معرفی و بررسی بهترین مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای مناسب بازی

معرفی و بررسی بهترین مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای مناسب بازی
  • 1402/6/4
  • گویا آی تی
  • 0

اگر به دنبال خرید قدرتمندترین اندروید باکس های موجود در بازار هستید ، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا ضمن معرفی بهترین مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای موجود در بازار ، ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این نوع از اندروید باکس ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم .

اگر نگاهی به تاریخچه تولید های انواع اندروید باکس ها بپردازیم خواهیم دید که به دلیل قیمت بالای پردازنده های هشت هسته ای ، تولید کنندگان اندروید باکس تمایل کمی را برای تولید مدل های قدرتمند و اندروید باکس ۸ هسته ای از خود نشان می دهند . اما اخیرا با توجه به فراگیر شدن و آشنایی کاربران با کاربرد های این نوع اندروید باکس ها ، از سال ۲۰۲۳ تعداد مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای در بازار افزایش چشم گیری داشته اند که در ادامه نسبت به بررسی آن ها می پردازیم.

معرفی انواع پردازنده های ۸ هسته ای برای اندروید باکس

همانطور که گفته شد در سال ۲۰۲۳ شاهد ظهور مدل های ۸ هسته ای جدیدی در بازار بودیم که پردازنده های استفاده شده برای این مدل ها عبارتند از :

rockchip 3588

پردازنده سری ۳۵۸۸ یکی از قدرتمند ترین تراشه های عرضه شده برای اندروید باکس ها توسط شرکت راکچیپ می باشد . همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد این تراشه از ۸ هسته قدرتمند تشکیل شده است .که ساختار و معماری ۴ هسته آن را ARM Cortex-A76 با قدرت پردازشی ۲٫۶ گیگاهرتز در هر هسته بر عهده گرفته است . همچنین ۴ هسته دیگر نیز با ساختار و معماری ARM Cortex-A55 با قدرت ۱٫۸ گیگاهرتز در هر هسته وظیفه پردازش داده ها را برعهده می گیرد .

Amlogic A311D2

سری a311d2 یکی از قدرتمند ترین تراشه های تولید شده توسط شرکت امریکایی املاجیک برای اندروید باکس ها می باشد . از دیگر نمونه های موفق این شرکت می توان به تراشه های s905x یا s922x اشاره کرد که تمامی محصولات مجهز به این پردازنده ها از نمونه های موفق و قدرتمند زمان خود بودند . a311d2 نیز از ۸ هسته قدرتمند تشکیل شده است که ساختار و معماری ۴ هسته آن را ARM Cortex-A73 با قدرت پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر را ARM Cortex-A53 با قدرت پردازشی ۱٫۶ گیگاهرتز بر عهده گرفته است .

معرفی بهترین مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای

در قسمت فوق نسبت به معرفی جدیدترین پردازنده های ۸ هسته ای استفاده شده در اندروید باکس ها پرداختیم در ادامه علاوه بر معرفی بهترین مدل های اندروید باکس مجهز به این نوع پردازنده ها ، نسبت به معرفی سخت افزار آن ها خواهیم پرداخت .

اندروید باکس beelink gt king II

GT KING II 2 یکی از بهترین و قدرتمند ترین اندروید باکس ۸ هسته ای عرضه شده توسط شرکت بیلینک می باشد . این اندروید باکس به پردازشگر مرکزی AMLOGIC A311D2 مجهز شده است و یکی از نمونه های پر طرفدار بازار می باشد . پردازشگر گرافیکی ۸ هسته ای ۸۰۰ مگاهرتز ARM Mali-G52 توانایی دیکد تصاویر تا وضوح و ابعاد ۸K را در اختیار کاربران خود خواهد گذاشت . هم چنین این اندروید باکس در دو نسخه با رم ۸ گیگابایت با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و نسخه رم ۴ گیگابایت با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران خود گذاشته است .

اندروید باکس H96 MAX V58

V58 نیز از دیگر قدرتمند ترین اندروید باکس های موجود در بازار است که در اوایل سال ۲۰۲۳ توسط فروشگاه تکنومال ( نمایندگی رسمی محصولات H96 در ایران ) عرضه گردید . این غول اندروید باکس ها به تراشه ۸ هسته ای ROCKCHIP 3588 مجهز شده است . همچنین ترکیب این پردازنده با تراشه گرافیکی ARM Mali-G52 توانست ترکیب خوبی را برای V58 رقم بزند و توانایی دیکد تصاویر تا وضوح و ابعاد ۸K را در اختیار کاربران این اندروید باکس قرار دهد . همچنین این مدل نیز در دو نسخه ۸ گیگابایت رم با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است .

مزایای خرید اندروید باکس ۸ هسته ای

در قسمت قبل نسبت به معرفی انواع اندروید باکس های قدرتمند بازار پرداختیم . اگر نگاهی به قیمت این مدل ها بیاندازیم همگی دارای قیمت بالایی نسبت به بقیه مدل های موجود در بازار هستند . اما چه ویژگی ها و عواملی باعث خواهد شد تا دوباره انتخاب این نوع اندروید باکس ها در اولویت قرار بگیرد ؟ در ادامه نسبت به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت .

  • انواع مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای به واسطه سخت افزار قدرتمند خود ، برای کسانی که به دنبال خرید مدلی مناسب برای مقاصد گیمینگ هستند ، به دلیل توانایی بالا در پردازش بدون لگ و اجرای بازی ها با وضوح و رزولوشن بالا تر بسیار مناسب می باشد . و با انتخاب و خرید دسته بازی اندروید باکس می تواند ترکیب قدرتمندی برای اجرای بازی های اندرویدی به روی تلوزیون شما رقم بزند.
  • اگر اهل تماشای فیلم هستید حتما تماشای فیلم های با وضوح و رزولوشن بالا دغدغه شما خواهد بود . انواع مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای قادر خواهند بود تا تصاویر و فیلم های شما را تا رزولوشن ۸K به راحتی و بدون لگ اجرا کنند .
  • این نوع از اندروید باکس ها به واسطه قدرت پردازش بالا و کیفیت ساخت بالاتر طول عمر بالا تری را دارند و می تواند از نگرانی های خریداران بخاطر افت سرعت یا هنگی یا خرابی های احتمالی بکاهد .

و بسیاری کاربرد های دیگر که می توان از آن ها به عنوان مزایای خرید اندروید باکس های ۸ هسته ای اشاره کرد .

معرفی انواع مدل های اندروید باکس مناسب بازی

در قسمت بالا بهترین مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای که برای بازی بسیار مناسب هستند را معرفی کردیم . اما همانطور که گفته شد شاید به دلیل قیمت بالای این نوع از اندروید باکس ها از خرید آن ها خودداری کنید . در قسمت زیر نسبت به معرفی مدل های ارزان تر مناسب بازی خواهیم پرداخت . همچنین اگر بیشتر اولویت شما از انتخاب این اندروید باکس ها مقاصد گیمینگ می باشد می توانید از انواع مدل های گیم باکس اندروید برای این منظور انتخاب کنید که بسیاری از بازی های محبوب دنیا را در خود گنجانده اند و می توانید برای سایر مصارف مانند تماشای فیلم و … هم کارایی داشته باشد .

اندروید باکس UGOOS X4Q PLUS

اگر نگاهی به سایت های خارجی بیاندازید حتما متوجه خواهید شد که برند نوظهور UGOOS در مدت کمی که در بازار اندروید باکس ها فعالیت داشته توانسته غوغایی را به پا کند . جدید ترین مدل این برند اندروید باکس UGOOS X4Q بوده که با پردازشگر AMLOGIC S905X4 و ۴ گیگابایت رم DDR4 توانسته ترکیب خوبی را برای کسانی که به دنبال خرید اندروید باکس برای بازی هستند رقم بزند .

اندروید باکس H96 MAX V56

V56 که به عنوان برادر کوچکتر مدل V58 از خانواده H96 MAX محسوب می شود به پردازنده ۳۵۶۶ شرکت راکچیپ مجهز شده است . این اندروید باکس نیز در دو نسخه ۶۴ گیگ و ۳۲ گیگابایت روانه بازار شده است . رم های عرضه شده برای این دو مدل ۸ گیگابایت و ۴ گیگابایت می باشد . نقطه قابل توجه این اندروید باکس استفاده از رم نسل DDR4 در آن می باشد که در مقایسه با مدل های مشابه موجود در بازار ، می تواند به عنوان مزیت و برگ برنده این مدل تبدیل شود .

اندروید باکس A95X F4

F4 یکی از جدید ترین و قدرتمندترین اندروید باکس های خانواده A95X می باشد . این مدل را می توان به عنوان یکی از بهترین و ارزان مدل های مناسب برای بازی در نظر گرفت . F4 به تراشه امریکایی املاجیک سری S905X4 مجهز شده و با در نظر گرفتن ۴ گیگابایت رم برای آن می توانید بسیاری از بازی های گرافیکی را در آن به راحتی اجرا کنید .

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا نسبت به معرفی انواع مدل های اندروید باکس ۸ هسته ای و اندروید باکس مناسب بازی بپردازیم . در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه خرید بهترین اندروید باکس های موجود در بازار می توانید با فروشگاه اینترنتی تکنومال در ارتباط باشید .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *