر باتری آن است که در آزمایش های انجام شده فقط ۴٫۵ ساعت توانست مداوم کار کند که این حالت در لپ تاپ های گیمینگ ضعف محسوب می شود. اگر در این زمینه لین لپ تاپ لنوو به Asus ROG Zephyrus G15 نزدیک هم نیست اما نمی توان از قابلیت حمل آسان آن چشم پوشی کرد.

MSI GE76 Raider

MSI GE76 Raider

لپ تاپ MSI GE76 Raider سریع ترین لپ تاپ گیمینگی است که تا به حال ساخته شده است. این لپ تاپ ها در مقایسه با مدل MSI GE 75 Raider بسیار بهتر طراحی شده است و مقداری از آن سنگین تر است. وزن تقریبی آن ۳ کیلو است و اگر بخواهیم وزن یک کیلویی شارژر آن را هم در نظر بگیریم باید بگوییم خیلی است و یکی از باگ های این لپ تاپ به شمار می رود.

این لپ تاپ هم اکنون در دنیا به صورت گسترده در دسترس است و این مدل لپ تاپ گیمینگ با پردازنده i9-10980HK و ۶۴ گیگابایت رم و درایو حالت جامد دو ترابایتی، با قیمت ۳۳۹۹ دلار به فروش می رسد. طرح ها دیگری از این لپ تاپ با رم ۳۲ گیگابایت و حافظه ۲ ترابایت به فروش می رسد که قیمت آن مقداری کمتر است.

این لپ تاپ یک پردازنده Intel Core i7-10870H در خود دارد و یک لپ تاپ گیمینگ پر قدرت محسوب می شود. همچنین لپ تاپ گیمینگ MSI GE76 Raider می تواند انواع بازی های روز را اجرا کند و هیچ مشکلی از این بابت نداشته باشد.

یکی از مزیت های منحصر به فرد این لپ تاپ استفاده از کارت گرافیک مدل Nvidia GeForce RTX 3080 است که کیفیت بالایی دارد و هنگام وارد شدن به بازی های مختلف لگ نمی زند.

شاید اگر به حجم این لپ تاپ نگاه کنید با خود فکر کنید که شارژ آن بیشتر از ۱ ساعت دوام نمی آورد در صورتی که این گونه نیست و شما می توانید تقریبا شش ساعت بی وقفه با این لپ تاپ کار کنید.

 

سوالات متداول

آیا لپ تاپ های بازی برای بازی های چند نفره خوب هستند؟

لپ‌تاپ ‌های گیمینگ قطعاً می ‌توانند زمانی که گیمر ها بازی های چند نفره را انجام می دهند خود را حفظ کنند. برای بازی با لپ تاپ های گیمینگ فقط مطمئن شوید که ماوس خوبی دارید، زیرا سرعت در بازی های چند نفره یا تک نفره حرف اول را می زند و تاچ پد هر لپ تاپی نمی تواند آن را ساپورت کند.

قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ به چه نکاتی توجه کنم؟

هنگام تهیه اولین لپ تاپ گیمینگ خود، ممکن است بخواهید به چند نکته فکر کنید. آیا قصد دارید از آن برای چیزی فراتر از  گیم و بازی های سنگین از آن استفاده کنید؟ اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ خود برای دانشگاه یا محل کار نیز استفاده کنید؟

ابتدا سعی کنید از قصد خرید خود مطمئن شوید و سپس خرید کنید. در محل کار یا داشنگاه لپ تاپ های گیمینگ زیاد به کار نمی آیند و لپ تاپ های ظریف تر مناسب این مکان ها هستند.

لوازم جانبی خوبی برای خرید لپ تاپ های بازی چیست؟

از انواع وسایل جانبی که وجود دارد می توانید برای کمک به پیشرفت لپ تاپ خود استفاده کنید. به عنوان مثال، یک فن که در پایه وصل می شود، علاوه بر فن های داخلی خود لپ تاپ، می تواند به خنک نگه داشتن لپ تاپ کمک کند. داشتن یک ماوس خوب نیز می تواند به شما کمک کند تا بازی موثرتری داشته باشید، به خصوص اگر یک میز اختصاصی برای فضای بازی خود داشته باشید.

جمع بندی

صنعت لپ تاپ های گیمینگ بسیار گسترده است و هر سال لپ تاپ های جدیدی با سخت افزار های جدید تر روانه بازار می شود. در این مقاله به برخی از جدید ترین لپ تاپ های گیمینگ در سال ۲۰۲۳ پرداختیم. شما می توانید با استفاده از این توضیحات داده شده در این مقاله، لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. ما در سایت گویا آی تی به صورت روزانه نگاهی به اخبار فناوری و هوش مصنوعی داریم، شما مخاطبان عزیز می توانید از مطالعه مقالات مختلف ما را در این کنجکاوی ها همراهی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام، خیلی استفاده کردم، ممنون از مطلب مفیدتون
    چیزی که بنظرم الان خیلی ذهن گیمرا و کسایی که دوست دار لپ تاپای گیمینگ هستن رو مشغول کرده قیمت محصولات هستش و پیدا کردن فروشگاهی که با این نوسانات ارز هماهنگ باشه چ موقع افزایش ارز چه موقع کاهش ارز و اینکه لپ تاپا واقعن پلمپ کارخانه ای و آکبند باشن وگرنه خیلی از محصولات رو میشه تو اکثر فروشگاه ها پیدا کرد بنظرم فروشگاه روژسا جز معدود فروشگاه هایی هستش که این مساِئل رو بشدت رعایت میکنه و جزو اصول و اساسشون هستش، در کل با این نرخ ارز یه مقدار به روز شدن با تکنولوژی روز دنیا سخت هستش و یه مقدار واقعا دسترسیمون به محصولات روز واسه عموم علاقمندای این حوزه کند هستش متاسفانه 🙁

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *