بازی های جدید ۲۰۲۳؛ نگاهی به بهترین بازی های کنسول خانگی

بازی های جدید ۲۰۲۳؛ نگاهی به بهترین بازی های کنسول خانگی
  • 1402/8/15
  • گویا آی تی
  • 0

۲۰۲۳، یکی از سال‌های مهیج برای صنعت بازی‌های ویدئویی است که با معرفی بازی‌های مهم در سبک‌های مختلف و پرطرفدار همراه است و اخبار و موضوعات مهمی نیز در آن مطرح شد. در این سال پر هیاهو که اتفاقات زیادی نیز حول خرید استودیو و معرفی بازی‌های جدید رخ داد، قصد داریم تا با گذر از آثار نوستالژیک و بازی سگا، به معرفی جدیدترین آثار صنعت بازی‌های ویدئویی بپردازیم که در کنار دریافت امتیاز قابل توجه، نسبت به نسخه‌های قبلی هم به فروش بالایی دست یافتند.

Amnesia: The Bunker

اگر از بازی‌های ترسناک و بقا لذت می‌برید و در کنار آن از چاشنی مدیریت منابع هم استقبال میکنید، بازی Amensia: The Bunker چهارمین نسخه از سری Amensia است که نوید کیفیت قابل قبول، در کنار گرافیک و گیم پلی مطلوب را به شما میدهد.

در این بازی، نقش یک سرباز فرانسوی را در جنگ جهانی اول ایفا میکنید و به زیرزمینی میروید که خانه‌ی یک هیولاست و باید از طریق مسیرها، جمع آوری آیتم‌های مختلف و رویارویی با هیولا، زنده بمانید و بازی را به پایان برسانید.

Hogwarts Legacy

دنیای کتاب های هری پاتر پس ازعرضه فیلم‌های این داستان به شکل غیر قابل باوری تغییر کرد و در کنار فروش بالا، نظر بینندگان، منتقدان و فعالان حوزه سینما را به خود جلب کرد.

اما طولی نکشید که نویسنده کتاب به همراه استودیوی Avalanche اثر جدیدی را تحت عنوان Hogwarts Legacy و با داستانی متفاوت، اما حول دنیای هری پاتر و هاگوارتز آماده کردند که به فروش و شهرت جهانی دست یافت.

داستان شما، ۱۰۰ سال قبل از داستان هری پاتر روایت می‌شود و به عنوان یک دانش آموز سال پنجم در کلاس‌ها حضور پیدا میکنید و با قابلیت‌های خاصی که نسبت به سایر دانش آموزان دارید، در فعالیت‌های پرمخاطره‌ای شرکت می‌کنید و وارد خط اصلی داستان میشوید.

Final Fnatasy 16

فاینال فانتزی یکی ازعناوین انحصاری مهم پلی استیشن است که با اولین کنسول های سونی تا الان همراه بوده و در هر نسخه، ماجراجویی حماسی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد؛ از اینرو، اگر از خرید بازی Ps2 و تجربه آن لذت می‌برید، نسخه‌های قبلی این بازی را فراموش نکنید.

داستان فاینال فانتزی ۱۶ با خط اصلی داستان فرق دارد و با گرافیک، داستان و موسیقی لذتبخش، تجربه‌ای فراموش نشدنی از این بازی را در ذهن شما ثبت میکند.

Blasphemous 2

Blasphemous 2

شاید بعضی از علاقمندان به بازی‌های ویدئویی تصور کنند که آثار سبک پیکسل آرت تنها به بازی میکرو، بازی سگا و کنسول‌های قدیمی محدود میشوند، اما بعضی از استودیوهای بازی سازی با هدف ارائه تجربه جدید از بازی‌های پیکسل آرت، آثاری ساختند که امتیاز مناسبی را نیز دریافت کردند.

یکی از بازی‌های پیکسل آرت که نسخه اول آن در چند سال گذشته غوغا کرد، بازی Blasphemous بود که به شکل دوبعدی و در سبک مترویوانیا ساخته شده بود. داستان این بازی در ابتدا برای بسیاری از بازیکنان پیچیده است و همانند بازی‌های سولزبورن، با باس‌های مختلفی روبرو میشوید که ممکن است روند پیشرفت بازی را کند کند.

نسخه دوم این بازی با آیتم‌ها، سلاح و باس‌های جدید منتشر شد و توانست امتیاز ۸۳ را از متاکریتیک دریافت کند.

Dibalo 4

۱۱ سال پس از انتشار بازی دیابلو ۳، نسخه چهارم آن امسال معرفی شد و در ۵ روز اول، به فروش ۶۶۶ میلیون رسید. این بازی شامل بخش آنلاین و داستانی است و با نمره متای ۹۱ از پلتفرم ایکس باکس، در این فهرست قرار گرفته است.

داستان دیابلو ۴ ۵۰ سال بعد از وقایع دیابلو ۳ روایت میشود و طبق معمول، باید در این بازی شخصیت‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و با تقویت آن، هم در بخش داستانی با دختر مفیستو مبارزه کنید و در بخش آنلاین به جمع آوری آیتم و مبارزه در بخش های سخت‌تر بپردازید.

خوشبختانه، بلیزارد این بازی را به خوبی برای کنسول‌های نسل نه بهینه سازی کرده و حتی ایکس باکس سری اس هم توانایی اجرای این بازی با رزولوشن ۱۴۴۰ و فریم ریت ۶۰ را دارد.

ردیزنت اویل 4 ریمیک

ردیزنت اویل ۴ ریمیک

با عرضه موفقیت آمیز بازی‌های رزدینت اویل، کپکام تصمیم گرفت تا از بازی‌های قدیمی، نسخه ریمیک بسازد تا حس و حال تازه‌ای از بازی‌های موفق این شرکت را برای گیمرها به ارمغان بیاورد.

رزیدنت اویل ۴ ریمیک یکی از بهترین بازی‌های امسال است که همانند قبل، پایبند داستان وعناصر کلیدی بوده و همچنان کنترل شخصیت لیان کندی را برعهده دارید تا دختر رئیس جمهور را نجات دهید و با چالش‌های جدید روبرو شوید.

در کنار بهبود قابل توجه کیفیت بصری و گرافیک، تغییرات مثبتی در گیم پلی احساس می‌شود که شما را به تجربه این بازی زیبا ترغیب میکند.

Street Fighter 6

آثار مبارزه‌ای از زمان کنسول های کلاسیک و حتی بازی میکرو و بازی سگا، طرفداران خاص خود را داشتند و حالا در سال ۲۰۲۳، شاهد یکی از بهترین بازی های مبارزه ای با نام مبارزان خیابانی هستیم.

در بخش شخصیت ها، ۱۸ شخصیت قابل بازی برای شما در نظرگرفته شده که در حالت آفلاین، آنلاین و مسابقات قابل استفاده هستند و ۴ شخصیت دیگر هم از طریق بسته الحاقی به بازی اضافه میشوند.

این بازی مبارزه‌ای با امتیاز ۹۲ برای پلتفرم های کنسول ایکس باکس و پلی استیشن عرضه شده تا استعدادهای شما را در قالب مبارزه ی دیجیتالی به تصویر بکشد و خاطرات خرید بازی Ps2 را زنده کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *