نسل پنجم پردازنده های اینتل در نهایت وارد می شوند

نسل پنجم پردازنده های اینتل در نهایت وارد می شوند
  • 1393/10/16
  • نادر عظیمی
  • 1

شرکت اینتل در نهایت طی رویداد CES 2015 از نسل پنجم پردازنده های خود رونمایی کرد. این پردازنده ها نسبت به پردازنده های Haswell کوچکتر بوده و سایزشان ۱۴ نانومتری است. معماری این پردازنده ها Broadwell  بوده و از سری Core M محسوب می شوند.

همچنین این پردازنده ها به صورت Core i3, i5 و i7 عرضه می شوند و در ابتدا نیز به صورت دو هسته ای برای لپ تاپ و سپس چهار هسته ای منتشر خواهند شد. گفته می شود این پردازنده ۳۵ درصد ترانزیستور بیشتری نسبت به Haswell داشته که مجموعا پردازنده Broadwell دارای ۱٫۳ میلیارد ترانزیستور می باشد.

این پردازنده نسبت به پردازنده های معماری Haswell از عملکرد بهتری بخصوص در بخش گرافیک برخوردار هستند. اینتل ادعا می کند Broadwell حدود ۲۲ درصد در گرافیک و ۵۰ درصد در کدگذاری ویدئو نسبت به Haswell عملکرد بهتری دارد.

همچنین لازم به ذکر است این پردازنده با توان مصرفی ۱۵/۲۸W در سکوت های BGA موجب می شود تا در دستگاه های همراه برای افزایش طول عمر باتری انتخاب مناسبی باشد.

علاوه بر این اینتل اعلام نمود نسل پنجم پردازنده های ۱۴ نانومتری را به کارخانه های تبلت نیز با اسم رمز Cherry Trail ارائه می دهد. این SOC موجب ارائه محاسبات ۶۴ بیتی ، گرافیک بهبود یافته و عمر بیشتر باتری می شود.

در نتیجه پردازنده های نسل پنجمی در تمامی دستگاه ها از جمله همراه ، لپ تاپ و PC های رو میزی استفاده خواهند شد و پیشرفتی را حاصل این صنعت خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. هر سال تکنولوژی باعث میشه من نتونم لپ تاپ بخرم با اینکه فروشنده لپ تاپ هستم 😐

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *