روش های برای عیب یابی مرورگر کروم ( هنگ ها و کرش ها )

روش های برای عیب یابی مرورگر کروم ( هنگ ها و کرش ها )
  • 1391/6/25
  • علیرضا
  • 7

یکی از مهمترین دلایل هنگ ها و کرش های مرورگر کروم یا سایر مرورگرها ، برنامه ها و نرم افزارهای دیگری هستند که عملکردشان با مرورگر شما تداخل دارد . به عنوان مثال برخی برنامه ها باعث اجرای فایل ها و نرم افزاهای دیگری میشوند که با کروم در حال تعامل میباشند . اگر کروم در این زمان در حال کار نباشد مشکلی پیش نخواهد آمد ؛ اما اگر کروم در حال اجرا باشد ، مسلما با مشکل مواجه خواهد شد .

از مصادیق این برنامه های میتوان به نرم افزارهای امنیتی ، برنامه های مدیریت دانلود و یا برنامه هایی که همیشه در حال اجرا هستند ( چه در پس زمینه و چه به صورت عادی ) . البته بیشتر این مشکلات از برنامه هایی نشات میگیرند که بروز رسانی نشده باشند و با بروز رسانی آنها میتوان بسیاری از مشکلات را حل کرد . برای اینکه متوجه شوید که کدام برنامه ها بروز رسانی نشده اند و همچنین دریافت بروز رسانی های آنها ، میتوانید از نرم افزار ساده و مفید SUMO استفاده کنید ( لینک دانلود این برنامه در پایان مطلب قرار داده شده است ) .

اما در ادامه به برنامه هایی اشاره خواهیم کرد که ممکن است باعث اخلال در روند کار کروم شوند . با ما همراه باشید …….


1- نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Manager : این نرم افزار یکی از مشهورترین و به عقیده برخی کاربران بهترین برنامه مدیریت دانلود است که روی کامپیوتر اکثرا کاربران به منظور افزایش سرعت دانلود و مدیریت دانلودها نصب شده است . اگر از نسخه 6.02 یا قدیمی تر این برنامه استفاده میکنید ، ممکن است تا به حال کرش های کروم را تجربه کرده باشید . برای حل این مشکل بهتر است که IDM را به آخرین نسخه که 6.12 میباشد بروز رسانی کنید . اما در صورتی که قصد بروز رسانی ندارید ، میتوانید گوگل کروم را از لیست مرورگرهای ادغام شده با IDM حذف کنید . از طریق منوی Downloads به گزینه Options بروید . سپس در تب General به لیستی از مرورگرها برخورد خواهید کرد که باید Google Chrome را مطابق تصویر زیر غیر فعال کنید .

تصویر1

2- مشکل در پرینت گرفتن در دستگاه های Asus EeePC : صاحبان Asus EeePC که از برنامه Asus WebStorage استفاده میکنند ، ممکن است که در هنگام پرینت گرفتن از صفحات وب در کروم به مشکل برخورد کنند . این مشکل از نیز از بروز رسانی نشدن این برنامه نشات میگیرد و با بروز رسانی آن میتوانید مشکل را برطرف کنید .


3- نرم افزار امنیتی StopZilla : این نرم افزار امنیتی که با نام iS3 Anti Spyware نیز شناخته میشود ، گاهی اوقات با مرورگر کروم ناسازگاری دارد . گوگل به کاربران مرورگر خود پیشنهاد میدهد که این نرم افزار را به آخرین نسخه بروز رسانی کرده تا مشکل شان برطرف شود . در غیر اینصورت باید آن را غیر فعال کرده و یا حذف کنند .


4- نرم افزار مدیریت دسترسی به شبکه NVIDIA : مشکل ناسازگاری این نرم افزار با کروم هنوز توسط شرکت انویدیا حل نشده است و تنها راه حل موجود غیر فعال کردن این برنامه است .


5- آنتی ویروس NOD 32 : بدون شک همه شما این آنتی ویروس مشهور را می شناسید و شاید هم اکنون در حال استفاده از آن باشید . اگر هنوز از نسخه های خیلی قدیمی تر این آنتی ویروس مانند نسخه 2.7 استفاده میکنید ، بهتر است که آنتی ویروس خود را به نسخه های جدیدتر ارتقا دهید . اما در غیر این صورت میتوانید بخش نظارت بر فعالیت های اینترنتی که با نام Internet Monitoring شناخته میشود را غیر فعال کنید .


6- نرم افزار مخفی سازی آی.پی Hide My IP : برخی از نسخه های این نرم افزار با مرورگر کروم مشکل دارند . بهتر است که از آخرین نسخه این نرم افزار استفاده کنید . البته هنوز معلوم نیست که در آخرین نسخه Hide My IP مشکل ناسازگاری با کروم حل شده باشد یا نه ؛ اما ممکن است که کاربران این مشکل را گزارش کرده باشند و سازندگان نیز در آخرین نسخه آن را برطرف نموده باشند .  و یا استفاده از آن را موقتا کنار بگذارید .


7- نرم افزار امنیتی Venturi Firewall : استفاده از آخرین نسخه برنامه اولین گزینه ی پیش روی شماست . در صورتی که باز هم مشکل وجود داشت ، تنها انتخاب شما ، غیر فعال کردن و یا حذف این فایروال است .


8- نرم افزار فشرده سازی WinMount : این نرم افزار که برای کمپرس و یا دی کمپرس کردن فایل ها کاربرد دارد ، در برخی نسخه ها با کروم ناسازگاری دارد . باز هم تنها گزینه های شما ابتدا بروز رسانی و سپس غیر فعال کردن یا حذف است .


9- نرم افزار PPLive : این نرم افزار یک نرم افزار پخش ویدئوهای استریم میباشد که در صورت ادغام با کروم ، شما را با مشکل مواجه خواهد کرد . مطابق موارد قبلی ابتدا بروز رسانی را انجام داده و در صورت عدم رفع مشکل ، حالت ادغام این برنامه با کروم را غیر فعال کنید .


10- مشکلات مربوط به پروفایل پیشفرض کروم : گاهی اوقات مشکلاتی در پروفایل پیشفرض کروم به وجود می آید که میتواند باعث اخلال در روند کار کروم گردد . یکی از نشان های این مشکل ، کرش کردن سریع ( در حد چند ثانیه ) کروم پس از باز کردن آن است . همچنین مشاهده اروری با عنوان ” Aw Snao ” نیز از دیگر نشانع هاست . اما در ادامه قصد داریم تا روشی را به شما بیاموزیم که با استفاده از آن میتوانید یک پروفایل پیشفرض سالم برای کروم ایجاد کنید .

* ویندوز هفت : متن زیر را کپی کرده و سپس وارد منوی استارت شوید .

%LOCALAPPDATA%GoogleChromeUser Data

اکنون پنجره ای باز خواهد شد که یک فولدر با نام Default در آن وجود دارد . نام این فولدر را به Backup default تغییر دهید . دوباره کروم را باز کنید . اکنون دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت . اما اگر خواستید میتوانید محتویات پروفایل قبلی خود را از فولدر Backup default به فولدر Default ( که به صورت اتوماتیک ایجاد میشود ) منتقل کنید . گرچه انجام این کار توصیه نمیشود .

* ویندوز ایکس پی : به منوی استارت رفته و Run را باز کنید . سپس آدرس زیر را در آن کپی کرده و اینتر را بزنید :

%USERPROFILE%Local SettingsApplication DataGoogleChromeUser Data

ادامه مراحل تفاوتی با ویندوز هفت ندارد .

اما ممکن است که بخواهید بوکمارک های خود را وارد پروفایل جدیدتان کنید . دو راه دارید .

اولین روش استفاده از همسان سازی بوکمارک ها با اکانت گوگل تان میباشد . البته باید قبلا این قابلیت را فعال کرده باشید . روش کامل انجام این کار را میتوانید در اینجا مطالعه کنید .

روش دوم این است که فایلی با نام Bookmark.bak را از فولدر Backup Default به فولدر Default انتقال دهید . البته بیاد داشته باشید که پس از انجام این انتقال ، نام فایلی که به فولدر Default انتقال داده اید را از Bookmark.bak به Bookmark تغییر دهید .


11- دیگر نرم افزارها : از دیگر نرم افزارهای اخلال گر در روند کار کروم میتوان به Safe Eyes Parental Control Software ، Content Watch ، Microsoft Office XP Input Method Editor ، Naomi Web Filter ، Trusteer Rapport . در مورد این نرم افزارها نیز میتوانید رویه موارد قبلی را در پیش گیرید . یا آنها را آپدیت کنید و یا غیر فعال کرده و حذف نمایید .

البته فروم رسمی گوگل کروم نیز مکان مناسبی برای پرسش سوال و حل مشکلات شما خواهد بود .


دانلود نرم افزار SUMO

منابع 12


پ.ن : هنگامی که در مورد گزینه هفت ( Venturi Firewall ) شخصا به تحقیق پرداختم ، متوجه شدم که برخی کاربران نرم افزار پیام رسان Pidgin نیز با این فایروال مشکل دارند . پس اگر از Pidgin استفاده میکنید ، میتوانید راه حل مشابه بالا را به کار بگیرید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. مرسی علیرضا جان چقدر دنبال یه همچین مقاله ای بودم … در مورد اشکالاتی که فایل shockwave ایجاد میکنه هم مینوشتید … کروم من همش کرش میکنه و پیغام ” Aw Snao ” رو میده …البته اون مقاله قبلی شما رو خوندم و فایل فلش رو غیرفعال کردم خیلی کمتر شده ولی بازم کرش داره…در ضمن یهو میزنه که افزونه های نصب شده ام خراب شده و به کلیک کنید تا دوباره درست بشه !!…خلاصه کشته منو کروم 🙂 …
    البته اینو بگم که من فکر میکنم کروم یا حتی فایرفاکس روی سیستم های قدیمی مشکل داره…چون این مشکلات رو من روی لپ تاپم اصلا ندارم !! …
    ولی ممنونم از مقاله های بینظیری که مینویسید واقعا” بینظیره مطالبت…مرسی

    1. سلام رضا جان .
      خواهش میکنم . نظر لطف شماست .
      انشالله در مورد Shockwave هم اگه راه حلی پیدا کردم ، خدمت شما عرض میکنم .
      بله ، منم روی سیستم قدیمیم کروم مشکل داره و به شدت کند عمل میکنه در صورتی که رو لپ تاپم مشکلی باهاش ندارم و این اشکالات هم به احتمال بسیار زیاد مربوط به منابع سخت افزاری میشه که کروم استفاده میکنه و مسلما اگه منابع سخت افزاری به میزان کافی در اختیار کروم قرار نگیره ، ممکنه کرش کنه .

      موفق باشی …….

  2. با سلا م من گوگل کروم رو دانلود کردم ولی وقتی تو یه سایتی میرم علامت قفل بالا که سبزه قرمز میشه و نمی تونم تو سایتی برم اگه میشه کمکم کنید

  3. سلام.من هروقت که کروم رو باز میکنم و میخوام فارسی تایپ کنم هنگ میکنه
    به تجربه دریافتم که اگه قبل از تایپ فارسی به قسمت زیر برم و برگردم مشکلم حل میشه
    لطفا بگید چطور این مشکلم رو برای همیشه برطرف کنم؟
    control panel—>chang display language—->chang keyboard

  4. با سلام خدمت شما. وقتی میخوام صفحه را به فرمت pdf در بیارم فونتها انگلیسی میشه باید چکار کنم.مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *