با استیم دک، دنیای بازی را به راحتی در دست بگیرید

با استیم دک، دنیای بازی را به راحتی در دست بگیرید
  • 1402/2/11
  • گویا آی تی
  • 0

از دیرباز تا امروز، تفریح و سرگرمی عضوی جدانشدنی از زندگی مردم تلقی می‌شود که با پیشرفت تکنولوژی رنگ و بویی جدید به خود گرفته و چه بسا بتوانیم از این عضو به‌عنوان منبع درآمدی برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری هم یاد کنیم؛ اما نکته جالب‌تر این است که امروزه علاوه‌بر تنوع بالایی که در بازی‌های ویدئویی وجود دارد، این تنوع و گوناگونی در ابزارها و کنسول‌های بازی نیز یافت می‌شود و همین اتفاق سبب شده تا انسان‌ها با هر سن و قشری بتوانند ابزاری برای سرگرم کردن خود بیابند.

یکی‌از محبوب‌ترین ابزارهایی که امروزه در هر خانه‌ای یافت می‌شود، کنسول‌ بازی است که به‌دلیل راه‌اندازی آسان و امکان حمل و نقل توانسته توجه بسیاری‌از کاربران را به خود جلب کند و در نتیجه خرید استیم دک یکی‌از گزینه‌های مورد بحث برای کسانی است که دوست دارند در هر زمان و مکانی به بازی کردن بپردازند و کیفیت و قدرت سخت‌افزاری نیز برای آن‌ها مهم است؛ پس اگر شما هم قصد دارید تا با این کنسول بازی منحصربه‌فرد آشنا شده و سپس اقدام به خرید آن کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

Steam Deck چیست؟

اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید قطعاً با پلتفرم Steam آشنایی کامل دارید و در نتیجه راحت‌ترین روش برای معرفی استیم دک این است که به بررسی ارتباط این کنسول با پلتفرم استیم بپردازیم.

کنسول استیم دک درواقع نوعی کامپیوتر گیمینگ بسیار قدرتمند است که به شما امکان دسترسی به آرشیو گسترده و متنوع پلتفرم استیم را می‌دهد؛ این کنسول محبوب توانایی اجرای تمام بازی‌های این پلتفرم را با بهترین کیفیت داشته و قدرت سخت‌افزاری آن برای تمام بازی‌های AAA مناسب است.

طراحی این کنسول به‌گونه است که به راحتی در دستان شما قرار گرفته، به‌طوری‌که پس‌از ساعت‌ها بازی هم احساس خستگی و ناراحتی نخواهید کرد؛ نکته جالب‌تر این‌که استیم دک با تمام لوازم جانبی که برای کلمپیوتر ساخته می‌شود سازگار بوده و حتی می‌توانید درصورت نیاز کنترلرهایی چون دوال سنس یا الیت را نیز به آن متصل کنید و اگر زمانی با کمبود فضای داخلی مواجه شدید می‌توانید آن را به‌کمک کارت میکرو SD افزایش دهید.

ویژگی‌های کنسول بازی استیم دک

کنسول استیم دک ویژگی‌های منحصربه‌فردی در خود دارد که سبب شده بسیاری‌از کاربران بجای راه‌اندازی یک سیستم گیمینگ، به‌فکر خرید این محصول باشند تا بتوانند در هر زمان و مکانی که بخواهند به بازی و تفریح بپردازند؛ ما نیز دراین بخش قصد داریم شما عزیزان را با این ویژگی‌های کلیدی آشنا کنیم و در نهایت به‌این حقیقت نزدیک‌تر شویم که قیمت استیم دک به تمام امکانات آن میارزد.

  1. قابلیت افزایش حافظه

حافظه داخلی این دستگاه معمولاً تا ۵۱۲ گیگابایت است که برای گیمرهای حرفه‌ای و کسانی که همواره به‌دنبال تجربه بازی‌های گوناگون هستند، این میزان قطعاً کافی نیست اما پشتیبانی این کنسول از میکرو SD سبب می‌شود تا بتوانید هرچقدر فضای اضافی که نیاز دارید را با این ویژگی جبران کنید.

  1. امکان اتصال لوازم جانبی

یکی‌از جذاب‌ترین ویژگی‌های کنسول استیم دک امکان اتصال لوازم جانبی چون کنترلر، موس و کیبورد است که این دستگاه را به یک سیستم گیمینگ تمام عیار تبدیل می‌کند؛ همچنین با بلوتوث این کنسول نیز می‌توانید تمام لوازم بی‌سیم خود را به‌راحتی متصل کنید و از عملکرد آن حیرت‌زده شوید.

استیم دک

  1. امکان نصب ویندوز ۱۰

از آن‌جایی که درون این دستگاه ویژگی‌هایی چون وای فای، بلوتوٍث و کارت گرافیک تعبیه شده، تمام موارد موردنیاز برای نصب یک بازی ویندوزی فراهم است اما نکته قابل توجه این است که اگر به‌هر دلیلی نیاز به نصب ویندوز ۱۰ را داشتید، کافی است اطلاعات سیستم‌عامل از پیش نصب شده آن را پاک کرده و ویندوز را برروی آن نصب کنید که این‌کار مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

  1. تغییر تنظیمات گرافیکی

عملکرد بی‌نظیری که این کنسول در اجرای بازی‌های سنگین از خود نشان داده توانسته توجه بسیاری‌از کاربران را به خود جلب کند اما ویژگی جذابی که می‌تواند شما را در هر شرایطی نجات دهد، تنظیمات گرافیکی دستگاه است که دراین صورت شما می‌توانید با توجه به بازی موردنظر آن را تغییر داده و متناسب با شرایط بهترین عملکرد را دریافت کنید.

  1. تغییر کاربری دکمه‌ها

کنسول استیم دک دارای دکمه‌های زیادی است که هرکدام می‌توانند در شرایط مختلف به کمک شما بیایند؛ برای مثال دکمه‌های پشتی این دستگاه در کنترلرهای معمولی وجود ندارد و وجود آن‌ها در استیم دک می‌تواند به برتری شما در بازی‌های شوتر اول شخص یا رقابتی چون فورتنایت نجات دهنده باشد.

استیم دک

  1. ایجاد میانبر در کنسول

یکی‌از ویژگی‌های جالب کنسول استیم دک، امکان ایجاد میانبر است که شما را برای دسترسی راحت‌تر به امکانات این دستگاه یاری می‌کند؛ برای مثال برای ایجاد میانبر بستن اجباری برنامه‌ها کافی است دکمه استیم و B را باهم فشار دهید تا این میانبر برای شما فعال شود یا با فشردن دکمه استیم و R1 می‌توانید در هر لحظه از بازی خود اسکرین شات بگیرد.

  1. تنظیم نرخ بروزرسانی تصویر

آخرین ویژگی کلیدی که دراین دستگاه وجود دارد، تنظیم نرخ بروزرسانی است که می‌توانید آن را بین ۱۵، ۳۰ و ۶۰ فریم تغییر دهید و علت اصلی آن هم کاهش مصرف باتری دراین کنسول است و تا زمانی که بازی شوتر اول شخص موردنظر شما نباشد، استفاده از نرخ بروزرسانی ۶۰ فریم ضرورتی نخواهد داشت و در بسیاری‌از مواقع با ۱۵ فریم نیز می‌توانید از بازی خود نهایت لذت را ببرید.

چگونه کنسول استیم دک را تهیه کنیم؟

پس‌از آن‌که با تمام ویژگی‌های جذاب و کلیدی این محصول آشنا شدیم وقت آن است که به متداول‌ترین سوال کاربران یعنی نحوه خرید کنسول استیم دک پاسخ دهیم.

اگر جزو کسانی هستید که همواره در سفر بوده و دوست دارید که در هر زمان و مکانی به بازی کردن بپردازید، قطعاً راه‌اندازی یک سیستم گیمینگ کار منطقی نیست و درمقابل خرید محصولی برای شما مناسب است که علاوه‌بر داشتن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کافی، قابل حمل نیز باشد.

یکی‌از بهترین فروشگاه‎هایی که در زمینه خرید استیم دک می‌تواند شما را یاری دهد، اگزو گیم است؛ این فروشگاه کار خود را در سال ۹۵ به‌صورت تخصصی در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای، فروش و مشاوره تخصصی کالاهای گیمینگ آغاز کرده که از ساعت ۱۰ الی ۱۸ پاسخگوی سوالات شما نیز خواهند بود.

فروشگاه اگزو به‌عنوان نماینده‌ی فروش محصولات معتبرترین برندهای گیمینگ دنیا از جمله ریزر، ام اس آی، ایسوس، لاجیتک و غیره این تضمین را می‌دهد که کالای اصل را با بهترین بسته‌بندی در اختیار کاربران قرار داده و تمام تلاش خود را می‌کند تا هر لحظه به دانش شما درباره دنیای جذاب بازی‌ها و ابزارهای گیمینگ بیافزاید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *