چگونه در ویندوز ۷ و ۸ پسورد خود را بازیابی کنیم؟

چگونه در ویندوز ۷ و ۸ پسورد خود را بازیابی کنیم؟
  • 1402/3/3
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی پیش می آید که برای امنیت بیشتر اطلاعاتتان رمز عبور ویندوز را تغییر می دهید ، اما بعد هرچه فکر می کنید به خاطر نمی آورید که رمزی که انتخاب کرده اید چه بوده! در چنین مواقعی چه باید کرد؟! نگران نباشید، بازیابی پسورد ویندوز کار چندان دشواری نیست. با گویا آی تی و آموزش بازیابی رمز ویندوز همراه باشید.

برای شروع شما به یک CD نصب ویندوز نیاز دارید. بر اساس تجربه بدست آمده این روش در تمامی ویندوز های به صورت یکسان عمل نموده و راه گشا خواهد بود. در این آموزش ما عملکرد کار را در ویندوز ۷ دنبال خواهیم نمود. توجه نماییدکه مراحل انجام کار در ویندوز ۸ دقیقا به همین صورت خواهد بود.

چگونه پسورد ویندوز خود را بازیابی نماییم؟

  1. در ابتدا CD نصب ویندوز را در کامپیوتر قرارداده و سیستم را restart  نمایید. پس از به نمایش در آمدن این پیغام بر روی صفحه نمایش دکمه اینتر از صفحه کلید را بفشارید.
    press-any-key-to-continue
  2. در صفحه بعدی گزینه next  را بفشارید. با انجام این کار پنجره ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد. در این پنجره گزینه repair your computer را کلیک کنید.
    restore-password-windows-7-8-6
  3. پنجره ها را با فشردن دکمه next  رد نمایید تا به صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید برسید.
    restore-password-windows-7-8-6
  4. گزینه command prompt را انتخاب نمایید. با فشردن این گزینه به صفحه  command prompt وارد خواهید شد. در صفحه مورد نظر خط فرمان زیر را تایپ نموده و کلید اینتر را بفشارید.

copy c:windowssystem32sethc.exe c:

 

  1. سپس خط فرمان زیر را تایپ نموده و مجددا کلید اینتر را بفشارید.

copy c:windowssystem32cmd.exe c:windowssystem32sethc.exe

 

  1. پس از اتمام کار گزینه restart  را از قسمت پایین پنجره کلیک نمایید تا سیستم بار دیگر restart  شود.
  2. پس از ریستارت کردن ویندوز در ابتدا مجددا با تصویر مرحله ۱ مواجه خواهید شد، که نباید هیچ دکمه ای را فشار دهید، فقط منتظر بمانید تا ویندوز اجرا شود. وقتی به صفحه ورود به اکانت کاربری وارد شدید(صفحه وارد کردن پسورد) با فشردن ۵ بار پشت سر هم دکمه shift  از صفحه کلید، پنجره موجود در تصویر زیر را باز نمایید.
    restore-password-windows-7-8-6
  3. نام کاربری فعلی و پسورد جدید خود را به این صورت وارد نمایید. ابتدا نام کاربری تان و بعد پسورد جدید را به ترتیب تایپ کنید و اینتر را بزنید.
    restore-password-windows-7-8-6

 

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *