چگونه در ویندوز، مک، اندروید و iOS فایل GIF بسازیم؟

  • 1395/6/25
  • زهرا معبودی
  • 0

مدت ها بود که خبری از فایل های متحرک و کم حجم gif نبود تا اینکه با تغییر برخی از استانداردها در طراحی وب، فایل های فلش جای خود را به این فایل ها دادند. البته استفاده از فایل های گیف به استفاده در قالب وب سایت ها ختم نمی شود. اگر از کاربران تلگرام باشید، خوب می دانید که این روزها بیش از تصاویر ثابت، گیف ها محبوب شده اند. حتی این سرویس از بخش گیف به عنوان یک بخش مجزا پشتیبانی می کنند. برخی اوقات برای اینکه بتوانیم یک فایل فیلم را در حجم کمتر، داشته باشیم، می توانیم آن را تبدیل به فیلم کنیم. هر چند محدودیت هایی در این باره وجود دارد اما گاهی می بینیم که یک قطعه فیلم دو سه دقیقه ای به راحتی در قالب گیف قابل پخش است. به هر حال گویا آی تی امروز تنها به این دلیل این موضوع را مد نظر قرار داده که شاید شما هم دغدغه طراحی فایل گیف را داشته باشید. روش هایی برای این کار وجود دارد که آن ها را با شما در میان می گذاریم.

how to make a gif file

فایل های ویدیویی و ایجاد فایل گیف از آن ها

 اگر تمایل دارید قطعه فیلمی را به فایل گیف تبدیل کنید توصیه ما به شما این است که ابتدا از دو سرویس تحت وب فوق العاده به نام های Zamzar و Giphy  استفاده کنید. این سرویس ها مدت زمان زیادی از فیلم های شما را تبدیل به فایل گیف می کنند. اما اگر فیلم شما خیلی بلند است می توانید فیلم مورد نظر را در چند قطعه کات کنید و هر کدام را جداگانه به گیف تبدیل کنید. اگر به دنبال ابزارهای متنوع تر و اضافی هستید می توانید از نسخه های تحت ویندوز و تحت مک استفاده کنید.

how to make a gif file

بدین منظور نرم افزارهای Tool (برای ویندوز) و GIF Brewery (برای مک) بهترین انتخاب ها هستند. با نصب این نرم افزارها امکان تنظیمات فراوان تری برای شما فراهم است. مثلا می توانید تنظیماتی برای فایل خروجی داشته باشید یا اینکه بخش شروع و تمام شدن فایل گیف را به خوبی در میان یک قطعه فیلم طولانی مشخص کنید. نرم افزار GIMP نیز سرویسی رایگان است که می توانید از طریق آن تصاویر خود را به یک فایل گیف تبدیل کنید. البته این بار کمی کار سخت تر است اما اگر از برنامه هایی مثل MPEG Streamclip استفاده کنید قادر خواهید بود محیط صفحه نمایش را به فایل گیف تبدیل کنید.

how to make a gif file

تولید فایل gif از صفحه در سیستم‌ عامل‌ های مک و ویندوز

هر چقدر که برای استفاده از ابزارها محدودیت داشته باشید باز هم راهی باز می شود که بتوانید به هدف خود برسید. علاوه بر اپلیکیشن هایی که در بالا معرفی کردیم، باز هم سرویس هایی را معرفی می کنیم که قابلیت های بیشتری را در اختیارتان قرار دهند. یک سرویس رایگان گیف ساز با امکانات گسترده Giphy Capture است که روی سیستم عامل مک نصب می شود.

how to make a gif file

همچنین یک اپلیکیشن فوق العاده برای ویندوز نیز وجود دارد که Gifster نام دارد که قابلیت های زیادی در اختیارتان قرار می دهد. با استفاده از Gifster می توانید نرخ فریم ها، اندازه کلیپ و مسیر های خروجی را تنظیم کنید. اگر نرم افزار Gifster شما را راضی نکرد می توانید از ابزار دیگری برای ویندوز به نام GifCam استفاده کنید.  GifCam به شما امکان می دهد که از صفحه نمایش تصاویری را به آن معرفی کنید، علاوه بر این، می توانید مدیریت فریم ها را بر عهده گیرید و برش هایی بر روی تصاویر ایجاد کنید.

how to make a gif file

اگر از Gifox استفاده کنید لازم است کمی هزینه پرداخت کنید اما قابلیت های بیشتری در ازای پرداخت هزینه در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در نهایت با معرفی نرم افزار رایگان LiceCap برای هر دو سیستم عامل مک و ویندوز، وارد بخش بعدی می شویم.

تولید فایل gif از موبایل یا ویدیو تحت وب

گاهی از طریق گوشی یا تبلت خود در حال مشاهده یک فیلم هستید و دوست دارید آن را در قالب گیف ذخیره کنید. برای این تصمیم کمی کارتان پیچده تر می شود. باید ابتدا آن را از طریق نمایشگر ذخیره کنید و بعد به فایل گیف تبدیل کنید. برای تولید فایل گیف از طریق گوشی اندرویدی توصیه https://www.gooyait.com به شما این است که از نرم افزارهای  Creator Gif ، GIF Studio و Footej Camera استفاده کنید. اما اگر از جمله کاربران ios هستید توصیه این است که از نرم افزارهای Pro ،DSCO و Giphy Cam  استفاده نمایید.

how to make a gif file

تولید فایل gif به طور مستقیم از وب سایت ها

 اگر می خواهید به طور مستقیم از برخی وب سایت های پشتیبانی کننده از ویدیو فایل گیف ایجاد کنید می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. مثلا ابزار Imgur Video برای این منظور برای اغلب وب سایت ها کاربردی است اما  Giphy برای یوتیوب بسیار مناسب است.

how to make a gif file

 حالا به راحتی می توانید به طور خلاقانه با استفاده از ابزارهای یاد شده، فایل هایی را ایجاد کنید و در اختیار دوستان خود قرار دهید. نظر شما در مورد این بخش آموزشی چیست؟ آیا توانستید با این ابزارها، به راحتی یک فایل گیف حرفه ای ایجاد کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با ارسال این مقاله برای علاقمندان به فایل گیف، این فرصت را برایشان فراهم کنید تا ایجاد فایل های گیف را تجربه کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *