گوشی میان‌رده جدید شیائومی قواعد بازی را به هم می‌ریزد!(معرفی کامل سری نوت ۱۳)

گوشی میان‌رده جدید شیائومی قواعد بازی را به هم می‌ریزد!(معرفی کامل سری نوت ۱۳)
  • 1402/12/27
  • گویا آی تی
  • 0

همیشه گوشی‌های میان رده به ارائه قابلیت‌های خوب با قیمتی مقرون‌به‌صرفه معروف بودند، و حالا شیائومی با معرفی سری نوت ۱۳ تمام قواعد بازی گوشی‌های میان رده را به هم زده و محصولاتی را به دنیا عرضه کرده که باوجود قیمت‌های فوق‌العاده‌شان امکاناتی به‌روز، عالی و بیش از انتظار شما را در اختیارتان می‌گذارند. پس اگر قصد خرید گوشی جدید و قیمت مناسب را دارید هرگز خواندن این نوشته را از دست ندهید.

قبل از شروع شاید برایتان جالب باشد بدانید، موبایل‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند علاوه بر آنکه از نامزدهای جدیدترین و بهترین گوشی میان رده شیائومی هستند، قیمت‌های بسیار متنوعی نیز دارند تا شما بتوانید مناسب با هزینه موردنظرتان بهترین گوشی را انتخاب کنید، و گواه این ادعا لیست قیمت گوشی‌های شیائومی است که با نگاهی به آن متوجه این موضوعی خواهید شد.

نوت ۱۳ نسخه ۴G، بهترین گوشی میان رده شیائومی تا ۸ میلیون

در همین ابتدا بگذارید خیالتان را راحت کنم، بهتر از نوت ۱۳ نسخه ۴G در این بازه قیمتی وجود ندارد. چراکه، شیائومی برای ساخت آن از بهترین شرکت تولید کننده چیپست دنیای تلفن‌های هوشمند یعنی کوالکام کمک گرفته تا شما هنگام انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌ها با لگ و باگ مواجه نشوید. پردازنده اصلی در نظر گرفته شده برای این میان رده شیائومی از نوع Snapdragon 685 بوده که در ساخت آن از فناوری ۶ نانومتری استفاده شده است. همچنین، شیائومی در کنار این تراشه یک پردازنده گرافیکی از نوع Adreno 610 نیز قرار داده تا ما شاهد عملکرد سریع‌تری از نوت ۱۳ باشیم.

توجه داشته باشید، هدف از ارائه این گوشی میان رده انجام کارهای معمولی و روزمره با کیفیت عالی بوده، بنابراین نمی‌توان از آن انتظار اجرای بازی‌های گرافیکی در بالاترین تنظیمات را داشت. با این حال نوت ۱۳ در تست بنچمارک ۱۰ که معیاری برای سنجش عملکرد دستگاه است، توانسته امتیاز ۳۴۵۳۸۰ را کسب کند. از دیگر عواملی که باعث شده ما نام این دستگاه را در لیست بهترین گوشی های میان رده شیائومی ببینیم، بهره‌گیری از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات است که می‌تواند در طول مدت نیم ساعت تا ۵۰ درصد شارژ شود. نوت ۱۳ ۴G ویژگی‌های عالی دیگری مانند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد که بر ارزش خرید آن افزوده است.

نوت ۱۳ نسخه ۵G

همان‌طور که می‌دانید تفاوت اصلی دو نسخه متفاوت از یک گوشی در تراشه آنان است؛ یعنی در گوشی ۵G پردازنده می‌تواند از شبکه اینترنتی ۵G پشتیبانی کند و امکان برقراری ارتباط پر سریع‌تری را برای مخاطبان خود فراهم آورد. به همین منظور در نوت ۱۳ نسخه ۵G از پردازنده‌‌ی Dimensity 6080 ساخت شرکت مدیاتک استفاده شده و از فناوری ۶ نانومتری بهره می‌برد، کیفیت و عملکرد این گوشی به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را یک گوشی میان رده از شیائومی برای گیمینگ دانست و توانسته در تست بنچمارک امتیاز ۴۴۵۶۷۷ را کسب کند. از سوی دگیر چون پردازنده این گوشی عمکرد بهینه‌تری نسبت به نسخه ۴G دارد، طول عمر باتری آن حدود ۱۰ درصد طولانی است.

گوشی میان رده شیائومی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این دو نسخه گوناگون از نوت ۱۳ از نظر ظاهری نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محافظ صفحه نمایش اشاره کرد. به طوری که، در این نسخه برای جلوگیری از خراشیدگی و شکستگی در اثر ضربه از فناوری Corning Gorilla Glass 5 استفاده شده است. این در حالیست که در نوت ۱۳ نسخه ۴G، تکنولوژی Corning Gorilla Glass 3 به کار گرفته شده که مقاوت کمتری دارد. همچنین، در اطراف نمایشگر این گوشی حاشیه‌های ظریف‌تری دیده می‌شود که باعث شده حدود ۸۸٫۹ درصد از فضای جلویی را صفحه نمایشگر به خود اختصاص دهد.

نوت ۱۳ پرو نسخه ۴G، بهترین گوشی میان رده شیائومی تا ۱۲ میلیون

گوشی های میان رده شیائومی

با وجود نوت ۱۳ در لیست گوشی های میان رده شیائومی اولین سوالی که در ذهن مخطبان با شنیدن نوت ۱۳ پرو ایجاد می‌شود این است که آیا یک نام پرو ارزش تفاوت قیمتی چشمگیر آن را دارد؟ برای گرفتن پاسخ خود در ادامه با ما همراه باشید. نوت ۱۳ پرو نسبت به نسخه پایه آن تقریباً در تمامی زمینه‌ها مانند پردازنده، دوربین و باتری در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد و قیمت بیشتر آن را توجیه می‌کند. برای مثال، در قسمت دوربین ما شاهد یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی هستیم که در کنار آن سنسورهایی چون لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار قرار گرفته و به وضوح هرچه بیشتر تصاویر کمک می‌کند.

شگفت‌زده خواهید شد، زمانی که متوجه شوید این گوشی میان رده شیائومی می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۱۶۳۸۴ در ۱۲۲۸۸ پیکسل بگیرد و بسیاری از هم‌رده‌های خود را در این زمینه شکست دهد. نوت ۱۳ پرو نیز مانند سایر گوشی های میان رده شیائومی از دو لنز اولترا واید برای تصویربرداری‌هایی با زاویه دید وسیع و ماکرو جهت عکس گرفتن از سوژه‌های بسیار کوچک بهره می‌برد. با توجه به قیمت گوشی نوت ۱۳ پرو و ویژگی‌هایی که گفته شد، می‌توان این موبایل را به واسطه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و توانایی فیلم‌برداری با کیفیت Full HD به عنوان بهترین گوشی میان رده شیائومی از نظر دوربین معرفی کرد.

نوت ۱۳ پرو نسخه ۵G

گوشی میان رده با دوربین عالی

طبق سیاست شیائومی در ارائه گوشی های میان رده، نوت ۱۳ پرو نیز در دو نسخه ۴G و ۵G عرضه شده که تفاوت‌های جزئی با هم دارند. اولین و البته مهم‌ترین تفاوت در پردازنده اصلی آنان است؛ به طوری که در این گوشی ما شاهد چیپستی از نوع  Snapdragon 7s Gen 2 ساخت شرکت بی‌رقیب کوالکام هستیم، ناگفته نماند این پردازنده در حال حاضر جز بهترین تراشه‌های استفاده شده در دنیای تلفن‌های همراه است و عملکردی عالی در اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌ها دارد. همچنین در کنار تراشه اصلی، پردازنده‌ای از نوع Always-on display نیز به عنوان پردازنده گرافیکی قرار گرفته تا سرعت بیشتری در انجام امور ببخشد.

این مغز متفکر توسط یک باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت پشتیبانی می‌شود تا نیاز کمتری به شارژر احساس شود. همچنین، شما با خرید گوشی نوت ۱۳ پرو یک شارژر ۶۷ واتی نیز دریافت خواهید کرد که می‌تواند تنها در عرض ۴۵ دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ کند. افزون بر تمام مواردی که باعث قرارگیری این موبایل در میان نامزدهای بهترین گوشی میان رده شیائومی شده است. بهره گیری از اندروید ۱۴ و تجربه جدیدترین رابط کاربری را نیز به لیست اضافه کنید.

نوت ۱۳ پرو پلاس، بهترین گوشی میان رده شیائومی تا ۱۶ میلیون

به‌جرئت می‌توان گفت نوت ۱۳ پرو پلاس یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های شیائومی محسوب می‌شود که در میان نامزدهای بهترین گوشی میان رده شیائومی و حتی سایر برندهای دیگر مانند سامسونگ و آنر از ارزش خرید بالایی برخوردار است. از نقاط قوت این موبایل می‌توان به طراحی بسیار باکیفیت و ساخت بی‌نظیر آن اشاره کرد. به طوری که در رنگ صورتی ما شاهد بدنه‌ای از جنس چرم مصنوعی و در دو رنگ مشکی و سفید بدنه‌ای شیشه‌ای هستیم. ساخت بی‌عیب و نقص این گوشی باعث شده بتواند گواهی ضد آب IP68 را از آن خود کند و خیال شما را از نفوذ ذرات آب تا عمق ۱٫۵ متری راحت کند.

بهترین گوشی های میان رده شیائومی

باوجوداینکه نوت ۱۳ پرو متناسب با قیمتش در تمامی زمینه‌ها عمکرد خوبی را ارائه می‌دهد، اما با توجه به مشخصاتی که شیائومی ارائه کرده، می‌توان آن را بهترین گوشی میان رده شیائومی در این سری، از نظر نمایشگر دانست. چراکه، شما با خرید گوشی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌توانید ۶۸ بیلیون رنگ را به زیباترین شکل ممکن به تماشا بنشینید. همچنین به واسطه نرخ نوسازی ۱۸۰۰ نیتی، این وضوح و زیبایی حتی در محیط‌هایی با نور بسیار زیاد نیز حفظ می‌شود.

حرف آخر

سری نوت ۱۳ که در این نوشته به بررسی مشخصات تمامی انواع آن پرداخته شد، جایگزینی قدرتمند برای پرفروش‌ترین گوشی‌های میان رده شیائومی در سال گذشته یعنی سری نوت ۱۲ محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر و همچین قیمت هر کدام از آنان به فروشگاه اینترنتی جی‌جی‌مو که یکی از وارد کنندگان مستقیم گوشی‌های شیائومی است مراجعه فرمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *