حل مشکل کلید Command+W در مرورگر سافاری برای بستن تب جاری بجای کل مرورگر

حل مشکل کلید Command+W در مرورگر سافاری برای بستن تب جاری بجای کل مرورگر
  • 1395/1/31
  • زهرا معبودی
  • 1

کلید میانبر Command+W به عنوان یک کلید میانبر در مرورگر سافاری شناخته می شود. اگر در مرورگر سافاری چندین تب باز باشد می توانید برای بستن تب ها از Command+W استفاده کنید.

در بخش منوی فایل، با وجود میانبر Command+W، دستور close tab را مشاهده می کنید. زمانی که بخواهید تب فعال را با این دستور ببندید و این دکمه ی ترکیبی را فشار دهید، متوجه می شوید که به یک باره تمام مرورگر بسته می شود.

bbe716e8-dfca-4c98-a3a8-e45b5fbeace5

حالا اگر دوباره امتحان کنید و چندین تب را باز کنید، و به طور دستی یکی یکی آن ها را ببندید، در تب آخر، در میان گزینه های منوی فایل، جلوی این کلید ترکیبی نوشته شده است: Close Window

حالا برای اینکه این کلید ترکیبی فقط روی تب های فعال کار کند باید در تنظیمات تغییراتی ایجاد کنید:

به مسیر زیر بروید:

System Preferences> Keyboard> Shortcuts> App Shortcuts

۳fc5143e-5b64-4eaa-a523-e2a072b1a1bf

بعد در سمت راست روی دکمه ی + بعلاوه کلیک کنید تا بتوانید میانبر ها را تعریف کنید.

حالا صفحه ای باز می شود که باید از این صفحه، Application را مد نظر قرار داد و از آنجا نیز برنامه سافاری را انتخاب کنید. بخش Menu Title را پیدا کنید و آنجا عبارت Close Tab را بنویسید. برای تعریف کلید میانبر این عبارت نیز باید در بخش Keyboard Shortcut نشانگر ماوس را قرار دهید و کلید های ترکیبی Command+W را فشار دهید. در نهایت روی گزینه بعلاوه + کلیک کنید تا میانبر مورد نظر ساخته شود.

حالا اگر بخواهید در چنین شرایطی تمام تب ها با آخرین پنجره ی مرورگر را با هم ببندید می توانید به راحتی دکمه های Command+Shift+W را بزنید.

این یکی از قابلیت های مهم سافاری است که کاربران روزانه زیاد با آن مواجه می شوند و دانستن آن مفید به نظر می رسد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. به پشتیبانی و ساپورت شما در بهبود گوشی سامسونگ j1 نیازمندم. سی پی یو و رم گوشیم پره . و بدجوری کلافه شدم. پیشنهاد و راه حلی مناسب برایم اعمال کنید. در ضمن عکس گوگل فتو در گوگل پلاس و آیکن نرم افزارها در گوگل پلی نمایان نیست. گوش ام نیاز به ترمیم فایلهای سیستمی دارد.با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *