طراحی یک کارت ویزیت با فتوشاپ CS6

طراحی یک کارت ویزیت با فتوشاپ CS6
  • 1391/11/8
  • مبين
  • 16

finalresultامروز برای شما در گویا آی تی برای شما یک آموزش جدید آماده کرده ایم. این آموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ CS6 است امیدوارم که این آموزش به درد شما بخورد. برای این طراحی به فونت  Cubic نیاز دارید که می توانید آن را در اینجا دانلود نمایید.

مرحله اول

ابتدا نرم افزار فتوشاپ CS6 را باز کنید و بااستفاده از کلید های میانبر Ctrl+N یک سند جدید ایجاد کنید اندازه آن بسته به نیاز شما دارد اما اندازه استاندارد آن 4.6 در 8.6 می باشد من از همین اندازه استفاده می کنم. حال باید سند جدیدمان را حاشیه بندی کنیم  به منوی View > New Guide بروید یک پنجره در صفحه ظاهر خواهد شد می توانید با انتخاب حالت vertical یا horizental و درج اندازه حاشیه آبی را همانند تصویر زیر ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این حاشیه بندی فقط برای ایمنی کار بوده و فقط برای طراحی صحیح تر کارت مان مورد استفاده قرار می گیرد و اجباری به آن نیست.

printready2در نهایت حاشیه بندی به شکل زیر باشد.

مرحله دوم

اکنون باید شروع به طراحی کنیم با ابزار Rectangle Tool یک مستطیل عمودی رسم کنید و رنگ آن را #f5951d قرار دهید. ار لایه یک کپی گیرید Layer > Duplicate  و رنگ آن را به # 000000 تغییر دهید مستطیل جدید را به سمت راست بکشید اکنون دو لایه را با فشار دادن کلید Shift انتخاب کنید روی آن ها کلیک راست کرده و گزینه  Merge shapes را انتخاب کنید تا لایه ها با هم ترکیب شوند این کار با کلیدهای میانبر Ctrl+E هم ممکن است.

printready4

مرحله سوم

از لایه مستطیلی که در مرحله قبل آن ها را باهم ادغام کردیم کپی بگرید و به آن ها فاصله دهید تا تصویرتان به شکل زیر در آید سپس تمام لایه های کپی شده را با هم ادغام کنید و نام این لایه را  2nd sequence بگذارید.

printready5مرحله چهارم

اکنون به کمی تغییرات نیاز داریم روی لایه 2nd sequence کلیک کنید و به منوی Edit > Transform > Rotate بروید. مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

printready6حال از این لایه Duplicate یا کپی بگیرید و آن را به سمت پایین و سمت راست بکشید الگوی نهایی شما به شکل زیر خواهد شد حال این دو لایه را با هم ادغام کنید و نام آن را به  3rd sequence تغییر دهدید.

printready6bمرحله پنجم

از لایه جدیدمان یعنی 3rd sequence کپی بگیریدسپس با استفاده از ابزار Polygonal lasso tool نیمه ای ازالگو را همانند شکل زیر انتخاب کنید آن را برش داده و در لایه جدید بچسپانید. منظور از برش و چسپاندن Cut و Paste است.

printready7نام لایه ها را می توانید هر چیزی بگذارید من از نام های upper و  lower half استفاده کرده ام. حال فقط لایه را کمی حرکت دهید تا به شکل زیر در آید.

printready7bمرحله ششم

چار مستطیل جدید به شکل زیر ایجاد کنید رنگ های آن ها نارنجی (# f8941d)  و خاکستری (# 8a8a8a) باشد.آن ها را با هم ادغام کرده و نام لایه را  4th sequence بگذارید.

printready8حال باید  Blending mode را کمی دستکاری کنیم  opacity مستطیل طوسی را به 100%تغییر داده و opacity لایه نارنجی را روی 60% قرار دهید. تصویر شما باید همانند تصویر زیر باشد.

printready8b

مرحله هفتم

از لایه 4th sequence یک کپی بگیرید و آن را به سمت راست هدایت کنید دو لایه را باهم ادغام کنید و از آن یک کپی دیگر بگیرید و به مسیر  Edit > Transform > Flip horizontal بروید. تصویر شما همانند زیر خواهد شد البته اگر مراحل را درست انجام داده باشید.

printready9مرحله هشتم

رنگ زمینه را #000000 قرار دهید ابزار ‘Rounded rectangle tool یا ایجاد مستطیل را انخاب نمایید با Radius 25px یک مستطیل در وسط تصویر ایجاد کنید (همانند شکل زیر).

printready10مرحله نهم

ابزار Rectangular marquee tool را انتخاب کنید نوار نازکی در نزدیکی مستطیل ایجاد کنید و با ابزار Paint bucket tool و رنگ  #ffffff آن را پر کنید. از آن یک کپی بگیرید و نوار ها را به شکل زیر بگذارید.

printready11مرحله دهم

خب حال باید یک عونان در داخل مستطیل تایپ کنیم من از فونت Eras Bold ITC استفاده کرده ام که لینک دانلود آن را در اول آموزش قرار داده ام رنگ آن # FFFFFF باشد.

printready12

روی لایه متن کلیک راست کرده و گزینه Blending Option را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر عمل کنید.

printready12bاگر مراحل را درست انجام داده باشید تصویر شما همانند تصویر زیر خواهد شد.

printready12cمرحله یازدهم

از لایه متن یک کپی بگیرید لایه متن بالایی را ویرایش کنید و رنگ حرف I را به #949494 تغییر دهید لایه را کمی بالاتز از لایه قبلی بگذارید تا تصویرتان همانند زیر شود.

printready13متن زیری را با رنگ #949494 تایپ کنید. تصورتان باید همانند تصویر زیر باشد.

printready13bمرحله دوازدهم

در این مرحله یک لوگو ساده و زیبا طراحی می کنیم. یک دایره با رنگ  #000000 ایجاد کنیداز ابزار Ellipse tool استفاده کرده و stroke آن را 6px قرار دهید.

printready14

مرحله سیزدهم 

در این مرحله باید متن داخل دایره را تایپ کنیم من از فونت Cubic و رنگ سفید خالص استفاده کرده ام.

printready15حال به منوی File > Save as بروید و تصویر خود را به صورت لایه باز یا PSD ذخیره کنید من نام آن را Business Card Front Psd گذاشته ام.

printready15bمرحله چهاردهم

کار صفحه اول کارت به پایان رسید اکنون پشت کارت مان را طراحی می کنیم  همان سند قبلی را نگه دارید ما کمی تغییر در آن برای قسمت پشتی کارت انجام می دهیم. یک لایه جدید در بالای دیگر لایه ها ایجاد کنید آن را با رنگ سفید خالص پر کنید از منوی لایه ها لایه 3rd sequence را به بالای لایه جدید انتقال دهید سپس opacity آن را برابر با 4% قرار دهید.

printready16مرحله پانزدهم

لایه های سوم و چهارم را با هم ادغام کنید با استفاده از ابزار ‘Rectangular marquee tool’ یک نوار مستطیل ایجاد کنید آن را در بالای لایه ها copy و paste و همانند شکل زیر آن ها را مرتب کنید.

printready17

یک منطقه مستطیلی دیگر را از لایه ادغام شده انتخاب کنید و آن را در لایه جدیدی در بالا Paste کنید.

printready18

حال به منوی  Image > Adjustments > Hue/Saturation بروید و همانند تصویر زیر مراحل را دنبال کنید.

printready18bحال می خواهیم متن بالای مستطیل خاکستری را وارد کنیم با رنگ  #f8951d متن مورد نظرتان را تایپ کنید. سپس روی له متن کلیک راست کرده و گزینه Blending Option را انتخاب کنید و مراحل را همانند تصویر زیر دنبال کنید.

printready19

printready19b

printready19c

printready19d

printready19e

مرحله شانزدهم

متن زیرین را ب استفاده از رنگ #d2d3d3 و فونت Eras Bold ITC تایپ کنید سپس روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Blending Option را انتخاب کنید و مراحل را همانند تصویر زیر تایپ کنید.

printready20

printready20bیک مستطیل جدید با رنگ #232323 در زیر متن ایجاد کنید.

printready21مرحله هفده هم

اکنون شما می توانید جزئیات بیشتری را در صفحه خالی ایجاد کنید من از فونت Berlin Sans FB برای بقیه متن ها استفاده کرده ام و رنگ آن را سیاه کرده ام. برای ایجاد دایره های کنار متن هم می توانید از ابزار Ellipse tool استفاده کنید.

printready22مرحله هجده هم

اکنون تمامی لایه های اضافی و غیر ضروری را حذف کنید سپس به منوی File > Save as بروید و طرح خود را دخیره کنید.

printready23

این آموزش به پایان رسیده امیدوارم که بتوانید از این آموزش در طرح هایتان استفاده کنید. منتظر آموزش های بعدی ا باشید. نظر شما درباره این آموزش چیست؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 16 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید هم نویسنده و هم تمامی برو بچه سایت

    کارتون بیست و عالیه

    ممــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنون

    1. na baba che khabareeeeeeeeeeeeee
      age bekhay khodet ide hasho bedi 5 6 saat vali alan ke daram copy mikunam 10 min ham nemishe

  2. ببخششید من یه مشکلی که همیشه با گذینه ی Merge shapes داشتم و دارم اینه که
    وقتی کنترل+ای میکنم رنگ دوتاشون یکی میشه در این مورد هم هر دو مشکی میشن
    فقط یه بار شانسی تونستم از این ابزار مفید استفاده کنم ممنون میشم کمک کنید

  3. الان فقط یه جوری تونستم اینکارو انجام بدم
    همه رو کردم توی یه گروپ بعد پوشه رو روش کلیک کردم و کنترل ای زدم

  4. سلام
    ممنون خیلی عالی بود
    فقط من مرحله ی ششم رو متوجه نشدم
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  5. سلام خ ممنون از مطالب مفیدتون منم کارشناسی نرم افزارم اما چیز زیادی بلد نیستم و علاقه زیادی به گرافیک دارم اگر مطالب جالب وآموزنده دارید بی زحمت برام ایمیل کنید وراهنماییم کنید که از کجا شروع کنم به یادگیری گرافیک و آیا کتاب یا سایت های آموزنده رو می شناسید بی زحمت معرفی کنید.اجرتون با سیدالشهدا.ممنون

  6. سلام.ممنون
    اما ایکاش یه فیلم میزاشتید من الان برای پروژه درسم به این کارت ویزیت نیاز دارم ولی خوب متوجه نشدم شما چکار کردید .مثل اون قسمت در گام دوم که گفتید بهشان فاصله بدهید تا کل شکل یکی شوند….؟؟؟؟اصلا نمیدانم باید چکار کنم…..
    فایل کامل تان نیست احیانا؟؟؟؟هرقیمتی باشد هم میخرم آ …………….
    چیکارکنم …؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *