آموزش فعال سازی اینترنت ۴G ایرانسل

آموزش فعال سازی اینترنت ۴G ایرانسل
  • 1395/6/13
  • زهرا معبودی
  • 0

 همانطور که می دانید به منظور توسعه خدمات و ارتباطات، ایرانسل اقدام به گسترش زیرساخت ها از نظر کمیت و کیفیت نموده و سرویس های خود کرده است. از جمله این خدمات اینترنت ۳G می باشد که پیش از این به معرفی و آموزش روش فعال سازی اینترنت ۳G ایرانسل در گویا آی تی پرداختیم اما با توجه به این که اینترنت ۴G از کیفیت بیشتری نسبت به ۳G برخوردار است بسیاری از کاربران به آن تمایل بیشتری نشان می دهند اما فعال سازی آن محدودیت هایی دارد که برای ۳G وجود ندارد.

اول اینکه باید سیم کارت شما قابلیت پشتیبانی از ۴G را داشته باشد. بدین منظور یا باید سیم کارت خود را تعویض کنید یا سیم کارت جدیدی خریداری کنید که از این ویژگی پشتیبانی می کند.

تنظیم 4g ایرانسل

برای فعال سازی اینترنت ۴G باید گام های زیر را طی کنید:

ابتدا کد خاص ایرانسل را شماره گیری کنید. این کد به ترتیب  از راست به چپ به صورت زیر است:

*۱۳۰*۳*۶ #

با ارسال این کد، یک پیام configuration message برای شما ارسال می شود که باید تنظیمات لازم و ارائه شده در آن را ذخیره سازی کنید و یا اینکه نصب کنید.( دستورات در پیام قابل مشاهده است )

بعد از این یک پیام برای شما ارسال می شود که باید یک کد مشهور همیشگی به صورت ۱۲۳۴ در پاسخ به آن وارد کنید. بعد از این کار سیستم شما قابلیت استفاده از GPRS را خواهد داشت.

اگر بخواهید به طور دستی تنظیمات جی پی آر اس را انجام دهید باید مسیر زیر را طی کنید:

Menu> Settings> Wireless and network > Mobile networks > Access Point Names > Menu >Add New Apn

تا قبل از ایجاد apn جدید تنظیمات لازم، به صورت ساده و واضح در مطلب روش فعال سازی اینترنت ۳G ایرانسل آموزش داده شده است.

بعد از این برای ایجاد APN جدید باید ۴ گزینه را با دقت پر کنید:

تنظیم اینترنت 4G

بعد از وارد کردن این ویژگی ها کافیست از منو ها گزینه ذخیره یا SAVE  را بزنید.

حالا در لیست پروفایل ها اگر آنچه شما ایجاد کرده اید با نام Irancell-GPRS نمایش داده می شود تمام مسیر را درست انجام داده اید.

چگونه از میزان شارژ ۳G و ۴G مطلع شویم؟

این کار بسیار ساده است. بعد از تنظیم بسته ها، و اولین استفاده کافیست کد *۱۴۱*۱۰# را از راست شماره گیری کنید. با یک پیام از میزان شارژ خود اطلاع پیدا خواهید کرد.

آیا این مطلب در بخش آموزشی GooyaIt.Com برای تان مفید بود؟ این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا کاربران از آن استفاده کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *