۶ فیلم و انیمیشن جذاب برای کودکان و نوجوانان

۶ فیلم و انیمیشن جذاب برای کودکان و نوجوانان
  • 1402/6/11
  • گویا آی تی
  • 0

شاید برای شما جذاب باشد که بدانید انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کارتون‌های کلاسیک هنوز هم جزو پر بازدیدترین اثرهای دنیای سینما و انیمیشن سازی هستند. افراد زیادی و به خصوص تعداد زیادی از کودکان نسل جدید ممکن است که این انیمیشن‌ها و فیلم‌ها را ندیده باشند. اکثر این فیلم‌ها و انیمیشن‌های معرفی شده میتواند یک گزینه بسیار جذاب برای تماشا در یک شب خانوادگی باشد که این لیست را متفاوت‌تر از بقیه لیست‌های مشابه می‌کند.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که یک لیست کامل از بهترین انیمیشن‌ها و فیلم‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان تهیه کنیم و آنها را بر اساس محبوبیت بین مخاطبین طبقه‌بندی کنیم و از جنبه‌های مختلف آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید!

سری فیلم‌های مرد عنکبوتی

این سری از فیلم‌ها می‌تواند هم برای عاشقان ابرقهرمانان جذاب باشد و هم برای مخاطبان عادی و کسانی که علاقه‌مند به ابرقهرمانان نیستند. این سری از فیلم‌ها، انتخاب اول همه کودکان و به خصوص نوجوانان است که محبوبیت این سری از فیلم‌ها را روزانه افزایش می‌دهد. داستان اصلی سری فیلم‌های مرد عنکبوتی درمورد یک نوجوان است که توسط عنکبوتی عجیب نیش می‌خورد. نیش عنکبوت باعث می‌شود که او قدرت‌های عجیبی را درون خود کشف کند. قدرت‌های عنکبوتی که او را شبیه به عنکبوت می‌کند! این سری از فیلم‌های مردعنکبوتی یکی از بهترین فیلم‌ها برای خانواده است که کودکان را عاشق خود می‌کند.

سری انیمیشن‌های بتمن

شخصیت بتمن یکی دیگر از ابرقهرمانان محبوب کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که به نمادی در دنیای سینما و سرگرمی تبدیل شده. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که اسم بتمن را نشنیده باشد و یا این شخصیت جالب را نشناسد. شخصیت بتمن در سالیان زیاد از خلق خود، برای اولین بار در کمیک‌ها و بعدها در سری‌های کارتونی ظاهر شد و برای دهه‌ها، موفق به سرگرم کردن بچه‌ها در نسل‌های موفق شد. داستان انیمیشن‌های بتمن درمورد پسربچه‌ای است که در شهری با درصد بالای جرایم زندگی می‌کند و در نهایت در کودکی پدر و مادر خود را در یک حادثه سرقت از دست می‌دهد و تصمیم به بازگرداندن عدالت به شهر خود می‌گیرد.

رنگو

یکی از قشنگ‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما که توانست در سال ۲۰۱۱ ژانر وسترن را دوباره زنده کند و به شکل یک انیمیشن برای همه سنین منتشر کند. انیمیشن رنگو با حضور جانی دپ ستاره سینما، دارای خط داستانی بسیار جالبی می‌باشد. رنگو نام یک مارمولک ترسو است که به عنوان حیوان خانگی نگه داری می‌شود و به دنیای سینما و فیلم‌های وسترن علاقه بسیاری دارد. این مارمولک، در زندگی خود به دنبال نام و شخصیتی میگردد که بتواند با آن هویتی برای خود بسازد. طی اتفاقات و حوادث مختلف، رنگو خود را وسط سحرایی گرم و سوزان پیدا می‌کند و سفر خود را به سمت شهر خاک که در وسط صحرا است آغاز می‌کند. رنگو در این شهر هویتی جدید به نام رنگو را برای خود انتخاب می‌کند که طبق گفته‌های او، رنگو یک قهرمان شکست‌ناپذیر است!

سری انیمیشن‌های سوپرمن

انیمیشن سوپرمن برای همیشه در بین مخاطبان محبوب بوده و از آن به عنوان یک اثر برتر سینمایی یاد شده. شخصیت سوپرمن یک مورد دیگر از ابرقهرمانان است که در سال‌های زیاد از حضور او، ما شاهد این شخصیت در انواع فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، کمیک‌ها و سریال‌های تلویزیونی بودیم که محبوبیت این شخصت بین همگان را ثابت می‌کند. سوپرمن یک آدم فضایی از سیاره‌ای دور است که در کودکی به زمین فرستاده می‌شود و با نام کلارک کنت زندگی جدید خود را آغاز می‌کند. سوپرمن بعد از کشف قدرت‌های خود، سعی به نجات دادن زمین از دست دشمنان مختلف می‌افتد که این سری داستانی را بسیار جذاب می‌کند.

انیمیشن شیرشاه

یکی از زیباترین انیمیشن‌های ساخت دیزنی که لایق حضور در این لیست است؛ شیرشاه. این داستان درمورد سفر بچه شیری به نام سمبا و عموی شیطانی او به نام اسکار است. داستان انیمیشن سیمبا از جایی شروع می‌شود که عموی سیمبا یعنی اسکار تصمیم به حذف کردن پدر سیمبا می‌گیرد تا خود را پادشاه قبیله او کند. او نقشه‌ای شیطانی می‌کشد که هم سیمبا و هم پدر او را حذف کند اما سیمبا طی اتفاقاتی که پیش می‌آید، زنده می‌ماند و پدر خود را از دست می‌دهد. این فیلم بازگو کننده دقیقی از چرخه حیات است که به شکا یک انیمیشن برای کودکان، آنها را با محیط زندگی حیوانات اشنا می‌کند.

کورالین

اولین استاپ موشن در این لیست که جزو یکی از بهترین‌ها نیز به حساب می‌آید. داستان این انیمیشن درمورد دختری جوان به نام کورالین است که در حین جست و جو در خانه قدیمی‌شان، یک در مرموز و کوچکی پیدا می‌کند که به دنیایی خیالی و رنگارنگی باز می‌شود. در آن دنیا کورالین خانواده خود را پیدا می‌کند که با چشم‌های عجیب دکمه‌ای در آنجا مشغول زندگی هستند و از پدر و مار اصلی خود مهربان‌تر و خوشحال‌تر هستند. کورالین از بودن در کنار آنها خوشحال است تا هنگامی که پدر و مادر چشم دکمه‌ای او تصمیم می‌گیرند که او را شبیه به خود کنند و برای همیشه او را در کنار خود نگه دارند. کارولین باید از تمام قدرت و شجاعت خود استفاده کند تا به دنیای اصلی خود برگردد.

کلام آخر

همانطور که در این لیست دیدیم، تعداد بسیار زیادی از فیلم‌ها و انیمیشن‌ها وجود دارند که هم برای کودکان و هم برای نوجوانان می‌توانند جذاب باشند. یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب انیمیشن و فیلم درست برای کودکان و نوجوانان، شناخت شخصیت آنها و علایق آنها است که پدر و مادرها باید با توجه به شناخت خود از فرزندانشان، بهترین گزینه را برای آنها انتخاب کنند. ما در این مطلب سعی کردیم که لیستی از بهترین اثارهای سینمایی و انیمیشنی برای کودکان و نوجوانان را معرفی کنیم تا شما بتوانید با کمک گرفتن از این مطلب، به بهترین انتخاب برسید. از همراهی شما با ما متشکریم!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *