چرا گوشی‌های تقلبی نخریم؟

چرا گوشی‌های تقلبی نخریم؟
  • 1391/1/17
  • ITTeach
  • 3


مراقب کسانی که می‌خواهند گوشی‌های تقلبی را به شما بفروشند باشید
 

همه مردم حراج یا خرید کالاهای ارزان قیمت را دوست دارند، اما در کل برای چیزی که می‌خرند بهایی پرداخت می‌کنند. اگر معامله‌ای خوب به نظر برسد، احتمالا همین طور خواهد بود.

در روز جهانی حقوق مشتری که15 مارس (25 اسفند) بود، صنعت موبایل وب‌سایت جدید Spot a fake phone را برای کشف گوشی‌های تقلبی راه‌اندازی کرد. مایکل میلیگان عضو فروم سازندگان موبایل بر این عقیده است که این مسئله در حال شیوع است و می‌گوید:

«بازار سیاه گوشی‌های تقلبی در جهان در چندین سال اخیر رشد سریعی به اندازه کل این بازار داشته و  بالغ بر 200 میلیون دستگاه تلفن همراه تقلبی تولید شده است.»

 

به دلایل زیادی که در اینجا ذکر می‌کنیم گوشی‌های تقلبی برای همه مشکل بزرگی است.

1- شما به اندازه پولی که می‌پردازید کالا، ارزش و خدمات به دست نمی‌آورید. ممکن است به شما بگویند که این گوشی 3G، Wi-Fi، GPS و همه اینها را دارد؛ اما وقتی گوشی را می‌خرید و به خانه می‌برید، تنها می‌بینید هیولایی در دستتان است که فقط با آن می‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید نه چیز دیگر. علاوه بر این، از آنجا که این گوشی‌ها از اجزا و تشکیلات ارزان‌تر و اغلب نامرغوب‌تر ساخته می‌شوند، به خوبی گوشی‌های واقعی یا اصلی کار نمی‌کنند.

2- نمی‌توانید گوشی خریداری شده را پس بدهید. شانس بیاورید که 6 ماه برایتان دوام بیاورد و بعد خراب شود. بعد از آن باید به دنبال خدمات باشید.

3- گوشی‌های تقلبی می‌توانند خطرناک هم باشند. از آنجا که این گوشی‌ها در هیچ رگولاتوری ثبت نمی‌شوند و مجوز نمی‌گیرند، سازنده گوشی‌های تقلبی ممکن است از مواد ممنوعه و خطرناک استفاده کنند و هیچ نگرانی از عدم رعایت استانداردهای امنیتی برای شارژ کردن یا عمل کردن مطابق با دستورالعمل‌ها نداشته باشد.

برای نمونه، باتری‌های موبایل اصلی با دقت با استانداردهای بین‌المللی، ملی و صنعتی آزمایش می‌شوند و از مدارهای ایمنی برخوردارند که ولتاژ، جریان و گرمای درونی را تنظیم می‌کنند. انواع تقلبی از هیچ استانداردی تبعیت نمی‌کنند. ممکن است در گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده شنیده باشید که باتری موبایل‌ها منفجر شده و در برخی موارد منجر به جراحت و صدمه دیدن کاربر شده است؛ اینها می‌تواند نتیجه استفاده از باتری‌های تقلبی باشد.

4- فروشندگان واقعی و درست‌کار با فروش گوشی‌های تقلبی مشتری‌های خود را از دست می‌دهند. شما همیشه می‌خواهید با فروشندگان خوب معامله کنید. بنابراین، می‌توانید با اطمینان به خرید خود ادامه دهید؛ خریدی که در آن تمامی حقوق مشتری محفوظ خواهد ماند.

5- درآمد ملی کاهش می‌یابد. زیرا این فروشندگان برای فروش این کالاهای تقلبی مالیات نمی‌دهند.

6- و در آخر اینکه، سازندگان منافع خود را از دست می‌دهند. کم شدن فروش، عدم رعایت حقوق معنوی و تاثیر تحلیل مالی می‌تواند بر توانایی آنها در ادامه تولید محصولاتی برتر و رقابتی‌تر در کل دنیا تاثیر بگذارد.

اما گوشی‌های تقلبی گاهی اوقات پیچیده هستند؛ تولید آیتم‌هایی که درست شبیه نوع اصلی باشد کار آسانی نیست. در چنین مواردی، تحقیقات دقیق می‌تواند یک پادزهر عالی باشد. قبل از خرید گوشی مشخصات آن را بدانید و در مورد رنگ‌هایی که گوشی با آن عرضه شده، وضعیت قرار گرفتن کلیدها، دوربین و سایر مشخصات فیزیکی و ظاهری اطلاعات کافی داشته باشید.

در هر حال هر کس که گوشی‌های تقلبی را خریداری می‌کند، بدون شک به زودی از بهایی که پرداخته پشیمان می‌شود و از خرید خود ناراضی خواهد بود.

همان طور که حدس زدید، نوکیا جعل کردن گوشی‌هایش را خیلی جدی می‌گیرد و در حال انجام فعالیت‌هایی در سراسر دنیا است تا از کسب و کار نوکیا و مشتری محافظت کند. کاملا واضح است که جعل کردن با دیگر فعالیت‌های مجرمانه جهان در ارتباط است.

ارسال شده توسط:

حمیدرضا نیکدل (مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران)

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. یک گزینه هم من اضافه میکنم .وقتی گوشیتون را بدزدند نمیتونید رد یابی کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *