معرفی تبلت Nokia N1 به عنوان دومین تبلت نوکیا مبتنی بر Android 5.0

معرفی تبلت Nokia N1 به عنوان دومین تبلت نوکیا مبتنی بر Android 5.0
  • 1393/8/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما هم هنوز درگیر انتخاب یک تبلت برای خودتان هستید و نتوانسته اید در مورد برند ها با نیازهایتان به توافق برسید یک خبر برایتان داریم که شاید حسابی شما را سر در گم کند یا اینکه این بار بتوانید به همه انتخاب هایتان پشت کنید و جدیدترین تبلت این روزها را انتخاب کنید! امروز متوجه شدیم که نوکیا دومین تبلت خود را منتشر کرده که در آن از نام نوکیا به وضوح استفاده کرده است.

Nokia N1

اولین تبلت نوکیا با عنوان Lumia 2520 منتشر شد که در واقع یک تبلت ویندوز ۸ ای بود و چندان مخاطبین زیادی نداشت. اما شاید این عدم انتخاب کاربران بخاطر نا آشنایی با نام آن یا حتی بخاطر سیستم عامل آن بوده است. این بار سیاست نوکیا این بود که تبلت جدیدش را بر اساس جدیدترین نسخه اندرویدی یعنی اندروید ۵ تولید کند. البته ویژگی بارز این تبلت نام آن است که بر اساس نام و برند نوکیا نام گذاری شده است.

Nokia N1

Nokia N1 تبلتی جدید از نوکیا است که امروز می خواهیم به معرفی ویژگی های آن بپردازیم.

تبلت Nokia N1 یک تبلت خوش اندازه با وزنی کم است که می تواند نظر بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کند. این تبلت با وزن ۳۱۸ گرم تحت Android (5.0) به مخاطبینش سرویس دهی می کند که این ویژگی باعث شده که احتمال استقبال خوبی به آن داده شود.

Nokia N1

بدنه این تبلت که تقریبا ۲۰ سانتی متر طول دارد از جنس آلومینیم است که می توان گفت رقیب سرسختی برای سیستم های اپلی محسوب می شود! نمایشگر این تبلت دقیقا ۷٫۹ اینچ است و در رده ی تبلت های بزرگ به شمار می آید.  میزان کیفیت و وضوح آن هم به میزان ۱۵۳۶  در  ۲۰۴۸ پیکسل است. تراکم پیکسلی ۳۲۴ ppi این سیستم بیانگر کیفیت و دقت رنگ و وضوح عالی این سیستم است.

Nokia N1

تکنولوژی بکار رفته در نمایشگر این سیستم IPS LCD می باشد که میزان حدودی ۷۰ درصد از این تبلت را نمایشگر آن را پوشش داده است. شیوه کاربری این سیستم یک حالت چند کاربری است و بدین معنی است که چندین نفر می توانند همزمان با آن کار کنند. از سویی این تبلت دارای ویژگی هایی نظیر سنسور های نوری و ضد خراش بودن شیشه می باشد.

Nokia N1

دوربین Nokia N1 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است، و از جمله ویژگی های دوربین آن، فوکوس اتوماتیک و تگ گذاری جغرافیایی می باشد.  جالب است بدانید که دوربین جلوی آن یک دوربین ۵ مگاپیکلسی است که در کمتر تبلتی مشاهده می شود و این امکان یک تماس صوتی و تصویری عالی را برای کاربر ایجاد می کند. سیستم چیپ دومین تبلت نوکیا Intel Atom می باشد که دارای پردازنده ی ۴ هسته ای با سرعت پردازش ۲۳۰۰  مگاهرتز می باشد.

Nokia N1

PowerVR G6430 هم پردازنده گرافیکی این سیستم است که به احتمال زیاد یک گرافیک خوب را برای شما به ارمغان می آورد.  حافظه رم این سیستم دو گیگابایتی است. از سمتی هم این سیستم از یک حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی پشتیبانی می کند.  ظرفیت باطری تبلت نوکیا ۵۳۰۰ میلی امپر در ساعت می باشد که متاسفانه توسط کاربر قایل تعویض نیست و این یکی از نقطه ضعف های آن محسوب می شود.

 

Nokia N1 پخش کننده موسیقی آن دارای ویژگی های برجسته ای است که یکی از آن ها پخش صدای استریو است. از سمتی هم پخش کننده یوتیوب اختصاصی هم دارد و این یک راه ساده برای مشاهده فیلم های این سایت پر مخاطب است. با استفاده از امکاناتی که در این تبلت قرار داده شده می توانید در سایت یوتیوب و در کانال های مورد نظر، فایل و فیلم اپلود کنید.  پورت های این سیستم از نوع USB 2.0 و microUSB است.

Nokia N1

حالت های کاربری این تبلت به صورت سایلنت و به طور حالت پروازی می باشد و این به شما امکان استفاده از آن در هواپیما را می دهد! سنسورهای قطب نما و شتاب سنج این تبلت را خاص کرده اند. این تبلت از فرمان صوتی هم پشتیبانی می کند و امکان ضبط صدا با کیفیت خوب هم در آن امکان پذیر می باشد. این تبلت به زودی و در سال ۲۰۱۵ که به احتمال زیاد در اوایل سال و در مراسم کریسمس با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

Nokia N1

به طور کلی می توان ویژگی های مثبت این تبلت را به ۴ هسته ای بودن، نمایشگر با تراکم پیکسلی بالا، و حافظه رم بالا معرفی کرد اما برای کسانی که به دنبال یک تبلت با حافظه زیاد هستند این تبلت یک تبلت مناسب نیست چون از اسلات میکرو اس دی پشتیبانی نمی کند. دوربین این تبلت هر چند با کیفیت است اما از فلش پشتیبانی نمی کند. از طرفی هم همانطور که در بالا گفته شد، قابل جایگزین نبودن باطری آن می توان مهم ترین مشخصه از ابعاد منفی آن باشد.

Nokia N1

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *