کاملترین راهنمای نصب ویندوز ۱۱ بر روی ویندوز ۱۰

کاملترین راهنمای نصب ویندوز ۱۱ بر روی ویندوز ۱۰
  • 1402/9/21
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر تصمیم دارید تا با نصب ویندوز ۱۱ بر روی ویندوز ۱۰، از قابلیت های عالی آن برخوردار باشید می توانید از این راهنما استفاده کنید.

تلاش کرده ام با تصاویر دقیق به شما کمک کنم نصب ویندوز ۱۱ را با موفقیت انجام دهید. در صورتی که تجربه یا سوالی در رابطه با نصب ویندوز جدید دارید لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نحوه دانلود و نصب ویندوز ۱۱

برای دانلود و نصب ویندوز ۱۱ شما ابتدا باید به این فکر کنید که آیا منابع و امکانات لازم برای ارتقای ویندوز خود دارید یا نه. می‌توانید برنامه PC Health Check مایکروسافت را دانلود و اجرا کنید تا مطمئن شوید که شرایط اولیه سیستم ویندوز ۱۱ زیر را دارید. ( برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید )

نیازمندی های سیستم برای پشتیبانی از ویندوز ۱۱

اما به طور خلاصه منابع مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ به شرح زیر است:

  • پردازنده CPU: یک پردازنده ۱ گیگاهرتزی دو هسته ای یا بالاتر روی یک پردازنده سازگار ۶۴ بیتی یا سیستم روی تراشه
  • TPM: این گزینه مخفف Trusted Platform Module (TPM) است. برای این سرویس نسخه ۲٫۰ را داشته باشید.
  • حافظه: ۴ گیگابایت رم
  • فضای ذخیره سازی: ۶۴ گیگابایت
  • کارت گرافیک: گرافیک سازگار با DirectX 12 / WDDM 2.x
  • صفحه نمایش: یک صفحه نمایش ۹ اینچی یا بزرگتر، با وضوح ۷۲۰p

لطفا مطمئن شوید که از فایل های خود یک بکاپ روی درایو خارجی دارید. هر چقدر هم که ویندوز ۱۱ و قابلیت هایش جذابیت دارد، در عین حال به از دست رفتن دیتاهایمان نمی ارزد!

چگونه ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ آپدیت کنیم

به طور کلی اگر سیستم شما که در حال حاضر مبتنی بر ویندوز ۱۰ است دارای امکانات لازم باشد، معمولا پیام دریافت آپدیت را دریافت خواهید کرد.

کافیست که به صفحه تنظیمات Windows Update بروید و از آنجا متوجه شوید که آیا می توانید سیستم خود را ارتقا دهید یا نه.

برای این کار دکمه Start را بزنید و “Settings” را تایپ کنید، سپس Enter را بزنید تا به برنامه تنظیمات بروید. از آنجا، Update & Security و سپس Windows Update را انتخاب کنید، سپس روی دکمه Check for updates کلیک کنید.

اگر ارتقای شما آماده است، گزینه دانلود و نصب باید نمایش داده شود. روی آن کلیک کنید و فرآیند را ادامه دهید و آن را دانلود و نصب کنید، سپس اعلان های روی صفحه را دنبال کنید تا نصب ویندوز ۱۱ خود را شروع کنید.

نحوه نصب ویندوز ۱۱ از  ISO، بدون نیاز به ارتقا

اگر می خواهید ویندوز ۱۱ را بدون دانلود و نصب ( روشی که بالاتر در موردش صحبت کردم )روی رایانه شخصی خود داشته باشید، می توانید ISOهای آخرین ساخته ها را از یک وب سایت شخص ثالث به نام UU Dump دانلود کنید. این یک منبع مطمئن و قابل اعتماد است و شما حتی نیازی به ثبت نام در سایت ندارید. (از هیچ سایت دیگری استفاده نکنید، زیرا ممکن است در واقع بدافزار باشند.

برای دانلود ISO ویندوز ۱۱ از اینجا اقدام کنید.

نحوه نصب ویندوز ۱۱ از  ISO، بدون نیاز به ارتقا

این مدل نصب ویندوز ۱۱ نیاز به دانلود ابتدایی فایل نصبی دارد و کمی دردسر هایش بیشتر از ارتقا است و باید دقت زیادی داشته باشید.

نحوه نصب ویندوز ۱۱ از طریق ساخت های Windows Insider

راه دیگری که می‌توانید به ویندوز ۱۱ دسترسی پیدا کنید، ثبت‌نام برای آزمایش بیلدهای آن در برنامه Windows Insider مایکروسافت است. برای بهترین نتایج همچنان به یک رایانه شخصی سازگار نیاز دارید. معمولا افرادی که عجله برای دانلود و نصب ویندوز ۱۱ دارند از این روش استفاده می کنند. چرا که وقتی هنوز پیام ارتقا را روی سیستم خودتان مشاهده نکرده اید با این روش می توانید باز هم موفق به نصب ویندوز ۱۱ شوید.

۱- برای دریافت ویندوز ۱۱، باید در برنامه Windows Insider عضو باشید که می توانید از طریق وب سایت مایکروسافت به آن بپیوندید. (‌ برای عضویت به این برنامه از اینجا اقدام کنید ).

۲- از طرف دیگر، می‌توانید از طریق ویندوز ۱۰ با کلیک کردن روی منوی Start به برنامه Insider بپیوندید.

نحوه نصب ویندوز ۱۱

۳- در ادامه روی Settings کلیک کنید:

نحوه نصب ویندوز ۱۱

۴- همانطور که در بالا مشاهده می کنید باید روی Update & Security کلیک کنید.

۵- در ادامه از سمت چپ Windows Insider Program  را کلیک کنید. اگر قبلاً موافقت نکرده‌اید که همه داده‌های تشخیصی ویندوز خود را به مایکروسافت ارسال کنید، قبل از اینکه اجازه دریافت نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را دریافت کنید، باید این کار را انجام دهید. تا زمانی که Optional diagnostic data را فعال نکنید ادامه پیشروی در این فرآیند برای شما صادر نخواهد شد.

نحوه نصب ویندوز ۱۱

۶- در ادامه Get started. را بزنید تا فرآیند شروع شود.

۷- در ادامه Link an account را بزنید تا وارد پروسه بعدی شوید.

در اینجا باید یک اکانت به مایکروسافت معرفی کنید! خب لیستی از اکانت ها را احتمالا خواهید دید!

ویندوز ۱۱ نصب و دانلود

خب کاملا مشخص است که باید یک اکانت مایکروسافت از قبل داشته باشید.

وقتی اکانت خود را انتخاب کردید و آن را انتخاب کردید در مرحله بعد Dev Channel را کلیک کنید و بعد در نهایت Confirm را بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید:

فعالسازی ویندوز ۱۱

از این مرحله به بعد کافی است که دستورالعمل های بعدی که پیاپی برای شما نمایش داده می شود را دنبال کنید و در نهایت موفق به داشتن و نصب ویندوز ۱۱ شوید.

منابع کمکی:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *